Jump to content

Termostat electronic


sp0nsoru
 Share

Postare recomandată

stiu asta,dar martorul sta aprins in bord dinainte cu mult sa apara problema cu temperatura afisata in bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    51

  • Helloween

    38

  • Moog

    29

  • andrei_221

    25

Ok, intelegem ideea ca martorul era aprins in bord de mai multa vreme, dar in final ce semnaleaza ca si eroare?

Modificat de vdragos
Limba romana deficitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eroarea e legata de "bank1" cred ca ar fi vorba de sonda Lambda 1. intre timp am rezolvat cu termostatul care mi-a facut nervii prastie ca s-a blocat pe inchis in traficul infernal pana a fiert odata motorul. asadar am luat un termostat cu tot cu carcasa Behr TM1105 si l-am montat rezolvand problema cu temperatura lichidului de racire din bord ce crestea peste limita normala, dar si problema cu caldura la relanti din interior nerezolvata in sezonul rece anterior ;) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

 Buna ziua,am o problema,de citeva zile imi scade acul de la temperatura apei  dupa ce se incalzeste si dupa citeva secunde revine la loc.masina baga caldura,apa ajunge la 90 grade.din ce cauza ar face asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba senzorul de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Deci fratilor, nu mai inteleg nimic!

   Am schimbat corp termostat cu totul (la demontare am descoperit ca celalalt era fisurat, de acolo si pierderea minora si constanta de lichid). De cum am pornit motorul, dupa montare, la 2 minute au pornit ventilatoarele pe treapta I. La o perioada s-au oprit (am zis ca poate de la aerul de pe instalatie i-a dat vreo temperatura aiurea...). S-a incins motorul si ventilatoarele au inceput sa-si faca treaba (porneau-se opreau).

   A doua zi plec la munca si la scurt timp pornesc ventilatoarele... Scanez:

1 Fault Found:

17702 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
            P1294 - 35-00 - Short to Ground

Readiness: 1010 0101

Pai m-au apucat toti dracii!!! Tin sa mentionez ca nu mi s-a aprins martorul "check engine".

Astazi am asistat incalzirea motorului cu VCDS si ce sa vezi: pe la 75-78 de grade pornesc ventilatoarele si imediat intru pe Engine si gasesc aceeasi eroare. O sterg si dupa aceea pana la 109.5 grade (temperatura motor) nu au mai pornit ventilatoarele decat atunci cand temperatura pe radiator depasea 90 de grade.Ventilatoarele au pornit doar pe treapta I.

   Se vede clar cand lucreaza termostatul, daca la ralanti nu prea creste temperatura in radiator, la turarea motorului (2600-3000 rot/min) incepe sa creasca si teperatura lichidului de racire in radiator (ceea ce demonstraza actiunea pe partea electrica).

Ei, spuneti voi acum de ce apare mizeria aia de eroare cand totul este nou Behr/Mahle, corpul termostat l-am cumparat complet echipat (termostat si senzor de temperatura)?

L.E. As fi vrut sa atasez cateva capturi ale log-urilor dar nu stiu cum sa introduc link-uri sau poze in miniatura...

Le-am micsorat dimensiunea: cu motorul oprit 1400979970_1term.jpg.adf96e8b40318a962cf076d11c36abb4.jpg

Am pornit motorul   2139922505_2img.jpg.e7f40d4eed7c6cfe9dada1be360a0ac3.jpg

Au pornit ventilatoarele si a aparut eroarea 54650678_3img.jpg.2f2190c80336e4c9b8a6cf48f573d419.jpg

A inceput sa creasca temperatura in radiator 388407755_4img.jpg.d503f7ad0e9cf8fd012959acb7d49e05.jpg

Au pornit ventilatoarele 1500838225_6img.jpg.14b1ce715f221e33c01c5413de2db9ff.jpg

 

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu fie de vina si senzorul de pe radiator??fa poza cu telefonul la eroarea care ti-o da!

 

 

Modificat de COSMIN27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eroarea este cea de sus P17702 si am montat asta:IMG_20180825_072518.thumb.jpg.b84676bbc17448fc4fdaaf9da02869f8.jpg  E TM 1105 Mahle/Behr

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o noua scanare. Am constatat ca pornesc ventilatoarele (implicit eroarea 17702) in momentul in care la rubrica "Coolant temp engine outlet" - grup 131,  din 109,5 grade trece la 94,5.11_1img.jpg.3865b5f9bce3cf9960d3d7438c0f4b57.jpg Cum sterg eroarea, de la 94,5 trece inapoi la 109,5!12_1img.jpg.223b2edf0b1087b4e020c1f08e838659.jpgsi se si opresc ventilatoarele. Cand motorul era rece, pana sa-l pornesc, la aceeasi rubrica aveam -48*C ("System not OK" era afisat deoarece nu apucasem sa sterg vestita eroare ramasa de ieri).10_1img.jpg.38ba45e922d5f88dade29b30a36fa148.jpgE normal?

Temperatura din rubrica respectiva este data tot de senzorul de temperatura? Am masurat rezistenta pe termostat, este 15,2 ohmi, asa ca pare in regula... Nu mai stiu ce sa banuiesc! Cine schimba acea valoare?

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba si senzorul de temperatura> pune doar original sau hella

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc si varianta asta, tot la senzor ma duce si pe mine gandul, dar mi se pare ridicol ca un senzor de nou sa faca asa. Luni o sa comand senzor original sau Hella. Daca nu e mare diferenta de pret cred ca iau original. Un cod pentru el aveti? Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin cu un feed-back: am schimbat la început de septembrie senzorul de temperatură (Hella 60 roni), aceeași poveste, aceeași eroare. Până la urmă am schimbat si termostatul electronic (din nou!) care de data aceasta este Gates si care m-a costat cam scumpicel: 400 de roni. Ei, de atunci nu mai am probleme cu ventilatoarele și erorile de temperatură. Țin sa va aduc aminte ca mai înainte cumpărasem corpul cu totul, care avea termostat electronic inclus! (280 roni) și acel termostat îmi făcea aceleași probleme de nou. Nu am putut sa-l trimit înapoi pentru ca l-am montat singur, așa că am pierdut garanția...

Una peste alta, m-am ales cu un corp nou pentru termostat care oricum trebuia înlocuit (garnitura în partea de jos era distrusă și carcasa fisurată - abia acum am priceput de unde tot apărea antigel pe la motor), o sondă de temperatură nouă (Hella) și un termostat nou care m-a usturat un pic, dar cică e de firmă (dai un ban dar nu-l mai vezi...) Toată afacerea a costat 740 + 100 manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Tot eu revin cu știrile... Și cu acest termostat da aceeași eroare 17702... Cum spuneam, am luat ceva mai scump, dar eu tind sa cred că altceva le da peste cap... Ideea este că pornesc ventilatoarele doar când este motorul rece... La cald nu mai apare simptoma cu pricina. Sunt deja la culmea disperării. Va rog cineva care se pricepe sa verifice continuitate la fire să mă ajute. Sunt dispus sa vin in județe limitrofe Argeșului oriunde. Va rog frumos să-mi recomandați pe cineva. Nu cred că se strica termostatele astea la 3-6 luni!

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
danalexandru

Am si eu aceeasi problema cu termostatul.primesc eroarea p1292 open circuit. Este al doilea termostat schimbat. 

Citind acest topic am incercat sa verific firele cu un bec de semnal iar faza e ca becul sta aprins tot timpul. Oare e normal?

Din cate am citit firul de masa ar trebui sa primeasca semnal PWM de la ecu doar atunci cand temperatura apei ajunge la valoarea setata de ecu. 

Ma gandesc ca nu e normal sa dea semnal continuu chiar si cu motorul rece. Ma mai gandesc ca asta ar putea fi cauza pt care se strica termostatele

Voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu un bec e relativa verificarea. ECu vede alta rezistenta decat ce stie, si se comporta aiurea. 

pune alt termostat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
negraruovidiu

Salut am si eu o problema adica, la octavia 1 nu imi da eroare de nici un fel, masina merge, climatronicul functioneaza, temperatura sta la 90 dar in grupul 130 la termostat duty cycle este trecut 100% ca si deschis sa inteleg, si nu inteleg de ce deoarece l-am schimbat acum 3 ani ca era defect si intre timp am montat climatronic pe masina. NIci nu se misca de la 100%, aveti idee ce ar avea, s-au cand am montat cimatronicul mai trebuia vreo setare facuta si nu am stiu de ea si ar impacta, ca eu asa inteleg ca este deschis termostatul mereu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negraruovidiu

Mentionez ca am si eroarea asta de cand am pus clima si nu am reusit saii dau de cap, sa fie din cauza asta deschis tot timpul termostatul?

               Address 01: Engine       Labels: 06A-906-033-AVU.lbl
Control Module Part Number: 06A 906 033 K
  Component and/or Version: SIMOS33 1,6l 2V 00HS3553
           Software Coding: 00231
            Work Shop Code: WSC 31480  
           Additional Info: TMBDX41U612484686     VWZ7Z0Y3092068
                      VCID: 2757E545C5F6351
1 Fault Found:

18070 - Coolant Fan Control 2
            P1662 - 35-00 - Short to Ground

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

par este deschis mereu? sta apa la 90 ? sau in mers scade ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negraruovidiu

apa urca pana la 90 si sta acolo, cum este normal, mentionez ca masina merge fara probleme, sta la 100 % mereu termostatul, ai idee cum verific treapta 2 de pornire la ventilatoare la skoda, la vw a facut al bundy un dyi dar acolo este cu termocupla, am rezolvat pt treapta unu, la 2 is in ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negraruovidiu

am rezolvat cu treptele la ventilatoare merg amandoua, si am dat si de problema cu termostatul duty cycle acela, adica gradullui de deschidere, schimband releu de la ventilatoare cu altul de pe acelasi motor de la un vecin, si s-a sters si eroare aceea, am pus la el testerul si fara releul in sine pe masina lui lafel ii dadea 100% termostatul deschis. trebuie sa caut ptmine un releu acum dar am ajuns sa rezolv problema mea ca se plangea el de o problema ca a lui masina se ridica temperatura in bord la 120 dupa 1 km si a schimbat 3 termostate, ca asa ia zis mecanicul si aicinu comentez si senzorul de temperatura de pe motor, parca hella este cutia ca o mai are,voi ce parere aveti? erori nu are decine un fel nici acum si nici inainte de prima faza cu temperatura.

Modificat de negraruovidiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Saptamana trecuta m am trezit pe bord cu martorul de la apa aprins. Se intampla dimineata,cu motorul rece. Am banuit senzorul "verde", cel cu 4 pini si l am schimbat cu unul de la Hella.

Pana astazi totul a mers ok,dar la prima pornire iar a aparut pe bord,impreuna cu Check Engine. Ventilatoarele se invart si ele minute bune dupa oprirea motorului.

 

Pe diagnoza am urmatoarele erori :

17701-  Characteristic field controlled thermostat ; short circuit to plus - Permanent

16502 -Engine Coolant Temperature Circuit High Input - Intermittent

01314 - Engine control unit - Check fault codes - Intermittent

 

Sa fie termostatul problema?  Codul motorului este BFQ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, asa pare din acea tentativa de scanare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca sunt 2 tipuri de termostat : cel simplu ( cod 06A121114 ) si cel cu carcasa ( cod 06A121111 ) diferenta de pret fiind de vreo 150 de lei. 

Pe care ar trebui sa il iau ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
On 7/12/2020 at 7:47 PM, andrei_221 said:

cu un bec e relativa verificarea. ECu vede alta rezistenta decat ce stie, si se comporta aiurea. 

pune alt termostat. 

Salut. 

In continuare  problema persista. De la ultimul post am hotarat sa scot mufa termostatului si sa merg cu masina asa lasandu-l astfel sa functioneze doar mecanic (deschide undeva pe la 105-110), insa tind sa cred ca mecanic nu deschide complet deoarece daca merg mai turat temperatura tinde sa sara de 110. 

Revenind la problema, intre timp am incercat sa schimb ecu in ideea ca poate acesta e defect insa fara rezultat.

Acum am cumpărat alt termostat nou insa degeaba. Ecu aplica tensiune maxima rezitentei si il tine deschis.

Ce ar trebui sa mai verific?

Ar trebui oare sa incerc sa schimb intreg ansamblul termostatului? 

As aprecia daca este vreun electrician pe aici care dispus sa ma ajute, contra cost bineînțeles.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TErmostatul de pe BFQ nu functioneaza mecanic, doar electronic.

Verifica cu termostatul scos si alimentat daca acesta deschide.

ventilatoarele functioneaza ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!