Jump to content

Service Dupa Garantie


PanzerProblem
 Share

Postare recomandată

PanzerProblem

Gata 2 ani au trecut repede insa Km s-au inregistrat mai incet, aproximativ 23000

Si cum nu mai am chef sa ma duc sa ma umflu de cafea si apa chipurile gratis, platite inzecit in factura de service la dealer, m-am hotarat sa fac schimburile la un amic, la un service care repara in draci masini SH din UE.

Vreau sa trec pe ulei ARAL, am avut placuta surpriza sa cumpar antigel ARAL G12 si pe cutie sa scrie made in germany. Majoritatea uleiurilor si a altor lichide sunt made in UE ;)

Ce ulei sa iau, cu ce indicativ ?

http://www.aral-lubricants.com/lubricants/...tion/motor.html

Ce filtru de aer si ce marca ?

Ce filtru de benzina si ce marca ?

Mai intervine si schimbul lichidului frane care scrie si in carte se face la 2 ani .... chiar este necesar sa il schimb la 23000 km ? - [asta ar fi singura operatiune care a-si faceo la dealer].

Un sfat avizat mi-ar fi de mare ajutor .

Si apropo cand expira garantia? ... exact in ziua ridicarii masinii ... la mine a fost 11.08.2006 cand am ridicato, deci maine este ultima zi de garantie ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neatza!

sa stiti ca m-am gandit si eu la faza cu service-ul post garantie, chiar m-a bucur ca cineva a deschis topicul asta,parerea mea personala, la care am ajuns in urma unor "patanii" este ca si dupa garantie e bine sa mergi la un srevice agreat de marca seat, si iti spun si de ce: chiar daca s-a terminat garantia, si iti schimbi ceva la masinutza ta, e bine sa faci schimbul tot cu piese originale, macar daca se intampla ceva sa stii pe cine tragi la raspundere, si din cate stiu eu la piesele cumparate de la ei ai garantie chiar dc masina este iesita din ganatie, si la manopara tot la fel. Eu tin prea mult la masina sa ma duc la cineva ( intr-un garaj din spatele blocului) sau mai stiu eu in ce service, in plus poti face dovada cu facturi si chitante la tot ce ai schimbat si cumparat la masinutza :). Eu asa o sa fac, chiar daca costa un pic mai mult, macar ai o garantie ca totul e okie! Nu cred ca faci mai mult de o revizie pe an! la mine prima revizie m-a costat in jur de 500 ron!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei neaparat Aral, din linkul pus de tine cred ca Hightronic 5w40 s-ar potrivi, pentru ca respecta norma de ulei VW 502.00:

http://www.aral-lubricants.com/lubricants/...tml?parNum=0241

Insa nu iti recomand Aral, din ce am citit pe mai multe forumuri, Castrol si Mobil 1 sunt mai bune decat Aral. Ca filtre, iti recomand Mann.

Cat despre lichidul de frana, cel folosit pe Ibiza nu mai trebuie schimbat la 2 ani, pentru ca nu se combina cu apa. Asta era motivul pentru care se schimba la 2 ani. Eu l-am schimbat, insa mecanicul mi-a spus ca puteam sa nu-l schimb. Iti recomand insa o reglare a sabotilor pe spate si o aerisire a franelor, dupa ce am facut operatiunile astea frana e mult mai eficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandesc ca vrea Aral, pentru ca din cate am auzit si eu este singurul care e Made in Germany din ce se gaseste in comert la noi, restul sunt Made in UE si cred ca chiar la noi in tara sunt facute.

La filtre, si eu tot Mann am si din cate imi aduc aminte pe topicul cu link-uri utile era si un link la un catalog on-line de filtre unde iti poti gasi exact ce trebuie pt masina ta.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e vorba de www.oilshop.ro. Acolo poti cauta dupa codul de motor al masinii filtrele recomandate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre lichidul de frana, cel folosit pe Ibiza nu mai trebuie schimbat la 2 ani, pentru ca nu se combina cu apa. Asta era motivul pentru care se schimba la 2 ani. Eu l-am schimbat, insa mecanicul mi-a spus ca puteam sa nu-l schimb. Iti recomand insa o reglare a sabotilor pe spate si o aerisire a franelor, dupa ce am facut operatiunile astea frana e mult mai eficienta.

adica e DOT 5?

PanzerProblem: ai putea sa conitnui sa pui acelasi ulei pe care l-au folosit cei de la reprezentanta, in cazul meu texaco 5w40 pe care o sa-l folosesc si de acum incolo ptr ca nu am motive sa-l schimb.

In legatura cu filtrele de aer si polen, poti sa pui de care vrei, mai scump mai ieftin, conteaza doar sa le schimbi la timp si n-o sa patesti nimic (parerea mea :icon_thumright: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PanzerProblem

am verificat chiar acum pe uleiul Aral scrie made in Germany.

Am intrebat si de Mobil 1 care cica e ambalat sau facut in Turcia

Mentionez ca la prima revizie mi sa pus Mobil 1.

Tot pe alte forumuri am citit ca cica Aral ar fi si contrafacut.....Nu stiu ce sa fac ?

In cartea service cel putin la mine scrie schimb de lichid frana la 2 ani ... nu stiu ce sa mai cred ... nu cred ca il schimb.

Cred ca in final o sa merg tot la ei desi si la serviceul de care aminteam am factura si garantie si pot aduce ce piese vreau ..inclusiv originale.

Cat despre filtre ... de exemplu cand am facut prima revizie nu au avut fultru de habitaclu, l-am gasit la alt magazin si am schimbat singur in 2 min. Man cu carbon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei calitate mergi pe ulei Castrol si filtre MAN. Daca vrei sa mergi pe buget, ulei Sunoco si filtre Uniflux.

Lichidul de frana trebuie schimbat conform manualului, adica la 2 ani.

Mai este metoda cu masuratul umiditatii lichidului de frana cu un instrument special (am vazut ca la reprezentante se practica asta). Dar nu e metoda chiar perfecta, masoara umiditatea din rezervor nu de la partile metalice al circuitului unde apare umiditatea. In plus lichidul mai poate fi contaminat si cu particule solide.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PanzerProblem

Am fost la dealer care a spus ca daca vreau sa trec de la ulei MOBIL 1 si sa pun ARAL trebuie spalat motorul cu un detergent special.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana se schimba la 2 ani e atat de ieftin incat e pacat sa nu o faci mai ales ca este inclus in costul reviziei.

Si la un service seat te poti duce cu piesele tale sa faci revizia, eu asa am facut la ultima revizie.

Pt coduri de filtre de aer, polen, benzina etc exista topic (sticky) hai sa tinem la un loc toata informatia asta ca e f folositoare: Coduri produs

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de aici din reperezentanta mi-au recomandat aral, acum aral am in motor, l-am verificat si nu arata prea rau uleiul in 10.000km, si nici nu a scazut deloc nivelul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca va ganditi la bani cand sunteti in dilema daca sa schimbati sau nu lichidul de frana eu zic sa-l faceti. Dupa 2 ani de utilizare a masinii, intr-un fel sau altul, lichidul de frana si-a pierdut din proprietati, a absorbit si putina apa, samd

Puneti-va in situatia in care sunteti nevoiti sa franati brusc pt a evita o coliziune. Nu v-ati simti mai bine daca ati sti ca ati facut ce va sta in putinta ca sa va oferiti sansele maxime?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca schimbatul lichidului de frana la 2 ani de zile este doar o chestie de management al service-urilor. Aceasta idee mi-a fost intarita de un prieten care lucreaza la un anumit service (reprezentanta Audi) si mi-a spus ca in 2 ani de zile nu se pierde nici o proprietate la acest lichid.

Modificat de luci-ct
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana..... hm..... as cum si uleiul din transmisie, diferentiare si alte chestii, e bine sa fie schimbat eu zic ca si lichidul de frana e bine sa fie schimbat, adevaru e ca dupa un anumit timp isi pierde din proprietati....eu o sa-l schimb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele nu trebuie neaparat schimbate, de ex: uleiul din cutie. Au mai fost discutii pe forum despre asta si concluzia a fost ca-l poti schimba, dar nu este obligatoriu, si o faci numai ca sa te simti mai bine.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PanzerProblem

Pentru cei care nu au apucat inca sa dea 2,5 mil pe manopera reviziei de 2 ani sau 30000 km va spun ca toata treaba se poate face in propriile garaje sau chiar in spatele blocului.

Nu trebuie decat un cric iar pentru schimbat ulei o rampa sau o groapa.

Schimbat ulei si filtru:

- foarte simplu ... se scoate busonul,.. se desface scutul din plastic de sub baia de ulei.. se da drumul la ulei ....se desface filtrul de ulei. Ordinea logica o intuieste fiecare.

- filtrul de aer la motor ... foarte simplu se desface capacul si se schimba filtru..o nimica toata .. eventual se mai curata pe acolo.

- filtru de habitaclu ... cred ca nu mai este cazul sa spun ca se poate face in 2 min pe ceas...tras de cleme.. scos filtru ..pus unul nou pe rama si gata.

- schimb de lichid frana....se ia o seringa de elefant...la care se adauga un furtunel...apoi se scoate capacul rezervorasului si se extrage tot lichidul...dupa care se pune unul nou pana la semnele indicate pe rezervorash .... se porneste motorul si se fraca putin pedala de frana si frana de mana.

- curatzat placutze frana si ferodouri.

- se dau jos rotile .... pe fatza doar se da cu sprai special de curatzat.... pe spate se desfac doua suruburi si se dau tamburii jos .... se da bine cu sprai pana se curatza .... nu se face absolut nici un reglaj .... se monteaza la fel de simplu ca la demontare.

Tot ce am descris mai sus, sa facut adliteram la revizia de 2 ani respectiv la mine la 23000km

Regalt faruri: noaptea pe sosea ... se regleaza pana cand nu mai esti injurat.

Tester: Masina nu a facut niciodata probleme si nu sa aprins nici un beculetz prin bord??? .... deci nu merita.

Am plecat cu masina din service fara a mi se rezolva problema umezirii mochetei pasager dreapta fata...clar ca de condensul ACului...necesita alta reprogramare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te supara, dar eu nu sunt de acord cu service-ul asta in spatele blocului, si mie imi place la nebunie sa lucrez la masina am si terminat A.R.-ul( facut asa din pasiune pt masini)! ce sa zic e si asta o metoda de intretinere a masinii tale, jocuri la directie nu ai verificat? starea amortizoarelor? chestii deastea, iar cu frana de aerisit ai aerist? Stii ca in instalatie iti poate intra aer daca scoti tot lichidul de frana din rezervorul lui?Si nu se aeriseste jucandu-te cu pedala de frana dar mai ales cu frana de mana! Eu tin la viata mea! Chestii deastea faceam la dacia lui mama din 1971! acum nu mai fac! repet asta e parerea mea! si scuze daca am fost dur sau alte alea alea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde la ce te referi prin service in spatele blocului. Daca te referi la un schimbat de ulei sau filtre, eu spun ca astea nu prezinta niciun fel de greutate in a le schimba singur in spatele blocului. Pentru operatiuni mai complexe, si eu unul as prefera un service sau un atelier.

Si referitor la asta nu neaparat un mecanic trebuie sa fie de la reprezentanta sau mai stiu eu, am intalnit mecanici care erau super buni si lucrau in propriul lor garaj. Plus ca uneori am impresia ca la service-urile mari cam experimenteaza pe masina ta, parerea mea personala si nu vreau sa jignesc pe nimeni cu asta.

Concluzia este ca eu unul daca cunosc pe cel care umbla la masina mea si stiu ca face treaba buna, atunci sincer nu ma deranjeaza catusi de putin locul unde lucra :icon_thumright:.

Numai bine si drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca schimbati uleiul in spatele blocului il lasati sa se scurga pe asfalt sau si mai rau in spatiul (inca) verde?

Sau chiar daca il strangeti intr-un recipient, dupa aia il aruncati la gunoi... unde se amesteca cu gunoiul menajer si e dus la groapa de gunoi.

Cu lichidul de frana ce faci? Din cate stiu eu ala e foarte "poluant"... Unde il arunci?

Macar daca duci masina la service stii ca nu poluezi cu mana ta... sau in cazul fericit aia chiar au un mod ecologic de a scapa de resturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PanzerProblem
Si daca schimbati uleiul in spatele blocului il lasati sa se scurga pe asfalt sau si mai rau in spatiul (inca) verde?

Sau chiar daca il strangeti intr-un recipient, dupa aia il aruncati la gunoi... unde se amesteca cu gunoiul menajer si e dus la groapa de gunoi.

Cu lichidul de frana ce faci? Din cate stiu eu ala e foarte "poluant"... Unde il arunci?

Macar daca duci masina la service stii ca nu poluezi cu mana ta... sau in cazul fericit aia chiar au un mod ecologic de a scapa de resturi.

...si ma rog alde matale de cate ori ai renuntat la mersul cu masina asa macar sa nu "poluezi cu mana ta"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa nu ne certam ca nu are rost.

fia referitor la ceea ce ai spus, cel putin eu cand am schimbat uleiul la masina am avut grija ca el sa nu fie aruncat aiurea (asta include si aruncare la gunoi). La fel voi face si acum cand il voi schimba si tura asta, il strang si o sa caut un loc pentru el. Ideea e ca daca te inhami la treaba asta, te inhami pana la capat, si ma gandesc (si sper) ca cei care fac operatiunea "acasa" sa se gandeasca si la "efectele" acestui schimb "acasa".

Oricum apreciez faptul ca tot mai multa lume incepe sa dovedeasca grija de mediu ... :) si spun asta la modul cat se poate de serios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tine atat de mediu... cat de aspectul dizgratios al petelor de ulei de pe asfalt. Daca mergi printr-o parcare amenajata de primarie din 3 in 3 locuri vezi cate o pata mare de ulei si spatiul verde distrus in zona. Sau si mai rau cand vad cate unu de isi pune rampa ca sa suie masina in gradina blocului.

Nu vreau sa acuz pe nimeni, mereu plec de la premiza ca toata lumea e corecta si perfecta, DAR vad urmarile.

Si mie mi-ar placea sa mesteresc la masina, dar in afara de faptul ca nu prea ma pricep nici nu vreau sa imi creez probleme suplimentare cum ar fi "curatenia" la locul de munca.

Deci, pentru a nu fi total offtopic, eu imi fac toate reviziile si reparatiile la un service autorizat Seat, chiar daca am iesit din garantie.

Acum si un banc pe aceeasi tema: Schimbul de ulei - P.S. Costurile nu sunt actualizate :rolleyes:

Cum procedeaza EA:

1. Conduce 10.000 de km dupa ultimul schimb de ulei...

2. Duce masina la Service, o preda mecanicilor, flirteaza putin si merge sa bea o cafea.

3. Dupa 15 minute se

Modificat de fia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PanzerProblem

LOL . ma regasesc intrutotul in bancul de mai sus asta pe cand aveam Dacia 1310 si un garaj utilat inclusiv groapa :huh:

Modificat de PanzerProblem
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am tot citit si m-am tot gandit, poate o sa credeti ca sunt......clasic, sa ceva de genul asta, dar eu tot la reprezentanta o sa ma duc cu "fetitza mea" si o sa-i fac toate opratiile de care are nevoie, imi place enorm sa-mi intretin cat mai bine masina, pana acum am pastrat toate chitantele si facturile de la service si alte magazine, daca o fi s-o dau mai departe pot sa-i arat la om cata grija am avut de ea, asa cum se mai face si prin alte tari.....cat despre lichidul de frana eu o sa-l scimb, rau nu-i poate face!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!