Jump to content

T3 - 1.6 D probleme si piese


MikeRG
 Share

Postare recomandată

Dani, multam, am sunat si la domnul din Arad, s-a rezolvat.

Cat despre problema cu pornitul motorului, mie imi facea asa inainte sa cedeze complet releul de la bujii. L-am mai desfacut, a mai mers, l-am mai curatat iarasi pana cand a cedat nervos intr-un final (cam dupa un an - uneori mergea fara probleme) si a trebuit  sa cumpar altul de nou. Acum nu mai face. Probabil ca daca ii iei curentul se deschide circuitul si apoi face iarasi contact. Mie imi era putin sudat contactul in releu, probabil facuse un scurt mic intre lamele la bobina si uneori nu se mai atingeau complet. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preafericitul

Va salut,

 

Am si eu cateva nelamuriri si daca se poate, va rog sa-mi dati un sfat. La ce trebuie sa ma uit la un T3 cand il cumpar ? Care sunt probleme lor ascunse si cum sa-i fac "proba" ?

In prima faza am inteles ca trebuie sa verific capetele de planetare(sa nu bata/huruie/etc), apoi vasul de expansiune sa nu scoata bule. Tabla ma intereseaza mai putin, deoarece nu este atat de important acest aspect pentru mine. As vrea sa verific motorul si daca functioneaza in parametrii cat de cat normali.

 

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preafericitul

Multumesc! :icon_thumleft:

Modificat de Preafericitul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va mai intreb si eu o chestie. Cateodata dau la automat dar motorul nu porneste. Se aude un click de la releu si atat. Daca scot borna minus si o pun la loc, porneste la prima.

As fi tentat sa zic ca este o problema de contact la borna dar borna este in stare foarte buna si curata. Ma intreb nu cumva este si altceva in neregula?

 

Ca sa se inteleaga mai bine, dadeam la automat dar electromotorul nu invartea. Baterie buna, electromotor bun, releu bun., etc. Problema a fost borna de +, antimoniu ieftin din targ, nu era borna originala. Inlocuita cu borna de cupru, problema rezolvata.

Modificat de dani_d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei cu motoare fara turbo, CS si KY, cu carcasa filtru aer de plastic, ca racord intre carcasa filtrului de aer si tubul vertical din stalpul masinii, puteti folosi racord de aer de Saviem. Costa 24 de lei + doua coliere mari metalice ca sa-l strangeti (5 lei). Este usor de adaptat si rezistent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce zice manualul, socul se foloseste la fiecare pornire "la rece", inclusiv vara si se tine tras pana temperatura apei urca pe banda alba? Sau se foloseste doar iarna, cand temperatura de afara scade sub X grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Se foloseste si vara la pornirea la rece.  Eu il tin(eam) tras doar maxim 30 secunde sau ceva de genul dupa pornire.  Nu e ca la socul de la masinile cu carburator (benzina) cand trebuie tinut un pic mai mult dupa pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut , caut si eu pentru un prieten cu un t3 doka 1,6 tdi supapa vacuumatica de pe turbo, ma poate ajuta cineva cu o idee, noua e destul de scumpa 3700 ron, multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tdi? are conversie sau e jx? Am eu un jx complet desfacut, daca te pot ajuta, scrie-mi in privat sa nu facem bazar din topic-ul asta ca nu avem voie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu mai intra in viteza cu motorul pornit. Daca opresc motorul, intra normal. Pun cutia in viteza 1, pornesc motorul si cu ambreiajul apasat masina da sa plece de pe loc.

Am dat jos cutia, m-am uitat la ambreiaj(SACHS), rulmentul de presiune cu ceva uzura si zornaie dar arata acceptabil. Placa de presiune are soare ala din mijloc, acolo unde calca rulmentul de presiune, cam aplatizat pe 3 sferturi din circumferinta, nu mai sta bombat. Asta sa fie problema?

 

O sa pun kit nou dar incerc sa-mi dau seama ce s-a belit.

Sa cumpar Valeo sau LUK?

Modificat de dani_d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand apesi pedala de ambreiaj, e moale sau opune rezistenta? Daca e moale (pedala), verifica si cilindrul receptor ambreiaj. Si mie imi facea la fel, am cumparat un kit de reparatie de 20 si ceva de lei si am rezolvat problema. Nu imi mai facea presiune (uzate garniturile) si degeaba apasam ambreiajul, era tare moale, pedala... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va zic o chestie. Am dat jos cutia dar axul cutiei a ramas in discul de ambreiaj, adica a iesit liber din cutie. Vad ca axul are canal de siguranta la capatul din cutie, cred ca siguranta e dusa...Daca nu desfac cutia si bag axul la loc asa cum l-am scos, adica fara siguranta, e rau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e greu de desfacut, si nu cred ca e bine ce ti s-a intamplat.

Deci desfac cel putin clopotul cutiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimati forumisti. Am tot citit despre cutii de viteze, si am consultat si lista cu seriile. Am o intrebare. Cum se poate ca o cutie de fuga in 4trepte cod abb sa fie mai de tractiune ca o cutie de 5 trepte cod 3H?á'y

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma corectez. Corectez, daca am pus cutia de 4 trepte cod abb, motorul era destul de turat la 90 km/h, am pus cutie in5,cod abr, si merge lejer120? Conf tabelului ar trebui sa fie invers. De ce?am motor 1.9td

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai clar ar fi un tabel detaliat cu modelul cutiei si raportul de transmisie pe toate treptele. Acolo se vede clar pe ultima treapta care cutie e de fuga si care e de munca.

Eu am 3H si dupa tabel ar fi cea mai fugacioasa cutie in 5 trepte. Nu stiu daca intr-adevar asa este fiindca motorul mi se pare prea turat la 90 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce intelegi prin fuga cea mai de fuga(intinsa- "max speed in time") cutie este AAP si AAR.
iar cea de sprint este AVU si AND
referitor la cele scrise mi sus: este logic sa fie asa cea cu 5 trepte dandu-ti o plaja mai mare de turatii+ ca este gandita si creata pentru Diesel clar rapoartele din cutie intre trepte trebuie sa compenseze lipsa plajei de turatii mai reduse ca ale unui benzinar.de aceea cutia ABB tine turat motoru Diesel.
in plus sa nu uitam ca acele rapoarte (tabel) este facut,gandit calculat doar pentru 1.6D 1.7D si 1.6TD si benzinarele de 1.9 2.1 si 2.5
gand se calculeaza asezarea unei cutii pe rapoarte se ia in calcul nu extremitatile ce mai de fuga sau cea mai de sprint ci se ia in calcul de a gasii cea mai buna combinatie pentru a aduce in viteza vehiculul cat mai rapid posibil precum si raportul cel mai potrivit pentru fiecare situatie de conducere obiectivul constructorului fiind o conducere rationala si un compromis intre putere,consum de combustibil si cilindree  adica a gasii un cuplu maxim la cea mai mica turatie posibila, precum si cu o plaja de utilizare cat mai larga posibila.
Nu stiu eu prea multe insa asa vad eu lucrurile cu acele valori din tabel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu axul ala e asa: inauntru el vine cam in cap cu alt ax. Este folosit un surub pentru a strange cele doua axuri intre ele, apoi peste canelurile axurilor vine un manson metalic cu caneluri la interior. Siguranta de care ziceam se pune pe axul principal pentru a nu permite mansonului sa se deplaseze. Am vazut intr-o poza ca daca desfac "clopotul" de pe cutie, pot umbla in zona respectiva. O sa corectez problema zilele astea. Daca schimbati ambreiajul si vedeti ca axul iese liber din cutie, stiti ce aveti de facut. Nu mergeti asa cu ea fiindca mansonul ala se poate deplasa oricand si ramaneti pe drum.

post-126284-0-00137000-1406742647_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnilor daca are cineva nevoie de o cuti  in 5 trepte cod 3 H, dati un mesaj, plus am si o cutie in 4cod ABB, plus grup si set complet de pinioane de la una cu carcasa crapata, tot cod ABB. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut forumisti.Am intrat de curand in posesia unui t3 syncro.pe langa micile probleme pe care le are as vrea sa stiu cum pot sa incerc sistemul 4x4.am impresia ca functioneaza defectuos,adica cred ca,cupleaza cam tarziu fata.va spun asta ptr ca am incercat sa urc o panta cu iarba si patina cam mult spatele.este normal? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si inca ceva.unde este amplasat visco-cuplajul?in cutia de pe spate sau in grupul fata? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,uite aici un video care te poate ajuta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!