Jump to content

T3 - 1.6 D probleme si piese


MikeRG
 Share

Postare recomandată

salut.referitor la pompa de apa auxiliara stie careva cum arata sau ce contine un kit complet? cum se monteaza pe un motor 1.6D cod CR? La mine de cand ma stiu am avut probleme cu racirea.Mai am o buba termocupla la mine este pusa pe un comutator separat on/of chestia este ca daca o pornesc nu merge mai mult de max 5 minute ca topeste siguranta... e pusa pe siguranta de pe pozitia 6-7 (nu stiu sigur) dar este o siguranta de 25A  si tot o distruge ce pot sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- asa am si eu electroventilatorul,e o chestie foarte buna sa poti porni din cabina,e foarte buna chestia cand trebuie sa urci,il poti porni inainte ca motorul sa se incinga,in general tot ce e consumator mare se leaga pe releu,nu mai folosi sistemul asa ca poate iei foc.cat despre probleme cu racirea nu ar trebui sa ai,eu am termostast nou si nu am auzit inca sa imi porneasca termocupla...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-azi mi-am reparat ceasurile la bus,adica kilometrajul si turometrul,la kilometraj nu mergea orarurl iar turometrul avea bulita mecanica.....plus limbi portocalii de pe audi 80 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

komissar, multumesc mult, nu trebuie sa ma mai chinui cu schemele alea impartite, e perfecta schema mare.

samurai, multumesc la fel de mult, asa e cum ai zis tu. Verde cu dunga galbena nu am gasit nici in schema de la Komissar, e ciudat pentru ca firul ala nu e adaugat de nimeni, e de fabrica. Se duce in caseta aia de plastic de la motor  la un releu din centru dar mi-e frica sa trag de fire sa nu se rupa vreunul. Deocamdata il las nelegat si cand am timp desfac, ma uit si revin aici.

 

Cinca, pe viteza 1 si mie imi incalzeste contactele, pe 2 e bine. Viteza 1 trece prin releu si printr-o rezistenta in spatele farului. Viteza 2 e cuplata direct, trece doar prin releu. Cred ca de cele mai multe ori, e de vina firul de masa care se prinde pe caroserie in spatele tabloului de sigurante. Il vezi ca e pe acelasi manson cu celelalte fire rosii care vin de la termocupla. Papucul ala de masa daca face contact imperfect, se decaleste si oricat l-ai strange cu patentul nu rezolvi nimic. Trebuie inlocuit cu altul bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteles dani_d insa la mine nu stiu pe ce viteza merge 1 sau 2 cred ca pe unu din moment ce se incalzeste.... :dry: si mai este un lucru la comutatorul on/of nu am 2 trepte de viteza cred ca e legat asa simpu + -  oare cum sa il fac sa mearga pe viteza a doua? cumpar un comutator cu 2 trepte sau habar nu am.  eu ma gandesc sa cheltuiesc ceva bani la un electrician si sa il faca ca din fabrica dupa schema electrica originala. Voi ce spune-ti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, iti trebuie un comutator cu trei pozitii: oprit, viteza 1, viteza 2. Eu am modelul de radiator cu o singura termocupla si daca scoti mufa din termocupla o sa vezi ca are trei papuci. Primul (firul roz) este +. Urmatorul (firul rosu cu dunga neagra) este viteza 1. Ultimul (rosu cu dunga alba, parca) este viteza a doua. Pentru viteza 1 firul roz se leaga la firul rosu cu dunga neagra. Pentru viteza 2 firul rosu se leaga la firul rosu cu dunga alba. Sau altfel spus, papucul 1 si 2 iti dau viteza 1. Papucul 1 si 3 iti dau viteza 2.

 

Daca ai modelul de radiator cu doua termocuple, principiul este acelasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este sa lasati instalatia asa cum este de la mama ei din fabrica  si sa nu umblati cu improvizatii,daca tot vreti sa modificati ceva,mutati termocontactul dublu undeva cat mai aproape de motor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut !! am un t3 motor 1.6 jx si am refacut motorul ( schimbat segmenti, pistoane de 77,98, garnituri noi, chiulasa planata si schimbate ghidurile si semeringurile)  a mai ramas turbo care imi da ulei! turbina cred ca e cea de pe 1.6 acum nu stiu sigur pentru ca am vazut si alte modele de turbine pe 1.6 jx ....


  vreau sa scap de turbina asta si ma gandeam daca se potriveste cea de 1.9 tdi de pe motooarele de 90 hp ? 


ceva pareri ? a mai facut cineva chestia asta ? 

post-122351-0-05428500-1398719959_thumb.

post-122351-0-25349200-1398719992_thumb.

Modificat de vilsan98
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu posta pe mai multe topic-uri problema ta. Citeste putin si regulamentul te rog frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok am inteles , dar poate sa imi raspunda cineva la problema de mai sus ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... O intrebare de ce nu se leaga firul roz cu firul rosu cu dunga alba pentru treapta a doua? Exact ca la treapta intai. Tu spui mai sus ca sa leg practic 2 trepte de viteza 1 si 2.(rosu cu dunga neagra si rosu cu dunga alba)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gresit cand am scris, asa e cum zici tu. Roz e plus permanent si da curent pe unul din celelalte doua fire rosii

====================

La voi cat timp stau aprinse bujiile incandescente? Ma intereseaza cu motorul rece si cu motorul cald. Un prieten zicea 7 secunde la rece si 3 secunde la cald. Asa e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si inca ceva: in fata am 3 locuri dar celui din mijloc ii lipseste centura. Cum este centura originala din mijloc, este in 3 puncte ca una normala sau in 2 puncte asa cum are locul din mijloc al canapelei din spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dani_d in primul rand  la motorul cald nu se mai aprind bujiile

iar in al doilea rand prietenul tau spune aberatii sau are un alt fel de releu...la mine stau aprinse fix 12 secunde indiferent de temperatura atmosferica  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SamuraiJerk

dau un raspuns alternativ posibil la o intrebare mai veche, care m-a preocupat si pe mine la vremea respectiva

Schemele explodate pentru timonerie pot fi gasite si online la:

4 trepte: http://auto-parts.spb.ru/cat/au/au.mycat?NextPg&t=SG/XO4xv1zvAb9c7CjW/Ankujh0bNnw/uKjXO3kwVwtIL9VEqE/XOshPVrrIT9dTfSCe2QX/4iEo_wdyf8Wue4ypXAJ5zzu_0uRtny3b3foVhfaZDBdK0qhy23iSafLmZf5Odf_v5s7qN3pZwCP8TRAg5CstmVrH9Irs4uU6moyjajt8Ty3tELcNOXPvZcUuKPHP2w==

sau

4/5 trepte: http://www.partsbase.org/vw/typ-2-syncro-t2-eu-1987-typ-2-6910-gearshift-lever/

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Desi nu am instalatia de racire aerisita(din cauza radiatorului care o sa il schimb in curand) acul de la apa se ridica(nu stiu la ce temperatura asta i-mi spune-ti voi) mergand pe un drum drept relativ usor.La temperatura asta e posibil sa ard garnitura de chiulasa daca merg asa cu ea pana schimb radiatorul?

 DSC00014_zpsdde42d44.jpg

Modificat de Cinca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo ramane? Ar trebui sa stea chiar mai sus ( a se citi spre dreapta) in mod normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da acolo sta avand in vedere ca nu am instalatia aerisita(probleme cu surubul de aerisire se invarte in gol) dar cand aveam instalatia aerisita si radiatorul ok totul pus la punct statea pe patratul negru intre [cenzurat] aceea subtire alba si patratul alb la un mers lejer.insa cand urcam un drum de munte sa zicem Transalpina se ridica acu la ceea ce se vede acum. nu l-am vazut niciodata sa e ridice mai mult de bec,iar cand a trecut de bec a trecut o data si bine... presiunea spargand  radiatorul asa am pierdut primul radiator.. iar acesta de il am acum il schimb si pe asta in cazu in care nu reusesc cu surubul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicatorul ar trebui sa stea putin in stanga ledului atunci cand motorul e la temperatura ideala. La mine asa e. Poate ar trebui sa schimbi se termostatul. E posibil sa nu mai functioneze cum trebuie si sa ramana deschis sau sa deschida prea devreme si astfel motorul sa nu se incalzeasca suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui verificat indicatorul impreuna cu sonda...

 

La maj busurilor T3 temp de functionare normala este atinsa atunci cand acul este in dreptul ledului, cateodata chiar o idee mai in dreapta.  El poate sa mai mearga spre dreapta inca aprox 2-3mm pana cand se aprinde led-ul rosu de avertizare de supraincalzire.

 

Zic ca ar trebui sa verifici deoarece cred ca e o situatie de necalibrare sau eroare de indicator/sonda,  deoarece la un T3 uzual in pozitia in care ai tu acul se poate spune ca nici nu s-a incalzit motorul.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishubv termostatul e nou si functioneaza cand e pe inchis acul ajunge aproape in dreptul becului cum zice Komisar distanta de 2-3mm insa cand deschide termostatul scade la ceea ce se vede in poza. ma ingrijoreaza ca nu o am aerisita si valorile astea normale la voi anormale la mine ma baga in ceata(decalibrare zic) :( . Si acum sunt in ceata.... ca acolo trebuie sa stea!!(oare nu mai trebuie alt radiator?!) ca acul ajungea acolo numai cand mergeam pe rampe timp indelungat(ma insela pe semne era peste)... sa fie decalibrat?! komissar cum i fac o verificare la:sonda etc.? intre timp sa ma asigur ca se incalzeste pana jos radiatorul iar daca nu se incalzeste trebuie aerisita instalatia :question: ......clar schimb radiatorul. :tuktuk:  :question:  intai sa vad dupa o verificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishubv, asa am patit si eu,pana mecanicul a legat corect furtunele. daca turul si returul sunt legate corect, si anume turul de apa calda intra de jos in radiator si returul iese pe sus, instalatia se aeriseste singura, trebuie verificat ca turul de apa calda sa fie conectat la conductele de plastic potrivite care merg din spate de la motor in fata la radiator. daca radiatorul nu curge, nu e nevoie sa-l schimbi, s-a inventat poxipolul, sau siliconul sau poxilina, cel din urma lipeste si in mediu umed, ai pus pe surub roata, ai insurubat-o, si gata, instalatia se aerisestesingura, nu trebuie sa umbli la surubul de fata deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine sta cu 2 mm mai in dreapta fata de poza lui Cinca si ajunge acolo in 2-3 km. Ori ca merg la drum intins, ori Bucuresti, ori urc serpentine cu ceva greutate, acolo sta. Instalatie spalata, pompa apa noua, antigel nou, radiator etans, furtune verificate si puse ca in manual, aeroterma spate anulata.

Cinca tot nu stie daca i se arde garnitura de chiulasa in pozitia aia. Eu n-as sta cu frica, numai sa n-o alergi sau sa n-o fortezi pana rezolvi problema. Un sistem de racire care nu este etans, nu este nici eficient (ziceai ca ai probleme cu racirea, poate asa se explica)

Modificat de dani_d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSC00001_zps7f1eb148.jpg

DSC00002_zps3f28883e.jpg

DSC00003_zps56080bf9.jpg

DSC00004_zpscb139ac0.jpg

Radiatorul nu curge. Daca tot am pus pozele astea.. borcaul meu de apa este exact cum se vede eu vreu sa fac schimbul si sa trec pe cel cu capac albastru... mentionez ca capacul acela de pe borcan nu prea face etansarea perfecta.. am cautat alt capac insa fara rezultat.Tot din pozele astea vreau sa i-mi spuna careva cum montez un filtru de motorina dinacela cu incalzire? dani_d i-mi poti arata cum ai tu puse futunele ca in carte?(desi cred ca e bine si la mine)

Modificat de Cinca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!