Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

Am o broblema ft ciudata cu masina.Tin sa precizez ca am schimbat termostatul de 2 ori.Masina merge ok ajunge la 90 de grade,dar daca dau drumul la caldura imi scade temperatura cand stau la semafor.Inca o chestie ft ciudata pe bord arata 90 de grade dar furtunele sunt reci,antigelul in vas la fel in nici un caz nu are temperatura de 90.Am pus masina pe tester dar ce arata in bord arata si pe vag.Va rog astept niste sugesti la problema mea.

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tre sa verifici prima data furtunu ala de jos.ala la capatul caruia e termostatul...stai pe loc pana simti furtunul ala cald.atunci elimini din schema termostatul.nu ar fi de mirare sa fii cumparat,sau luat,2 termostate defecte,sau partial defecte,adica sa deschida mai jos de 87....sau 84 ...depinde de model...

abia apoi ,dupa ce ai lamurit aceasta problema,a termostatului,continui cu cautarile...parerea mea.... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor! E ceva vreme de cand nu am mai intrat pe site si acum m-am lovit de o problema : Imi pierde lichid de racire si face presiune pe instalatie (presiune insemnand furtunele tzambal) . Initial pierdea pe la radiator la un colt unde ruginisera clemele care tineau capacul ... rezolvat , am verificat furtunele ...nimic , ce are? de ce face presiune si pe unde pierde lichidul? Pierderile sunt mari de genu la un drum de 100KM imi pierde aproape un litru de lichid . Ventilatorul porneste dar cu greu si de suparaincalzit pe vremea asta nici nu e vb . Are cineva vreo idee? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari

poate pune cineva niste poze sau explica foarte bine unde gasesc termostatele.

Defapt problema ii ca nu mai urca de loc apa, cat am citit nu am gasit un raspuns clar... furtunele sunt reci sau caldute chiar si dupa drumuri mai lungi.

Semne de supra incalzire nu am vazut dar este iarna.

Am citit ca mai poate fi si problema cu ceasul de pe bord. in rest ar mai fi ceva ? exista siguranta de la ceasul respectiv ?

( golf 3 tdi 1994 motor 1z )

merci

Modificat de indifly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura apa e unu iar termostatul e altu. Termostatu se afla in partea stanga jos la iesirea din motor si teava care duce in radiator. Senzorul de temperatura care iti indica in bord se afla pe o teava care se afla pe la jumatea motorului in partea din fata si deobicei e montat intr-o piesa de plastic care are mai multe ramificatii. Daca zici ca ai furtunele reci spre radiator si din radiator, e clar ca nu iti deshide circuitul mare insa ar trebui sa fie foarte fierbinti cele pe care se afla senzorul de temperatura care iti indica in bord pentru ca se afla pe circuitul mic de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa vezi..si sa nu crezi...pt cine mai intereseaza...la problema mea cu senzoru de temperatura expusa mai inainte...a inceput sa functioneze senzoru ala vechi!!!asa ceva..nu am mai auzit...nu am vrut sa cobesc,dar de 3 zile imi arata bine....deci...am un senzor nou...care sta degeaba....in dulap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa un drum mai ling si stat cu orele in trafin a crescut scurt temperatura pana pe la 70 dar a scazut iara cand am inceput sa merg.

problema este termostatul clar ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa un drum mai ling si stat cu orele in trafin a crescut scurt temperatura pana pe la 70 dar a scazut iara cand am inceput sa merg.

problema este termostatul clar ?

din semnatura vad ca masina e din '94.

Nu e neaparat din termostat. Poti sa il verifici. Verifici furtunul de jos dinspre radiator si vezi daca e cald dupa ce pornesti masina (~3-4 min). Daca e cald termostatul trebuie schimbat (nu inchide). Mai poate fi si senzorul de temp.

Ceasurile sunt vinovate cel mai sigur - sunt modelul vechi. Eu nu am nimic defect (termostat, senzor de temp), am testat 2 ceasuri (ambele de tip vechi) si ambele arata pana in 75 grade; unul model nou imi arata 85 gr.. E ciudat ca ceasul meu imi arata temperatura reala cand se incinge mai tare (peste 90 gr) vara, si termocupla cupleza treptele exact cand trebuie dupa indicatia ceasului. Asa ca nu imi fac probleme.

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am schimbat termostatul.

Dupa ce a stat pornita temperatura a urcat la 90 si a stat acolo. Deci senzorul si cesul merge bine.

Dupa ce am pornit am dat si la caldura drumul iar dupa cateva sute de metrii temperatura a scazut inapoi la minim. Am mers normal iar dupa am mers mai turat dar nu a vrut sa creasca inapoi.

Sugestii sau probleme similare ?

O sa incerc sa verific maine iara termostatul cu metoda

Modificat de indifly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am pus VAG-COM-ul pe Golful meu (1.4 ABD) si am constatat ca temperatura indicata de ECU la lichidul de racire difera total de cea din bord, in sensul ca temperatura care ajunge la ECU este eronata, iar in bord mai aproape de realitate. Asta in cazul in care am citit corect valorile scoase de VAG-COM (am luat temperatura la grupul 000 valoarea 1, asa cum am citit in documentatii; la modelul meu apar 10 valori in grupul 000). Va rog sa imi spuneti daca am gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte greu sa gasestiu un senzor bun, au am incercat vreo 4 pana am prins unul bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai buna sonda este HELLA, mi-am luat eu anul trecut si a fost vreo 90 de lei, dar imi indica super ok, stii cum e... "dai un ban da' stai in fata", ca poti sa iei si o sonda mai ieftina, da pana gasesti una care sa mearga bine...poate ajungi la mai multi bani decat daca iei una mai scumpa din prima...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari la toata lumea.

Am un prieten cu un Golf3 motor IZ , 1,9 TDI, 66KW.

Motorul a fost refacut cu chiulasa noua, ceva pistoane noi, garnitura etc. Dupa ce a fost reparat a pornit la prima cheie. Motorul merge impecabil (atunci cand masina porneste). La inceput oprea motorul si dupa cateva ore cand vroia sa o porneasca nu mai misca. Adica electromotorul invartea dar masina nu pornea.

A schimbat bujii, releu pornire, senzor temperatura degeaba. A descoperit ca daca scoate mufa la senzorul de temperatura porneste tot timpul. Acum din cate am inteles daca mufa senzorului de temperatura este pusa nu vrea sa porneasca nici la rece nici la cald. Dar daca scoate mufa porneste tot timpul.

Inca ceva: pe VAG-COM nu am nici o eroare.

S-a intalnit cineva cu problema asta?

Multumesc.

Modificat de redmann
Nu era nevoie sa deschizi topic nou. Ti-am mutat postul aici.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, trebuie sa il schimbe.Sau macar sa incerce cu unul de la dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, dar el a schimbat o data senzorul. E drept ca nu stiu cat de bun e asta nou, dar e nou. Dar poate sa nu porneasca masina din cauza senzorului de temperatura?

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai linisitit, ca sunt colegi care l-au schimbat si de 2-3 ori.Daca ia ceva trebuie sa cumpere ceva cat mai aproape de orginal; un Hella ar fi foarte bine, dar si pretul este pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.Si eu am o problema asemanatoare,dimineata cand porneste nu se tureaza,decat daca ii scot mufa de la senzorul de temperatura. L-am schimbat este nou Hella,dar nu este nici o diferenta fata de celalalt.multumesc

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sall tita , cum nu se tureaza dimineata ? dupa ce se incalzeste , merge ? daca te referi la relanti , poate fi MOTORASUL PAS CU PAS , problema asta am avuto si eu 16, 75cai abu. verifica motorasul pas cu pas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.Si eu am o problema asemanatoare,dimineata cand porneste nu se tureaza,decat daca ii scot mufa de la senzorul de temperatura. L-am schimbat este nou Hella,dar nu este nici o diferenta fata de celalalt.multumesc

la fel a fost si la mine..am pus un senzor nou.acum porneste la prima cheie.singura problema e ca nu imi indica corect la bord.arata mai mult.doua zile masina pornea doar la a 2a - 3a cheie,si rau pana se incalzea,(aici ma refer la relanti).am schimbat senzorul.acum totul e ok.cu pornirea si functionarea.mai putin bineinteles,pe bord. :icon_thumright:

daca se tureaza fara mufa bagata la senzor,acolo e problema.incearca de la altcineva.sigur ala e defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sall tita , cum nu se tureaza dimineata ? dupa ce se incalzeste , merge ? daca te referi la relanti , poate fi MOTORASUL PAS CU PAS , problema asta am avuto si eu 16, 75cai abu. verifica motorasul pas cu pas.

Sall,luccyca.Da, nu se tureaza,nu trece ralantiul de 800r maxim,dar dupa ce se incalzeste merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Aripi cauti la rubrica anunturi, respecta discutiile din titlu. Am gasit ceva interesant pe net legat de rezistenta senzorului functie de temperatura

post-6155-1268671147_thumb.jpg

post-6155-1268671147_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pentru senzorul cu 4 pini

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!