Jump to content

T3 - 1.6 D probleme si piese


MikeRG
 Share

Postare recomandată

ori ca rasufla pe la capacul ala, ori ca ar fi rasuflat pe la radiator, efectul e acelasi, presiune insuficienta in instalatie, apa fierbe mai devreme. (la presiune optima, apa fierbe aprox. la 130 de grade)

aici in spate furtunurile sunt puse bine, nu preai ai cum sa gresesti dar trebuie sa verifici si in fata. Ma uit in manual si iti zic care unde trebuie pus.

 

Gasesti recipientul de plastic cu buson albastru cum vrei tu, producator Thermotec, costa 30-35 de lei recipient + buson. Este cel mai ieftin si este foarte bine facut, nu sunt materiale proaste.

 

filtrul incalzeste motorina folosind curent sau apa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cs-vanagon-diesel-coolant-hoses-ekta.png

 

Aici se vede cel mai clar unde se cupleaza fiecare furtun. Trebuie sa lasi roata de rezerva sa atarne si sa te bagi sub masina. Verifici ca furtunul care iese din chiulasa sa se cupleze in radiator acolo unde arata in schema, apoi ca furtunul care iese din pompa sa se cupleze tot unde arata in schema. Nu ar strica o verificare si pe traseul aerotermei sau aerotermelor daca tot esti sub masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok multumesc.Cineva i-mi spunea sa nu am chiulasa sparta fisurata ma rog... iar pentru a monta bidonul cu capacul albastru i-mi trebuie schimbate si furtune pe acolo... ma rog am sa vad eu daca face nazuri la pante cand am sa trec iar Parangu :) iar filtru cu electric cred nu stiu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

majoritatea chiulaselor au o fisura intre cele doua supape ale unui piston. Patru pistoane, patru fisuri. Nu se intampla doar la T3 ci la orice masina care foloseste acest motor de 1.6 D sau TD. Golf, Passat, Jetta, Audi 80 si ce-o mai fi. Toate au fisurile astea la chiulase si nu sunt o problema, chiulasa nu trebuie inlocuita, fisurile nu trebuie reparate. Se mai intampla sa apara si alte fisuri in chiulasa dar mai comun este ca garnitura de chiulasa sa se ciupeasca. Asta o verifici simplu scotand busonul acelui borcan cu motorul pornit si turand putin peste ralanti. Daca garnitura de chiulasa rasufla o sa vezi bule de aer in acel vas. Repet, la ralanti nu prea se vad dar daca turezi le observi imediat. Planeitate chiulasa, garnitura noua si ai rezolvat.

 

Nu sunt sigur dar daca montezi bidonul nou, nu cred ca trebuie sa schimbi nimic. Mi se pare ca are aceleasi diametre peste tot.


Stiti cumva ce garnitura este sub pompa de vacuum a servofranei? Pompa de vacuum este montata pe blocul motor si are un fel de gheara cu surub care o tine fixata. Se gaseste garnitura aceea, sau este un o-ring acolo? Trebuie sa fiu atent la pinionul ei cand o montez / demontez?

 

Multumesc!

Modificat de dani_d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unele chiulase merg cu fisuri .altele nu ,nu este o regula ,depinde cat de adanca este fisura,se poate intampla ca la temperatura sa se dilate fisura si mai mult si atunci va ajunge compresia din cilindru in sistemul de racire doar cand motorul este cald,pompa de vacuum se etanseaza pe blocul motor cu un oring,iar la pinionul se afla pe pompa de vacuum si trebuie sa fi atent sa se cupleze cu pompa de ulei cand montezi pompa pe blocul motor.

Modificat de booby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-atentie,vasu de dilatare e necesar fara el se poate sa fierbi motorul,fiind instalatia supra dimensionata se poate sa ramana fa o cantitate destul de importanta de la chid de racire,in consecinta trage aer si ca urmare nu e ok.si eu l-am avut anulat,dar am facut cumva sa il pun inapoi,iar acul meu la bordul cu turometru sta exact peste lef,nici o data in 2 ani nu am aiuzit ventilatorul sa porneasca ...au racire bun,in plus am si un buton in cabina....bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca te referi la vasul acela care se vede cand este deschisa usita aceea cu numarul.... da il am si acum l-am umplut pana la maxim si se vede o diferenta de temperatura in scadere(limba fluctueaza pe patratul negru si pe linia alba subtire)(eu mergeam cu el gol) voi rezolva si problema  termocuplei si daca ramane acu acolo unde se vede in poze cu termocupla pornita mergand pe rampe nu o sa mai schimb radiatorul sau acel capac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cati km zice manualul ca se schimba distributia la 1.6 Diesel? Nu gasesc pe nicaieri.

Modificat de dani_d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu trebuie sa o schimb acum dar am schimbat-o din 4 in 4 ani sau la 40.000-60.000 depinde cat de obosita arata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am nevoie de un alternator din dezmembrari. Ce alternatoare se potrivesc 100% pe T3 ? Intreb asta pentru ca cele de Golf 2 au alta mufa in spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- adapteazal.....distributia costa 95 lei :-) am schimbato eu ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum va descurcati cu T3-urile pe noroi? Lanturi?

Cu ploile astea era sa raman blocat pe doua drumuri de tara, de fiecare data cu 3-400 gk greutate in portbagaj, greutate care trebuia sa ajute. Foarte usor pierde aderenta. Si la voi se intampla la fel sau....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate da asa se intampla si cu greutate si fara la noi cei fara syncro+ca daca mai ai si anvelope mai putin bune... insa am constatat ca daca ai cauciucuri all seasons cu ceva profil mai agresiv se descurca mai bine...eu unul am mereu lanturile de zapada cu mine le montez si se schimba situatia. :D

Modificat de Cinca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

confirm, cu cauciucuri de asfalt e dificil pe noroi sau chiar pe iarba uda

agaravat si de faptul ca tractiunea e pe rotile din spate si nu pe fata unde ai directia

solutia mea: stau cat mai mult posibil pe asfalt :)

 

in paralel m-am tot intrebat daca e posibl sa-mi pun o cutie de syncro cu diferential blocabil pe spate, fara modificarile pentru partea din fata

a incercat cineva aceasta solutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut ceva aici 

si tot el aici 

 diff lock pe spate pe 2WD Modificat de Cinca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am filtrul de aer modelul acesta:

$T2eC16R,!w4FIZHo9RgPBSIO1N1se!~~60_35.J

 

si racordul asa:

img-3934-5956188770078710631.JPG

 

Racordul meu este rupt si din cate am vazut e distrus la multe T3-uri. Pe la dezmembrari nu am gasit. Ce improvizatie pot face pentru a-l inlocui?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- vesnica problema ...doar cu talent poti gasi o solutie viabila,si eu trag de unul din dezmembrari luat gata rupt ...bafta :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine (improvizat) asa arata:

DSC000082_zpsc0a11dbe.jpg

DSC00006_zps4af037fb.jpg

DSC00005_zps2ea72a5c.jpg

DSC00003_zpsbc23224d.jpg

DSC00002_zpsf7c7b4da.jpg

DSC00001_zps9377e2e8.jpg

este facut cu un furtun de apa de pompieri (nu stiu cat de lung) legat de o teava cu un cot.... in rest acolo infasurat cu scotch este spart fisura se poate schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Led-ul rosu de presiune ulei nu se aprinde. In mufa de bord vine curent pe firul respectiv. Daca alimentez led-ul direct la pinii sai, se aprinde. Problema este undeva in circuitul acela flexibil.

Led-ul albastru de faza lunga se aprinde foarte slab, abia se vede pe intuneric. Curent vine pe fir, alimentat separat direct la pini, se aprinde corect la intensitate maxima. Suspectez rezistenta de pe circuitul acestui led dar nu sunt sigur.

 

A mai avut cineva problemele astea?


si inca ceva, am citit prin manuale de o chestie care bazaie la bord cand nu ai presiune la ulei peste 2.000 de ture. Ar trebui s-o am si eu sau nu este specifica tuturor masinilor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, o mica problema: as avea nevoie de partea electrica din spate pentru un T3 1.6D din 1981. Tot ce vine de la cutia cu releul de incarcare pana la baterie. Ieri era sa ia foc masinu' dupa ce manunchiul de cabluri dinspre cutia cu releul inspre partea din fata a masinii a cazut in jos, a fost agatat de planetara din stanga si uite asa am minunea asta pe masina dupa ce tocmai am reparat-o. Daca as putea gasi tot ce trebui in Bucuresti ar fi si mai minunat. Multumesc anticipat!
post-107860-0-52743800-1402853415_thumb.
post-107860-0-25545300-1402853417_thumb.
post-107860-0-94282900-1402853418_thumb.

 

Modificat de zeroweb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Cine i-mi poate spune si mie de ce se aude o pocnitura...un sunet ca si cum sar rupe ceva sub masina in partea din spate sau fata (nu stiu exact) se aude doar atunci cand dau cu spatele avand volanul la maxim dreapta sau stanga... ce poate pocni asa?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cinca, daca se aude din spate, sunetul se datoreaza unui cap de planetara uzat excesiv. Am avut si eu ceva tot asa, se simtea pe frana de motor (tensionare identica cu marsarier-ul) combinat cu curba la stanga. Din ce am vazut la mine si cred ca si la tine e la fel, cata vreme eviti acele pocnituri poti folosi masina in siguranta. Daca sunt bani si timp, ar trebui demontate planetarele, curatate capetele planetarelor, apoi vazut defectele. Un cap de planetara chinezesc gasesti cu 90 de lei, calitate premium ziceau ei. Ideea e ca nu ar trebui sa fie rele, bune sigur nu sunt.

 

Daca se aude din fata nu ma pricep, poate o bucsa de bascula dar sunt slabe sanse sa pocneasca asa tare, ar trebui ca bucsa sa fie distrusa. Verifica-le repede cu un levier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha ok am sa verific planetarele.. pe puntea fata nu cred ca acum 4 zile am schimbat tot ce inseamna bucse pe puntea fata inafara de 3 pivoti si un set de rulmenti la roata dreapta.Multumesc de sfat!! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zeroweb, este cineva in Arad care dezmembreaza T3-uri, presupun ca gasesti la el ce-ti trebuie. Daca dai o cautare pe google il gasesti. Eu am cumparat de acolo un alternator in stare normala la pret normal si sunt multumit.

Daca nu, gasesti multe alte anunturi cu dezmembrari.

==================

 

Legat de racordul filtrului de aer nu am rezolvat nimic deocamdata, piesa originala cu codul VW 068 129 967, nu se mai fabrica. O idee ar fi sa cumpar un racord de la alta masina, Cielo ar avea ceva de genul asta intre filtrul de aer si galeria de admisie. Ramane sa mai caut, poate gasesc o adaptare cu modificari minime.

 

Sa va mai intreb si eu o chestie. Cateodata dau la automat dar motorul nu porneste. Se aude un click de la releu si atat. Daca scot borna minus si o pun la loc, porneste la prima.

As fi tentat sa zic ca este o problema de contact la borna dar borna este in stare foarte buna si curata. Ma intreb nu cumva este si altceva in neregula?

Modificat de dani_d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!