Jump to content

Circuit vacuum


Executron
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am un passat din 97, 1.9 TDI AFN 110 CP care nu mai trage deloc. Saptamana trecuta am fost la mecanic pentru inlocuirea garniturii de chiulasa.Toate bune si frumoase, cand dau sa plec abia tragea masina.Merg inapoi la el, a verificat furtunele de vacum,mufele sa fie bagate, distribuitia sa fie pe pozitie,axul cu came,pompa de injectie,turbo facea presiune,EGR-ul a fost curatat.Baga VAG-comul si ii da ceva eroare de debimetrul.Am pus alt debimetrul si la fel se comporta.Imi spune ca ii turbo.Il da jos, il curata,era foarte imbacsit,axul nu avea joc (am scapat si de asta).Surpriza, masina se comporta la fel.Tin sa mentionez ca inaintea de a duce masina la mecanic,uneori in depasiri imi intra in Limp Mode, ii dadeam un restart si mergea. Eu sunt de parere ca dupa inlocuirea garniturii de chiulasa sa nu fi incurcat vreun furtum de vacum , o mufa,ceva.

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si erorile? Care se mai pastreaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valva aceea foloseste celor care au incalzire auxiliara. Restul o pot pune pe direct fara probleme.

 defineste incalzirea auxiliara !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si atunci de ce au mai pus prostii de nemti valva aia la cei fara webasto?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sa-ti spun deocamdata,masina este la mecanic. Am vorbit cu el astazi si mi-a spus ca o sa incerce cu un alt debitmetru.Eu tot i-am spus de circuitul de vacuum, iar el sustine ca e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa verifice daca e tensiune pe mufa de la MAF daca spui ca in rest e ok totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceau

Revin cu detalii despre masina.Dupa ce a curatat turbina  nu a introdus mufa la debitmetru de tot(fiind seara,oboseala din timpul zilei). A anulat si EGR-ul.Ii baga mufa a 2-a zi si masina a inceput sa traga,insa nu cum ar trebui, In primele 3 trepte urca in turatii cu o mica intarziere in jurul a 2000 rpm.In treapta a 4-a abia urca dupa 2000 rpm.A incercat cu alt debimetru care nu stiu cat era de funtional, cica merge doar 10 minute.A bagat testerul,a sters erorile  existente care erau de alimentare a debimetrului,egr si am plecat la drum. Nu a aparut nici o eroare.A verificat presiunea de aer nominala si cea reala pe debimetru si turbina,,erau foarte apropiate ca valori.A folosit o interfata pentru diagnoza Bosch prin wifi in limba romana.Am luat masina de la mecanic si mi-a spus sa incerc cu alt debimetru nou.Astazi cand am mers cu ea am observat ca imi curge si motorina pe la pompa de injectie, undeva pe sub locul unde imi intra conductele de la injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am apucat sa schimb furtunele de vacuum si sa refac circuitul dupa schema de principiu, doar ca la mine furtunul de la N18 care ar trebui sa duca spre servo a fost obturat (facut bucla inchisa printr-un Y) de catre mecanic pt. a anula EGR. L-am conectat printr-un Y la furtunul care vine de la rezervorul de vacuum spre servo.Problema este ca nu stiu cat ii de ok legat acolo deoarece pe net am gasit o poza care nu are bifurcatia facuta de mine.Atasez poze.

post-143070-0-94272900-1414590992_thumb.

post-143070-0-39057900-1414590993_thumb.

post-143070-0-29736200-1414591450_thumb.

post-143070-0-11021100-1414591455_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si atunci de ce au mai pus prostii de nemti valva aia la cei fara webasto?

 

Good question, eu inca nu am gasit raspunsul.

Dar vine si intrebarea 2: Daca pe parcursul functionarii motorului acea vlava sta tot timpul deschisa de ce nu ar functiona si baypassa-ata? cantitatea de vacuum acolo e constanta... Ciudat :-?? 

M-am apucat sa schimb furtunele de vacuum si sa refac circuitul dupa schema de principiu, doar ca la mine furtunul de la N18 care ar trebui sa duca spre servo a fost obturat (facut bucla inchisa printr-un Y) de catre mecanic pt. a anula EGR. L-am conectat printr-un Y la furtunul care vine de la rezervorul de vacuum spre servo.Problema este ca nu stiu cat ii de ok legat acolo deoarece pe net am gasit o poza care nu are bifurcatia facuta de mine.Atasez poze.

 

Salut, 

 

Daca toate sunt ok singura problema e vacuum-ul( din experienta iti spun ). Am atasat o poza in care vad ca ai un furtun de vacuum infasurat in banda izolanta. Daca e fisurat parerea mea e sa il schimbi sau sa il scurtezi, si sa il prelungesti cu un furtun bun. Verifica si integritatea furtunelor existente. Si nu in ultimul rand etanseitatea piesei din poza 2. la mine aia a fost provlema :)) 

 

Bafta

post-55812-0-26066400-1414664368_thumb.j

post-55812-0-24521700-1414664428_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Good question, eu inca nu am gasit raspunsul.

In anotimpul rece motorul pierde caldura mai repede pe timpul stationarii. De aici, o serie de dezavantaje pe care le poti deduce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilul ala e comandat indirect de senzorul temperatura motorina si a fost pus pentru eficientizarea circuitului de racire, dupa 2002 au zis ca merge si fara el si l-au scos asa cum au scos si radiatorul ala mic de sub farul dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilul ala e comandat indirect de senzorul temperatura motorina ...

Cred ca te referi la pompa electrica de recirculare aflata pe circuitul acelui mic radiator. Ventilul de care vorbim isi ia vacum din linia de vacuum si sta pe ''deschis'' cat timp merge motorul.

Dupa 2002 au pus radiator pe returul de motorina, parca pe sub picioarele pasagerului din fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Racitorul de motorina l-au mutat de sub farul dreapta, mai in spate - sub pasager. Odata cu trecerea la noul model de filtru de motorina s-a renuntat si la racitorul de pe el.

Iar ventilul ala chiar nu vad ce mai cauta acolo daca tot functioneaza permanent. Cum spuneam mai sus, merge bypass.

 

Chiar voiam sa intreb... pompa aia de pe lonjeronul dreapta ce recircula de fapt? Mie nu mi s-a parut sa-mi functioneze vreodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa aia cred ca functioneaza in tandem cu ventilul astfel cand motorina atinge o temp mai ridicata se deschide ventilul si porneste si pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilul este permanent pe deschis. Il comanda prezenta vacumului. Ce nu este clar ?  A fost pus pentru limitarea pierderilor de caldura cu motorul oprit.

 

Prin radiatorul de sub far circula lichidul de racire care iese din racitorul de motorina. Pompa compenseaza pierderi de presiune pe conducte mult mai mici in diametru decat cele din circuitul principal. Pentru ca in locul in care a fost montat radiatorul cel mic nu prea exista curent de aer, si electrica pompei nu poate fi diagnozata, sistemul a dat gres si nemtiii l-au inlocuit cu unul mai ieftin. 

 

Pompa n-avem cum sti daca functioneaza datorita zgomotului din zona, dar daca vi se pare ca sub bancheta din spate este mai cald ca in anii trecuti probabil periile pompei sunt duse demult. Cand am avut botul dat jos am vazut-o capsulata si n-am umblat la pompa. Acum, sub bancheta am cel putin 40 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total gresit ! Ventilul sta inchis si se deschide doar cand se depaseste o anumita temperatura a motorinei, odata cu deschiderea ventilului porneste si pompa de recirculare.Asta se intampla foarte des vara la drumuri lungi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa-ti schimbi userul in ''tomanecredinciosul''... :))

Ai facut poze cu mana ta si ai vazut cu ochii tai ca vacumul e direct, fara nici o comanda, si totusi nu crezi...

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ops! Cred ca ceva este in neregula, acum m-am uitat in foto.Trebuie sa caut o schema a furtunaselor de vaccum, exact la tipul meu de motor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a venit piesa noua. La vacuum aplicat acesta se ridica si inchide circuitul. Deci atat timp cat motorul merge acea conducta este blocata (ciudat) la oprire acesta se deschide (ciudat din nou)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai inteles gresit. La vacuum aplicat membrana se ridica si deschide circuitul.

Este o problema de interpretare. Diferenta de exprimare dintre instalatori si electricieni. Noi spunem aici ca circuitul este deschis atunci cand circula fluidul, iar un electrician spune ca un circuit este inchis atunci cand conduce.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai inteles gresit. La vacuum aplicat membrana se ridica si deschide circuitul.

 

Este total pe dos, adica asa cum a spus colegul Claudiu.Am verificat acum un robinet si asa este.

 

In alta ordine de idei, cine ma poate ajuta cu o schema a circuitului de vacuum care sa aibe si capsula robinetului inclusa?

post-29377-0-05096500-1414999707_thumb.j

post-29377-0-24949400-1414999735_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salut,azi am masurat vacuumul la masina din semnatura si am urmatoarele valori...apr 450 mmHg sau 45cmHg la actator si surpriza la egr ceva mai mult ,adica..550 mmHg sau 55 cmHg..manometrul meu nu masoara in mbar...ma poate ajuta cineva cu o parere sau eventual cu valorile care ar trebui sa le am...merci mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!