Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

ok.abandoneaza .nu am eroarea printata.nu eu am facut cu mana mea scanarea,ci colegul preghici alex cu mine de fata.am scris doar atata din eroare deoarece nu are laptopul la el si nu e in oras.l-am sunat si mia zis importantul.era singura eroare aparuta.nici nu tin minte sa fi avut vreun cod.vorbesc si scriu engleza foarte bine,stiam ce inseamna.cat despre cifrele afisate in ferestrele alea...eu m-as uita ca curca-n lemne la parametrii aia.nu toti e experti ,ca daca ar fi asa,nu ar mai fi forumu asta decat pt.poze,nu?merci de implicare.maine o sa rezolv problema intr-un fel sau altul.numa ca nu stiu daca afecteaza cu ceva ,in timp functionalitatea motorului.vad io.

mersi inca o data.. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cateva ori ti-am spus numai eu (si n-am fost singurul) ca este important sa stii care este temperatura reala a lichidului de racire, sau cea pe care o cunoaste ECU. Asa cum ti-am mai explicat, sunt cel putin doua variane:

1 - determini temperatura lichidului cu un termometru. De exemplu cu sonda de temp a unui multimetru

2 - folosesti VAG-COM si afli temperatura lichidului raportata de senzor.

Nici prima, nici a doua varinata n-ai urmat-o, in schimb tu cauti solutii sa ajungi la ECU. Cred ca ti-ar fi luat 30"

Daca ai fi avut o confirmare ori de la 1, ori de la 2, ai fi stiut daca e cazul sa te ingrijorezi sau nu. Inclin mai mult catre "nu".

Cat despre eroare, cu cat esti mai precis, cu atat e mai bine. Ti s-a mai sus, sunt doi senzori de temperatura si alti cativa care n-au treaba cu temperatura.

In acea eroare iti amintesti vreun G62 sau G2?

Cand ceri ajutorul cuiva, acel cineva iti vorbeste din experienta, consulta ceva documentatie pentru tine, pe scurt incearca sa te ajute, chiar daca isi consuma din timp. Eu, in locul tau, m-as fi simtit obligat macar sa-i raspund acelei persoane...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu imi amintesc de G62 sau G2...din pacate.voi avea probabil maine printscreenul cu ce aparea acolo...

p.s. e greu sa faci ceva repede si fara nici o scula la indemana...nu?unde mai pui ca si lucrez...

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este eroarea lui cosmin_golf. ECU parea ca primeste temperatura corect de la senzor, deci e posibil ca firele pana la instrument cluster sa se atinga cu ceva. Si lui sa ii apara eronat temperatura. Sfatul meu a fost sa isi verifice firele, avand in vedere ca senzorul a fost schimbat si simptomele erau aceleasi.

Tuesday,05,January,2010,18:22:24:21461

VCDS Version: Release 805.0

Data version: 20080730

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Chassis Type: 1H - VW Golf/Vento III

Scan: 01 02 03 08 12 15 25 41 56

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: None

Part No: 1H0 907 311 F

Component: 1,8l R4 MONO D41

2 Faults Found:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

03-00 - No Signal

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

Readiness: N/A

A si inca o chestie: Nu prea am experienta cu ECU pre 95, iar in VAG COM pe ECU lui cosmin_golf la Measuring Blocks am disponibil doar grupul 000, iar conform tabelului de aici Ross-Tech temperatura lichidului de racire a motorului ar trebui sa fie prima valoare. Ei bine daca e asa pe bord arata eronat. Cum am testat: Am observat valoarea grupului 000:1, iar cand a depasit 40 de grade (motor rece tocmai ce a fost pornit) acul de pe bord a inceput sa se miste... si din cate tin minte (deja am uitat) la golf 3 scala indicatorului incepe de la 70 de grade. Mentionez ca valorile de temperaturi care le am dat sunt aproximative, dar sa va faceti o idee.

Modificat de preghicialex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva eroarea intermitenta de la senzorul de temp apare ca urmare a scoaterii mufei acesteia in timpul functionarii motorului? Spunea intr-un post precedent ca scos mufa in mers si s-a modificat ralantiul. Ma gandesc ca de acolo este fiind intermitenta. Ai incercat s-o stergi, a mai reaparut?

Grupul 000 este diferit la mine fata de ce ai pus tu...

Am sa incerc sa revin diseara.

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul lucru care il fac dupa scanare si salvare log e sa sterg erorile. Din pacate a reaparut dupa pornirea motorului. Deci inclin sa cred ca totusi este o buba pe cablaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este eroarea lui cosmin_golf. ... temperatura lichidului de racire a motorului ar trebui sa fie prima valoare. Ei bine daca e asa pe bord arata eronat. Cum am testat: Am observat valoarea grupului 000:1, iar cand a depasit 40 de grade (motor rece tocmai ce a fost pornit) acul de pe bord a inceput sa se miste... si din cate tin minte (deja am uitat) la golf 3 scala indicatorului incepe de la 70 de grade. Mentionez ca valorile de temperaturi care le am dat sunt aproximative, dar sa va faceti o idee.

ei bine azi am fost la un electrician,cel mai de incredere si experimentat din cate am putut sa aflu,a pus si el VAG COMul ,in limba romana,din cate am vazut eu ,prima eroare era similara cu ceea ce a aparut la alex pe VAG COM..a doua nu cred(nu se vedea prea bine din pozitia in care ma aflam) ca era identica..posibil...nu stiu.

cert e ca: 1:eu i-am zis ca am mai facut un test si au aparut alea doua erori. el a zis ca e normal sa apara asa cu motorul oprit!-(doar cu contactul pus)...

2: a pornit motorul:test din nou-nici o eroare!s-a uitat la parametrii aia de apar...ferestrele alea...a zis ca ok

3:a lasat motorul pornit pana s-a incalzit la temp.de deschidere a termostatului(in prealabil a scos-bagat inapoi mufa la senzor).,apoi pana a pornit termocupla,apoi..total nedumerit. a chemat mecanicul..sa vada daca furtunele sunt sub o presiune aproximativ buna sau nu...a venit tipul,a zis ca nu e nici un bai.(m-a intrebat bineinteles daca imi da apa afara-el a zis ca la 120 de grade cat imi arata mie ar trebui sa dea...)

concluzia:mi-a recomandat electricianul respectiv-total profesionist dealtfel,judecand dupa spusele colegilor si ce masini avea acolo- sa caut alte ceasuri sa testez...el alta solutie nu are.

am platit 20 de lei,i-am multumit si am plecat.

no amu...ce mai ziceti?tre sa caut ceasuri sa le schimb la mine si sa vad....pana una alta,parametrii de functionare la motor sunt in linii bune....vad io cum fac.

respect

:biggrin: p.s. acuma am un senzor de temperatura perfect functional.cine e de prin zona si are nevoie...sa ma caute pe pm.

preghicialex ,ai dreptate:prima scala e 70 de grade...

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ceasurile sunt de bai,am urmatoarea solutie:

Am efectuat azi verificarea si se pare ca intradevar aveam si termostatul si senzorul de temp. duse.Cat despre indicatorul din bord l-am rezolvat si pe ala sa indice temperatura corect (cu o toleranta de +/- 3 grade). Am demontat ceasul ptr. temperatura si am vazut ca pe spate are posibilitatea de corectie (asa numitul corector de zero care se gaseste la mai toate instrumentele de masurat analogice).Se pare ca acesta face mai mult de atat, in sensul in care cu ceasul montat si cu vag-ul conectat regland acel surub (de fapt o tija de plastic hexagonala) l-am adus la aceeasi indicatie cu vag-comul. Iar cand am oprit masina, acul ceasului de temperatura s-a dus frumos la zero.Am observat pe vag ca temperatura apei variaza intre 88 si 97 de grade.Banuiesc ca macar de problema asta am scapat.

ce ziceti? :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cosmin:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

03-00 - No Signal

Ignora eroarea, este din cauza motorului oprit

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

Daca Alex are dreptate si eroarea iti apare de fiecare data, adica nu s-a datorat scoaterii senzorului cu contactul pus, atunci urmeaza procedura:

e nevoie de multimetru...

- scoate mufa din ECU. Am postat anterior cum ajungi la ECU. Daca mufa are 45 de pini, urmeaza procedura, daca are 35 de pini, spune-mi si revin cu modificarile pt ea

- masoara rezistenta dintre pinul 42 al mufei care intra in ECU si contactul 3 de pe mufa senzorului. Rezistenta trebuie sa fie maxim 1,5 Ω

- masoara rezistenta dintre pinul 42 al mufei care intra in ECU si + bateriei. Trebuie sa fie ∞ (infinit)

- masoara rezistenta dintre pinul 17 al mufei care intra in ECU si contactul 1 de pe mufa senzorului. Rezistenta trebuie sa fie maxim 1,5 Ω

Conform VW, daca eroarea persista iar testele anterioare dau rezultatele scontate... se schimba ECU. Totusi, pt ca apare intermitent acolo, este posibil sa fie un contact imperfect

Pentru a verifica cablurile catre ceasuri, scoate mufa din acestea si masoara rezistenta dintre contactul 23 si senz de temp.

Daca ai drum prin Bistrita putem incerca daca functioneaza ok cu unele pe care le am si nu le folosesc

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.sper ca maine sa reusesc...referitor la mufa -contactul 23 si senzor...la mufa am inteles...da la senzor?pe care piciorus trebuie sa arate ceva ohmi?..din pacate nu am drum spre bistrita...poate vii tu prin mures.. :offtopic:

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe cealalta pereche de contacte a senzorului. 2 si 4. Pe 2 ar trebui sa fie max 1,5 Ω, iar pe 4 ∞. Daca am gresit, inversezi 2 cu 4

Din pacate nu prea am drum, cel putin curand :offtopic:

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi poate spune si mie cineva cum verific senzorul de temperatura a apei la motorul meu ?

multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok .am masurat de la mufa ecu ,respectiv cele doua contacte,42 si 17.valorile se incadreaza in valoarea de 1,5.adica pe una 0,8 si pe cealalta 1,2...insa cu plusul bateriei nu indica nimic.tu spuneai de infinit.da nu arata nimic.cu ceasurile nu am facut nimic ca se apropia noaptea ..am sa iau alte ceasuri pt incercare de undeva...

ca totul sa fie supertare,inainte sa ajung acasa,a inceput sa palpaie becu la apa...am parcat,am alimentat cu antigel,era cu mult sub minim.nu am mai pornit motorul.ultima sansa sunt alte ceasuri.tre sa gasesc maine unele sa le incerc..neaparat..merg de orice model ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tracto, in topicul asta tocmai dspre asta se vorbeste

Cosmin, rezistenta infinit inseamna nu circule curentul absolut deloc. Daca nu ti-a afisat nimic este absolut ok

Eroarea aia intermitenta sper sa fi fost sporadica, cand mai faci rost de un VAG-COM mai vrifica inca o data. Poate e un contact imperfect sau... poate e defect ECU, asa cum zice procedura VW.

Ceasurile se potrivesc toate, dupa cate stiu. Oricum, daca nu se potrivesc, nu intra :)

Antigelul de ce ti-a scazut si, mai ales, de cand?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma asteptam sa scada.scriam ca prima data am schimbat termostatul.atunci nu am mai stat sa deschida termostatul sa faca circuitul.normal trebuia sa stau ,sa deschida ,apoi sa completez in borcan...am completat ulterior,da nu destul,se pare.oricum,antigelul nu era pe fundul vasului,era la un centimetru inaltime.acum am completat cu antigel cum trebuie.pierderi nu am (de antigel)pe nicaieri.ma duc sa o pornesc...inainte am sa vb cu cineva poate imi imprumuta senzorul si apoi ceasurile...ma gandesc ca nici senzoru astalalt sa nu fie bun...am vazut pe forum unii de abia la al treilea senzor aveau temperatura corecta....si repet,ca asta ma enerveaza:acul nu creste la infinit.se opreste la 120 de grade apoi scade la 115,si tot asa.... :))

nu cred ca e defect ECU...ar fi culmea ca numa ala sa fie baiu la ecu...o afisare eronata in bord...

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) Mai, prin infinit ma refeream la multimetru, nu la ceasurile tale.

Adica, de ex. masori o rezistenta, iti da 1 kΩ, iei probele alea de pe rezistenta, iti afiseaza infinit sau nu-ti afiseaza nimic.

infinit=nu este connductibilitate electrica deloc

Este posibil sa fie si senzorul, partea catre ceasuri sau chiar ceasurile in sine. Rezistenta pe 1 cu 3 trebuie sa fie aproximativa cu 2 cu 4. La tie cred ca pe 2 cu 4 ai rezistenta mai mica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu!!nu la masuratori ma refeream cand spuneam la infinit...stai linistit. :vaidecapulmeu: ..ma refeream la faptul ca acul ala de temperatura se opreste la o valoare ,nu urca la nesfarsit.masuratorile le-am facut bine.ma refeream strict la ceasuri...sper ca azi voi reusi sa verific ceasurile...

:study: p.s. credeai ca sunt cu pluta? :lol:

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata !!!am descoperit!!!senzorul de temperatura e de bai!am luat prima data alte ceasuri de la un amic-arata la fel.concluzie-ceasuri bune!pasul doi:luat de pe a lui senzorul,montat ceasurile mele inapoi-rezultat:apa sta sub 90,coboara cam pana la 80 apoi porneste termocupla...etc.totul e in grafic cu senzorul ala.gata cu cautarile.am sa trimit senzorul ala nou inapoi si iau altu.da de-oi nimeri unu bun.

multumesc pentru sfaturi prieteni.va anunt io cand pun senzor nou...de nici ala nu merge,iau unu de la second :icon_cool:

respect :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine imi poate spune daca sonda are numai o singura garnitura de cauciuc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am schimbat senzorul eu am gasit o garnitura pe cel vechi si inca una bucatele sub senzor.Am pus-o doar pe cea intreaga.Cred ca are doar una, una si buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu urmatoarele masuratori:

Indicator in bord | Ohm pini 1-3 ai senzorului | Termostat_____| Ventilator radiator

70C___________| 250 ohm________________| inchis_________| oprit

80C___________ | 240 ohm________________| putin deschis___| oprit

90-93C_________| 195 ohm________________| deschis_______ | pornit treapta 1

Am reusit sa ajung la 90C doar cu caldura oprita si stand pe loc.

In orice alta situatie nu creste mai mult de 70C.

Stie cineva valoara rezistentei senzorului la 90C?

post-14665-1263745341_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce valoare tre sa aiba,da nu cred ca e bine la tine temperatura in mers...ar trebui sa stea la 90 tot timpul,cu mici variatii...o fi bun termostatul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este, l-am schimbat, acelasi rezultat... D-asta m-am apucat de verificat altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot repetat... nu-i nimic, o mai fac o data

Oameni buni, cand vreti sa va lamuriti de posibile probleme atunci cand sunt implicate mai multe componente, incercati s-o porniti de la un capat in care aveti date VERIFICATE. Altfel va pierdeti timpul si banii aiurea.

Wizard, ai verificat temperatura reala a lichidului? Sunt sigur ca nu, ca altfel ai fi spus-o.

Ce ai facut tu:

1. Ai verificat rezistenta senzorului de temp care trimite date catre ECU. Potrivit acestei rezistente (275Ω), senzorul raporteaza catre ECU in jur de 83-86 grade - n-am graficul la mine, dar pe acolo e)

2. Exact in acel moment ai citit ceasul si acesta iti indica 70 grade. Ceasul isi ia temperatura de pe contactele 2 si 4 ale senzorului.

3. Termostat inchis, ventilator oprit.

Care este concluzia logica? Lichidul are in jur de 84 de grade, termostatul si ventilatorul sunt inchise, evident, iar tie in bord iti arata 70 de grade. Este doar o presupunere, pentru ca nu am certitudinea data de o masuratoare a temperaturii lichidului, dar care are sansa de a fi adevarata in proportie de 70%, cred eu.

Ce ai de facut?

- schimbi senzorul si poate ai norocul ca cel nou sa-ti arate temperatura in bord ok. Majoritatea GIII au aceasta problema... inclusiv al meu, dar nu ma deranjeaza

- incerci sa "reglezi" ceasul din bord

Exista postat pe forum, de mine si de catre altii, un grafic al evolutiei rezistentei cu temperatura. Este mai util decat tabelul ala din Autodata. Cauta-l si vei gasi rezistentele si peste 80 de grade

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!