Jump to content

 Funcționarea acestui site este susținută de cele 3-4 firme ce afișează bannere între posturi. Ar fi o plăcere pentru noi dacă ar fi adăugat site-ul nostru în lista de excepții ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult susținerea acestei comunități. Promitem și veți vedea că nu avem reclame intruzive și nici deranjante. Mulțumim! :) 

silviu66

Octavia II, 1.6 MPI, 102 CP

494 postări în acest subiect de discuţie

silviu66

avand in vedere ca se pare ca sunt primul pe forum cu O2 ,1,6 MPI ,deschid acest topic pentru a discuta consumul acestui motor.

la ora actuala am 191 km la bord.

consumul mediu afisat este de 10,5 l /100 km.

un singur drum am facut mai "la liber" si anume pana la clinceni unde consumul instantaneu afisat la 100km/h era de 4,4 l.

mentionez ca am rulat numai in oras la ore de varf (stefan cel mare de la piata muncii pana la piata victoriei si retur zilnic intre 0745-0830 dimineata)

deci mai mult stat pe loc la semafoare.

undeva la inceputul lui mai o sa fac un drum mai lung si anume pana la sebes - alba,si cred ca abia atunci o sa apara un consum mediu real.

Va rog ca tot ceea ce se discuta despre consum sa postati aici pentru motorina

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=4818&st=0

si aici pentru benzina

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=5086

restul las.

Posturile despre consum le mut.

Modificat de horgarban

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Akebono

Nu mi se pare un consum aberant avand in vedere ca masina este noua, ai condus la orele de varf in trafic si numai 191 km. Masina este mare si grea si probabil tragi de motor ca sa fie sprintena, de aici si consumul.

Fa testul plin-plin pe un interval mai lung dupa ce masina se rodeaza un pic ( 3000 km ) si vei avea un rezultat mai elocvent.

Ah si sa nu uit: bine ai venit pe forum!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
horgarban

Bine ai venit si sa o stapanesti sanatos.

Chestia cu consumul s-a mai discutat.

Vrem aici parerile tale despre aceasta masina, comportament, etc.

Initial iti recomand sa citesti ceea ce s-a scris si pe unde, ca sa nu apara probleme cu repetari de topic-uri, posturi care nu au ce cauta pe un anumit subiect.

Sa o conduci cat mai mult si bine.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
silviu66
Vrem aici parerile tale despre aceasta masina, comportament, etc.

<{POST_SNAPBACK}>

avand in vedere ca nu sunt specialist in masini,as dori sa stiu exact ce informatii doriti de la mine.

eu sunt incantat (stergatoarele chiar sterg.franele chiar franeaza....)

dar ce intelegeti prin comportament?

suspensii? frane? demaraj? consum ? sau toate la un loc?

sau mai sunt si altele?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
horgarban

Vrem aici sa spui tot ceea ce te multumeste si nemultumeste la masina ta. Cum se comporta in oras, la drum lung, franare, demaraje, zgomote si multe altele.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Liviu S.O.2

Silviu, ti-am spus mai sus ca sunt in asteptarea unei O.2.

Intrebarea mea este (cred ca nu sunt off-topic): te-a prins vreo ploaie pana acum? Ti-a plouat in portbagaj si pe locurile din spate cand ai deschis hayonul? Nu-mi vine a crede ca se pot face asemenea greseli de proiectare?! :salut:

Intrebarea este valabila nu numai pentru Silviu, ci pentru toti posesorii de O.2.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
silviu66

ploua chiar in ziua in care am ridicat masina.dar nu m-am gandit sa deschid portbagaju.

ce ma nemultumeste la masina: intru destul de greu in ea.eu sunt mai mare un pic si intru mai greu.dar dupa ce ma asez la volan sunt toate la indemana.

la demaraj inca nu ma pot pronunta deoarece inca nu turez motorul peste 3000 rpm din motive lesne de inteles.

franele sunt eficiente desi in carte scrie ca in primele 2-300 de km nu se "aseaza" placutele deci nu au eficienta maxima.

se simte o usoara vibratie din cand in cand - presupunerea mea este ca intra electroventilatorul in functiune (io circul mult in oras si stau la semafoare.....)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
itintea
ploua chiar in ziua in care am ridicat masina.dar nu m-am gandit sa deschid portbagaju.

ce ma nemultumeste la masina: intru destul de greu in ea.eu sunt mai mare un pic si intru mai greu.dar dupa ce ma asez la volan sunt toate la indemana.

la demaraj inca nu ma pot pronunta deoarece inca nu turez motorul peste 3000 rpm din motive lesne de inteles.

franele sunt eficiente desi in carte scrie ca in primele 2-300 de km nu se "aseaza" placutele deci nu au eficienta maxima.

se simte o usoara vibratie din cand in cand - presupunerea mea este ca intra electroventilatorul in functiune (io circul mult in oras si stau la semafoare.....)

<{POST_SNAPBACK}>

Eu nu inteleg ce este cu vibratia aia. In momentul in care porneste electroventilatorul, s-a intamplat sa-ti creasca turatzia la relanti ? Eu am 1,6 dar octavia I si patzesc la fel cu vibratzia aia?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
silviu66

nu creste turatia motorului.doar se simte vibratia un minut doua si dispare

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
horgarban

Este normal sa creasca un pic turatia la motor atunci cand porneste un consumator important, asa cum este electroventilatorul. El consuma curent si atunci trebuie ca motorul sa se tureze un pic pentru a da curentul necesar functionarii lui.

Dar totusi, chiar porneste electroventilatorul, ca afara inca nu este prea cald (adica aprox 20-25 grade)?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Liviu S.O.2

Bine, bine, dar de ce sa existe o vibratie daca porneste electromotorul ventilatorului? Si motorul si motorul ventilatorului si ventilatorul ar trebui sa fie echilibrate, sa nu percepi vibratii! Daca vibratiile nu apar la relanti (al motorului), atunci buba este la electromotorul ventilatorului sau la ventilator.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
horgarban

Nu este neaparat o vibratie, dar functionarea unui ventilator, este zgomotoasa, si chiar un pic vibrata. Este normal. Inca nu s-a inventat ventilatorul care nu face zgomot si nu vibreaza. De aceea, radiatorul este montat pe niste tampoane de cauciuc, pentru a atenua vibratile produse de ventilator.

Iar cu cat turatia este mai mare, cu atat zgomotul si vibratia este mai mare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
itintea
Bine, bine, dar de ce sa existe o vibratie daca porneste electromotorul ventilatorului? Si motorul si motorul ventilatorului si ventilatorul ar trebui sa fie echilibrate, sa nu percepi vibratii! Daca vibratiile nu apar la relanti (al motorului), atunci buba este la electromotorul ventilatorului sau la ventilator.

<{POST_SNAPBACK}>

Chestia cu cresterea turatziei motorului ca a pornit electroventilatorul, mi se pare cam aiurea; motoarele nu se tureaza ca pornesc consumatorii, in nici un caz, asta e problema, pai ce, daca cobori geamurile electrice ar fi normal sa-ti creasca turatzia la motor sau cand pornesti caldura sau aprinzi farurile ? Nu cred ca e normal, consumul mare il suporta bateria, daca nu e in stare in nici un caz nu o sa tureze motorul ci dimpotriva o sa dea in nas ca pierde curent.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Liviu S.O.2
Nu este neaparat o vibratie, dar functionarea unui ventilator, este zgomotoasa, si chiar un pic vibrata. Este normal. Inca nu s-a inventat ventilatorul care nu face zgomot si nu vibreaza. De aceea, radiatorul este montat pe niste tampoane de cauciuc, pentru a atenua vibratile produse de ventilator.

Iar cu cat turatia este mai mare, cu atat zgomotul si vibratia este mai mare.

<{POST_SNAPBACK}>

De acord, dar chiar daca functionarea unui ventilator este zgomotoasa, zgomotul provine de la curentii de aer produsi sau, in cazul tuartiilor foarte mari, de la lagare. Dar vibratia inseamna ca ansamblul respectiv (electromotor - ventilator) nu este echilibrat ca lumea. In cazul in care este si montat pe tampoane elastice si se transmite vibratia, atunci aceasta este importanta si ar trebui depistata cauza si efectuata remedierea. Altfel, vibratiile asa-zis normale (foarte mici) nu ar trebui sa se transmita si sa se simta in habitaclu.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
pit82us

Se poate ca un electroventilator sa produca o crestere de relanti fiind un consumator puternic , nu il compara cu geamurile electrice pentru ca inghite mult mai multa energie .

Legat de vibratii , eu inca nu am vazut un electroventilator care sa nu vibreze , avand in vedere turatia mare la care lucreaza , si fiind in legatura cu caroseria se transmit unele vibratii ( asta doar daca esti atent ).

@itintea : nu cred ca este cazul tau , cu variatia de relanti . :D

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
itintea
Se poate ca un electroventilator sa produca o crestere de relanti fiind un consumator puternic , nu il compara cu geamurile electrice pentru ca inghite mult mai multa energie .

Legat de vibratii , eu inca nu am vazut un electroventilator care sa nu vibreze , avand in vedere turatia mare la care lucreaza , si fiind in legatura cu caroseria se transmit unele vibratii ( asta doar daca esti atent ).

@itintea : nu cred ca este cazul tau , cu variatia de relanti . :D

<{POST_SNAPBACK}>

Sincer, la mine nu se simte ca porneshte electroventilatorul, mi s-a intamplat o singura data sa observ ca imi creste turatia si m-am uitat la apa; atunci am realizat ca a crescut un pic turatia ca a pornit electroventilatorul, dar nu mi se pare normal. Acum nu vreau sa fiu deplasat, eu am avut Cielo inainte si cand pornea electroventilatorul nu-mi crestea turatzia, il auzeam in schimb (daca nu aveam muzica prea tare :D ). Si zici tu ca motorasul ala de la electroventiloator este mai puternic decat ala de la usi ? Nu fac bascalie, doar intreb, ma gandesc ca ala trebuie sa puna in miscare o elice, asta trebuie sa ridice si sa coboare un geam (stiu ca nu se compara turatzia).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
horgarban

Este problema de putere. Un electroventilator de octavia 1 are cam 60-100W, poate chiar mai mult. El antreneaza direct elicea ventilatorului. Un electromotor de geam are demultiplicare si are cam 15-25W, sau pe acolo. Asa ca nu se compara. In plus, un electroventilator are si turatie mare (trebuie un anumit debit de aer pentru a raci lichidul din radiator), fata de un electromotor de geam, care nu are aceeasi turatie.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
silviu66

oameni buni:vibratia este foarte mica.

nu se compara cu cea de la cielo.dar totusi se simte cand porneste.

si repet :am urmarit si turatia motorului nu creste cel putin nu vizibil pe turometru.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
itintea
oameni buni:vibratia este foarte mica.

nu se compara cu cea de la cielo.dar totusi se simte cand porneste.

si repet :am urmarit si turatia motorului nu creste cel putin nu vizibil pe turometru.

<{POST_SNAPBACK}>

Poti sa te duci in service, normal nu trebuie sa simtzi aceasta vibratzie. Dar este posibil ca acolo sa ti sa spuna ca este normal si ca nu este nimic grav ca asa este la toate skodele samd. Cu alte cuvinte daca trebuie investigatii pentru aceasta problema ei nu o sa faca, daca cunosti un mecanic bun care sa-ti dea o parere inainte de ce trebuie facut, ar fi excelent, ca te-ai duce in service si le-ai spune ce sa faca, altfel nu cred ca or sa te bage in seama.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
redeagle

@horgarban: electroventilatorul porneste si iarna daca mergi mult prin oras bara la bara sau daca urci sau daca incerci sa o scoti din zapada.

Cand porneste orice consumator mai mare (electroventilator, AC, ventilator din interior, dezaburire etc) apare o asa zisa frana electromagnetica pe alternator, adica acesta se franeaza un pic, moment in care si turatia de relanti a motorului tinde sa scada. Computerul simte acest lucru si mareste un pic relantiul ca sa-l aduca in cotele normale si este normal sa se simta o vibratie, nu neaparat de la electroventilator ci de la motor. In momentul acela debitul de combustibil injectat este mai mare ; cei care au computer de bord pot observa acest fenomen. La mine la turatia de relati am variatii de consum instatntaneu de la 0.5 l/h pana la 1.1 l/h, aceste variatii depinzand de functionarea consumatorilor!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
horgarban

Nu stiu cum e la benzina, dar la a mea nu mi-a pornit nici macar vara ventilatorul. E drept, ca cel de AC merge continuu, asa ca receste si el un pic. Nici la fosta masina (Passat 1.6D 1982 nu-mi pornea decat vara pe caldura mare si numai in oras).

Acum nu stiu cum e la benzina, s-ar putea sa porneasca mai des, deoarece este un pic altfel.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
DRAPAR
Nu stiu cum e la benzina, dar la a mea nu mi-a pornit nici macar vara ventilatorul. E drept, ca cel de AC merge continuu, asa ca receste si el un pic. Nici la fosta masina (Passat 1.6D 1982 nu-mi pornea decat vara pe caldura mare si numai in oras).

Acum nu stiu cum e la benzina, s-ar putea sa porneasca mai des, deoarece este un pic altfel.

<{POST_SNAPBACK}>

Poate n-ai... :lol: Sau daca ai, vibratiile sunt "gingase" fata de SDI-ul tau! :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
itintea
Nu stiu cum e la benzina, dar la a mea nu mi-a pornit nici macar vara ventilatorul. E drept, ca cel de AC merge continuu, asa ca receste si el un pic. Nici la fosta masina (Passat 1.6D 1982 nu-mi pornea decat vara pe caldura mare si numai in oras).

Acum nu stiu cum e la benzina, s-ar putea sa porneasca mai des, deoarece este un pic altfel.

<{POST_SNAPBACK}>

Ti-a pornit sigur electroventilatorul, nu porneste decat doar daca mergi tot timpul la drum lung. Ca nu-l auzi, asta este cu totul altceva; probabil este supersilentios.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
gallax

Eu am un Opel DTI, si mi-a pornit ventilatorul doar de trei ori in cei trei ani de cand am masina... o data in poligon cand o tura nevasta (cu care ocazie m-am trezit cu niste furtune raschetate de elice, care nu cred ca se miscase de ani buni), alta data in service cand stateam cu motorul pornit vreo juma' de ora pentru nu stiu ce test, si o data vara, dupa o ora de mers in miezul zilei bara la bara).

Deci se poate (ah, si acul ajunge f. rar aproape de zona rosie)

Modificat de gallax

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
silviu66
Eu am un Opel DTI, si mi-a pornit ventilatorul doar de trei ori in cei trei ani de cand am masina... o data in poligon cand o tura nevasta (cu care ocazie m-am trezit cu niste furtune raschetate de elice, care nu cred ca se miscase de ani buni), alta data in service cand stateam cu motorul pornit vreo juma' de ora pentru nu stiu ce test, si o data vara, dupa o ora de mers in miezul zilei bara la bara).

Deci se poate (ah, si acul ajunge f. rar aproape de zona rosie)

<{POST_SNAPBACK}>

multumim de raspuns dar vorbeam de octavia 2.

si la octavia 2 apropos de opel acul nu se misca.sta constant in pozitie fixa adica la 90 de grade.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×