Jump to content

Octavia2 Vs. Megane2 Amandoua Noi


dpc
 Share

Postare recomandată

Salut prieteni ,,skodari''! Citesc acest forum, de vreun an mai intens, si tot nu am reusit sa ajung la o concluzie, desi s-a discutat fff mult ...

Dar sa va spun despre ce este vorba: as dori sa cumpar unul din cele 2 modele respectiv, octavia2 1.9tdi elegance sau megane2 1.5dci(105cp)manager, iar in urma celor citite pe ambele forumuri sunt ...ingrozit : la Octavia(fapt confirmat si de un amic ce lucreaza la o reprezentanta Skoda) au cazut ambreiaje + turbine in timp ce la Megane pica amortizoare,flanse,injectoare etc.

Mentionez faptul ca as vrea o masina pe care sa o tin mai mult timp,cred ca intre 5-10 ani, si care sa nu-mi faca probleme...

Atuuri Octavia=spatiul, design(imi place f mult ),(cunostinta la service ), tinuta de drum, dezavantaj pt mine=consum cam maricel si pretul ;

Megane=consum redus in oras fapt care ma interseaza cel mai mult, design?,siguranta, si pretul mai mic. Preturile la piese/revizii sunt cam la fel.

Drive-test am facut , fiecare te atrage cu particularitatile lui...

Ca fapt divers am vrut/vreau si Ford Focus new...

Am ajuns in faza in care daca cineva mi-ar da cheile de le o Oct si un Meg nu as sti pe care sa o aleg.

Pur si simplu dupa toate cele citite, ma gandesc cu groaza daca sa mai imi iau masina sau sa raman la Dacia soacrei mele , k mie mi-a cam trecut de masina noua ...

De grabit nu prea ma grabesc ,asa ca as putea astepta inca putin pentru Megane3 sau Octavia2 facelift care am inteles ca vor apare curand.

De aceea va rog pe toti cei care aveti amandoua modele sau ati avut contact cu ele sa-mi usurati alegerea prin sfaturile date de voi.

Sunt casatorit si cu un copil daca asta contribuie la usurarea alegerii.

Astept un raspuns cat mai repede de la voi. Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dpc

    30

  • Devastator

    12

  • gabriel

    10

  • rex

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nici macar sa nu te gandesti la Megane. Sincer. Mai bine de banii aia mergi intr-un concidiu exotic si gata :lol:. Din punctul meu de vedere nu exista termen de comparatie cu Octavia 2. Eu ti-as sugera sa iei O2 1.8 TFSI, si ai scapat si de grija cu ambreiajul si turbina :P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gandeste-te ca poate peste aia 5-10 ani vei dori sa iti achizitionezi o alta masina aici intervenind o valoare de revanzare mult mai buna pentru Skoda. Si totusi daca masina este intretinuta si se merge corect cu ea ambreiajul si turbina nu ar avea absolut nici o treaba . Chiar ieri am fost pana la un showroom Skoda si chiar am ramas surprins placut de Octavia , mai ales daca esti familist convins accesul la portbagaj e facilitat de hayon deci poti incarca bagaje voluminoase cu un efort micsorat, motorizarea diesel cu toate ca este cam zgomotoasa ofera o balanta destul de buna intre putere/cuplu/consum , doar sa nu te astepti la cine stie ce racheta, un motor rational, confort destul de ridicat zic eu cu toate ca am 1.82 spatiul si pentru mine cat si pentru pasagerul din spate era super ok , iar in combinatie negrul pentru caroserie cu tapiseria bej arata superb :X . Megane ramane o masina relativa si totusi gandeste-te ca se fabrica in Turcia, motorizarea de 1.5 mi se pare anemica, materialele mai slabute decat in Skoda, etc etc. Cateodata vad atatea pe strada incat stau si ma gandesc daca nu se vand cot la cot cu Loganul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-as gandi la Megane doar prin prisma pretului (deci in cazul unui buget limitat) si a motorizarii diesel silentioase. In rest chiar nu vad nimic altceva care m-ar putea atrage sa optez pentru Renault. Focus este insa o optiune pe care as lua-o in calcul, alaturi de Octavia.

Cat priveste reviziile, din cate stiu eu la Renault sunt mai scumpe ca la Skoda. In urma cu aproape un an o revizie de 15.000 km la Audi A4 2.0 TDI era cam 550 lei, iar la un Megane 1.5 dCi cca. 700 lei. Sursele sunt un coleg de birou care a detinut un A4 si un coleg forumist :) care are un Megane in familie. La Skoda nu are cum sa te duca prima revizie mai mult de 550 lei. Desigur, preturile pot sa difere de la un service la altul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am avut un Megane din 2004 cu motorizare 1.6 benzina. Masina corecta in ansamblu, cu toate ca motorizarea aceea, consuma mai mult ca un BMW, daca depasam 110Km/h extraurban.

Intretinerea este foarte scumpa, in 2005, la revizia de 30000km mi-au schmbat pe garantie flansele de la amortizoarele fata si toata treaba a costat 21 mil.

In plus, datorita valorii la revanzare, as alege Skoda. M-am chinuit putin ca sa scap de Megane.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule dpc...nu inteleg totusi de ce ti s-a pus tie pata pe astea 2(3). Daca nu este cu suparare as dori sa-ti recomand si alte masini. Nu am sa-ti fac exact o recomandare dar da o geana si pe la japoneze. Masinile VAG nu mai sunt ce au fost. In calitate de posesor am dreptul sa spun asta. Motoarele TDI de pe masinile acestui producator sunt de tot rasul la f multe capitole: consum, finete, zgomot etc. Turbinele si volantele cam pica. Renaultul Megane 2 din cate am inteles ar fi mai bine facut ca versiunea 1 dar eu toto nu mi-as lua. Ford focus in conditiile astea, desi nu stiu nimic de fialbilitate, cred ca ramane alegerea cea mai buna dintre astea 3. Sigur Octavia arata bine, e frumoasa, e spatioasa dar eu unul nu cred sa fie o masina pe care sa te bazezi 5-10 ani. Repet ...daca ar fi fost octavia 1 (si nu ce se mai vinde acum) ar fi fost o masina chiar buna pt banii ceruti pe ea.

Uita-te la japoneze ca ei inca mai mentin standardul de calitate.

Modificat de Andrei_VVB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut Octavia 1(1.9tdi,130ccp) pe care am tinut-o 55000km si am scimbat rulment si bieleta la 50000km. La Octavia 2(2.0tdi,140cp) care are 52000km nu s-a schimbat nimic si nici nu are vreun joc la suspensie. Cat despre Ford am auzit la 2 mecanici destul de priceputi ca sunt facute f prost facute, adica se rup bielele la motor si alte chestii destul de nasoale.

Alegerea mea ar fi sigur O2. Bafta! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Megane nu am condus. Pe mine personal nu ma atrage nimic la masina aia.

Am condus Focusul(1.8 tdci), modelul fara face-lift si Octavia 2(1.9 tdi).

La Focus motorul era cel cu turbina cu geometrie fixa, nu stiu daca la cel nou e la fel.

Foarte multa lume lauda masina asta, dar mie nu mi-a placut deloc. Pozitia de condus mi s-a parut prea inalta, finisarile erau sub Octavia 2.

Proprietarul se plangea de un consum mai mare cu 2 l/100km decat la Octavia(in afara orasului).

Tatal meu are o Octavia2(1.6FSI/40000km) si pana acum nu a avut nicio problema cu masina, in afara de un bec ars la stopul de frana.

Eu as alege Octavia 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa un brainstorming pe acelasi subiect am ales Octavia din urmatoarele motive:

1) Hayon in loc de capac, permite o incarcare mai usoara a obiectelor voluminoase. Am nevoie de portbagaj mare.

2) Suspensie indepedenta pe spate ce asigura o stabilitate mai buna

3) Motorul 1,9TDI/ 105 CP este un model matur, economic la drum lung, suficient de puternic. Prefer o cilindree mai mare la aceeasi putere

3) Greierasi mai putini, mai bine inchegata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia. Megane II este pe cale de disparitie...traieste ultimile clipe de viata :). Chiar daca am megane II (are 100000km) ai am fost multumit de el nu poti trece peste faptul ca este o masina conceputa in 2000 si intrata in vanzare prin 2002-2003.

Motorul 1.5 105 hp este excelent (eu pe reno.ro nu cred ca am auzit pe cineva cu probleme cronice la motoarele de 1.5 - motor foarte fiabil si economic de altfel) insa octavia 2 este o masina mai noua cu un pret de revanzare mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi! Raspunsurile sunt din cele mai diverse si vad ca subiectul prezinta interes dar pe mine tot nu ma prea lamuresc + ca au aparut si noutati(da, in asa timp scurt) dar sa va spun despre ce e vorba:

-optiunea Focus s-a schimbat cu C-Max1.8tdci 115cp (un consum rea? da real sa fie! cineva?)

- cam de la cati km renteaza un diesel (pe mine nu ma intereseaza decat CONSUMUL in ORAS adica acolo unde bag banii cel mai des, iar un consum de 9-10benzina in oras nu prea ma mai tenteaza, pentru ca il am la Dacia 1410(8-9l cred =carburatie :Driver: , cu care ma mai dau) si nu prea imi convine. O sa spuneti de revizii, da dar aia e la 15k-30k etc si pana atunci poti face rost de bani.

-bun, japoneze japoneze, da de care?mazda(mi-ar placea, dar pe benzina ca pretul...)/toyota.

-buget sa zicem 18000E dar mai greu; mai lejerut aprox.15000E, ramane de vazut.

Deci k idee finala, mie imi trebuie o masina 1-cu consum f redus, 2-fiabilitate, 3-spatiu sa incapem toti +bagaje.

Astept pareri+idei.Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut Megane 2 hatchback 1,6 113cp 2004 - 2007. Masina a fost luata de noua si fabricata in spania (intradevar cele fabricate in turcia, sedan-urile, sunt mai slabe) . Am vandut-o la 33.000 km si am schimbat 2 becuri si distributia la 30.000 km. Impresii: motor foarte silentios; interior care imi place mult (mai mult ca la octavia); suspensii varza (cam slab statea la stabilitate), directie imprecisa. Una peste alta a fost o masina corecta. Acum, intradevar, Megane 2 e la sfarsit de drum asa ca te-as sfatui sa nu iti iei aceasta masina. Eventual asteapta pana la aparitia lui Megane 3 care, cica, e cum mult mai tare decat megane 2.

Atentie reviziile la Renault sunt f scumpe!

Am vazut, mai demult, un test comparativ intre Octavia 2 1,9 tdi si Megane 2 1,5 dci (revista auto motor si sport). Castigatoare a iesit Octavia, si la pret/puncte a iesit Megane (asa tin minte, ca nu am revista la mine). Asa ca diferenta nu poate fii mare.

Daca mergi mai mult prin oras si pe distante scurte te sfaturiesc sa iti iei benzina. Diesel-ul se incalzeste f greu si in plus daca e rece motorul consuma si el mult. Am un coleg cu focus 1,8 tdci 115cp care avea acelasi consum (chiar sensibil mai mare) cu mine, in conditiile in care faceam acelasi traseu la exact aceeasi ora (era iarna si consuma vreo 12% prin centrul clujului pe aglomeratie, adica ca mine).

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca discutia se muta un pic spre alta directie si ma intereseaza si acest aspect. Eu circul mai mult in oras, la sfarsit de saptamana un drum pe la tara(50km dus-intors) etc. Ma gandesc, oare ar fi mai rentabil benzina? Peste cati km minim devine diesel-ul cat de cat rentabil?

Daca as alege pe benzina masina, as putea lua chiar o japoneza(Mazda3-ce ziceti?)/Toyota Auris?

Astept pareri! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te uiti la ford trbuie sa stii ca in Galati sau Braila NU EXISTA SERVICE FORD! asa ca eu as exclude marca asta din start!

eu nici azi dupa ce am mers destul cu meganeul parintilor nu m-am obisnuit cu ambreiajul ala si cu pozitia f inalta de condus.

plus ca in 24000km au fost cateva probleme destu de mari de rezolvat la ea.

singurul punct forte este consumul, la 1.6l, care este f bun.

octavia 2 e urata si destl de zgomotoasa de la motor dr si de la greierii care apar in timp.

eu m-as uita si la seat leon sau honda civic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, consumul la Megane este cu vreo 2 litri mai mare decat la masina din semnatura. Deci, mie mi se pare un minus consumul la renault.

Honda Civic, intradevar e super faina, dar, am citit ca ai drumuri pe la tara. Presupun ca drumurile nu sunt ca in palma... asa ca Honda civic nu e o solutie de luat in calcul (Conduc si un Civic si pe drum bun e foarte faina si buna, dar pe drum rau e un chin, in special din cauza suspensiei semiindependente de pe puntea spate). In plus mai este si pretul de 20.000 EURO si, au am inteles ca te intereseaza masina pana in 18.000 EURO.

Mazda 3, din cate stiu eu are pretul foarte mare.

Daca faci sub 15.000 km pe an nu cred ca merita diesel!

Daca alegi benzinare, cred ca o solutie de luat in calcul e Jetta cu motor de 1,6 MPI 102 cp sau 1,4 TSI 122 cp, depinde de cati bani dispui. O alta soltutie ar fi Seat Leon cu aceleasi motorizari. La diesel nu stiu ce sa te sfatuiesc pt ca nu prea am condus!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu ramane discutia asta fix pe magan si pe o2 sincer acuma d ce mai bagati si ford si seat si altele

Intre un megane si o ocatavia am ales octavia , nu as renunta la ea pt un reno niciodata

Ca atuuri sunt o gramada dar cred ca sunt mii de topic-uri in care nimeni din aceasta comparatie cu reno (intreg la minete ) nu si-a luat reno, si nu pe forumul asta ci pe toate partile pe unde e pus un versus de genul asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As alege octavia 2 fara sa ma gandesc, e peste megane la toate capitolele, am la golf-ul meu aceeasi motorizare pe care o vrei si tu am 133000 de km cu ea si nu am schimbat nimic decat consumabile, de megane e plin in firma la care lucrez si toata lumea se plange de ele in conditiile in care masinile nu au mai mult de 10-15000 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca atuuri sunt o gramada dar cred ca sunt mii de topic-uri in care nimeni din aceasta comparatie cu reno (intreg la minete ) nu si-a luat reno, si nu pe forumul asta ci pe toate partile pe unde e pus un versus de genul asta

Mai putin anumite motorizari. TDI-ul de 105hp este mai slabut de cat 1.5 si 105 hp. De fapt in afara de faptul ca este mai putin pretentios la combustibil motorul este depasit. Probabil ca este si motivul pentru care W renunta la el ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai tu calm ca vw nu va renunta niciodata la 1,9 la versiunea pd poate dar nu maine si , banuiesc ca e parerea ta ca e depasit doar e un motor relativ nou adik 3 ani , am si celalalt motor si l-am condus destul dar nu se compara la nimica , asta nu ca il am personal pe asta dar un motor de 1,5 comprimat la 105 sau 110 cai nu va rezista niciodata ca unul de 1,9 la aceeasi putere.Gandeste-te logic care ar avea viata mai lunga si nu neaparat viata mai lunga dar nu compari 1,5 cu 1,9 ca nu sunt la aceeasi capacitate 1,5 e mult mai mic, e un motor care obtine puterea aia ;la dublu,l sau chiar mai sus, turatiei celuilalt asa ca va rezista sub jumatetea celuilalt

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea, principalele motive pentru care VW renunta la 1.9 TDI sunt, pe de o parte, criticile aduse de revistele de specialitate din cauza nivelului de zgomot si a lipsei de rafinament (a vibratiilor) si, pe de alta parte, d.p.d.v. al marketingului nu mai suna bine un motor de 1.9 cand concurenta vine cu motorizari de 1.5-1.6. Nu este nicidecum mai slabut decat 1.5 dCi, performantele sunt chiar ceva mai bune in ciuda faptului ca Octavia este si ea ceva mai grea.

Cred ca diferenta este insa si mai mare intre cele doua motoare la capitolul reprize. Si este normal sa fie asa, intrucat diferenta de capacitate este destul de mare, motiv pentru care 1.5 dCi merge pe o marja de 65-105 CP, pe cand 1.9 TDI de la 100 la 130 CP.

Este adevarat ca VW va inlocui acest motor cu un 1.6 TDI CR (care va fi probabil lansat odata cu Golf VI), dar va continua sa functioneze pe unele modele VW. Dovada ca VW a scos si varianta BlueMotion a acestui motor (mai economica si mai putin poluanta) si chiar l-a cuplat cu noua cutie DSG cu 7 trepte. Citeam cu ceva timp in urma ca VW intentioneaza sa mai produca masini cu motorizari diesel PD pana in 2012.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... eu unul nu cred sa fie o masina pe care sa te bazezi 5-10 ani.

Primele O2 (generatia 2004) fac 5 ani in curand si merg fara probleme majore. Chiar am observat si aici pe forum si prin sondajele din reviste, ca O2 nu prea are probleme cronice grave (cel putin la motoarele pe benzina chiar nimic, la diesel mai sunt bubite la motor/transmisie). In afara de un radio slab si ceva suierat pe la chedere masinile tin si fac kilometri. Eu sunt convins ca un O2 intretinut merge 10 ani fara prea multi bani bagati in el.

Uita-te la japoneze ca ei inca mai mentin standardul de calitate.

Din pacate nici vorba de asa ceva ... :screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedeti ca transformam discutia in altceva. :D

Mie imi trebuie un sfat privind alegerea unei masini optime pt mine pe care sa o tin 5-10 ani.

Deci, daca pretul reviziilor nu prea ma intereseaza, ramane faza cu consumul de combustibil si nr de km, adica , de la cati KM min, incepe sa fie rentabil un diesel, iar daca ar fi sa aleg pe benzina, ce sa aleg(daca as alege o masina pe benzina as vrea sa dau mai putin de 18oooE pe ea).

Si inca ceva:un dieselar daca nu se incalzeste cum trebuie e posibil/consuma mai mult decat o benzinara?

Drumurile pe care le fac in oras sunt cam de 10-15km, stationare multa, iar plecare10-15km/zi, adica drumuri scurte cu opriri lungi.

De Mazda 3 benzina1.6 la 14000E cu reducere 1400, ce spuneti?(apropo de japoneze)

Masina tb sa aiba ceva spatiu pentru MINE(1.85 si 100kg) :screwy: si sotie 1.80m si copil 2,5 ani + bagaje aferente.

Pt motorina cred ca e clar, Octavia2 1.9tdi (imi place f mult design-ul) +avantaj amic la service Skoda :D

Acum la benzinara...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mazda 3 e super masinuta; singura buba, dupa parerea mea, este ca e mica rau in interior.

Daca vrei o masina comuna, simpla si ieftina incearca si un Focus 1.6 poate te simti bine in ea si iti place.

Cine stie cum va fi vazut un Diesel fara filtru particule peste 10 ani? Daca nu faci macar un 20-25mii km pe an parca m-as uita la o masina cuminte pe benzina.

Spor la ales, ca masini sunt cu gramada (si pe sosele si in parcari) :(

PS: Un motor interesant (pe benzina) mi se pare 1.4TFSI (122/125CP) de la VAG.

PPS: Nu ne-ai spus si kilogramele sotiei sa putem recomanda ceva cat mai adecvat :P

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu daca as fi in locul tau as alege: Octavia Elegance / benzina / 1.6 FSI / 115 CP / transmisie manuala - 5 trepte / 5 usi.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Motorul 1.6 FSI e cam de generatie veche. 1.4 TSI cred ca e cea mai buna varianta (daca preferi benzina).

Meganul nu e asa de rau, am condus unul, dar mai bine m-am simtit in O2. Parca imi inspira mai multa incredere.

Butoanele si comenzile imi plac mai mult la O2. La Megane mi-am prins degetele in comenzile de la faruri.

O2 mi se pare o masina mai serioasa si mai robusta (la aspect) pe cand meganul e mai fitzos, mai de doamne. Parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!