Jump to content

Octavia II, 1.6 MPI, 102 CP


silviu66
 Share

Postare recomandată

srudolf, ca sa terminam cu oftopicul...Ia vezi tu in cartile tehnice, ce spune constructorul, valoare cuplului este masurata pe vilbrochen sau pe roata?

Dupa ce iei in calcul acest amanunt mai discutam..

Si inca o chestiune, ai mers vreodata cu un 1.6 OII? Iti spun eu diferenta, am acasa 1.6 si la serviciu 1.9. Cel de 1.9 este cu putin mai puternic, nu te da pe spate. Daca cineva alege 1.9 in loc de 1.6 va constata ca singurul castig demn de luat in seama e consumul caci diferenta de putere e mica. Daca vrei putere iei benzina supraalimentata sau 2tedei. 1.9 si 1.6 sunt niste motoare decente, average.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plus, cum poti compara doua motoare electrice cu aceasi CP si cupluri diferite???

Exact asa ca si un benzinar si un diesel de acceasi putere. :D :lol:

da... da nu mi se pare corecta comparatia ta pentru ca amandoua au cuplu constant indiferent de turatie, lucru care nu se intampla nici la diesel nici la benzina. normal ca motorul care are cuplu mai mare va iesi invingator, in comparatia ta. deci... oricum este foarte :D

Modificat de audi_fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

srudolf: Ai facut niste calcule aiurea mai sus pentru ca era vorba de diesel si benzina nu de motoare electrice cu cupluri constante. Tu ai zis ca ambele motoare au 100CP si cuplu constant, dar ce te faci cu puterea ? Nu uita ca puterea da "tonul" pana la urma si ea se obtine astfel: P=Cuplu xTuratia. So, benzinarul trebuie sa il turezi mai mult (retrogradezi intr-o treapta inferiora- cazul depasirilor de "limita" de exemplu). La diesel avantajul ar fi ca poti ramane pe aceeasi treapta de viteza ca ai cuplu mare la turatie mai mica, deci obtii aceeasi putere ca bezinarul la o turatie mai mica.

De fapt hai sa ne uitam ce zice producatorul la demaraj-ul celor doua mai bine.

Ia uite:

"Benzina 1.6 102 CP: Accelera

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: :P

Am incarcat doua imagini:

Primul sunt curbele de putere si cuplu in functie de turatie la Octavia benzinare

http://img102.imagevenue.com/img.php?image...a_122_759lo.jpg

Al doilea este acelas lucru la motorinare

http://img176.imagevenue.com/img.php?image...l_122_351lo.jpg

Se vede diferenta.

#1. Toata lumea vorbeste pe acest forum de impresia de putere si cuplu si compara niste date oferite de producatori.

Calculele mele, chiar daca sunt idealizate, ajung la concluzia ca pentru acceleratia unui vehicol terestru, cu roti, este nevoie de cuplu motor, nu de putere. Cei care se indoiesc, sa-mi scuze expresia: sa mai rasfoiasca o carte de fizica.

#2. Cuplul este masurat la vilbrochen, iar pana la roata care transmite cuplul la sol exista un lant cinematic. Benzinarul are un raport de demultiplicare al lantului cinematic mai mare si reuseste sa poseda un cuplu motor la roata apropiat de un motorinar, deci poate accelera de la 0 la 100km/o intr-un timp foarte apropiat cu un cuplu "nominal" mult inferior unui motorinar (daca este condus de un pilot de teste). In conducerea de zii cu zii: cuplul motor cu 100Nm mai mare al motorinarului este mult mai usor utilizabil pentru acceleratii. :lol:

#3. Audi_fan.

Teoretic, daca mentii treapta de viteza si turatia unui vehicol cu motor cu ardere interna vei obtine un cuplu motor constant la roata. Numai ca datorita acceleratiei in realitate la roata creste viteza periferica in fiecare moment (si asta creste si turatia motorului) si calculele se complica. De accea am ales motor electric cu cuplu constat indeferent de turatie (care de altfel exista si in realitate- la tranvai ) si am punctat relatia intre cuplu si acceleratie.

In acest topic

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=34799&st=40 ://http://vwforum.ro/index.php...4799&st=40

se poarta o discutie foarte interesanta despre cuplu si putere.

Cred ca ma mut ca sa fiu On -topic. :lol: si sa-l sustin pe Pisicutza. :lol: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzinarul are un raport de demultiplicare al lantului cinematic mai mare si reuseste sa poseda un cuplu motor la roata apropiat de un motorinar, deci poate accelera de la 0 la 100km/o intr-un timp foarte apropiat cu un cuplu "nominal" mult inferior unui motorinar (daca este condus de un pilot de teste). In conducerea de zii cu zii: cuplul motor cu 100Nm mai mare al motorinarului este mult mai usor utilizabil pentru acceleratii. :D

:angry: Incepusei bine dar... la sfarsit....

Nu stiu ce sa zic, tu refuzi sa admiti ceea ce este evident.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: :lol: :lol:

Evident este ce am dedus eu prin formule.

Caci n-au cazut in cap cei de la Skoda sa proiecteze lanturile cinematice la 1.6 si la 1.9TDI

expre sa omoara cuplul la motorinarului.

Hai ca sunt complet :) . :)

De altfel verifica curba de cuplu la motorul 2.0 TFSI.

E constanta intre 2- 5500 RPM.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: :)

#2. Cuplul este masurat la vilbrochen, iar pana la roata care transmite cuplul la sol exista un lant cinematic. Benzinarul are un raport de demultiplicare al lantului cinematic mai mare si reuseste sa poseda un cuplu motor la roata apropiat de un motorinar, deci poate accelera de la 0 la 100km/o intr-un timp foarte apropiat cu un cuplu "nominal" mult inferior unui motorinar (daca este condus de un pilot de teste). In conducerea de zii cu zii: cuplul motor cu 100Nm mai mare al motorinarului este mult mai usor utilizabil pentru acceleratii. :lol:

In practica "idealul" nu exsita, so :Driver: Si daca ne luasi cu lanturi cinematice eu zic sa scrii la SKoda ca poate au nevoie de un fizician pentru calcule de cuplu :vaidecapulmeu:

Imi place chestia cu "pilotul de teste" ... si eu daca obtin timpul din carte la demaraj sunt pilot de teste :rolleyes: ? Nu te supara ca te intreb, dar tu de cand ai carnet de sofer?

Motorinarul este bun la tractiune ca are cuplu la roata mare ATAT, la demaraj nu te avantajeaza cuplul mare. La demaraj ai nevoie de putere.

Eu zic sa o lasi balta cu calculele ca si asa esti :lol: rauuuu

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiti eu am vazut ca aici trebuie sa discutam despre o2 1.6mpi nu despre cuplu motor sau alte chestii de calcul cei ce vor sa discute despre aceste lucruri sa se duca la facultate si dupa aceea sa dea lectii din postura de inginer(sau macar sofer) asta pt cel care le stie pe toate mai ales in privinta puterii :P :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) :P :P :lol:

Da intre noi sa fie vorba... nu va inteleg.

Suntem oameni maturi si ne jucam de-a aruncatu' cu pararea:

unde sunt formulele din care ai ajuns la concluzia ca pentru demaraj ai nevoie de putere?

Caci:

Analizand necesarul de lucru mecanic pentru realizarea acceleratiei ( care se poate definii ca diferenta dintre energia cinetica la 80k/m respectiv 120km/h)

aflam ca sunt necesari 526 CP x s, adica in douazeci de secunde o putere de 526/20= 26 CP-, nici o problema ca doar avem 100CP la dispozitie, la ambele vehicole.

Intrebare: accelereaza o Skoda de 100 CP (benzinar/motorinar- la ce turatie vrei tu) de la 80 la 120km/o in (526 CP x s/ 100 CP= ) 5,26 secunde?

Carnet: din '88 si am cred peste 2.000.000 km :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleo, pai vad ca si tu ajungi la aceeai concluzie in calcule tale, adica tot la putere :) :P :

Auzi, dar se poate demara numai cu ajutorul cuplului? :P :lol: ^_^

"26 CP-, nici o problema ca doar avem 100CP la dispozitie, la ambele vehicole."

Cel mai bine ar fi sa se discute in aria tehnica aceste probleme nu aici ca sunt :P

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ar fi mai util pentru forum sa se continue discutiile despre cuplu si putere pe un topic dedicat cum ar fi: "Cuplu vs. CP", "Cp Si Cuplu", sau altul asemanator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carnet: din '88 si am cred peste 2.000.000 km :P

:huh: Tu citesti toate chestiile astea tehnice in timpul condusului? Ca mie imi iese asa: 2008-1988 = 20 ani, 100mii km pe an, adica circa 300 km / zi ... nu prea vad cand mai ai timp de formule :P

(ia-o ca pe o gluma, n-am nici cea mai mica intentie sa te jignesc, am facut si eu un mic calcul, de curios :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rvacaru: srudolf cred ca a vrut sa zica 200.000Km .... :huh: pare mult mai real 10 000 Km/an.

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu faceti bascalie. Eu consider acest forum unul civilizat, am prezentat niste argumente,

pe care nu a contestat-o nimeni pana acum cu argumente.

Intre '92- '98 am facut exact 1.400.000 km in interes de serviciu, cu trei masini, toate benzinare.

Din partea mea am inchis discutia. Respectele mele. Ma mut la topicul precizat Razvan. :lol::lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@srudolf Tot respectul pentru eforturile de a demonstra un lucru, dar eu am ramas cu cititul pe undeva pe la "raport de demultiplicare al lantului cinematic" :) Nu e bascalie, dar chiar nu inteleg nimic din ce spui.

Tu ai TDI, dar alti baieti mai nestiutori in ale ingineriei au 1,6-benzina si spun (tot in acest topic) ca-s multumiti de felul cum se comporta motoarele, inclusiv in depasiri. Acuma deh, daca cineva vrea sa demonstreze cu argumente stiintifice ca laptele-i negru si doar ni se pare ca e alb, banuiesc ca se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

STOP JOC! :P Asa cum a spus si razdan, discutiile pot continua in topic-urile indicate chiar de el. Aici ne rezumam la O2 1,6 MPI.

Multumesc. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare prieteni !

Am 1300 km cu skoditza mea si sunt foarte multumit.Este foarte silentioasa si eu zic ca destul de sprintena, in sensul in care nu iti este teama daca esti intr-a 4-a la 3500-4000 ture intr-o depasire.Pana acum nu i-am dat mai mult de 120-130km/h ca am inteles de la dealer ca nu este indicat in rodaj...insa mi se pare ca consumul este un pic cam mare. Cam 7% afara si vreo 10% in oras. As vrea sa va intreb....cam dupa cati km as putea sa-i incerc puterile...cand isi face rodajul ? Consumul mai scade dupa rodaj ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici cum am inceput eu rodajul la un golf cu motorul tau.

Apoi, pana la 1500 km am mers avand grija sa nu fiu in sarcina mai mare si sa nu depasesc des si mult timp turatia de 3800-4000 rpm (cuplul maxim e la 3800 dupa cum stii).

In link vezi si consumul care se pare ca a mai scazut putin dupa rodaj, desi e greu de apreciat pentru ca de obicei se mai creste viteza dupa rodaj.

Conform manualului ai cam putea sa incepi sa-i incerci puterile dupa 1500 km, dar treptat si fara viteze mari sustinute.

Pentru performantele maxime ar fi mai sanatos pentru motor sa mai astepti macar pana la vreo 5000 km ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa mult...5000km...?

eu speram undeva dupa 2500-3000 km sa-si dea drumul...! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, sigur ca isi da drumul destul de mult, dar nu e bine sa o exploatezi la maximum mai devreme.

Asta voiam sa subliniez ... :icon_thumright:

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare pentru cunoscatori ! Daca bag benzina de 95 e ok pentru MPI-ul meu..? In timp nu se uzeaza mai mult motorul..?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E OK pentru MPI, nu vad de ce s-ar uza mai mult.

La FSI-uri e mai sanatos sa pui benzina cat mai buna ca sa nu ai probleme pe termen lung cu injectoarele, dar la MPI nu cred ca exista vreun motiv pentru care sa-ti faci probleme.

Si eu am acest motor pe un alt golf si "mananca" cu placere benzina cu CO 95. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu bag tot de 95 marea majoritate - pe capacul rezervorului scrie 91/95, deci daca bagi de 95 curata ar trebui sa fie ok.

- ai grija doar sa nu pui benzina de la statii obscure ca acolo poate sa scrie si 98 si sa fie de slaba calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut prieteni!!!!!!!!

ma intereseaza si pe mine daca a chipat cineva motorul de 1.6MPI.......cum a facuto, cat a costat, cu cat a crescut cuplu+cai putere, de unde a procurat chipul. Am citit tot felul de articole am gasit ceva de la germani dar mi se pare foarte scump...http://www.skn-tuning.de/_Rainbow/Images/skoda.pdf http://www.motortuning.ro/e107_plugins/veh...ehicle.php?in=b

In privinta motorului este O.K. Nu este bun pt liniute dar pt. o masina de familie este super O.K.

p.s. scuze daca am gresit cumva topicul.....Multumesc!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PT @wizard : vad ca suntem amandoi din TM. Tu de unde bagi benzina ? Eu am fost aseara si am facut plinu la OMV acolo in Clujului langa Profi ! Am masina doar de o luna si 1300 km cu ea. Pana acum sa comportat bine si i-am tot bgat benzina de 95.O singura data i-am facut plinu la Rompetrol cu 98, insa nu am simtit diferenta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!