Jump to content

Octavia II, 1.6 MPI, 102 CP


silviu66
 Share

Postare recomandată

OK, mersi mult pt raspunsuri. Exact cum ma gandeam si eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 persoane (aproximativ 230 de kile, eu majoritatea), plus bagaje (in portbagaj ful 100%, in masina la picioare, in brate ), climatronicul pornit continuu, rezervorul plin.

pe autostrada 170 km/ora viteza de croaziera. in oras 90.

tiruri cat cuprinde.

le-am depasit pe toate.

mers si pe dealul negru (cine cunoaste zona). urcat cu 120 km/ora. luat curbe cu 100 km/ora. depasit tirul in panta. tiruri turcesti si de la fruti fresh, pline si goale (cine merge pe acolo stie cum merg astia).

e bine?

eu zic ca e bine.

p.s. nu zic ca nu e loc de mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un consum ne poti da la toata "aventura" asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plusez si eu cu 3-4 ... :)

...4 ale tale si inca 2...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ati ajuns la 13?

mai pluseaza cineva?

computerul zicea ca 8,3 consum mediu. dar calculat la pompa era cam 9,2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu spuneai cifrele dadeam "all in" :) la stilul de condus (170 pe A1 + urcari la 120...),e un consum bun!! dar asa mare diferenta intre bc si consumul real??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucuresti - Viena dus intors, 4 persoane si portbagajul full. Viteza dupa cum permitea drumul 120 - 140 km/h si pe autostrazi cam 130. Nu am mers la consum mic dar nici nu am fost cu pedala la fund, pe dealu negru in depasiri atingeam si 5-6 mii de ture. Masina s-a comportat bine (nu zic excelent) dar cei 102 cai au tras toti din greu :).

Depasiri facute destul de usor, consum de ulei deloc, toate bune si frumoase. Masina are acum 2 ani si 56 mii km.

Consum pe computerul de bord 7.7l la suta de km, consum real calculat dupa bonurile de benzina 7.2l la suta. Distanta parcursa cam 2700 km.

Decent as spune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consum chiar bun.

eu am doar 10.000 de km. sper sa ajung si eu la consumul asta dupa 15.000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut baieti si fete, daca sunt si ele membre al acestui forum si posesoare unei masini Skoda! Sunt un nou membru al acestui forum si posesorul unei Octavia 2 Elegance, negru magic, interior crem, motorizare 1.6 MPI 102 CP. E frumoasa, ce sa mai... Cred ca a avut capul mare ala care a proiectat-o :rolleyes: Am citit mesajele din acest topic legat de motorizare. Este silentios MPI-ul, dar trebuie sa avem totusi in vedere ca masina este foarte grea undeva la 1,5 tone in mare si pana la urma este o limuzina, nu? Dealerul mi-a recomandat sa ma incadrez undeva de la 100 CP in sus pt ca din cauza greutatii motoarele mai mici de 100 CP pe benzina sunt fortate putin. Inca ceva. La motorul pe benzina trebuie mers cu el in turatie ca sa ramai in scaun, adica introducerea intr-o treapta inferioara urmatoare ca sa rupa asfaltul, dar nu e bine sa fie un obicei asta. Asta e bine pentru situatii extreme si aveti nevoie sa iesiti din situatie, atat. Am testat-o la plecarea de pe loc cu ASR-ul activat si cu el dezactivat. wooow :frigbaitata: Iar, vin cu atentionarea ca e mai bine cu el activat, dar an cazul de fata am vrut sa fac un test doar. Cu ASR-ul dezactivat, "flacari" din cauciucuri :) Oricum, ASR-ul este facut tocmai pt a elimina consumul cauciucurilor la pornirea de pe loc, pentru o mai buna siguranta si in special pentru a ne bucura de energia integrala in ceea ce priveste plecarea de pe loc. Ca sa fiu mai explicit, forta de frecare fiind foarte mare, la plecarea de pe loc se pierde o parte din energie prin derapajul rotilor tractoare, iar eficienta devenind mica. Adica mai mare zgomot decat efect. Cu ASR-ul activat nu mai avem vana, dar se pare ca scutim ceva bani. Cei ce vor adrenalina si n-aveti ce face, apasati butonul de ASR OFF si cu Dumnezeu inainte!!! :Driver: Doamne fereste, glumesc! E o masina superba, n-am ce sa ii reprosez.

Modificat de neutronik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa te bucuri de masina :D dar, te rog sa ramai ON-TOPIC. Discutii despre ASR si orice alte probleme/subiecte, ai sa gasesti folosind SEARCH-ul. Aici nu isi au locul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mi-am vandut masina din caseta, TDI, mi-am comandat un Octavia II, tot TDI.

Stiti povestea cu livrarea 8 saptamini. Am cumparat repede un Logan 1.4. :)

Problema cu un benzinar 1.6 100 CP, pe o masina de 1,5 t, este rezerva de putere, care exista teoretic, dar ca sa ajungi la ea trebuie sa turezi motorul la peste 4500RPM, ce iti ia timp. Un alt aspect foarte deranjant este ca, practic, accesarea rezervei de putere costa, doarece mentiniand turatia inalta, motorul consuma foarte mult. Mai pe romaneste exista o masina, care are o putere nominala de 100CP, din care 60-70CP sunt disponibili pentru conducator, restul mai cu cantec.

La un TDI 100CP rezerva de putere este disponibila la 3000RPM, si practic conducatorul are la dispozitie 90CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EU am 1.6 si nu am simtit niciodata faptul ca nu am rezerva de putere.. faza e ca depinde de mai multi factori, si in special de sofer, aceasta "rezerva de putere" :D

TDI-ul are putere mare la turatii joase intr-adevar, dar face ca tractorul :D ... mai bine turam un benzinar dupa parerea mea, dar nu la 4500 ca ca deja la 3500 ne apropiem de cuplu maxim si avem si destula putere :icon_cool:

PS: Masina mea are 1.4t ;)

Modificat de xxnelu
Te rog sa nu mai dai QUOTE/REPLY la mesajul anterior; foloseste Add Reply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am masina de 3 luni si pina acum nu am simtit nevoia de putere mai mare nu cred ca am nevoie este suficent 102 CP din punctul meu de vedere . In traficul din Buc poti sa ai masina de 200 CP ca tot asa merigi, iar la drum lung masina am incarcat-o cu 5 persoane mature si fugea de rupea asfaltul ....

Asa ca eu nu vad de ce se axeaza toata lumea pe mai multa putere la masina, ptr un sofer care nu foloseste masina ptr raliu si merge cit de cit normal eu zic ca este suficent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ca eu nu vad de ce se axeaza toata lumea pe mai multa putere la masina, ptr un sofer care nu foloseste masina ptr raliu si merge cit de cit normal eu zic ca este suficent.

Ti-as zice eu dar ma abtin... dar nu vreau dupa aceea sa ploua cu pietre, oua si rosii dupa mine :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am impresia ca numai eu dau in tara asta de drumuri aglomerate de tiruri si curbe nasoale, voi numai de autostrazi si drumul libere, unde urci la 150 si stai acolo. :)

Rezerva de putere este necesara pentru a depasii un vehicol mai lent, pe un drum aglomerat, cand ai 200 de metrii pentru operatia de depasire si ai masina incarcata.

Retrogradezi in a patra, intrii in depasire, dar apare o masina pe senul opus, retrogradezi a treia, o calci si te scoate rezerva de putere.

Daca stai pana cand turatia creste pana la 4500 RPM, ca masina sa traga (sa acceseze rezerva de putere), si scapi din depasire la "fotografie", a doua oara nu o mai faci.

Avand in vedere ca in tara asta 90% din situatiile reale de trafic sunt de trafic aglomerat incetinit de masini lente, cei 100CP nominali la un 1.6 pe benzina sunt fara nici un folos, pentru ca in realitate se conduce din cuplu, ori acesta este de aproximativ la 50% fata de un TDI de putere similara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant stil de condus :) Eu sunt mai calm si stau bine in fundul unui TIR care merge cu 80-90km/h (legal ;) ) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oau ... de la 1250 de kile s-a ajuns la 1400, sau chiar 1500.

Masina se comporta binisor pentru 1,6.

Nu straluceste, dar se comporta bine. Ma intreb cum va trage dupa "rodaj". Momentan are in jur de 1500km.

Mi-ar fi placut totusi un diesel ... dar asta e alta discutie :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M...da.

Interesant topic. Puterea si cuplul motor... cum se raporteaza aceste caracteristici la situatia reala de condus...

De plictisit ce sunt, am incercat sa modelez matematic aceasta problema. :angry:

Iata rezultatele:

Sa presupunem urmatoarele:

Exista doua vehicule de masa 1250 kg, cu o singura roata de dim. 195/65/R15", prima are montata un motor electic de putere 100 CP si cuplu motor de 250Nm, al doilea un motor de 100CP si 150NM. Presupunem ca motoarele electrice dezvolta un cuplu constant la orice turatie. Ambele ruleaza pe o suprafata la care nu exista pierderi din cauza frecarii.

Problema este urmatoarea:

intr-un interval de 20 secunde ambele vehicule trebuie accelerate de la 80km/h (22,2 m/s) la 120km/h (33,3m/s).

Analizand necesarul de lucru mecanic pentru realizarea acceleratiei ( care se poate definii ca diferenta dintre energia cinetica la 80k/m respectiv 120km/h)

aflam ca sunt necesari 526 CP x s, adica in douazeci de secunde o putere de 526/20= 26 CP-, nici o problema ca doar avem 100CP la dispozitie, la ambele vehicole.

Raza rotii este de 0,317m. Cuplul motor dezvolta o forta de impingere asupra suprafetei de rulare de 788N- in cazul primului vehicol, si 473N- pentru al doilea vehicol. Forta este paralele cu solul, si reactia acestei forte este practic impingerea de care dispunem. La masa de 1250kg, rezulta o acceleratie de 0,63 m/s^2 la primul vehicol si 0,38m/s^2 la al doilea vehicol. Deci primul vehicol poate sa-si mareasca viteza in 20 secunde cu 12.6 m/s, iar al doilea cu 7.4 m/s.

Vasazica:

Primul vehicol reuseste sa accelereze de la 80 la 120km/h in 17,6 secunde (parcurgand 488m), iar al doilea in 29,2 secunde (parcurgand 788m). :)

Ambele utilizand o putere de doar 26CP.

Nota: poate am facut o gresala, pentru ca rota la 80km/h are un moment de inertie pe care nu am luat-o in considerare, dar oricum o are pentru ambele vehicole.

Notificare:

1. Diferenta de cuplu este realizat printr-un reductor, montat numai la primul vehicol.

2. Din moment ce motoarele electrice alese dezvolta cuplu constant la orice turatie, nu conteaza de la ce turatie ( a rotii) porneste intrecerea. Dar din moment ce ambele pornesc de la 80 km/h turatia rotii este de aprox. 600RPM la ambele.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, dar in cazul asta diferenta o face efectiv doar cuplul mai mare la primul motor. in practica asa ceva nu este posibil pentru ca depinde foarte mult de turatia de la care pleaca fiecare masina si treapta de viteza (mai ales ca acum comparam benzina cu motorina. comparatia ar trebui facuta pentru plecare de la turatia de la care fiecare masina are 90% din cuplu disponibil).

Plus, cum poti compara doua motoare electrice cu aceasi CP si cupluri diferite??? Normal ca primul, care are cuplu mai mare va ajunge mai repede la viteza respectiva, mai ales ca avem cuplu constant indiferent de turatie. Cam se compara mere cu pere in exemplul tau. Cel putin asta e logica mea. Mai astept sa vad ce zic si ceilalti forumusti. :angry:

ps: oricum, interesant exemplu.

Modificat de audi_fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plus, cum poti compara doua motoare electrice cu aceasi CP si cupluri diferite???

Exact asa ca si un benzinar si un diesel de acceasi putere. :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!