Jump to content

T3 - 1.6 D probleme si piese


MikeRG
 Share

Postare recomandată

salut, incerca si monteaza un filtru transparent de motorina de unica folosinta din acelea care se monteaza pe furtun,idea este sa fie montat inainte de filtrul masinii si vezi daca se aduna ceva in el ,ar mai fi o varianta sa verifici holenderul de pe retur cel cu sita si gaura calibrata sa nu fie infundat.cand este infundat partial mai are comportamentul de care spui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. 

Am rezolvat ieri - era intr-adevar holdenderul de la returul pompei.

Danke :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o poza cu localizarea acestui holender, se poate te rog? Sa stiu si eu unde sa bag ochiul... Multam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O poza de pe net:   http://www.thenewsiberians.com/rab/top-view-injector-pump.jpg     - este cel marcat cu sageata si "return line".   E impropriu zis holender, cred ca denumirea corecta este "banjo fitting" .  El are 2 furtune - unul mic de tot care vine de la reururile injectoarelor si unul mare ce duce spre rezervor.  Pe partea de sus a hexagonului e marcat oricum cu "OUT" intotdeauna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apai, mai putin conteaza cum i-o spune, principalu ca sa rezolvat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cezaroffilth

 Buna seara tuturor.

 

 Ma bucur ca exista o astfel de comunitate pentru posesori de VW, si mai ales VW Transporter.

 

 Sunt fericitul posesor al unui VW Transporter T3 (sau T25 cum este cunoscut). Bus, 8+1 locuri (in talon, in realitate am doar o bancheta in spate + 2 locuri in fata). Motorizare 1.6 D, cutie 4 trepte.

 Cum acest topic se numeste T3 1.6D probleme si piese am decis sa imi spun si eu off-urile aici.

 

1. bordul a fost modificat de fostul proprietar intr-un stil mestesugaresc si improvizat. Nu-l judec, dar vreau sa remediez acest aspect.

 

  1.a   ceasurile de bord au fost inlocuite cu ceasuri de Dacia/Oltcit dar nu functioneaza vitezometru, turometru, indicator de temp/presiune ulei, indicator de temperatura apa, indicator nivel combustibil. Intentionez sa imi cumpar ceasurile de la dezmembrari, dar in cazul in care nu le gasesc complete as vrea sa stiu repartizarea pinilor din plug-ul care intra in bord, ca sa stiu care pin actioneaza fiecare senzor. 

 

  1.b pentru aceasta dilema o sa revin cu o poza, dar am gasit in bord un cablu de plastic cu un fel de fitting metalic...presupun ca ar putea fi cablul de kilometraj, dar nu stiu cum arata acesta. daca ma poate ajuta cineva cu o imagine, ca sa nu cumpar alt cablu in cazul in care il am.

 

  1.c ventilatia e la pamant, in sensul ca am cumparat-o si peste cateva ore m-am trezit invadat in cabina de apa fierbinte si abur venind de la o aeroterma de autobuz UDM 112 pe care am scos-o pentru ca era sparta. Aeroterma originala lipseste cu desavarsire, inclusiv tuburile care duc la parbriz, usi, etc. Tot ce am ramas sunt parghiile de control, care nu sunt conectate.

 

  1.d am montate pe bord (de forma) trei ceasuri de Dacia pentru temperatura ulei, nivel combustibil si temp apa. As vrea sa ii conectez temperatura de ulei, din cate am inteles in bord nu exista asa ceva.

 

  1.e ventilatorul pentru racirea radiatorului este actionat de un buton gratios de Dacia. As dori sa revin la design-ul original cu termocupla.

 

2. transmisia. desi fostul proprietar a fost mecanic (de cartier, dar totusi mecanic), masina prezinta probleme la capitolul viteze.

 

  2.a schimbarea vitezelor este cam anevoioasa, schimbatorul (sau mai precis asa-numita timoniera) scartaie. Treptele sunt cam greu de gasit (uneori schimbatorul ramane putin blocat intre viteze). Marsarierul trebuia sa fie actionat prin apasarea levierului, dar nu mai functioneaza asa, ceea ce face diferentierea intre treapta intai si marsarier foarte dificila. Am gasit pe net kit de reparare pentru timoniera si o sa o fac singur, dar as spera la cateva sfaturi din partea cuiva care a mai facut aceasta operatiune.

 

 2.b fostul proprietar s-a laudat cu schimbarea cilindrului hidraulic pentru actionarea ambreiajului, dar nu a schimbat si ambreiajul propriu-zis. As vrea sa fac si aceasta operatiune, dar tot asa, as aprecia sfaturi si detalii. (manualul pe care l-am gasit aici pe forum este destul de explicativ, dar nimic nu intrece o experienta personala.

 

3. un amanunt minor, dar destul de important pentru mine. Lumina de marsarier nu functioneaza. Stie cineva cum pot ajunge la senzorul care o actioneaza.

 

 

Acum ca am detaliat sectiunea de probleme, sper sa nu va faceti o impresie gresita despre masina. O sa revin cu poze cat pot de repede, ca sa vedeti frumusetea pe care am vazut-o si eu cand am luat-o. Visul meu e sa o transform intr-o masina de vacanta, dar fara sa merg prea departe. O sa ii fac un pat pliabil in spate si o sa vad cu ea tara si Europa.

 

Multumesc tuturor. O seara cat mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnule, felicitari. Esti din zona, daca vrei sa facem o intalnire, da un semnal si schimbam pareri si impresii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cezaroffilth

super. cand ma eliberez putin cu munca dau un semnal. multumesc.

 

 

postez si cateva poze...din pacate nu am apucat sa ii fac eu poze, dar le pun pe cele de pe site-ul de anunturi de unde am cumparat-o.post-123167-0-77246500-1373231141_thumb.post-123167-0-30686900-1373231107_thumb.post-123167-0-70507400-1373231121_thumb.post-123167-0-81198100-1373231131_thumb.

Modificat de cezaroffilth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 - stiu ca s-a mai discutat problema rezistentei pe sonda de apa ,pentru a porni bujiile de fiecare data cand pui contactul,dar nu am reusit sa gasesc topicul,stie cumva cineva sau cineva care si-a pus acea rezistenta  sa imi suna si mie o valoare sau sa imi explice fenomenul...multumiri,nu imi porneste cand nu aprinde becul galben de la bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun gasit dragii mei!

Se poate cumva ca discutiile noastre privind defectiunile, electrice mecanice...etc sa fie discutate separat?  Asta ma gandesc pt  o mai buna comunicare...

Cineva pune o intrebare mecanica, altul elecrica..si e mai greu ...Se poate face ceva?

Multumesc! km multi fara probleme va doresc! :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ref. la becul pt. bujii incandescente - am constatat ca daca pur si simplu scoti papucul sondei pt sistemul bujiilor incandescente becul se va aprinde de fiecare daca cand pui contactul (si implicit bujiile vor merge ) . Numai ca se vor duce bujiile in scurt timp - la mine s-au dus in 2 luni :(  ...  nu-s facute sa mearachiar asa de des

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am si eu o problema la cutia de viteze(nu stiu ce cod este)tot i-mi sare din revers.la inceput mai rar dar acum nici nu o misc de pe loc 2 metri ca sare.cine stie care ar fi problema?daca ar avea cineva o cutie in 5 trepte de vanzare sa ma contacteze pe privat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Referitor la rezistenta care se monteaza pe firul de la sonda de apa (si eu aveam probleme cu pornitul motorului daca nu se aprindea becul de la bujii) eu am montat o rezistenta de 3 kohmi de mai bine de un an. Daca nu sunt alte probleme motorul porneste foarte usor. eu tin pe bujii pana se stinge becul indiferent daca e cald sau rece si imi porneste la prima cheie. Sa aveti drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cate secunde iti tine bujiile pornite cu rezistenta respectiva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

timpul cat sta pe bujii variaza in functie de temperatura motorului si temperatura ambianta. Daca afara e cald si motorul e cald sta pe bujii foarte putin. Niciodata nu am stat sa numar secundele. Dar idea era ca inainte de a monta rezistenta, daca motorul era cald si nu se aprindea becul la bujii pornea foarte greu, dar de cand am montat rezistenta se aprinde becul la bujii de fiecare data cand pun contactul si-mi porneste foarte usor, chiar si iarna. Dar iarna daca e foarte frig, sa spunem in jur de -20 grade, tin pe bujii de doua ori inainte sa pornesc motorul si porneste usor. Sper ca v-am putut ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin!

Va incurajez sa va manifestati opinia si ceilati membrii.

@moderator, propunerea mea e sa inchidem acest thread dar sa ramana accesibil pentru citit.

Ramane sa deschidem de acum incolo topics separate daca nu sunt deschise deja. Propun prefixarea subiectului cu T3 / T4 / T5 etc sau crearea de foldere.

Acest thread are 19 pagini si e mai greu de gasit ceva in el mai ales ca uneori raspundem la o intrebare dupa 4 - 5 posturi. Asta face urmarirea unui subiect concret dificila.

 

Se poate cumva ca discutiile noastre privind defectiunile, electrice mecanice...etc sa fie discutate separat?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord.Trebuie sa ai timp sa gasesti ceea ce cauti in 19 pagini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect ! Cineva pune o intrebare si  gasesti raspunsul 5 pagini mai incolo.....!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as sugera realizarea unui nou subforum.

De ce ?  -pt. ca T3 incepe incet-incet sa devina un "clasic" asemenea T2-ului de dinaintea sa (ce era tot o masina de povara in Romania in anii 90 , dar care acum e o raritate folosita doar de pasionati), ceea ce va naste la cu totul alt gen de utilizatori decat cei cu T4 si T5, precum si la cu totul alt gen de probleme tehnice - una e o reparatie la o masina curenta sau abia iesita din productie, alta e o reparatie la o masina veche de 20-30 ani, cu piese ce poate nu se mai gasesc, sau restaurari totale,etc.

De asemenea, multe variante de T3 au avut motor boxer, fie el racit cu apa sau aer (mai rar) - o trasatura foarte "exotica" pt. zilele noastre.

 

Si nu in ultimul rand, T3 este ultimul model de Volkswagen cu motor in spate - un lucru important, ce ii confera si o arhitectura deosebita fata de T4 si T5.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrem subforum  :icon_bounce:

Sunt diferente de la cer la pamant intre T3 si T4,T5. Generatii diferite, motoare diferite, solutii tehnice diferite, clase de lux diferite.

Poate nepotul  T5 cu dotari de top nu vrea sa fie deranjat toata ziua de strabunicul T3, fier brut, ruginit, si folosit la activitati mult mai domestice, nu mai strabate Europa in lung si lat cu remorci si platforme ca nepotul T5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat ..

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim mult - mai adaug insa o observatie - vad ca subcategoria se numeste T1, T2 si T3.  Primele T-uri  ( 1 si 2) sunt reprezentate cu varf si indesat de ani de zile de sectiunea "aircooled" deja existenta. Acolo exista o gramada de topic-uri si useri proprietari de T2 si cateva T1, precum si evenimente, o comunitate PUTERNICA si cristalizata  - T1 si T2 sunt speciale ele au o mecanica (mai ales motor) similara  cu VW Broasca (T1 are motor aproape identic cu broasca, T2 1600 cmc are motor de broasca , VW Typ3 si Typ4 - T2 de 2000 cmc are motor de Typ4  (masini acoperite de asemenea de sectiunea "aircooled") . As sugera ca aceasta categorie sa ramana doar de T3 , deoarece se vor creea confuzii, mai ales pentru userii noi proprietari de T3 (o sa dea peste sectiunea asta nou creeata si o sa creada ca bate vantul in materie de T1 si T2 ) ,  cand de fapt toate topicurile cu T1 si T2 sunt la "aircooled", pe de ala parte poate creea confuzie intre userii actuali si/sau chiar o diminuare si dezlanare a informatiei existente deja la "aircooled" .

 

Mai ales cu cat interschimbabilitatea pieselor, know-how-ului, operatiunilor, procedurilor la T3 sunt MINIME in raport cu  T2 si T1.

 

Merci.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect Komissar...T2 este altceva fata de T3..diferenta de la cer la pamant, nu mai vorbim de T1.....E asa greu sa fie un subforum T3, doar atat?? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfuai voi sunteti ca si muierile de la piata va tot plangeti atita. Aveti rabdare baietii si rezolvam. ;)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi flotouran95 pentru subforum, e mult mai bine asa :mop:

pot sa contribui la identificarea topics de T3 care trebuie mutate in subforumul T3

da-mi de stire daca ai nevoie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!