Jump to content

Octavia II, 1.6 MPI, 102 CP


silviu66
 Share

Postare recomandată

System too lean n-are treaba cu switchul de frana... system too lean miroase a sonda lambda (parerea mea)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima sonda lambda mai precis...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum i-am spus si colegului epm - ma gandesc (nu bag mana-n foc) ca erorea switch-ului sa minta la un moment dat ECU - fiind vorba despre "amestec sarac" -dar, la fel de bine poate fi o alta cauza; poate avea si un contact imperfect la sonad,etc., deoarece si aceasta eroare are caracter intermitent.

Switch-ul are oricum probleme, asta s-a vazut cu ochiul liber-la propriu- nu doar pe Vag. (era cea de- a doua eroare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa schimb switch-ul zilele astea si dupa asta sper sa nu se mai aprinda martorul EPC. Daca celalalt martor (de sonda lambda) se va aprinde din nou dupa ce schimb switch-ul atunci am sa merg la service sa verifice sonda desi la ultimele 2 revizii m-au tot trombonit ca nu are absolut nimic si ca e de la benzina proasta ...

Oricum de ieri de la scanare si pana astazi (adica vreo 10 km) nu s-a mai aprins nici un martor in bord :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nelu,parca "system too lean" aveam si eu,nu? si zicea ceva de injectoare sau pompa de benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da dar, la tine nu avea si alta eroare; cauze pentru "system to lean" sunt multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

a avut cineva probleme cu furtunul de aerisire carter...eu la revizie l-am vazut complet rupt!

Am vazut ca a mai avut o problema cu un furtun(fisurat) si colegul RIon..."un ochi" aruncat pe la/langa motor nu strica!! :icon_thumright:

Modificat de garfield
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur, poate fi si asta...orice neetanseitate pe sistemul de admisie aer (chiar si circuitul de ventilatie al carterului) poate duce la "system to lean"; chiar si joja, daca nu este introdusa cum trebuie,la/in locul ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care doresc sa-si cumpere Octavia 1.6 MPI: alegeti un motor mai puternic si faruri xenon.

Dupa aproape 5000km parcursi cu Octavia 1.6 MPI am 3 nemultumiri legate de transmisia, suspensia si farurile acestei masini.

In treapta intaia si a 2-a de viteza ma rog de ea ca sa prinda demaraj; abia cand turometrul ajunge la 2700 rot/min simt cum zvacneste masina. Sotia mea care conduce Fabia 1.2 HTP a remarcat ca la Octavia trebuie sa apesi pedala de acceleratie insistent ca sa obtii demaraj. In primele 2 trepte de viteza Fabia ai impresia ca e racheta comparand-o cu Octavia.

Suspensia spate independenta e mai putin confortabila decat suspensia rigida de la Fabia. Pe drumuri usor denivelate te zgaltaie intruna. La Fabia nu se intampla acelasi lucru.

Farurile sunt o mare dezamagire. Spun asta comparandu-le cu farurile de la Fabia. La Octavia: lumina galbena obositoare; la Fabia lumina alba mult mai puternica. Ambele masini au faruri cu halogen. Nu ma intelegeti gresit. Avantajele Octaviei in comparatie cu Fabia sunt destule (frane mult mai bune, spatiu interior si portbagaj imens, posibilitatea de a merge lejer cu 130-140km/h, etc).

Modificat de sam
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Farurile se rezolva simplu cu niste halogene superioare (vezi philips). De acceleratie nu stiu .. nu am si nici nu am avut masini pe benzina :)Suspensia, cel putin la a mea e destul de buna .. n-am ce sa comentez (poate doar pe drum accidentat - gen gropi de Romania - pe unde logan rules :blah: )

P.S. Nu am PDG deci nu stiu cum influenteaza asta suspensia decat din auzite

Modificat de pro_niger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sam, acel "soc" se simte doar daca accelerezi mai agresiv. Motorul are demaraj, evident nu-l poti compara cu un motor turbo asistat. De asemena motorul are si suficient cuplu pentru generatia lui. Am urcat cu el fara probleme la ghetar la Scarisoara, pe soseaua alpina catre Pestera ... (nu am facut inca transalpina, catre ranca ... insa vad ca sunt ceva idei pe un forum vecin deci e posibil ca in perioada urmatoare sa ma alatur si eu acelui grup ...) si in alte locuri relativ neconventionale pt o berlina tractiune fata 1,6 litri ... Este totusi bine sa tinem cont si de consumul acestui motor. Sa tinem cont ca "trage" de aproape o tona si jumatate si ca reuseste sa faca acest lucru cu un consum de 10 litri sau chiar un pic mai putin per medie in traficul infernal din Bucuresti. Nu am condus multe masini de talia Octi II/1,6 litri insa din discutiile pe care le am cu diversi amici se pare ca acesta solutie de motorizare pe OCti II reprezinta chiar un avantaj d.p.d.v. al consumului in orase aglomerate. Poti lua aici referinte de la posesorii Ford, Toyota, Opel etc ...

Daca mai adaugam aici si intretinerea usoara a acestui motor, nivelul redus de zgomot, nivelul redus de consum ulei etc, cred ca iarasi aceasta solutie devine interesanta.

E bine totusi ca atunci cand alegi o astfel de solutie (ca oricare alta ... ) sa poti face teste comparative.

Modificat de Remus Mateescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sam. nu-ti face griji. mai e o posibilitate, observata de mine la octavia 2 1.9 tdi cu motor euro 4. eu am euro 3 si trage mult mai bine in treptele 1 si 2, tocmai pentru ca am impresia ca au taiat din cuplu sau au refacut etajarea cutiei, ca sa fie conform normelor euro 4. (in treptele inferioare, evacuarea gazelor este maxima). banuiesc ca si 1.6 mpi este euro 4 acum. poti compara cu un coleg care are 1.6 euro 3, sau chiar de pe vreun audi a4 b5 care nu cred ca are nici macar euro 3. (am eu un prieten cu a4 b5 si stiu ca tragea foarte bine pe el).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sam

Daca nu ai probleme cu suspensia la masina ta -O2-, desi, greu de crezut la doar 5000 km, parerea ta tinde sa fie una subiectiva.

"Suspensia dependenta este caracterizata printr-o legatura rigida intre rotile din dreapta si din stanga , iar ridicarea sau coborarea unei roti , produsa de denivelarile caii , provoaca schimbarea pozitiei si pentru cealalta roata

La suspensia independenta lipseste legatura directa dintre rotile automobilului iar schimbarea pozitiei unei roti nu influenteaza si cealalta roata .

Suspensia independenta prezinta fata de suspensia dependenta avantajele : inbunatatirea confortului prin reducerea masei nesuspendate ; tinuta de drum mai buna deoarece deplasarile rotilor nu se influenteaza reciproc ; micsorarea oscilatiilor de ruliu ale caroseriei si marirea stabilitatii automobilului "

Despre motor, daca urmaresti curba de cuplu a acestui 1,6MPI, iti vei da seama cam pe la ce turatii ar trebui sa urci, daca vrei sa o simti ca "se misca". Incearca sa o duci in tr. I la 4000-4500 si continua tot asa cu tr.II,tr.III...si vezi atunci cum se misca. Mai mult de atat, nu ai ce sa-i ceri dar, nu astepta acceleratii bune pornind de la turatii mici.

post-3949-1233040997_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa-mi dau seama de ce suspensia la Fabia este mai comfortabila decat la Octavia (la Octavia ma deranjeaza faptul ca topaie pe drumuri denivelate). Exclud problemele cu suspensia pentru ca Octavia abia are 5000km. La ambele masini am jante de aliaj cu anvelopele originale si jante de tabla cu anvelope de iarna. La Octavia suspensiile se comporta la fel indiferent daca masina e incaltata cu anvelopele originale sau cu cele de iarna. Am fost si la service crezand ca am probleme cu anvelopele noi (Matador -parca). Mi-au verificat (reechilibrat fiecare roata)- acelasi comportament. Au luat o alta Octavia (era o Octavie TDI) care era lasata in service si am iesit la o plimbare (stiu ca nu e corect pentru respectivul posesor de Octavia sa se plimbe mecanicii cu masina pe care omul a lasat-o la reparat ... dar spuneau ei ca-i fac o proba sa vada cum merge) comportamentul suspensiilor era asemanator. Concluzia: drumurile de la noi sunt proaste si ... asa face toate... ma gandesc ca suspensiile se vor mai lasa peste cateva mii de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cumva PDG? .. eu nu am si sincer iti spun ca nu am experimentat problema asta .. suspensia e foarte confortabila iar masina sta foarte bine pe sosea .. chiar am fost impresionat caci nu ma asteptam sa fie asa stabila :unsure:

P.S. Nu cred ca ai postat bine aici :)

Modificat de pro_niger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut all!! A facut cineva obd tuning la motorul de 1,6 MPI. Cam cu cat cresc valorile motorului (cp+cuplu)Foloseste cineva filtru sport? se simte in sens pozitiv echiparea cu filtru sport.

As dori daca se poate sa-mi spuneti unde ati facut tuningu si care au fost preturile.

Multumesc, cer scuze moderatorului daca am gresit topicu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu merita banii...dai 200 e pt 7-8 cai!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut all!! A facut cineva obd tuning la motorul de 1,6 MPI. Cam cu cat cresc valorile motorului (cp+cuplu)Foloseste cineva filtru sport? se simte in sens pozitiv echiparea cu filtru sport.

As dori daca se poate sa-mi spuneti unde ati facut tuningu si care au fost preturile.

Multumesc, cer scuze moderatorului daca am gresit topicu....

Vezi AICI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Pentru cei care doresc sa-si cumpere Octavia 1.6 MPI: alegeti un motor mai puternic si faruri xenon.

Dupa aproape 5000km parcursi cu Octavia 1.6 MPI am 3 nemultumiri legate de transmisia, suspensia si farurile acestei masini.

In treapta intaia si a 2-a de viteza ma rog de ea ca sa prinda demaraj; abia cand turometrul ajunge la 2700 rot/min simt cum zvacneste masina. Sotia mea care conduce Fabia 1.2 HTP a remarcat ca la Octavia trebuie sa apesi pedala de acceleratie insistent ca sa obtii demaraj. ...

La fel de nemultumit am fost si eu de demaraj, pana am dezactivat ASR. Incearca asta si astept sa-mi spui parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ce faci...dezactivezi la fiecare plecare asr-ul,apoi iar il activezi...si tot asa? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa il dezactiveze si sa il activeze la fiecare plecare cand poate sa il lase dezactivat...eu personal nu am simtit niciodata ca as avea nevoie de el... ba in unele situatii chiar te incurca (parerea mea ).Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel de nemultumit am fost si eu de demaraj, pana am dezactivat ASR. Incearca asta si astept sa-mi spui parerea.

Am incercat si eu dezactivarea ASR-ului pentru demaraj din curiozitate, nu ca m-as fi asteptat la ceva, dar sincer n-am simtit nicio schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sambata pe ceva vreme mi s-a aprins martorul de ulei din bord :icon_cool: am verificat joja si era cam pe minus.o sa merg azi(luni) pana la service sa mai imi completeze.dar alta era nelamurirea mea si ma gandeam ca ma poate linistii cineva cu un raspuns 'peste noapte' ...oare are ceva protectie la motor, sa nu mai accelereze chiar instant cand apesi pedala si implicit sa nu ajunga sa il forteze daca nu are destul ulei?ca mi se pare ca nu mai 'trage' ca inainte.sa aiba ceva hibe? ;)

acu de la temperatura motorului nu o depasit niciodata limita de 90 de grade .

PS faza tare e ca pe la 14750 s-a aprins martorul de ulei.se pare ca stie masina ca i se apropie revizia si isi cere singura drepturile :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat cazu cu 1l de ulei completat :D parca si-a revenit la normal si trage ca inainte :) pot in sfarsit sa :zzzzz: linistit noaptea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!