Jump to content

Inlocuirea proiectoarelor de A6 cu proiectoare cu leduri de S6 = eroare pe computerul de bord?


silkworm
 Share

Recommended Posts

Dupa cum am mai mentionat si in alte cateva posturi, mi-am facut o cosmetizare a masinii, in sensul ca i-am schimbat botul cu unul de S6.

Toata treaba s-a facut in reprezentanta, a iesit foare frumos, insa computerul de bord a sesizat ca nu mai are proiectoarele originale si imi da eroare la amandoua, ca si cum ar fi arse.

Stie cineva cum pot sa scap de aceasta problema? E foarte enervanta din doua puncte de vedere:

1) De fiecare data cand pornesc masina, computerul de bord piuie enervant de doua ori;

2) Nu imi mai apar alte informatii pe ecranul dintre ceasuri, cum ar fi postul de radio curent sau melodia de pe CD etc. - utile cand ecranul MMI e setat pe navigatie.

In plus, e deranjanta pur si simplu eroarea in sine, cand in realitate nu ar trebui sa existe.

Am inteles ca problema aceasta o au mai multi, si in urma discutiei cu un coleg de pe forum am aflat ca si la alte service-uri s-a intampinat aceasta problema, fara solutie.

Pe de alta parte, altii spun ca exista totusi o rezolvare si ca unii colegi de pe forum au gasit-o si au pus-o in aplicare.

Este cineva in tema cu aceast neajuns, care poate sa-mi spuna si mie cum as putea sa scap de eroarea cu pricina?

Multumesc.

Edited by silkworm
Link to comment
Share on other sites

ce zic eu e un sfat neavizat; este ce am citit si eu prin alte topic-uri si care poate te ajuta sa iti faci o imagine asupra rezolvarii:

- se pune pe circuitul electric (adica pe firele care duc la proiectoarele cu leduri) cate o rezistenta cu valoarea egala cu a proiectoarelor vechi pe care le-ai schimbat. Detalii despre valoarea acestor rezistente ti le poate da un electrician care a mai facut asa ceva si la care sa apelezi pt a-ti face lucrarea !

Practic nu e ceva complicat, dar totul trebuie facut cu simt de responsabilitate si cu cap ..caci nu te poti "juca" cu instalatia electrica a unei astfel de masini. De asta iti trebuie pe cineva care stie ce face ..si nu isi testeaza talentul pe masina ta !

Multa bafta !

PS: uite aici un link ..poate te ajuta

http://www.passatplus.de/umbauteile/audi-s6-tfl/index.htm

Edited by andrein
Link to comment
Share on other sites

Sant niste adaptoare gata facute pentru asa ceva. Contin cate un condensator din cate stiu eu, care au un curent mare de incarcare in primele scunde de alimentare, si astfel pacaleasc computerul(el verifica doar la pornire consumul).

Din motive de siguranta, nu se mai folosesc rezistente(degaja caldura prea mare).

Dar daca nu te pricepi la electronica sau electricitate, cumperi 2 adaptoare dinalea (cam 50 de lei perechea) si nu mai ai treaba.

Sant si colegi de pe forum care vand asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

andrein, multumesc pentru raspuns; studiasem deja site-ul respectiv, dar din pacate nu mi-a fost de nici un ajutor, pt. ca nu contine informatii despre modulul care pacaleste computerul de bord; se pare ca placa aia cu electronice din poza este de fapt un controller de aprindere (practic asa reiesea din traducerea cu BabelFish :icon_thumright: ).

cosmin, mai demult am cumparat doua proiectoare de S6 de la cineva sa le montez, si acesta mi-a trimis in pachet si doua adaptoare care semanau cu cele descrise de tine; la vremea respectiva am crezut ca sunt doar niste adaptoare de la doua la trei fire, dar s-ar putea sa fie mai mult decat atat. Inca le mai am, deoarece nu am putut monta proiectoarele fiindca nu aveam faceliftul si mi-a fost mila sa decupez bara.

In orice caz, am constatat faptul ca la fiecare 33 de secunde, masina da un "implus" proiectoarelor, pornindu-le pentru o jumatate de secunda. Lumina nu se vedea la proiectoarele vechi (probabil datorita unui consum mai mare), dar se observa clar la acestea; deci este posibil ca verificarea facuta de computerul de bord sa aiba loc mai des, si nu doar la prima pornire.

Link to comment
Share on other sites

Bogdan Ungureanu

Problema este ca noile proiectoare nu mai au aceeasi rezistenta cu cele vechi si softul detecteaza SHORT TO GND. Nu stiu exact ce versiune de soft ai, dar cel mai probabil nu exista nici un parametru in ECU pe care sa il setezi sa ii spui ca acolo nu ai becuri ci leduri.

Singura varianta este cea cu rezistentele. Trebuie ca pe ansamblu sa ai aceeasi rezistenta ca la proiectoarele vechi. Daca faci una mai mare, o dai in OPEN LOAD (daca rezistenta e prea mare softul o sa creada ca nu ai nimic conectat acolo).

Link to comment
Share on other sites

Bogdan Ungureanu
In orice caz, am constatat faptul ca la fiecare 33 de secunde, masina da un "implus" proiectoarelor, pornindu-le pentru o jumatate de secunda. Lumina nu se vedea la proiectoarele vechi (probabil datorita unui consum mai mare), dar se observa clar la acestea; deci este posibil ca verificarea facuta de computerul de bord sa aiba loc mai des, si nu doar la prima pornire.

In timp ce scriam ai postat si tu....

Problema e asa:

Aici, chiar daca se detecteaza vreo eroare la sistemul de iluminare, acest sistem este unul critic, si deci nu il oprim. Se incearca redetectarea erorii la intervale regulate de timp, sau cand exista un nou function request (activare din buton).

Ceea ce observi tu este impulsul care se trimite pe pinii respectivi pentru a detecta eroarea. La detectoarele vechi nu vedeai nimic, pentru ca ele nu erau asa sensibile ca si ledurile.

In principal, software-ul nu a fost proiectat ca acolo sa ai leduri, iar chestia cu pacaleala e cu 2 taisuri, chiar daca montezi rezistentele alea acolo.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Bogdan Ungureanu, iti multumesc pentru cele doua raspunsuri, dar nu prea am inteles mare lucru, pentru ca se cam contrazic.

Deci merge cu rezistente sau nu? Ca ai spus ultima data ca treaba e cam cu doua taisuri, si nu am inteles care-i al doilea tais.

Apreciez foarte mult intentia colegilor forumisti de a ma ajuta, dar constat un lucru: cate marii, atatea palarii: montaj de rezistente, de condensatori, adaptoare, modificari soft etc. - pana la urma, "eu cu cine votez"? :icon_thumright:

Montajul unei rezistente mai mari pe care sa o dau in open load, sa creada computerul ca nu mai am proiectoare, iar nu merge, pentru ca apoi as pierde dotarile follow me home / leaving home, deoarece calculatorul n-ar mai aprinde proiectoarele crezand ca nu mai sunt acolo.

Link to comment
Share on other sites

Bogdan Ungureanu

Trebuie sa masori rezistenta proiectoarelor vechi, sau sa cauti in datele de catalog sa vezi ce rezistenta au.

Lucrez la firma care face softwareul pentru Audi. Ce-i drept, noile Audi-uri, dar mai mult ca sigur si pe masina ta sunt aceleasi reguli ca si in Audiurile noi.

Noi la teste, cand ni se mai ard becurile... mai punem si leduri si le inseriem cu niste rezistente ajustabile, plus ca mai umblam si prin cod. Deci de mers o sa iti mearga... acum nu stiu cat timp!

E foarte important sa ai ce trebuie acolo. Altfel o sa ai probleme, si nu numai cu luminile... Pinii sunt modificati de niste drivere iar un driver modifica mai multi pini. Deci driverul care se ocupa de actuarea pinilor de la lumini mai face si altceva.

Nu te supara, dar ce faci tu e "tuning facut in spatele blocului". Daca tot te-ai apucat sa faci un lucru, fa-l pana la capat. Schimba si ECU-ul de la confort sau updateaza soft-ul.

Cum am zis, e posibil sa iti mearga fara probleme si cu rezistente, si noi mai testam asa, dar repet, masina ta nu a fost facuta sa mearga cu led-uri. Softwareul asteapta ca acolo sa fie becuri, becuri care au cu totul alte caracteristici. Unul este timpul de raspuns al becurilor si altul este cel al ledurilor. Unul este curentul consumta de un bec si altul cel de un LED. Si cu rezistente e posibil sa observi aprinderi ale ledurilor cand nu e cazul (datorita testelor pe care le face ECU pentru detectarea erorilor). Pentru fiecare tip de consumator sunt definite niste nivele pentru detectarea erorilor. Modificand consumatorul, dar pastrand nivelurile de la consumatorul vechi nu e o idee prea buna.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

este posibil ca verificarea facuta de computerul de bord sa aiba loc mai des, si nu doar la prima pornire.

Tot ce se poate. In cazul asta, cred ca doar rezistentele te ajuta. Un amic si-a montat in loc de rezistente, 2 becuri de 5w ce lumineaza in compartimentul motor la un E klasse.

Link to comment
Share on other sites

Nu te supara, dar ce faci tu e "tuning facut in spatele blocului". Daca tot te-ai apucat sa faci un lucru, fa-l pana la capat. Schimba si ECU-ul de la confort sau updateaza soft-ul.

Dupa cum am scris in primul post, tuningul a fost facut la reprezentanta, si e vorba de intregul facelift si nu doar de montarea proiectoarelor. Eu nu am stiut de aceasta problema decat dupa ce am luat masina in primire, dar ca sa fiu sincer, chiar daca as fi stiut, nu as fi renuntat la facelift.

Daca era necesara schimbarea ECU-ului sau updatarea softului, banuiesc ca reprezentanta ar fi facut acest lucru, nu?

Acelasi lucru mi l-a confirmat un alt coleg forumist care se pare ca lucreaza la o reprezentanta din alt oras (nu e nevoie sa precizez unde, ca nu e cazul; omul a avut intentii bune).

In plus, cred ca daca as schimba ECU-ul cu unul de S6, as intampina probleme si erori la alte echipamente care sunt specifice S6 si nu A6.

Si cu rezistente e posibil sa observi aprinderi ale ledurilor cand nu e cazul (datorita testelor pe care le face ECU pentru detectarea erorilor).

Nu ma deranjeaza acest lucru; eu l-am mentionat pur si simplu ca fapt divers.

Link to comment
Share on other sites

Bogdan Ungureanu

Sigur, pana la urma e alegerea ta. Eu ti-am spus cum stau lucrurile. Daca vrei sa ma crezi, bine. Adevarul este ca nu ai nici un motiv sa crezi ceea ce iti spun.

Dupa cum spui, ti-ai facut modificarile la reprezentanta, si ei te-au lasat cu probleme de genul asta .... pot sa imi dau seama ce prieceputi sunt cei de acolo.

In general softwareul este facut sa ruleze pe cat mai multe configuratii de echipare. De aceea se pot monta multe aparate pe care masina nu le-a avut din fabrica, aparate pe care alte niveluri de echipare le au. Dupa montarea lor fizica, mai trebuie sa mai intri si cu diagnoza si sa modifici niste parametrii in ECU.

Asa cum am zis in primul meu post, nu stiu daca varianta de soft pe care tu o ai in ECU stie sa lucreze cu LED-uri. Daca stie, atunci totul se rezolva din 3 taste si un ENTER, daca nu ... atunci e valabil ce am scris mai sus.

Daca cei de la "reprezentanta" din Tg Jiu nu au facut asta, fie nu au stiut ca trebuie sa o faca, fie au stiut si nu s-a putut. Oricum trebuiau sa iti spuna care sunt problemele si urmarile.

e cand lucrez in proiectul asta, Audi a cheltuit munti de euro ca sa isi faca softwareul cat mai adaptabil. Daca se rezolva din 2 rezistente inseriate, nu crezi ca nu mai bagau atatia bani in dezvoltarea softwareului?!!

Oricum, sa o stapanesti sanatos si fara incidente!

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

E vorba despre reprezentanta de la Rm. Valcea, nu de la Tg-Jiu... si ti-am mai zis ca la o alta reprezentanta din alt oras au fost aceleasi probleme.

Daca spui ca esti unul dintre dezvoltatorii de software Audi, atunci spune tu care sunt parametrii care trebuie modificati cu 3 taste si un Enter si vedem apoi daca merge sau nu, asta daca tot vrei sa ma ajuti.

Am citit undeva pe un forum strain despre dezactivarea diagnosticarii "la rece" in ceea ce priveste farurile de ceata ("disable cold diagnostics for fog lights"). Probabil la asta te referi.

Are cineva idee cum se face acest lucru?

Edited by silkworm
Link to comment
Share on other sites

Bogdan Ungureanu
E vorba despre reprezentanta de la Rm. Valcea, nu de la Tg-Jiu... si ti-am mai zis ca la o alta reprezentanta din alt oras au fost aceleasi probleme.

Nu conteaza orasul. Conteaza pregatirea celor care au facut asta.

Daca spui ca esti unul dintre dezvoltatorii de software Audi, atunci spune tu care sunt parametrii care trebuie modificati cu 3 taste si un Enter si vedem apoi daca merge sau nu.

Nu asa merg lucrurile. Nu pot spune asa ceva, si chiar daca asa putea, eu as putea sa iti spun maparea interna a memoriei ECU-ului respectiv (din punctul de vedere al softwareului dezvoltat de noi). Dupa ce noi livram softwareul, Audi isi realizeaza propriul sistem de diagnoza. Mecanicul nu scrie la adresa X valoarea Y. Mecanicul foloseste sistemul de diagnoza si din acel program modifica parametrii.

Degeaba privesti cu rautate ce am scris. Am vrut sa te ajut, spunandu-ti defapt ce se intampla. E alegerea ta daca faci treaba complet sua mergi pe "las ca merge si asa". Nu e treaba mea ce faci cu masina ta, nu?!!

Deci inca o data, sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea. Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Pai tocmai de aia am scris aici pe forum, ca sa fac treaba pana la capat, sa n-o las asa. In cautarile mele pe diverse forumuri si site-uri, am vazut ca toti care si-au facut aceasta modificare au intalnit problema si au ramas cu ea, negasindu-i rezolvare si complacandu-se cu situatia (sau daca au gasit rezolvare, nu au mai postat-o).

Daca poti sa ma ajuti - bine, daca nu, nu-mi spune ca treaba nu-i rezolvata pana la capat, ca asta stiu si eu. De aia cautam ajutor aici, altfel daca ma descurcam singur, nu mai postam.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Problema a fost rezolvata dar doar pe jumatate, adica colegul Silkworm a scapat de eroare bec ars la proiectorul din dreapta, sambata viitoare urmeaza si cel din stanga.

@Bogdan Ungureanu nu stiu la ce soft lucrezi tu pt AUDI dar monitorizarea sistemului electric este o chestie de fizica nu de programare pe computer, este adevarat ca nu merge cu 2 rezistente inseriate, trebuie puse in paralel si nu trebuie 2 ci 14 pt fiecare proiector . Oricum fizica este grea .

A sa nu uit, cand proiectorul este scos/ars da in continuare eroare de bec ars, a dreacu fizica ce grea este .

Link to comment
Share on other sites

Bogdan Ungureanu
Problema a fost rezolvata dar doar pe jumatate, adica colegul Silkworm a scapat de eroare bec ars la proiectorul din dreapta, sambata viitoare urmeaza si cel din stanga.

@Bogdan Ungureanu nu stiu la ce soft lucrezi tu pt AUDI dar monitorizarea sistemului electric este o chestie de fizica nu de programare pe computer, este adevarat ca nu merge cu 2 rezistente inseriate, trebuie puse in paralel si nu trebuie 2 ci 14 pt fiecare proiector . Oricum fizica este grea .

A sa nu uit, cand proiectorul este scos/ars da in continuare eroare de bec ars, a dreacu fizica ce grea este .

:) Ma faci sa rad!

Tinere, nu te-am obligat sa ma crezi. Poti sa crezi poti sa nu. Nu am nici cea mai mica problema! Din ceea ce ai scris, dovedesti ca nu ai nici cea mai mica idee despre ce se intampla intr-o masina si mai ales despre electronica. Nu stiu ce fizica ai invatat tu, da in fizica pe care o stiu eu, rezistenta echivalenta a unei grupari de rezistori montati in paralel este 1/(1/R1 + 1/R2 + ... +1/Rn).

Daca R1=R2 = ... = Rn si n =14 (ca asa ai zis) atunci Rezistenta echivaleta este R/14. La fel de bine (aproape) ai fi putut sa montezi de la inceput o rezistenta egala cu R/14 din rezistenta pe care ai pus-o tu acolo.

Daca montezi in serie, atunci se aduna Rezistentele intre ele.

Nu stiu ce rezistente ai pus tu in paralel si unde le-ai pus. Dupa cum sper ca ai inteles, pusul in paralel, micsoreaza rezistenta echivalenta, nu o mareste.

Ai dreptate, fizica este grea si mai ales, nu e pentru toti!!!!

Toate erorile care apar sunt "simtite" de software si setate de software. Erorile apar pentru ca softwareul citeste curentul consumat de un anumit terminal. Daca curentul respectiv nu se incadreaza in limitele stabilite, se seteaza eroarea.

Nu am nevoie sa imi dai dreptate, daca tu crezi ca e asa cum zici tu, mergi pe drumul tau!

Asa e la noi, toti trebuie sa avem o parere, si parerea noastra cu siguranta este cea buna!!!

LE: Am uitat sa zic, noi avem protectie numai la ECU-ul nostru. Adica daca e vreun scurt sau vreo supra sarcina, softwareul inchide pinul respectiv ca sa protejam ECU-ul. Asta nu inseamna ca nu poate lua ceva foc, datorita unei improvizatii!

Sper sa nu fie cazul!

Edited by Bogdan Ungureanu
Link to comment
Share on other sites

@Bogdan Ungureanu, nu stiam ca ne tragem de sireturi, daca tu susti ca stii fizica te rog sa-mi spui de cite rezistente ai nevoie ca sa disipi 25W consum ? Sunt multi ca tine, novici pe acest forum care sunt buni de gura, sunt insa foarte putini care fac modificarile facute de mine, cand o sa mai cresti o sa intelegi, oricum pt un pusti nascut in 83 ai mult tupeu, nu stiu daca o sa te ajute pe viitor.

Ca sa te ajut sa intelegi trebuie sa-ti spun ca o rezistenta la 20% capacitate se incalzeste la 75C la o temperatura ambientala de 25C, 14 rezistente puse de mine pot disipa 140W si consuma 25,34 W, adica ceva mai putin de 20% . La 18% incarcare am reusit sa obtin o temperatura de 95C, prinse de ranforsarea masinii am reusit sa aduc temperatura la 75C. Am masurat temperatura folosind un termometru laser cu abatere de +/- 2% .

Iti urez cit mai multe posturi utile, nu 30 cite ai tu de trancaneala inutila.

@Silviu in linkul pus de tine este cablul pt alimentarea DRL-urilor de A6, mufa proiectoarelor pe LED de S6 este cu 3 fire, proiectoarele normale au 2 fire. Cablajul acela nu te scapa de eroarea de bec ars, pur si simplu te ajuta sa le alimentezi .

Link to comment
Share on other sites

Bogdan Ungureanu

Esti fantastic!! ... Cine s-a tras de sireturi cu tine...? Mai citeste odata topicul... "Tupeu", "pusti", ai mai multe posturi, ... bine "mestere" recunosc... esti "superior"!!!

Cum am zis..... mergi pe drumul tau!!!

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Fratilor, haideti sa nu ne mai certam! Cearta nu aduce nimic bun! Suntem totusi pe vwforum, nu pe alte forumuri unde flame-ul e in toi!

Dupa cum ati aflat deja, am remediat problema - cu ajutorul unor rezistente, cum propunea cineva (solutiile pe baza de releu, condensator sau xenon cheater n-au mers).

Am vrut sa va dau de stire imediat, dar Bogdan G, care m-a ajutat sa rezolv problema (si caruia ii multumesc inca o data) a fost mai rapid si a postat inaintea mea.

Ma bucur ca a existat o rezolvare, pentru ca, studiind diverse forumuri (inclusiv cele din strainatate), am constatat ca nimeni nu a mai rezolvat problema pana acum (sau daca a rezolvat-o, nu s-a mai obosit sa posteze si rezolvarea).

Practic problema a fost rezolvata doar partial, pentru ca nu am avut suficiente rezistente decat pentru un singur far... dar stiti cum se zice... "e si maine o zi"! :icon_thumright:

A fost nevoie de asa de multe rezistente fiindca nu se poate folosi orice fel de rezistenta, pt. ca de obicei la valoarea pe care ar trebui sa o aiba (in Ohmi), s-ar incalzi foarte tare si ar putea deveni chiar incandescente, luand foc sau topind diverse ornamente din plastic, cum am inteles ca a fost cazul unui alt coleg de forum.

Noi am ales niste rezistente ai caror parametri ne-au permis ca - in cazul in care montam mai multe in paralel - sa nu se supraincalzeasca (practic formula cu R/14 e buna, dar rezistentele au avut o asemenea valoare incat impartita la 14, da exact valoarea pe care masina o asteapta).

Deocamdata sunt multumit de montaj; sper sa fie ceva trainic, iar dupa cum stau lucrurile, am tras concluzia ca nu prea as avea de ce sa-mi fac griji. Un mare avantaj este faptul ca, la combinatia de rezistente aleasa, in momentul in care se arde proiectorul, masina afiseaza - in mod corect - eroarea de bec ars, chiar daca rezistentele isi fac treaba si raporteaza ca exista consum.

PS: intr-adevar, in link-ul lui Dr.G.Silviu sunt prezentate adaptoarele de la doua la trei fire, deci nimic care sa pacaleasca in vreun fel computerul de bord. Oricum, multumesc pt. buna intentie.

Edited by silkworm
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Crista_Silviu

Chiar daca a trecut ceva timp de cand nu s-a mai spus nimic aici sper sa ajute ceea ce o sa scriu. Am avut o problema cu un proiector ars de la un passat b6 si imi aparea acea eroare de bec ars pe bord. Am pus Vag com-ul pe masina si am intrat in Cent Electr la Coding, long coding helper, si am luat bifa de la Cold Diagnostic front fog light (parca asa scria pe la unul dintre bitz-uri). Apoi am sters eroarea si nu s-a mai aprins.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am tot gasit pe forumurile de afata la Long coding optiunea de Cold Diagnostics dar am incercat pe un A6 din 2005 care si-a pus ledurile DRL si nu imi apare Long Coding ... ci numai coding simplu,

Ati mai patit asa?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Adaptoarele acelea de pe site contin si doua relee . Asta e si solutia la problema . Treaba cu rezistentele de obicei nu prea merge. Daca la tine a mers treaba cu cele 14 rezistente e ok insa eu prefer releele. Nu se incalzesc deloc sunt compacte si usor de montat. Le poti gasi mai peste tot.

Edited by iuly1209
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!