Jump to content

Ventilator Ibiza 1.2


faraonu
 Share

Postare recomandată

Salu!

Acum 2 zile am facut reviza masinii la Metrotehnica si la scanare au descoperit ca ventilatorul este ars pe prima treapta. Nu contest ce spun mecanicii dar la auzul acestui diagnostic am picat pe ganduri ...este totusi un motor(as) ...ori pica tot ori nu pica . Cum adica sa se arda o singura treapta?

A mai patit-o careva ? Care sunt solutiile ( in afara de cea radicala de schimbare a ventilatorului) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da eu :)

E f scump unul nou. Am postat dar nu mai stiu unde, toata patania. Cand ma eliberez iti arat. Vezi ca e f periculos sa mergi asa cu masina daca pica si a-2 treapta iti va fierbe motorul. Acul de la temperatura se va duce de la 90 la maxim in cateva secunde. Eu cand am descoperit n-am mai mers cu masina. Mie mi s-a parut ca electroventilatorul facea zgomot mai mare ca de obicei si asa am facut o diagnoza imediat. Si acum imi amintesc cum a facut CristiN raliu de la seat PBA (a luat 1 nou de acolo) pana la metrotehnica ca sa nu las masina peste noapte in service.

For the record: din cate am auzit in service si pe forum mie mi-a picat primul acel electroventilator pe seat ibiza. Motivul: km f multi in orase f aglomerate si AC on.

La ibizele noastre electroventilatorul este doar 1 mare. La peste 100 CP pe langa ala mare mai este 1 mic pt clima/ac.

Inca ceva de stiut: se poate reconditiona pe aria golf 4 am citit ca niste baieti faceau asta.

Un electroventilator nou pt ibiza ta e in jur de 800 de ron :P

Eu l-am pastrat pe al meu am zis ca-l reconditionez (poate mai pica la vreo ibiza din familie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, acum vreo 2-3 luni am avut aceiasi problema la ibiza sotiei - ventilator ars!

L-am cumparat de la Alex (Volksman) - super pret - 3 mil! Vorbeste cu el, poate mai are pe stoc!!

... l-am montat singur, este foarte usor trebuie sa fii doar putin atent

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, acum vreo 2-3 luni am avut aceiasi problema la ibiza sotiei - ventilator ars!

L-am cumparat de la Alex (Volksman) - super pret - 3 mil! Vorbeste cu el, poate mai are pe stoc!!

... l-am montat singur, este foarte usor trebuie sa fii doar putin atent

bafta

...a fost ars total sau doar vreo siguranta?... am vorbit cu un coleg de forum care se ocupa cu reconditionari si zice ca s-ar putea sa fie numai siguranta . O sa-l desfacem pe sfarsitul saptamanii.

Va tin la curent cu solutia finala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze Adi am uitat sa revin :vaidecapulmeu:

As veni si eu sa-l reconditionez pe al meu numai timp sa am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
... La ibizele noastre electroventilatorul este doar 1 mare...

Imi cer scuze dar trebuie sa te contrazic. La mine cel putin sunt doua ventilatoare, unu' micu' (de respira greu :icon_thumright: ) pentru clima si unul mare pentru racire apa. Am tot zis ca ma uit si abia aseara am apucat dupa ce am auzit niste zgomote ciudate de la masina in trafic.

Numai bine si drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ibizele din 2002-2003 au avut multe in plus fata de 2004-2006 (cand a fost facelift-ul).

Aveau un scut (nu deflector de vant) sub masina care acoperea din fata pana in spate masina. Aveau lumina la scrumiera si in portbagaj si multe maruntisuri.

Pretul masinii era corespunzator (pretul masinii incepea cu 12.000 de euro) :icon_thumright: Treaba cu ventilatorul ma surprinde f mult insa.

Asa intelegem si noi de unde apar disccount-urile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri dimineata cand am pornit masina, implicit si ventilatorul :Driver: s-a auzit un fosnet de frunza uscata care se rupe si imediat dupa a inceput un sunet ciudat insotit si de o trepidatie nu foarte mare dar sesizabila in volan, hm? oare ce sa fie? o frunza a intrat cumva in ventilator? m-am gandid sa desfac filtrul de polen sa vad ce e acolo.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fii putin mai explicit, te rog, in legatura cu ventilatorul. :)

Adica la ce ma refer, daca intra o frunza la ventilatorul de racire sunt mari sanse sa nu o auzi deloc, si nici sa simti vreo trepidatie in volan.

Din cate am inteles din postul tau, daca ai auzit zgomotul in interior este posibil ca intradevar sa fi intrat vreo frunza la palele motorasului ce ventileaza interiorul masinii.

S-ar putea ca atunci cand ai pornit masina sa fi fost clima pornita si de la pornirea compresorului sa simti si acea trepidatie minora.

Numai bine

Modificat de ShMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Daca filtrul de polen este instalat nu are cum sa ajunga mizerie in ventilatorul aerotermei.

Si la mine a facut un zgomot ciudat dupa ce am fost la spalatorie, dar care a disparut a doua zi, cred ca era umed filtrul si nu trecea suficient aer prin el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu ventilatorul care baga aer e situat inaintea filtrului de polen, si deci frunze se pot prinde intre palele lui :D

Numai bine.

post-16416-1222104687_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, vorbeam de interiorul masinii, si clima nu era pornita, zgomotul se mai aude inca, pe treapta 4 e cel mai "deranjant", da stau eu si ma gandesc ca daca a intrat o frunza normal ar cam trebui sa se rupa si sa dispara resturile ei de acolo si implicit si zgomotul, nu? ieri nu am ajuns decat seara tarziu la masina si era prea intuneric sa mai desfac filtul de polen

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se intampla sa ramana frunza prinsa acolo orice ai face. Asa am patit si eu, poate fi scoasa cu un aspirator sau daca te chinui cu mana (eu am scos-o cu mana numai ca m-am zgariat tot pe mana). Se scoate cum ai observat deja, dupa ce scoti inainte si filtrul de polen. ;)

Poate ca ar trebui sa continuam pe alt topic discutia daca este nevoie, deoarece topicul este despre ventilatorul de la radiator si suntem cam OT!

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, scuze de :rolleyes: sper sa rexolv problema azi, ca de nu.....service-ul m-a asteapta, ca doar e in garantie fetita :king:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
luci-ct says: o mica mare problema. De la o vreme, am observat la masina ca ventilatorul din spatele radiatorului porneste cate 3-5 secunde, apoi se opreste, iar porneste iar se opreste. In momentul cand pornea, masina se zguduia la propriu. Mentionez ca apa nu a crescut niciodata peste 90 de grade. Am fost cu ea la service si pe tester nu a iesit nimic. Ventilatorul porneste doar pe a doua treapta. Concluzia spusa de mecanic: ventilatorul are prima treapta arsa. Cost reparatie = 900 ron un ventilator nou. Acum am o intrebare...stiu ca la mecanici le e lene sa mai umble putin si sa vada exact ce s-ar putea face. Ei prefera sa te puna sa inlocuiesti tot ansamblul. Nu se poate face altceva cu ventilatorul? Ma gandesc ca este posibil sa fie vreo siguranta, vreun fir ceva...nu ma pricep la electrica. Mersi

Sigur se poate reconditiona, dar cel mai bine e sa rezolvi problema foarte repede sa nu pice si treapta a 2-a, citeste mai sus ce se poate intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In primul rand salutare tuturor.

Sunt un proaspat posesor al unui Seat Ibiza 1.2 i, 2003 si toate bune si frumoase pana astazi cand aproape a fiert motorul. Venind pe centura pe la orele amiezii, bara la bara, am pornit AC si... surpriza: in 2 minute apa a ajuns la valoarea indicata de gradatia intre 90 si 130. Mi-am spus ca e normal sa se intample asa din cauza caldurii, motor mic, solicitare mare , etc desi toata saptamana cat am mers cu masina nu s-a intamplat acest lucru. Dupa ce am scapat de aglomeratie(pe Dn1) mergand constant apa nu a depasit 90 grade(AC pornit). Am ajuns acasa, am lasat masina pe liber cu motorul pornit.... in cateva minute apa a ajuns aproape de 130. Uitandu-ma la motor, surpriza: o mare punga infasurata pe axul electroventilatorului, bineinteles blocat(cred ca a intrat in timpul furtunii de ieri). Am dat jos ventilatorul, am scos punga(mi-a luat 4 ore sa scot o punga :P ), iar dupa ce am montat totul la loc(pe la 9 seara) am pornit masina si timp de 30 min electroventilatorul nu a pornit dar nici apa nu a depasit 90 grade(am forjat-o de i-au sarit capacele). Intrebarea mea: este normal ca aceasta masina sa functioneze timp de 30 min(tinuta pe loc in 1000- 3000 ture cu AC pornit) si apa sa nu ajunga la 90 grade pentru a comanda ventilatorul? Poate mai are alt ventilator, desi nu l-am vazut. Poate aceasta masina are racirea foarte eficienta(motor mic, radiator "cat China") si EV porneste doar in cinditii de solicitare maxima. Nu radeti de mine dar chiar nu stiu ce se intampla.

:offtopic:

Cineva sa faca un DIY cu demontare paleta electroventilator ca timp de trei ore am stat sa scot punga cu penseta :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu AC pornit obligatoriu trebuia sa porneasca ventilatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok dar chiar sa nu se incalzeasca pentru a poni macar pe treapta 1 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal ventilatorul porneste imediat ce dai drumul la aerul conditionat, iar daca nu pornesti aerul conditionat, pe caldura de acum, porneste cam in 20 de minute de functionare a motorului, depinde si de solicitare. Probabil ca ventilatorul tau are o problema, s-o fi ars din cauza pungii infasurate in jurul palelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca orice om normal inainte de a-l monta l-am probat: + si - direct de la baterie treapta 1 si treapta 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca pe direct merge pe ambele trepte. Atunci problema e ori de la senzorul de temperatura, ori de la termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

Am si eu o problema legata de ventilator, dar treaba e ca nu-mi mai pleaca de nici-un fel si nici clima nu mai merge. Ar fi posibil sa fie motorasul de la aeroterma?

Astept si eu un raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate inteleg de la tine ai clima... climatronicul functioneaza ok, ti se afiseara temperatura, turatia ventilatorului aerotermei, chiar daca aceasta nu functioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca pe direct merge pe ambele trepte. Atunci problema e ori de la senzorul de temperatura, ori de la termostat.

Problema rezolvata: schimbat termostat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!