Jump to content

Filtru epurator gaze de carter


FLORO

Recommended Posts

Zilele astea mi-am demontat filtru de aer si am scos cu aceasta ocazie toata carcasa filtrului de aer. Cand am desfacut furtunul care merge din filtru spre turbina (fuurtun prin care turbina trage aer curat filtrat), am vazut ca are ceva ulei in el, ulei care putea ajunge numai de la gazele de carter, prin acel furtun mai mic care intra in asta mare. Deci acolo nu poate fi vorba de turbina busita, pt ca uleiul e inaintea ei.

Sa imi faca dintr-o data motorul asa de multe gaze de carter incat sa imi mocirleasca cu ueli tot traseul admisiei? Nu am fum dupa ea, masina merge perfect normal, am sesizat in ultima vreme un zgomot ca si cum ar bate tachetii cand o accelerez si cand fac frama de motor, insa e diesel, m-am ingrijorat ca s-au uzat, insa tre` sa sune, doar e diesel..................

Ceea ce ma socheaza este faptul ca acel furtun a mai fost dat de mine in urma cu vreo 4 luni si nu avea ulei asa de mult in el. Si chiar ma sperie, pt ca, daca ma laudam cu ceva timp in urma colegului Adilau ca eu nu am scurgeri de ulei la furtunul de intrare in intercooler, acum am ulei si acolo si imi picura pe scut.

Este clar ca am ulei in intercooler.

Si sa nu mai vorbesc de EGR care imi murdareste tot capacul (cel putin imi murdarea, pt ca i-am tras furtunase si le-am bagat sub masina, aplicand solutia lui Cosmin)

Ma sperie acest ulei, mai ales ca aparut asa brusc problema asta.

Revizia i-am facut-o de curand, i-am pus ulei ARAL, tot cu ARAL am mers si pana acum inainte de a avea probleme. Mai mult de 400 grame nu mi-a luat intre schimburi, nu stiu cum va fii ala urmatoarea......

Link to post
Share on other sites

Pe capacul de la axul cu came (de unde iese furtunul de care zici) este un filtru care se cam imbicseste cu ulei si incepe sa il dea pe admisie inainte de turbo. usoare urme de ulei sunt normale pentru tipurile astea de motot dar nu in cantitati exagerate. Gasisem pe un forum in state o discutie despre asa ceva si variante de remediere. Caut lincul si il pun aici. cit despre zgomot scos de tacheti ar cam trebui sa apara doar cind pornesti motorul rece si dupa o lunga periada de timp, daca tacane si la cald... cred ca ai un tachet care se dezamorseaza, am patit asa ceva la un opel dar isi revenea cum tuam motorul. In rest zgomotul de diesel ramina tot zgomot de diesel induferent daca e CR, PD su pompa distribuitoare de mare presiune.

Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca va amintiti cand am povestit despre furtunul ala pe topicul de EGR. Eu il suspectez ca el e cel responsabil de manjirea cu ulei pe la EGR. Doar el poate duce ulei in admisie. Si intrebam la vremea respectiva daca cineva poate sa-mi spuna ce se afla in capac la iesirea gazelor de carter. Si eu banuiesc ca acolo e un filtru care nu-si mai face treaba.

Link to post
Share on other sites

... si ca sa-ti continui rationamentul. Daca exista filtru, atunci el poate fi schimbat. SI ASTFEL TOATE PROBLEMELE NOASTRE DISPAR :)

Link to post
Share on other sites

Spuneam in topicul despre EGR, ca la motorul de 2200 cmc CR de Mercedes, in capacul de culbutori, sub iesirea respectiva, este o supapa sau garnitura (habar n-am ce), care la un amic am descoperit ca era rupta. Nici el nu stia de ce e tot plin de ulei pe la turbo (el credea ca e pe duca turbina). Doar ca la Mercedes e demontabila piesa. A costat 90 de lei, iar acum nu mai pierde ulei deloc pe-acolo. Eu am lansat atunci intrebarea: ce se afla acolo? Dar nu mi-a mai raspuns nimeni.

Link to post
Share on other sites

Daca exista acel filtru, ar fi bine. La un BMW 320 exista filtru pt gazele carter, l-am vazut personal.

Si tind si eu sa cred ca in multe cazuri EGR-ul are probleme tocmai din cauza acestor scapari de ulei din carter

Cum putem afla daca este filtru oare?

Ducus, poate ne ajuti cu linku ala. :P

Link to post
Share on other sites

Pai nu are nimeni un capac de culbutori desfacut sa constate ce-i acolo? Eventual sa ne puna o poza.

Daca problema provine de-acolo, cred ca putem scoate linistiti furtunele de pe EGR :)

Ca sa vedeti cum am ajuns la un vechi aspect semnalat demult de mine pe topicul de EGR... si nevazut de nimeni.

Link to post
Share on other sites
nu mi-a mai raspuns nimeni.

:angry: Chiar asa :)) ? Ia vezi vezi pagina 10 de pe topicul cu EGR-ul, postul #184.

Eu gasisem pe forum o discutie despre Filtru Epurator 1.9 Tdi Pd A I C I .

Si eu suspectez in continuare filtrul ala pentru gazele de carter si cred in continuare ca problema scurgerilor de ulei pe la gaurile de la EGR s-ar rezolva provizoriu prin curatarea la "sange" a tubulaturii admisiei (inclusiv intercooler) sau definitiv prin inlocuirea filtrului buclucas ;)

Astept si eu in continuare link-ul ala din state.

Link to post
Share on other sites

Ai dreptate. Imi scapase. :angry:

Dar rezolvarea tot nu s-a gasit. Asteptam in continuare link-ul cu pricina...

PS: am facut un nou topic pentru discutiile acestea, discutiile evoluand in alta directie.

Link to post
Share on other sites

Iata ce am mai gasit eu pe net dar nici urma de filtrul ala. Mai cautam :D .

103470ah5.th.pngthpix.gif

Edited by liviu_petrasc
Link to post
Share on other sites

Sper sa ma insel, dar cred ca stiu de ce nu e descris acolo vreun filtru. Pentru ca nu e piesa separata... :)

Link to post
Share on other sites

Am pus o intrebare azi la Autoworld Cluj.

Mi s-a promis ca voi fi sunat in cateva minute, au trecut 2 ore si i-am sunat din nou insa nu le mergea programul.

Ii mai sun maine sa imi dea raspunsul: vine filtrul acela separat sau numai cu capacul :D

Edited by FLORO
Link to post
Share on other sites

Ma tem ca nu e nici un filtru pe acolo. Sunt discutii lungi pe tdiclub.com despre cum au icnercat sa rezolve baietii problema asta.

Unii au pus un furtun mai lung cu un filtru la capat si au lasat sa picure uleiul pe jos.

Altii au pus un filtru cu ceva vata de aluminiu care retine uleiul si trebuie schimbat din cand in cand.

Una peste alta e normal sa vina ceva ulei pe acolo si nu cred ca trebuie sa va faceti griji (decat daca vine in cantitati asa de mari incat se simte la consumul de ulei).

Daca vreti sa va instalati un filtru, iata un tutorial cu poze aici: http://www.emotors.ca/articles/128.aspx

Edited by hiro
Link to post
Share on other sites

Daca la unele vine mai mult si la altele mai putin, eu zic ca ESTE o problema. O alta problema este si ca uleiul ce iese in plus pe-acolo, il scuipa pe la EGR.

Link to post
Share on other sites

Astia de la Autoworld sunt varzaaaa

Nu stiu daca are sau nu filtru acolo, in capac. Mi-a propus sa ma duc la ei sa discutam. Initial mi-au zis ca nu cumva ma refer la EGR???? Cred ca nici nu au inteles ce am intrebat eu......

Cred ca cel mai bine ne dam seama daca cineva dintre noi va desface vreodata capacul acela. Asta e singura metoda se pare.

Astea sunt reprezentantele la noi: VARZAAAAAAA

Link to post
Share on other sites

Se pare totusi ca exista filtrul in capacul de la chiulasa conform: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t...p;highlight=ccv

LE: Se pare ca nu exista nici un filtru pe acolo :) Mai multe detalii AICI

Se pare ca acea chestie de pe capacul de la chiulasa este in fel de colector al uleiului care teoretic ar trebui sa ajunga inapoi in motor si din cauza mersului cu viteza mare/ture multe uleiul nu apuca sa se depuna tot acolo si sa se scurga inapoi in motor.

Edited by liviu_petrasc
Link to post
Share on other sites

Pai daca nu exista filtru, ceva e acolo care in timp nu-si mai face treaba.

Pentru mine e destul de clar ca nu e din cauza motorului acea scapare de ulei. Am vazut acelasi motor de passat cu km mult mai multi ca al meu si avea ulei nesemnificativ pe-acolo, si la al meu e destul... si nici nu trag de el ca apucatii.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Salut; si eu am un consum de ulei destul de maricel: in jur de 1.5 L la 15.000 km, asa ca ieri m-am decis sa arunc o privire pe la motor sa vad daca e ceva ulei pe acolo si am gasit acest furtun despre care s-a vorbit, pe jumatate iesit (din partea cu admisia) si ceva ulei in jurul lui; din cate am inteles, e oarecum normal sa iasa ceva vapori de ulei pe acolo; Doua intrebari: presiunea este mare pe acest furtun? adica trebuie sa-l schimb ca nu prea e fix; si 2: se regaseste consumul meu de ulei in uleiul pierdut pe la acest furtun sau trebuie sa mai "sap"?

Link to post
Share on other sites

1. Nu e presiune mare, dar daca nu inchide perfect, datorita temperaturii destul de ridicate, se mai umezeste in jurul lui.

2. Consumul de ulei se regaseste in cea mai mare masura in pierderea de-acolo.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Am dat jos capacul de culbutori si am constatat ca nu exista nici un filtru acolo,cel putin nu se vede nimic pt ca ,capacul e turnat dintr-o bucata.Singura solutie cred ca ramane sa imi confectionez singur un recipient care sa imi adune uleiul care se pierde pe acolo.Completez cam 2L ulei/12000 km si cred ca pe la gazele de carter se pierde destul de mult,...oricum si masina are 400.000 km

Link to post
Share on other sites

eu,din curiozitate am desfacut unul al unui prieten,chiar daca era de seat,dar tot de 1.9...

nu are nici un filtru.e un soi de recipient gol,dar care la iesire din capacul culbutorilor,are o supapa unisens. Ar trebui sa nu ramana intredeschisa,numai asa gazele de carter ajung,cred,in intercooler. am mai remarcat si o garnitura la aceea supapa unisens,garnitura care poate fi invinuita implicit.

Eu m-am gandit sa confectionez in filtru "mic" pe care sa-l atasez intre acel furtun si "filtru epurator",astfel incat gazele sa condenseze, sa se transforme in ulei si sa se intoarca in motor...

oare ar avea motorul de suferit,daca gazele alea nu se misca in voie si trebuie sa "invinga" filtrul?

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Salut. Sper ca nu a murit acest topic interesant. epuratorul (separator ulei ) de la Oltcit costa doar 11 lei. este usor de montat si putem opta pentru 2 situatii:

1. intoarcerea uleiului (ar trebui sa stea in pozitie verticala.) si 2 daca dorim ii putem atasa si un recipient pentru acumularea uleiului . ideea cu intoarcerea uleiului prin corpul jojei este buna dar m-am uitat pe internet ce fel arata uleiul colectat si m-am razgandit. . alta varianta ar fi un epurator luat de la alta masina cu filtru inclus ( ca la Bmw ) sau fara.

Exemple:

epurator Ford Focus C-max http://i50.tinypic.com/2po1ipy.jpg

epurator Ford Tranzit 2006 http://i45.tinypic.com/1fxvfn.jpg

epurator Oltcit http://i46.tinypic.com/2yts46e.jpg

Cred ca si un filtru imbacsit mareste aspiratia de ulei. Eleganta este solutia de la BMW cu epuratorul cu filtru pe capac. daca ar fi costat mai putin as fi incercat si eu metoda asta. cred ca as fi putut monta acel filtru pe capacul passatul meu. Intercoolerul are in partea de jos un loc de adunare al acestui ulei din pacate nu avem cum sa il scoatem de acolo.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
ursachicatalin

Vreau sa fac un recipient in care sa se adune acest ulei. Si sa astup intrarea in furtunul de admisie ce intra in turbo. Intrebarea este daca lipsa acestor vapori/ulei care intra in turbo/tubulatura are vreun dezavantaj? Acesti vapori ajuta cumva la o ungere suplimentara?

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...
Passat 1.9TDI  2001

eu cred ca la cele mai multe masini pd cu epuratorul asta apare Probleme,  si la Masina mea este la fel, am incercat si eu sa desfac sa vad ceva dar nu am reusit, si problema e ca si la prima pornire imi scoate fum albastru aproximatic 2 secunde pana iese ce s-a adunat(adica ma gandesc uleiul ce se depune in admisie si la pornire trage motorul in camera de ardere)  si apoi nu mai iese, doar la accelerare mai brusca scoate putin, eu in Germania am gasit doar capacul cu totul, totusi mi sa pare exagerat de scump 150euro

http://www.ebay.de/itm/Original-VW-1-9-TDI-Zylinderkopfhaube-Ventildeckel-inkl-Dichtung-038103469AE-/131834405783?hash=item1eb1f16397:g:6UQAAOSwKIpWBVGg

Edited by Passat 1.9TDI 2001
Link to post
Share on other sites

Am fost vazut pe un forum ca cineva a facut un fel de decantor, a iesit foarte misto si ieftin si a scapat de problema cu uleiul..

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...