Jump to content

DEMAROARE


UVeul
 Share

Postare recomandată

UV , tu esti cazul cel mai interesant :rolleyes: de aia scriam ... Pai da, intre timp m-am mai edificat un pic axul meu e mai ingust. Am vorbit cu cineva si mi-a spus ca se uzita de metoda asta... de a se planta un demaror mai vechi... aaa si inca o kestie inseamna ca locasul unde statea bucsa veche (tu ai avut demaror model nou initial pe masina ? ca vad ca e un 1302) a fost alezat ca sa tina bucsa veche ... sau e cutie veche ... PP ca ai volant noua. Bendixul de la demaror e tot model vechi? (de pe demarorul de 6V) sau e bricolat de pe unul mai nou ? Ca atunci ar trebui sa te uiti si pe la volant ... sa nu aiba dintzii pricajitzi... Omul cu care am vb spunea ca se aude un zgomot tipic cind sare peste un dinte, la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tipatescu

    21

  • bubu

    6

  • RaduI

    5

  • prepeleac

    5

Top Posters In This Topic

A zis ca nu e bai, dar cica nu trebuie sa soliciti mult la pornire demarorul ... da' din cite vad, nu e nevoie sa-l tii ca mine cu contactu ' pus ... :rolleyes:

Ma rog ... contactul meu era defectzios ... :D

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AAAaaaah, acum imi pica fisa de ce volant de la broasca veche din '62 avea coltzii belitzi ... avea electromotorul schimbat .... cu unul model nou si volant ramasese tot aia veche cu coltzii rari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, e adevarat, dar si daca era bancheta si nu era o roata :rolleyes: tot atita timp imi lua pina desfaceam bateria ! Timpit am fost ca nu am smuls firele de la contactul din bord ... aia intradevar mi-o reprosez, dar tot din nestiintza n-am sarit ... si oricum era un talmes-balmesh si acolo.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Dat jos motor, simbata, apoi pus la loc. (destul de mult chin...). Bucsa care am gasit-o acolo, era din alama pura (canci Cu grafitat) si era conica. Adica la partea dinspre demaror se subtiase de ajunsese 0.1 mm ...

Aaa, era sa uit. Inventiunea cu tarod-ul insurubat in bucsa prin interior nu a functionat. Era prea uzata. Oricum mersi Mike. Daca nu ma asigurai tu ca doar daca dai jos motorul poti sa o scoti, m-as mai fi c**t vrun an pe linga broasca incercind sa brevetez un procedeu de extractie ... :P :banghead: :D

Ramine de vazut cum va fi la test. Inca nu am repornit broscoiu ...

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel putin ai fi putut creste flori si legume sanatoase in urma acelei actiuni persistente de fertilizare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:banghead: :D :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

M-a enervat ieri, am mai luat doua fise de la Al padrino :12: le-am modificat capul frumos cu clestisorul, m-am dus la masina, am legat repede citeva fire, am pus citeva sigurantze, am manevrat delcoul ochiometric :12: , am pus un demaror gresat bine cu vaselina pe la botic si prin bucsa ... si am dat din cheie. A pornit perfect rotund dupa a doua incercare. (trebuia sa aspire si in carburator ceva benzina, ca nu mai era). Nu s-a oprit si a mers constant vreme de 15 min pina l-am inchis. M-am dus sa beau apoi, o bere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, daca vreti sa evitati probleme funeste, nu folositi contacte de oltcit gresate de fostii proprietari cu vaselina, scoateti bucsele contrafacute din alama sau cele uzate (folositi Cu grafitat), ungeti bine cu vaselina in locasul demarorului si pe dintzisori. Si ar fi de preferat sa nu cumparati fise si platini fie ele si compatibile decit originale ... preferabil (dar asta e alta poveste).

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm... ce-are s*la cu prefectura :screwy: ? Ce-are fisha cu demaroru'? Bucsha aia din carterul cutiei de viteze, ai skimbat-o? sau te pregateshti sa mai arzi un demaror? :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, s... n-are nimic cu prefectura ... erau niste probleme care au aparut cind am schimbat una-alta la motor odata cu reconstructia. O sa precizez in alte topic-uri despre ce e vorba. (am editat postul introdus gresit mai sus).

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

A reusit cineva sa scoata bucsa aceea buclucasa fara sa dea motorul jos?Trebuie sa o schimb si ma gandesc la vreo varianta,alta decat cea cu datul motorului jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A reusit cineva sa scoata bucsa aceea buclucasa fara sa dea motorul jos?

Impinge-o inauntru, o scoti de acolo data viitoare cand dai motorul jos, pana atunci n-ai treaba cu ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok dar nu pica pe la placa de presiune? Sau unde ajunge daca o imping? Si cand o bag si pe cea noua nu o sa ajunga cea veche in vreun opritor si sa nu ma lase sa o bag pe cea noua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajunge in clopotul cutiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucsa nu merge impinsa pt ca in spate e motorul.Cel putin asa e la mine,motor D 1200.Alte solutii mai am?Un extractor ceva! Cum sa-l confectionez?In spatele bucsei catre motor as avea vreo 3-4 mm liberi ca sa bag ceva si sa o trag,dar ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zica-se ca merge bagat un tarod pe ea si apoi tras afara fie de tarod, fie de un shurub bagat in ea. Masoara axul demarorului si itzi dau eu tarod si shurub coresp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge ... daca citeati mai sus am incercat eu varianta asta. Un motiv e ca nu-ti incape nici un port-tarod in locasul ala, asa chircit cum vei sta (daca vrei sa incerci pregateste-te sa injuri tot ce-i prin preajma, fara folos). Eu am avut si un avantaj - am trapa de acces sub bancheta din spate la demaror ... Dar daca esti istetz si sudezi o tija pe tarod ca sa-l poti invirti (cum am facut eu) s-ar putea sa descoperi ca bucsa aia e atit de uzata incit tarodul sa sa invirta in gol, sau un alt tarod (mai mare) sa faca filet in cutia de viteze ;)

@prepeleac, pregateste-te sa dai jos motorul ... orice incercare de a breveta o metoda de a scoate bucsa e pur si simplu pierdere de timp ... parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa m'am chinuit si eu la un prieten la garaj (defapt statie itp, si cind venea o masina o impingeam afara)

si insistam sa o scot intreaga .. imi trebuia diametru exterior. si cu tarot i'am dat un filet, mi'am julit degetele

si cu un shurub cu o bucata de teava decupata in partea cu motoru .. caci nu e drept locul acolo .. am reusit sa o scot ... am muncit mai mult la scule .. miner pt tarot , devaisu de scos

mi'a facut un strungar bucsa din bronz grafitat (cu greu am ascos o bucata de la IAR Gimbav),

si un dorn cu acelas diametru si am reusit sa o bag.

mi'am mai tras niste zgirieturi cind am desfacut si pus la loc a doua piulita care e in spatele turbinei

m'am julit in putzisoarele alea care prind azbestul ...mama lui

"nu'i chiar greu"

In spatele bucsei catre motor as avea vreo 3-4 mm liberi ca sa bag ceva si sa o trag,dar ce?

asta e solutia eleganta ... am inteles ca este o presa care se baga acolo .. in shurubezi .. se prinde in spatele

bucsei si o tragi afara .. am incercat si eu eu .. cu ceva asemanator cu o improvizatie si am abandonat

Modificat de UKWarrior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am reusit inca sa o scot dar ma mai chinui.Am fost la un mecanic cu parul alb si mi-a spus sa o sparg.

Ca dimensiune este ca cea din spate din capac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mi'e mi'au spus acelas lucru .. dar imi era frica sa nu ciobesc ceva pe'acolo ...

ideea e ca nu tragi de tarot (dupa ce faci filet)

ci cu un shurub si o teava in care are loc sa intre bucsa ... infiletind surubul tragi bucsa in teava(care are loc doar de distantier)

succes

Modificat de UKWarrior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit si eu dupa un razboi de vreo 3 zile sa scot bucsa.Am incercat sa o tai cu lama de bomfaier dar am renuntat pt ca imi crestea barba pana reuseam sa o tai si poate mai stricam si locasul. Asta in prima zi.In a 2-a am facut rost de un tarot de 14 , am facut filet si cu o teava ca distantier am incercat sa o scot dar nu am putut si dupa ce am injurat tot ce era prin preajma cum a zis Tipatescu am lasat-o balta.Ieri am facut un distantier dintr-o teava mai mare si am decupat o parte din ea,care a venit catre volant si apoi usurel am scos-o.Era ovalizata in sus si in jos, a mai ramas in carne de 0,7, sus era si crapata . Si eu ma miram de ce facea ca o mata beata cand dadeam la automat!

Deci e oficial de-acuma - cu tarotu se poate scoate bucsa!

Hai sa traim bine-daca putem!

Modificat de prepeleac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

acum 2 saptamani intr-o buna dimineata,dupa concediu ma urc cu consoarta in masina bag cheia in contact ,invart de cheie....si invarte greu dupa care extrem de greu si ...deloc.

verific daca am curent in baterie ,vaz ca e curent...mai dau la cheie odata...si nimic ...nici tzac nici pac liniste!

dau jos electromotoru(stiind ca-mi face din cand in cand figuri)il miros :hainoroc: putzea a incins solenoidu!

verific contactele,carbunii.... electromotoru invarte brici dar bendixul nu functioneaza...veric daca am curent la bobina electromotorului si p****a.....

ma duc la cealalta masina 1300 ,dau jos electromot si vad ca difera fata de cel de pe 1302 ,adica cel de pe 1302 are axul e ceva mai scurt(deci trag concluzia ca se autocentreaza pe carcasa cutiei).

ma tavalesc iarasi ca sobolanu' pe sub masina ,incerc sa montez electromotoru de pe 1300(care are axul mai lung...deci se centreaza pe carcasa cutiei) si vaz ca se opinteste in ceva....insist dar nimic...ce poate sa fie?!

io stiu acuma ca se potriveste cam orice fel de electromotor (mai ales pe broastele mai noi)insa asta si si alt electromotor probat nu vrea sa intre pe cutia mea,decat cel vechi(dat jos din cauza bobinei)

acuma...ori bucsa de pe cutie are diametrul maimic la interior (si d-aia nu intra un electromotor normal,zic io,adica cu centrare pe carcasa cutiei),ori nu vad ce ar fi!

de aceea ori pun un electromot de 6v ca alea au axul mai scurt(pe probate) ori ....:lol:

astept sugestii sau eventuale uorcshopuri!!!!!!!!

voi ce credeti?de ce nu se pupa un electromotor d-ala de 12v cu axu mai lung?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!