Jump to content

T3 - 1.6 D probleme si piese


MikeRG
 Share

Postare recomandată

eu mi-am modificat toate ialele dupa cheia de la contact si am doar o cheie,e simplu ...


eu mi-am modificat toate ialele dupa cheia de la contact si am doar o cheie,e simplu ...

 

 

salut.recent am pierdut cheile de la microbuz,am ramas doar cu cheia de pornire si rezervor.ma poate ajuta si pe mine cineva cu manerele cu tot cu chei?insa asta nu e cea mai mare problema.problema este la hayon unde am inteles ca la tipurile astea de microbuze din 82 cum este al meu nu se poate scoate butucul pentru inlocuirea lui,asadar trebuie sa nimeresc vreo cheie de la acelasi model care sa se potriveasca.cine vrea si poate sa ma ajute ma poate anunta pe pm.multumesc.Pss:in zona mea nu prea gasesc tipul asta de microbuz ca daca era ma descurcam singur :tuktuk:  :icon_cry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ai modificat de este atat de simplu? poti da mai multe detalii? la mine broasca de la pasager si una de la una din usile mici, sunt blocate, parca ar fi sudate, cheia nu misca butucul nici macar 0,5mm... este foarte aiurea sa pot deschide usile doar din interior. 

Pe langa asta, stie cineva ce faruri se potrivesc la t3? adica este vreo sansa sa poti adapta usor farurile de golf 1 sau golf 2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. se poate modifica configuratia lamelelor din butucul incuietorii de la usi:

- dai jos manerul de la usa complet

- desfaci surubul in spatele butucului

- bagi cheia originala in butuc

- tragi cu grija butucul afara din cilindru

- scoti cheia din butuc cu mare grija sa nu sara departe lamelele din alama impinse de arculetele din butuc. Sunt aprox 7 - 8 lamele pe butuc, fiecare cu arculetul ei

 

acum ca ai desfacut butucul:

- scoti toate lamelele afara dar lasi arculetele inauntru. Lamelele sunt diferite intre ele

- bagi lamela1 in prima pozitie libera

- bagi cheia noua in butuc si verifici lamela sa se pozitioneze astfel incat sa nu iasa din butuc pe niciuna din parti.

- daca lamela iasa pe sus sau pe jos, incerci cu alta lamela pana cand gasesti una potrivita

- si asa procedezi cu toate lamelele

 

problema e ca s-ar putea sa ai nevoie de alte lamele decat cele pe care le ai deja in butuc

va trebuie sa te decizi daca te multumeste un butuc cu mai putine lamele. Cu cat lasi mai putine lamele in butuc, cu atata creste probabilitatea sa poti deschide usa cu alte chei

 

aceiasi poveste la usa culisanta, portbagaj si contact

pentru contact va trebui sa dai jos volanul si blocul de semnalizari

 

2. daca ai butuc intepenit in usa, cel mai potrivit e sa incerci sa deblochezi cu spreay degripant (de ex. WD 40). Daca nu merge, va trebui sa dai jos manerul de la usa si sa scoti butucul intepenit afara cu forta si apoi sa pui altul. Nu stiu daca vei gasi la magazin butuc de vanzare, dar maner de usa complet cu butuc si cheii ma astept sa gasesti usor.

 

bafta

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am schimbat lichidul de racire insa surpriza... nu am reusit sa aerisesc instalatia de racire din cauza ca surubelul acela de aerisire de pe radiator se invarte in gol.

Ce se poate intampla daca nu aerisesc instalatia?

Este posibil sa se aerisieasca si singura?

Ce pot face ca totul sa functioneze cat de cat bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa scoti surubul din radiator, refileteaza cu un filet cu nr mai mare, schimba surubul si strange, sau varianta mai ieftina ( asa a facut un prieten ), a scos surubul, a sters-o bine sa fie uscata, a pus un pic de poxipol a strans surubul inapoi, a asteptat vreo ora sa se intareasca si la revedere. succes 


singura nu se aeriseste, pt ca acolo scapa presiune. o alta varianta sa schimbi radiatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu nu scapa presiune pe la surub nici apa nu iese.a fost strans prea tare incat sa dat peste cap banuiesc.

aerisirea se face si singura prin vasele comunicante prin principiul ca aerul e mai usor ca apa.

o sa incerc sa pun masina cu botul in jos cu motorul pornit si sa completez cu antigel pana deschide termostatul si constat ca radiatorul e cald pana sus.in mod normal cand accelerezi lichidul se ridica in radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei totusi sa ai un aerisitor, poti sa dai radiatorul jos cu totul, si sa dai o gaura centrala in capul surubuli existent (fara a incerca sa-l desfaci) pt. a face filet pt. un surub mai mic (obligatoriu cu cap hexagon) - as recomanda un 4 sau 5.  Macar asa o sa ai posib. de a aerisi in caz de nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. se poate modifica configuratia lamelelor din butucul incuietorii de la usi:

-

acum ca ai desfacut butucul:

- scoti toate lamelele afara dar lasi arculetele inauntru. Lamelele sunt diferite intre ele

- bagi lamela1 in prima pozitie libera

- bagi cheia noua in butuc si verifici lamela sa se pozitioneze astfel incat sa nu iasa din butuc pe niciuna din parti.

- daca lamela iasa pe sus sau pe jos, incerci cu alta lamela pana cand gasesti una potrivita

- si asa procedezi cu toate lamelele

 

problema e ca s-ar putea sa ai nevoie de alte lamele decat cele pe care le ai deja in butuc

va trebuie sa te decizi daca te multumeste un butuc cu mai putine lamele. Cu cat lasi mai putine lamele in butuc, cu atata creste probabilitatea sa poti deschide usa cu alte chei

 

aceiasi poveste la usa culisanta, portbagaj si contact

pentru contact va trebui sa dai jos volanul si blocul de semnalizari

 

2. daca ai butuc intepenit in usa, cel mai potrivit e sa incerci sa deblochezi cu spreay degripant (de ex. WD 40). Daca nu merge, va trebui sa dai jos manerul de la usa si sa scoti butucul intepenit afara cu forta si apoi sa pui altul. Nu stiu daca vei gasi la magazin butuc de vanzare, dar maner de usa complet cu butuc si cheii ma astept sa gasesti usor.

 

bafta

Este foarte bine descris aici ce e de facut.

 

1-La mine la bus -in functie de uzura butucului- chiar daca iesea lamela un pic in afara, cheia se misca. Unde era PREA mare si nu mai aveam piesa, am pilit cu o pila mica, usor, reducand inaltimea (cu cheia bagata!).

Daca am mai avut nevoie de o lamela, am luat de la alta broasca//clanta.. si am pilit.

La contact- cea mai grea treaba.. mai bine renunti decat sa.. e groaznic.

 

2- exista ,,sansa'' ca sa fie atat de oxidat inauntru incat sa se rupa piesa -e din antimoniu si aia.. ca la clanta- ai naibii, parca au vrut sa le faca cat mai stricabile!

 

3- SAU cauti la altii chei care sa se potriveasca, le imprumuti si-ti faci o copie.. eu am gasit sa-mi faca dubluri cu 15 lei..(cheia..)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce teste ati face voi daca ati cumparara un T3 de 1.6 (D, TD)? Orice indicatii sunt binevenite. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte bun subiect, ar fi excelent daca am deschide un thread nou pe tema asta

@moderator, ne poti ajuta? mersi

 

Note / recomandari:

- lista este mare si agreaza cu vanzatorul un timp suficient pentru verificari (as zice eu minim 2h). O vizita la service poate fi utila

- cere dinainte, preferabil pe mail lista tuturor problemelor pe care le are masina, indiferent cat de minore. Astfel vei putea evalua si seriozitatea vanzatorului cand va intalniti si vezi masina.

- nu ezita sa soliciti ajutor in evaluare unei persoane in care ai incredere si se pricepe

- prefix numeric de importanta/risc cost/timp -> (10) ... (1) unde (10) = obligatoriu, (1) = optional si putin important. Daca (10) nu e asigurat, urmeaza costuri relativ mari si/sau timp consumat pentru remediere

 

si de incalzire as zice asa, pentru o masina inmatriculata in Romania, rog colegii sa completeze/comenteze:

 

Categorii identificate:

1. acte

- (10) exista carte de identitate si talon

- (10) serie caroserie de pe masina corespunde cu ce e trecut in talon si carte (sub masina, sub scaun pasager, pe grinda transversala)

- (10) serie motor corespunde cu ce e trecut in talon si carte

- (10) persoana cu care vorbesc, fac contractul si careia ii dau banii e proprietarul masinii trecut in carte sau imputernicit prin procura sau contract de comodat

- (8) valabilitate ITP, RCA, rovigneta

- (10) exista certificat fiscal valabil (max 30 zile) pe numele actual proprietar 

- (10) contract de vanzare cumparare dactilografiat pe forma standard la intermedieri inmatriculari, evitati contract de mana

- (10) pre-contract de mana daca chiar este necesar un avans. Nu dati bani avans fara pre-contract cu marori!

 

2. mecanica

- (6) cerut istoric reparatii de la proprietar. Multi isi noteaza -> data, Km, reparatie

- (8) verificare pornire motor la rece (dupa o perioada de repaos > 8h) si la cald. Daca se poate si la temp < 0 grade.

- (9) verificare scurgeri de lichide in exterior (ulei, antigel, servo daca e cazul, etc)

- (9) verificare prezenta ulei in borcanul de expansiune

- (10) cutia de viteze intra in toate treptele usor fara sa caraie, nu sare din viteza la acceleratie brusca sau frana de motor

- (9) la plecare de pe loc ambreiajul cupleaza progresiv si uniform, fara socuri, vibratii sau zgomote. Inclusiv in rampa si cu incaractura

- (9) motorul functioneaza cursiv (rotund) fara vibratii, sincope, zgomote neobisnuite. Necesara ureche experimentata  :)

- (8) verificare nivel, culoare si vascozitate ulei. Corelat cu vechimea uleiului declarata de proprietar (luni, nr de Km)

- (8) potrivire tip motor cu tip cutie de viteze (diesel/benzina)

 

3. instalatie electrica

- (8) verificare completa accesorii electrice (lumini, stergatoare, claxon, semnalizari, dezaburire, etc, etc)

- (4) baterie corect dimensionata pentru tipul de motor. Google sau cataloage la magazine/services

- (6) sistem incarcare functional. Tensiune intre 14 si 14.4V la bornele bateriei cu diferiti consumatori porniti

- (8) functionare completa indicatoare bord: turometru, indicator nivel rezervor, temp apa, becuri indicatoare, etc

 

4. directie/suspensie

- (7) verificare uzura uniforma anvelope (sa nu fie uzate excesiv pe exterior sau interior)

- (5) la trecere peste denivelari/gropi nu se simt vibratii si zgomote de la directie

- (6) masina are tinuta corecta: pe suprafata orizontala, masina nu e inclinata lateral sau fata/spate

- (3) roti cu anvelope corespunzatoare cu ce scrie in carte (majoritatea au 185R14C)

 

5. tinichigerie

- (10) istoric accidente de la proprietar si evaluare impact/reparatie

- (8) caroserie dreapta, fara indoituri, infundaturi, rugina sau inflorituri rugina sub vopsea, in special la chedere si imbinari

- (7) stare rugina lonjeroane si caroserie sub masina

- (6) identificare zone corectate cu chit

 

6. interior

- (7) scaune si banchete in stare buna si curate. Pe cat posibil :)

- (7) tapiserie plafon in stare buna si curata

- (6) fete usi si panouri laterale intregi si curate

- (5) bord intreg, drept, ne-taiat cu flexul pentru a monta diverse aparate

 

Disclaimer: Acest thread contine informatii consultative. Cumparatorul isi asuma complet decizia de cumparare a masinii. Autorul, contribuitorii acestui indrumator nu pot fi trasi la raspundere sub nicio forma ulterior.

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum fac deosebirea intre o cutie de benzinar si una de diesel? Ceva cod stantat pe carcasa cutiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva pe langa Bucuresti, un t3 ciopartit? am nevoie de o bucata de tabla de pe una din laterale, de la geam in jos, cca 50x50cm. Caroiajul cu rosu arata partea de "canal" de care am nevoie, dar poate fi oricare parte din caroserie/usi, de la geam in jos. Multumesc anticipat :)

post-55-0-21796300-1381440827_thumb.jpg

Modificat de Don Taco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum fac deosebirea intre o cutie de benzinar si una de diesel? Ceva cod stantat pe carcasa cutiei?

da, cam prin zona asta este.

post-71769-0-66384500-1381512099_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

 - vreau sa va spun ca am schimbat cutia,din 4 trepte in 5, cod3H,chit ambreiaj nou,semering palier si rulment priza ,diferenta colosala la drum,insa singura problema de care m-am lovit este cutia cu patine de sub schimbatorul de viteze,timoneria este exact la fel ca la 4 trepte doar cutia cu maimute e diferita,iar diferenta cred ca o face defapt patina de marsarier care la 4 trepte este pe toata latimea cutie iar la 5 doar jumatate(banuiesc) ca sa nu fi nevoit cand bagi in treapta 1 sa apesi maneta ca la marsarier ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt offtopic, dar dintre cei cu Westfalia sau campere in general, imi puteti spune cat aveti trecut in talon la greutate proprie si greutate remorcabila cu dispozitiv franare?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat, nu am aflat dar voi cauta alta masina.

Un moderator poate sterge aceste trei postari.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza cedarii garniturii de chiulasa, am avut ocazia sa-mi cunosc mai in amanunt tovarasul de drum.

Am schimba garnitura de chiulasa si am reparat electromotorul.

Acum dupa ce totul s-a terminat cu bine, sunt incantat cat de ingenios  este construit. Componente putine si solide (fiabilitate mare, performante modeste, consum mic rapotat la 1,5 tone).

Chiar si electromotorul l-am demontat repede si usor de pe cutie, pe deasupra, pe la motor. Este ditamai animalul dar este simplu de desfacut si rezistent avand in veder ca l-am fortat cu motorul blocat din cauza distributiei dereglate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti!Care amortizoare(telescoape) sunt mai bune pe presiune gaz sau pe presiune ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu toate sunt pe ulei ,dar sunt unele care mai au si un fel de perna pe gaz care ar fi mai rezistente la socuri.eu am pus monroe pe spate si sunt multumit de ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stie cineva specificatiile simeringului de la priza cutiei de viteze?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este cineva care are de vanzare injectoare de t3 1.6 diesel sau care poate sa le reconditioneze pe cele vechi.mentionez ca masina porneste foarte foarte greu la rece dimineata.impinsa, porneste imediat.

Modificat de iuliu1984
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile le-ai verificat? Injectoare o sa pot sa iti dau eu in viitorul foarte apropiat pentru ca sunt in mijlocul unui transplant dar poate nu ai nevoie.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi bine daca mi le-ai putea da.bujiile sunt ok.ce am mai observat ca daca ii mai dau spray start engine la filtrul de aer o ia mai bine (dar asta cand e mai cald un pic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!