Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

cva_g3 m-a ajutat cu o diagnoza duminica...erori 0...

...ideea este ca acul statea fix pe 90' , dar pe vagcom, apa avea vreo 57-58'...si asta dupa ce am mers cu masina cel putin 30min prin oras... :D

care e explicatia ? tb sa schimb acel senzor de temperatura ? sau termostatul ?

problema asta imi poate influenta consumul ?

motorul e 1.9tdi 81kw AFN

Modificat de mihuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci la mine lucrurile stau in felul urmator: mers in afara orasului , 90 km la ora temparatura nu trece sub nici o forma de 70-75 grade , .........imediat cum intru in oras si scade dramatic viteza , temperatura creste pana la 85-95 grade , ....................................asa arata in bord , si nu stiu daca e normal sau nu , motorul merge bine de mers consum 6 l mixt , ABD 1,4................... dar daca este vreo problema si apa fierbe nu trebuie sa se aprinda becul rosu in bord?......................aaaa si inca ceva , nu vi se pare ca radiatorul este prea mic pentru motorul asta ? la cealalta masina pe care o am , un cielo cu mot de 1,5 , vreau sa va spun ca radiatoruleste dublu daca nu mai mare de cel de pe golf............

Modificat de edypro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am acelasi motor ca al tau. nu e deloc mic radiatorul,daca asa l-a facut neamtul a stiut el de ce. si temperaturile sunt bune,daca nu sunt aceleasi in realitate verifici cu termometrul in vasul de expansiune si compari valorile bord-termometru. dar dar iti scoate consum de 6 mixt e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e obligatoriu sa se aprinda-asta daca nu e ars,dar se observa usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...ideea este ca acul statea fix pe 90' , dar pe vagcom, apa avea vreo 57-58'...si asta dupa ce am mers cu masina cel putin 30min prin oras... :(

care e explicatia ? tb sa schimb acel senzor de temperatura ? sau termostatul ?

Nu ai dat suficiente date. Daca furtunul de intrare in radiator era rece/cald inseamna ca atat termostatul cat si partea din senzor care trimite temp. la IC sunt defecte. Termostatul se schimba, senzorul nu-i musai. Daca nu schimbi termstatul iti va consuma mai mult

Daca furtunul era f. fierbinte, termostatul probabil este ok (a pornit ventilatorul?), dar trebuie neaparat schimbat senzorul. Consumul creste si in acest caz

Daca tot ai facut un test cu VAG-COM puteai sa vezi daca ventilatorul porneste si la ce temp o face. Asa gaseai f. usor unde este problema

edypro, ceea ce semnalezi tu este o problema cunoscuta la G3 si fara implicatii asupra functionarii motorului. cauta pe forum si vei gasi detalii.

Totusi, pentru a fi sigur, incerca sa faci o scanare pentru a vedea temperatura pe care o primeste ECU de la senzor. daca este corecta, n-ai de ce sa-ti faci griji

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am facut o scanare pe un golf3 1.6 si a aparut urmatoarea eroare

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

stie cineva exact ce inseamna ?

ceva la temperatura dar exact nu stiu ce trebuie sa verificam

Modificat de bzsa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sterge erorile si rescaneaza masina dupa catea zile.

G62 este senzorul de temp a lichidului de racire. Este posibil ca pe un interval de temp sa nu indice corect. Daca eroarea persista, trebuie schimbat senzorul. Nu prea poti verifica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"signal intermitent or missing" asa mi-o indicat si mie la senzorul lambda.Schimba-l si vei rzolva problema

Stiu ca nu e aceeasi gen de senzori dra mesajul de eroare iti indica faptul ca nu functioneaza constant si de acolo provine toata problema.

Regulamentul exista pentru a fi respectat. Te rog sa-l citesti. Ai un avertisment verbal pentru folosirea nejustificata a "quote".

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o mica (cred) problema cu masina, am citit toate posturile si am cate putin din fiecare.

Masina 1.8i 90 cp, motor ABS. Am observat ca in mers, la drum intins,abia se ridica acu peste peste o l.iniuta, caldura baga fara probleme,consumul e limite.daca o las la relanti motorul ajunge la 90 si porneste electroventilaotrul. Si ce e foarte enervant odata cu venirea ierinii (vara nu am avut nici o problema, la prima cheie o lua),dimineata nu vrea sa porneasca decat dupa insistente, adica vreo 4-5 chei. Odata pornita,sau cu motoru cald,numai are probleme, porneste imediat, pana apuca sa se raceasca,cand iar face probleme.Sa fie senzorul de temp, termostatul

Modificat de MariusG3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine s-a intamplat aceiasi problema, numai ca al meu pornea bine, dar daca ajungea la 90 chiar se oprea motorul, si se aprindea becul de ulei.

am schimbat termostatul si problema s-a rezolvat(mai putin palpaitu cu becul de ulei)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de prima cheie, deconecteaza senzorul de temperatura si vezi cum porneste. Daca pleaca din prima este senzorul de temperatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am mai observat, este ca nu se tureaza cand porneste, adica atunci cand e motorul rece, cand porneste sta tot la 800 rpm, cred ca e senzoru dar vreau sa ma asigur, sa ma aud pareri,poate sa mai intalnit lumea

Modificat de MariusG3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ar putea sa fie si motorasul pas cu pas. Se poate testa cu VAG-COM. Tot inainte de primul contact, apasa de cateva ori pe pedala de acceleratie, dupa care porneste motorul normal, fara sa apesi pedala. Din cauza umezelii, mizeriei etc, potentiometrul clapetei sa nu indice corect apasarea pedalei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sh dk are vreo relevanta dar daca de ex scot bateria, si o pun la loc, la prima pornire se tureaza apoi scade cand se incalzeste, sau daca scot mufa de la senzoru de temp, creste putin turatie, iar daca o pun la loc scade turatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate senzorul si vezi cum porneste.

Daca senzorul de temperatura lipseste, ECU adapteaza pornirea (avans, turatie de ralanti etc) ca pentru o pornire la -40 grade celsius.

Daca porneste ok, schimba senzorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul, e clar. Totusi inainte sa il schimbi fa o resetare. O stergere de erori. Personal nu cred ca e motorasul pas/pas sau clapeta, s-ar fi balbait sau murea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca e senzorul, cum i-am scos mufa dimineata a plecat la prima cheie, si sa turat motorul, cum i-am pus mufa la loc, a scazut brusc turatia la 800 si avea aceleasi sintome ca atunci cand pornea dupa chinuiala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

temp optima 87-104... deci la 90 grade este perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema , de cand a venit frigul cand merg in afara imi sta indicatorul la 70 grade doar la un mers mai sportiv urca pe la 80 , cand circul in oras imi urca si la 90 -100. am verificat si ventilatorul imi porneste exact la cat scrie in carte si coincide cu temperatura de pe bord, consumul e mai ridicat, imi porneste bine la rece, la cald si mai bine , relantiul e pe la 1100 rotatii si la cald imi scade pana la 800. Din cauza senzorului de temperatura sa se comporte asa?

Modificat de adi_f
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adi_f masina ta se comporta perfect normal... sa ma corecteze cineva daca gresesc desi nu cred ca este cazul.

La fel imi indica si mie temperatura cand ies in afara orasului si chiar nu am probleme la senzorul de temp. asa ca am ajuns la concluzia ca asa scade temperatura in afara deoarece ai un mers continuu, cu putine plecari de pe loc sau schimbari de viteza (nu stiu sa explic in termeni mai tehnici).

In oras spui ca iti creste la 90-100 si este datorat tocmai inversului la ceea ce am spus ca se intampla in afara (aglomeratie, plecari multe de pe loc, schimbari de trepte foarte des, etc.). Creste pana la 104 maxim cand porneste ventilatorul in treapta a 2-a la turatia nominala si scade pana undeva la 84-86 grade (nu mai retin exact cifra).

Consumul creste in perioada iernii (datorita temperaturilor scazute bineinteles) cu 1 chiar 2 la suta am inteles deci din nou, este normal ce ai sesizat. Si mie imi sta ralantiul la 1200 cand pornesc masina la rece dupa care scade treptat cu cat se incalzeste mai mult motorul pana ajunge la 800-850 datorita socului automat (pt motorul meu 1.6 AEA din 11.11.1994 in fisa tehnica scrie ca ralantiul normal este 800rpm +/-50rpm si tind sa cred ca si la tine este la fel)

Ce mai exact ti se parea tie a fi in neregula cu comportamentul masinii tale si de ce ai crede ca senzorul de temp. ar fi vinovat de ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, masina ta se comporta bine Adi. Nu umbla la nimic caci poti strica. Tinem cont ca avem motoare aerisite si cei mai multi fara scut deci circula aerul prin tot motorul. Sunt colegi carora nu le pleaca ventilatorul iarna, decat la forja extrema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai am ajuns akas de 15 minute(23:00). din locul de unde am plecat am stat pana s-a inklzit motorul undeva la 75'. media q care am mers a fost de 80km pe o distanta de 20km. la aproximativ 4-5km din locul de unde ma plecat am abservat ca indicatorul a inceput sa arate temperatura scazuta a apei si pana am ajuns aks nu a trecut mai mult de a 2-a *** de la stanga la dreapta-cum privesti indiktorul de temperatura al apei. mentionez k am mers q kldura pornita la treapta a 3-a tot drumul. sincer mi se pare ca a indicat putin;am de gand sa imi confectionez un scut din tabla de aluminiu pt motor. poate mai reduc din aerul care ventileaza motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma senzorul asta se cumpara in functie de culoare sau marca? ca al meu e galben cu 4 pini, voi la inceputul topicului ati spus ca cel mai bun e albastru, astia de la magazin ma intreaba ce culoare am, etc.... eu am galben dar daca raporteaza gresit ca e galben si nu e albastru sau mai stiu eu ce culoare..:P

motor 1.8 ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru raspunsuri, m-am speriat putin ca tot citisem pe forum ca temperatura de functionare normala ar trebui sa fie intre 80-90 si banuiam ca asta ar fi cauza consumului. Pe mine ma nelinisteste consumul care mi se pare cam mare dar se pare ca trebuie sa ma obisnuiesc cu motoarele astea vechi si cu injectia monopunct :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!