Jump to content

Octavia II, 1.6 MPI, 102 CP


silviu66
 Share

Postare recomandată

Asa este, am cautat si eu in manualul de utilizare si am gasit la pag.204: "Carburant cu cifra octanica mai mare decat cea indicata poate fi folosit fara restrictii. Insa nu va asteptati la imbunatatiri in ceea ce priveste puterea motorului si consumul!"

Atunci de ce cu benzina de la Shell din Grecia masina tragea mult mai bine? Poate pentru ca era chiar benzina de CO95 spre deosebire de benzina de la noi care are CO95 doar pe afisajul de la pompa!

Tot in carte scrie ca in cazul in care, in situatii de urgenta nu aveti la dispozitie tipul de benzina corespunzator (cum se intampla la noi mereu CO 95 fiind probabil mai "slaba"), puteti folosi si benzina CO91, acest lucru determinand o foarte mica pierdere de putere.

La Fabia 1.2htp am pus in ultimul timp doar benzina de 100 de la omv si masina porneste mai usor la frig si are mai multa putere. Am sa pun si la Octavia la fel. Cred ca la noi in tara doar cu benzina de 98 sau 100 motoarele pe benzina functioneaza in parametrii.

Modificat de sam
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A apărut și la mine prima problema, după un an și ceva și 16400 de km, azi dimineața când am plecat(am vrut sa plec) de-acasă mașina a pornit dar nu a mai avut putere sa plece, motorul a tremurat puternic și s-a "stins". Mașina pornește dar după 1-2 sec motorul moare. Aseară am făcut plinul de la Rompetrol(aceeași stație de la care am alimentat pana acum fără probleme).

Are cineva vreo idee ce ar putea fi?

Mulțumesc.

Modificat de CiprianB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata; meseriașii de la Rompetrol au băgat în rezervorul de benzina...motorina. Am scos toată benzina din rezervor, am alimentat cu benzina de la Petrom și acum totul e ok. Cost "distracție" 310 lei + plinul care l-am făcut aseară cu "bezinomotorina". Am fost la Rompetrol și au zis ca îmi vor da banii înapoi pe benzina + cei 310 lei.

O sa vedem.

Modificat de CiprianB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Pentru montaj volan multifunctional la msasina din semnatura este corect codul 5k0971584c pentru cablu conectare airbag?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o problema: mi-am inlocuit luneta originala (sparta) cu o replica, dar azi dimineata am observat ca efectiv nu a vrut sa dezghete, doar a "innmuiat" gheata, fara sa apara acele dungi simetrice si uniforme cum apareau la fosta luneta.

 

Intrebarea mea este, dorind sa o inlocuiesc cu una originala, se poate face comanda de o luneta originala si din alta parte in afara de reprezentanta? Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai posta in mai multe locuri. ti-am raspuns in partea cealalta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ala cu 5k0 ... este pentru modele VW dupa 2010

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Readuc în discuţie o problemă care nu este neapărat specifică pentru 1.6 mpi ci pentru toate motorizările prvăzute cu volant simplu.

 

Deşi noi respiram uşuraţi când auzeam despre problemele colegilor cu volant BMF, nu puţine au fost cazurile în care motoare cu volant simplu ( 1.2 mpi, 1.4 mpi şi 1.6 mpi, fără să fie vizat vreun cod motor anume) prezentau aceleaşi simptome.

 

Concret, la temperaturi mari, de regulă vara pe timp de caniculă, cu maşina încărcată, în ambuteiaje, când ambreiajul era solicitat la plecări de pe loc repetate, maşina începea să zguduie violent până se mişca de pe loc.

Personal am avut asemenea experienţe de trei ori, la temperaturi de 39-40 °C

 

Uzura ambreiajului se exclude ca şi cauză deoarece în condiţii normale maşina funcţionează ireproşabil. În plus problema s-a manifestat şi în primele mii de kilometri, încă de la prima caniculă când ambreiajul era ˝verde˝ ca să spun aşa.

Volantul se exclude - este simplu, dintr-o bucată, fără arcuri.

Singurul ansamblu care are arcuri pentru preluarea trepidaţiilor est ambreiajul.

Acum stau şi mă întreb în ce mod căldura excesivă influenţează  arcurile ambreiajului astfel încât să nu-şi mai facă treaba?

Cum s-ar putea remedia această problemă?

Vibraţiile sunt foarte violente şi cred că afectează fixare ansamblului motor - cutie de viteze - arbori planetari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut,

 

Ma poate ajuta cineva cu un plan de service pentru Octavia 2, 1.6 MPI?

Ce anume trebuie schimbat, verificat la 30k, 45k...pana la 120k.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

sal ce puteti sa ami spuneti despre motorul de oc 2facelift 1.6 mpi ,as vrea sa ai pun un chip pentru ai da putere mai mare ......este cineva care si-a montat este multumit la consum cum este ...............as vrea un sfat multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine vinzi masina si cumperi alta decat sa ii faci remapare/chip tuning. La motoarele aspirate nu se obtine vreo mare crestere de putere fara tuning hardware. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La aspirate nu ai din ce scoate putere ; fa niste imbunatatiri optice de banii aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut tuturor,

am vrut sa postez manualul de service de la Octavia 2 1.6MPI dar la topicul "Manuale" nu ma lasa ca e inchis.

Asa ca daca cineva are nevoie....e in engleza :-)


Salut,

iti atasez un fisier excel - vezi ca sunt mai multe spreadsheet-uri.

Salut,

 

Ma poate ajuta cineva cu un plan de service pentru Octavia 2, 1.6 MPI?

Ce anume trebuie schimbat, verificat la 30k, 45k...pana la 120k.

 

Multumesc.

 

intervale_service.xls

Modificat de arcasul75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

va salut pe toti/toate si la multi ani . am si eu o problema si as vrea o parere : mi s-a aprins in bord simbolul de la senzorul de ulei . este prima data in 7 ani cind mi se intimpla.este de culoare portocalie si clipeste la citeva secunde . daca se poate sa-mi spuneti de ce si care ar fi posibilitatile de rezolvare . multumesc .


revin cu citeva precizari : am reviziile facute la timp , filtrele mereu schimbate , folosesc uleiul care trebuie . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. nivel ulei scazut (dar ar trebui sa stea aprins continuu)
2. senzor nivel ulei defect sau cablaj intrerupt (mai plauzibil)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat-o cu senzorul care clipea : era o mufa care nu era clipsata bine , situata linga sistemul de inchidere al capotei .. n-avea nici o legatura cu motorul ... ci cu capota , n-o vedea inchisa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Te rog poti sa.mi trimiti manualul service pt octavia 2 1,6mpi la adresa rusenescu30@yahoo.com. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Am si eu o intrebare legat de uleiul folosit la motorul 1.6 MPI, in carte pentru intervalul fix se recomanda norma VW 501 01, VW 502 00, pot pune ulei cu norma VW 503 00, VW 504 00, Castrol Edge Titanium Fst 5w30?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate pune fara probleme, dar e posibil sa consume putin mai mult din acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna seara,

Am o situatie. Octavia mea (1.6 mpi din 2005) m-a lasat in drum spre servici. Mi s-a oprit motorul in mers. Am pornito am mai mers si s-a oprit din nou..si tot asa pana nu a mai vrut sa porneasca si pana a ramas si fara curent. M-am dus la service.. baietii au zis ca e pompa de benzina(asta dupa ce am pus o baterie mai mare pe masina 60 amph, verificat sigurante, relee, diagnoza) Am comandat una au montat-o..si a luat-o la cheie..dar din nou s-a oprit. Pana la urma cica ar fi o problema la calculatorul motorului ca nu da tensiune automat la pompa. Mecanicul tinea ceva cu degetul apasat subt volan si masina nu se mai oprea. Mi-a explicat el cum se numeste acela dar am uitat exact denumirea. Solutia cica ar fi sa reparam calculatorul motorului care nu da comanda bine.. un pret estimativ pentru reparatie cica ar fi 200eruo. Insa am gasit ECU secondhand la 100 de euro.. Una dintre intrebari ar fi de ce costa mai mult reparatia decat piesa in sine? si a doua.. daca cumpar un ECU second hand.. trebuie setat cumva? sau doar se pune pe masina si atat. Alte pareri sau alte lucruri de verificat ar mai fi? 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alt releu a incercat mecanicul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, a incercat releul de la claxon. le-a schimbat intre ele si nimic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi curiozitatea me este urmatoarea. Daca stie cineva sa imi raspunda pentru ca nu ma pricep. Daca cumpar un ECU second hand (pentru ca preturile am vazut ca sunt intre 400 si 500 de ron) il pun in locul celuilalt si ar trebui sa functioneze? sau se face o setare/configurare ceva inainte?  Pentru ca dupa cum am zis tipul de la service mi-a zis ca reparatia lui ar costa 200 euro. Si mi-a zis ca daca luam altul nou poate sa ajunga si pana la 1000 euro. Am inteles eu gresit? Nu este vorba despre ECU? Nu acesta este calculatorul motorului? Vreau sa-mi spuneti o parere si despre preturile acestea..

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!