Jump to content

Schimb kit distributie Golf 1.4 16 V


AndreiCC
 Share

Postare recomandată

Latty te cred mai ales după ce o păţeşti.

Dar am prieteni care la Audi A 4 diesel 1,9 i-a schimbat-o (distribuţia)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ON topic: Acuma fiecare cum crede ca s-a exploatat masina asa schimba si cureaua de distributie! fabricantul zice 90.000km!!

Repet, daca scrie la cineva in cartea masini ca se schimba distributia la 4-5 ani sa puna o poza sa vada toata lumea!

OFF topic: Mai tot romanul si-a cumparat masina din germania crezand ca sunt mai bune pt ca nu s-a umblat cu ea pe drumuri rele , dar de fapt am cumparat masini cu multi km(150.000-200.000 sau mai mult) cu motoare si cutii de viteze forjate la maxim..ex.daca la masina viteza maxima este 180km/h, neamtul merge 180km/h...80% din viata masini o fost codusa "blana"!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci26 ai mare dreptate cu nemţii şi cu călcatul, că au şi unde.

Şi la fel şi eu rog, dacă are cineva unde scrie ca după 4 ani se schimbă cureaua distribuţie, s-o posteze.

Eu tot am cartea maşinii şi scrie la 90000 să

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...mai ce sa zic, eu am schimbat kitul original de pe masina cu altul luat de aici, insa cureaua care mi-a facut mie probleme este cureaua mica cea de la arborii cu came, si care este separata de kit. Cu acea rola pe care am gasit-o sparta, e alta poveste, se pare ca este un defect intanit la motoarele de 1.4 16V, ..se pare ca si la Skoda sunt aceleasi probleme.

IN concluzie: nu tot ce este nou este si bun!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Discutati de 1.4 16,V asa ca trebuie sa va povestesc si eu ceva cu schimbatul curelei. Acum cateva zile am schimbat si eu cureaua la masinuca mea 1.6 16V BCB care are distributia aproape identica cu 1.4, 2 curele 2 axe cu came. Din nefericire nu am putut sa intru in garajul cu pricina deoarece se afla acolo...un 1.4 16V cu distributia rupta. Motivul? "Lasa bah ca mai merge o saptamana" in conditiile in care mecanicul care se ocupa de masina mea i-a subliniat sa o schimbe si respectivul personaj, Clumea ironiei o avea in porbagaj gata de schimb. Cum majoritatea 1.4 16V se tuneaza cu jante pe 17, tobe si toate cele se si alearga la maxim, cu toate ca dintr-un motor de 75Cp nu prea ai ce sa scoti mai ales ca ai jante pe 17, etc. Tipul a alergat-o si la un schimb din 3 in 2 BUM. S-a rupt cureaua. Rezultat: 14 Valve(Supape) indoite 2 au scapat neatinse, chiulasa sparta (Sudata si reconditionata), drumuri la BV ca suntem in Sinaia si aici nu ai nici macar cu ce sa desfaci un capac de bere.

Cost total 4000RON si trebuie subliniat ca masina nu va mai fii cum a fost cu chiulasa reconditionata oricat de buni ar fi cei care au facut-o. In concluzie, masina se va vinde dupa ce s-au investit o gramada de bani in ea(Jante, suspensii, evacuare, sonorizare, cauciucuri) si a fost super intretinuta dar alergata.

Sfat personal: Schimbati distributia cand trebuie si nu o lungiti. In cartea masinii mele scrie clar 120K Km dupa care verificare din 30 in 30 DAR la 89450 cureaua arata impecabil dar cand a fost data jos, cand am indoit-o am observat cum cauciucul se crapa(Era imbatranit) si riscam sa se rupa si sa am o gramada de belele. Nu luati chinezarii sau turcisme. Masina iese din fabrica cu Continental(Contitech) si pompa de apa Hepu asa ca nu ar strica sa le luati asa. Un kitt complet la Volksman este aproape 640 RON deci merita in comparatie cu 4000.

Drive Safe!

;)

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine Bogdan dar vezi ca masinile noastre sunt din 2004 incoace...alui Latty este din 2001 si numai dupa 7 ani(scuze daca gresesc) a schimbat curelele! Seatul nu vine cu roti pe 17 si nici polo...tre luate mai multe in calcul nu numai mergem le schimbam si apoi zice mecanicul "ooo mai mergea inca mult si bine" , dar este bine ca ai schimbat ca nu o sa ai probleme...adica facem bani la altii!!

P.S. Noi am specificat ca avem si putini km!

Modificat de Luci26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Latty, ce kit de distributie ai luat de ti s-a rupt in 2.000 km. cureaua mica?

Majoritatea considera absolut normal ca dupa achizitionarea unei masini sh sa faca distributia, altii se multumesc sa arunce un ochi pe la curea si s-o intrebe de sanatate.

Cureaua poate arata bine, dar degeaba, este o curea cu dinti. Daca ar fi pur si simplu o curea ca cea de la accesorii ai putea sa zici ca mai merge. Cel putin la 1.4 vezi foarte greu spatele curelei (dintii) demontand doar primul capac al distributiei. Poate ceda un dinte sau mai multi, poate crapa o rola, astea-s lucruri care nu le observi decat daca desfaci tot (capace distributie, tampon motor, etc) si nu cred ca desfaci toate alea doar sa verifici.

Eu am schimbat distributia la fix 90.000, asa s-a nimerit (poze in semnatura) si aratau binisor toate piesele - rolele mergeau frumos si cureaua era acceptabila.

Pe langa km, durata intre schimburi, conteaza mult si exploatarea motorului, cred eu, pt ca s-a vorbit mai sus de pus roti pe 17 si forja, ceea ce a dus la distrugerea motorului. Gresit! Motorul a fost distrus de un talentat 'reisar' ce vrea sa impresioneze cu un 1.4 amarat. Pe demonstrate, daca vrea cineva sa sponsorizeze, ca eu nu-mi permit, imi pun jante de 19-20", cat o intra, si nu va pati nimic motorul.

Sfat: nu va cumparati 1.4 'imbunatatit' intr-o ploaie de vara (tunat), poate-l nimeriti pe ala de mai sus (e tunat domne, da' l-a condus numai tata, 60 de ani)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua ta avea 7 ani si 90km daca acuma ai schimbat-o si ai zis ca arata destul de bine...deci nici a ta nu o fost schimbata la 4 ani...de ce? pt ca neamtul nu-i prost sa dea banul pe ceva ce nu-i necesar.

Am o cunostinta la service VW care are un polo din 2001 si are 50km si nu a schimbat cureaua!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudata legatura intre dimensiunea cauciucului si durabilitatea curelei de distributie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In caz ca te refereai la mine...

Salutare,

...in garajul cu pricina deoarece se afla acolo...un 1.4 16V cu distributia rupta. Motivul? "Lasa bah ca mai merge o saptamana" in conditiile in care mecanicul care se ocupa de masina mea i-a subliniat sa o schimbe si respectivul personaj, Clumea ironiei o avea in porbagaj gata de schimb. Cum majoritatea 1.4 16V se tuneaza cu jante pe 17, tobe si toate cele se si alearga la maxim, cu toate ca dintr-un motor de 75Cp nu prea ai ce sa scoti mai ales ca ai jante pe 17, etc. Tipul a alergat-o si la un schimb din 3 in 2 BUM. S-a rupt cureaua. Rezultat: 14 Valve(Supape) indoite 2 au scapat neatinse, chiulasa sparta (Sudata si reconditiona...

Cost total 4000RON si trebuie subliniat ca masina nu va mai fii cum a fost cu chiulasa reconditionata oricat de buni ar fi cei care au facut-o. In concluzie, masina se va vinde dupa ce s-au investit o gramada de bani in ea(Jante, suspensii, evacuare, sonorizare, cauciucuri) si a fost super intretinuta dar alergata.

ciudata legatura intre dimensiunea cauciucului si durabilitatea curelei de distributie...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, era un exemplu clar inalnit de mine si vazut pe forumuri referitor la 1.4 tuning. Vad ca exista multi frustrati pe aici, in zona asta. Problema ta domule daca te simti, nu era nicio referire la tine dar daca vrei, poate fii.

2 La mana cu cat ai jantele mai mari cu atat zic eu, se simte ca iti trage mai greu, nu cred ca 1.4 este facut sa traga de jante pe 17". Daca tot le stiti atat pe toate, nu mai intrebati. Asta inseamna ca nu aveti nevoie de pareri. Daca nu aveti nevoie, de ce le cereti? Sa dovediti ca sunteti mai "Dotati tehnic" decat altii sau pentru ce? Ma rog, spor la "distribuit" :P

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudata legatura intre dimensiunea cauciucului si durabilitatea curelei de distributie...

Omu s-a mirat de legatura facuta intre "dimensiunea cauciucului si durabilitatea curelei de distributie"

Am crezut ca s-a referit la mine, la faptul ca de unde am scos-o.

De aceea am dat citatul cu descrierea la care am facut referire.

Poate ca omul nu s-a referit la mine.

Mda, era un exemplu clar inalnit de mine si vazut pe forumuri referitor la 1.4 tuning. Vad ca exista multi frustrati pe aici, in zona asta Dupa ce am vazut postul tau mi-am dat seama ca ...da, exista multi frustrati pe aici. Problema ta domule daca te simti, nu era nicio referire la tine dar daca vrei, poate fii. N-am zis ca te referi la mine, ci am facut o referire ca sa inteleaGa "ABUZW" ce vroiam sa zic.

2 La mana cu cat ai jantele mai mari cu atat zic eu, se simte ca iti trage mai greu, nu cred ca 1.4 este facut sa traga de jante pe 17". Daca tot le stiti atat pe toate, nu mai intrebati. Asta inseamna ca nu aveti nevoie de pareri. Daca nu aveti nevoie, de ce le cereti? Sa dovediti ca sunteti mai "Dotati tehnic" decat altii sau pentru ce? Ma rog, spor la "distribuit" :))

Pot sa si desenez daca nu s-a inteles...

Modificat de catalin_u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept schema, acum sa revenim, DA jantele influenteaza direct Caseta de directie, planetare, distributie fiind mai mari, mai grele etc. Try it, sigur nu se strica nimic. PS, data viitoare, la un quote vezi pe cine citezi si in ce ordine.

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan,

Explicatia ta ca jantele fiind mai mari si mai grele e cam seaca.

Pana sa dezinformam oamenii sa specificam ca de obicei schimbarea jantelor cand vorbim de upgrade implica marirea amprentei cauciucului (jante mai late), adica va creste forta de frecare pe care motorul ca trebui sa o invinga la demaraj, caseta de directie si componentele ei la viraj. Suprasolicitarea subansamblurilor provine strict din marirea suprafetei de contact, deci indirect prin upgrade-ul de jante. Vorbind de Golf avem: 14"/175, 15"/195, 16"/205. Verifica sa vezi ca diametrul si implicit circumferinta raman aproximativ la fel, se modifica dar cu un procent foarte mic (marja foarte acceptabila)

DA jantele influenteaza [...] fiind mai mari, mai grele etc

Diametrul rotii se pastreaza prin marirea diametrului jantei si micsorarea talonului anvelopei. Scazi talonul, cresti janta si invers.

Problema nu vine din diametrul jantei , ci cum am spus mai sus din marirea suprafetei.

O sa fac desene dupa ce-mi iau o tabela grafica.

Sa vorbim in continuare despre distributie, ca intre timp ai uitat de ce te certi cu mine.

Modificat de catalin_u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin,

Nu imi place sa vorbesc din basme sau din threaduri citite pe google.ro. Treaba cu jantele. Pe capacul de benzina scrie asa, ca si in cartea masini ce ai scris tu mai jos + 225/50/17. Nu contest faptul ca se pot pune x y z jante dar dupa cum spuneam cu personajul cu distributie rupta, a schimbat de la 15 pe 18, acum serios sunt jante mult prea mari sa le duca planetarele si bucsele pentru in 1.4 Au si ele calculul lor si cine le pune acolo pe 15 le pune cu un motiv anume. Personal tin 195/15 iarna 205/16 Route 66 vara(Dotarea Stock a masinii). Dupa cum spunea si mecanicul la care imi duc masinile din 2003 incoace, la jante mai mari au de suferit : caseta de directie, capete de bara, bucse de bara, planetare, rulmenti si implicit distributia. Nu-mi spune ca 100% din cei care au motoarele de 1.4 16V pe golf schimba sub 4000 4500 pentru ca nu cred asta(Ma refer la cei jentuiti, cu tobe etc. nu la un familist). Este cam acelasi sindrom ca si la Logan 1.4 MPI tunat si fulgerat de zici ca e racheta. De ce spun de distributie, cureaua aia se chinuie sa reziste la forta la care este supusa, corectez, curelele ca avem 2 axe cu came. Cauciucul curelei imbatraneste dar nu din cauza jantelor mai mari dupa cum intreba un coleg mai sus dar din cauza timpului. Am spus si ma repet, cureaua mea de distributie avea inca culorile pe ea, codurile, tot arata ca noua dar, cand a fost demontata si indoita se vedea cum se crapa si se sfarama asa ca din 2001 cu 56K ar trebui schimbata mai ales ca imi vine greu sa cred ca din 2001 pana acum, 8 ani de zile a mers doar 6000/an dar sunt si cazuri asa. Cu toate astea trebuie schimbata macar la 3 ani. Pe cutia cu curea noua scrie (A se monta inainte de 20XX) are si cauciucul ala o limita de ani in care imbatraneste). Pe a mea scria 2012, deci, sa vreau sa nu vreau in 3 ani o schimb ca nu este o avere in comparatie cu ce se poate intampla.

Nu dezinformam, dam cu parerea si argumentam cu informatii concrete si reale vazute sau auzite Live intr-un garaj de specialitate de la oameni care stiu ce fac si pun distributia la punct nu ca altii care o pun dupa ochi(Gen Iatsa). Sunt cazuri unde colegi au avut curele rupte dupa 2000Km ca a fost fabricatie proasta sau expirase termenul de instalare pentru ca statuse prea mult in garaj sau intr-un mediu umed-uscat etc.

Tot ce scriem si spunem aici este pentru a ajuta colegii de forum care sunt proaspeti sau poate nu au o inclinatie spre partea tehnica a masinii si au spre altceva ceea ce nu este de blamat si nici obligatoriu. Ruperea distributiei este FOARTE paguboasa.

Cu scuzele de rigoare pentru ciondaneala de mai sus, sper ca am inteles amandoi cate ceva si poate si cei care vor citi mai departe vor lua masuri sa nu pateasca ce altii au patit.

Seara frumoasa,

Drive Safe! :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

cureaua de distributie, din cate stiu eu, antreneaza doar axa(ele) cu came si pompa de apa. Nu vad unde intervine influenta rotilor mai mari. Daca schimbi numai la 5000rpm (din cauza jantelor de 17) iar nu ar trebui sa fie o problema pentru distributie pentru ca turatia asta este inca in parametrii normali de functionare ai motorului.

Iar cu schimbatul curelei la 3 ani iar nu stiu ce sa zic. Tu singuri zici ca data limita de monatre este 2012. Din asta inteleg ca daca o montezi in 2012 mai ai inca 6 ani sau 90kkm (garantia curelei) pe care ii poti parcurge relaxat dpdv al distributiei.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci intreb, rotitele alea mici care se invart acolo nu se antreneaza mai greu? Prin distributie eu inteleg Miscarea mecanica de la motor la roti. Crezi ca nu are de suferit?

Ma rog, am deviat. Sport

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci intreb, rotitele alea mici care se invart acolo nu se antreneaza mai greu? Prin distributie eu inteleg Miscarea mecanica de la motor la roti. Crezi ca nu are de suferit?

Distributia la motor = timing/sincronizare. Sincronizare intre rotatia arborelui cotit si rotatia axelor cu came. La un anumit punct al arborelui se cer anumite pozitii ale supapelor/grupurilor de supape.

Sincronizare axei/axelor cu came e facuta de cureaua de distributie, care in cazul nostru, 1.4 16v actioneaza o axa (parca admisia) care prin intermediul curelei mici actioneaza cea de-a doua axa (evacuarea)

Ansamblul curele+role n-are suferit pentru ca s-ar aplica o forta suplimentara asupra lor la forja, pentru ca pe ele nu e efort suplimentar, ci e vorba de turatiile pe care le atinge ansamblul. Una e sa mearga o viata la schimburi pe la 3000-3500 si rar in 4000 sau peste, si una e sa fie numai peste 4000.

Prin distributie eu inteleg Miscarea mecanica de la motor la roti Asta este transmisia.

Bogdan, nu vorbesc nici din basme si nici pe de google. Puteam sa-ti zic informatiile de mai sus si anu' trecut, ti le-as fi zis si peste 10 ani (fara sa caut pe net), si azi-noapte daca ma trezeai la 03:44 si-mi puneai lanterna in ochi si ma intrebai lucrurile astea.

Hai sa nu ne mai intepam doar pentru ca vrem sa dam ultima replica.

Cred ca ceea ce am zis mai inainte si acum o fost o discutie constructiva si sper sa o continuam la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
Cei 12 caluti au fost pusi prin resoftare.Au fost pusi de unul din inginerii de la Renault.Nu am pus-o pe Dyno sa vad cu ochii mei ca sunt 12 , deci daca m-a mintit el te mint si eu insa se simt.Peste 3000rpm si suna altfel motorul.Parca prinde viata.Eu sunt din Timisoara dar daca vrei iti pot da numarul lui de telefon si poate va intalniti.Ei sunt o echipa de 3 ingineri fiecare cu ciorba lui si fac tara.

Numai bine!

salut si eu sunt inginer la Renault sa inteleg ca , colegi mei ti-au pus 12 caluti..cu ce soft?

as vrea si eu..sa imi pun ceva mai multi cai..ideea a alta..ca motorul a fost facut sa mearga la anumiti parametri o data cu modificarea softului..se modifica si fiabiliatea masini..adik..creste consumul..deoarece motorul trage mai tare..se uzeaza mai repede zona segmentilor si camasa interioara a blocului motor..cu alte cuvine..obosesti masina mai repede...si efectele secundare..le vei simti nu acum..ci peste 3-4 ani..

asa ca...spor:)

salutari colegilor mei care..nu ti-au prezentat si partea asta:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare,

e posibil sa nu se schimbe si pompa de apa odata cu, cureaua?

pe facturile de service apare cureaua schimbata la 81000 (idem si pe stickerul contitech) dar nu imi dau seama care este pompa de apa dupa coduri

masina are acum 91500, si ma tot roade acest gand, cum sa aflu singur daca a fost schimbata si pompa de apa cu role etc...

multumesc

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Posteaza codurile pe care le ai si o sa incerc sa vad ce cod carei piese ii corespunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

m-am convins ca nu avea cum sa coste 396 euro numai cureaua....

peste tot se vorbeste de kit de distributie.. pompa, role si curea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Recomandabil este daca e noua la 90.000 km sau 4 ani .la masinile SH nu te poti pronunta daca a fost scimbata sau nu cureaua de distributie.

Recomandat este sa schimbi si pompa de apa pt ca atunci cand nu o schimbi pt ca iti zice mecanicu ca mai merge ea poate sa cada in intr-o luna sau 1 an .

Pret al Kit-ului e cam 1200-1300 RON depinde ce intalnesti pe parcurs .

Modificat de kidopunky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA jantele influenteaza direct Caseta de directie, planetare, distributie fiind mai mari, mai grele etc.

Bogdan Moraru .... ai tu ceva cu astia tunati si fulgerati ....ai grija de mecanicu ala al tau , mare om :D

...eu nu am nici pe dreaku cu jantele pe 17 ,dar la ce drumuri avem este si normal sa dam vina pe dimensiune :icon_cool:

Prin distributie eu inteleg Miscarea mecanica de la motor la roti.

... :vaidecapulmeu:

ONtopic ... schimbarea distributie dupa 90 000, la cat se face ??? ....am inteles ca dupa 60 000 sau ??

Modificat de 66 JOK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti , sunt nou pe forum si proaspat posesor al unui 1.4 16v sh din 2001 dec. si dupa tot ce am citit pe aici ma apuca groaza... De unde aflu daca masinii mele i-a fost schimbata distributia sau nu in trecutul ei ? Mentionez ca are 146 mii km cand am luat-o . As vrea sa ii schimb distrib dar nu stiu cat mai poate sa mearga asa , si dupa cate vad se pot intampla multe "bube" . Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!