Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

deci:daca temperatura reala atinge punctul de declansare al temocuplei (conform manualului),si aceasta nu porneste in nici o treapta ,nu e neaparat sa schimb termocupla sau senzorul?o varianta ar fi ca senzorul sa nu trimita bine informatia la ECU,aceasta informatie putandu-se regla sau ceva de genu asta, din VAG com?

repet:mie nu mi-a pornit deloc termocupla!la nici o temperatura....oricum..vad eu maine ce reusesc...merci de ajutor prieteni!

respect :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termostat - independent de celelalte componente. Functioneaza prin dilatarea unui lichid din interior

termocupla - independenta de functionarea celorlalte componente. Functioneaza prin dilatarea unui lichid din interior (este un comutator inchis-deschis)

senzor ECU si senzor IC -desi pot fi in acelasi corp, sunt independente de celelalte componente si independente intre ele

Practic, cu un termometru le poti verifica pe fiecare in parte, dar cel mai usor este sa verifici senzorul ECU si cu acesta pe celelalte pentru a nu sta cu termometru in vas tot timpul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cosmin: Senzori de temperatura care sa arate mai mult cand sunt defecti nu prea am vazut. In general cat am facut diagnoza pe Mk3 aratau mai putin. Ca sa fac si o statistica pe Mk3 am gasit 3 senzori de temperatura care aratau mai putin... in general cu 25-40 grade si in doua cazuri in care se reclama temperatura scazuta era blocat termostatul pe deschis si nu se incalzea motorul suficient. La tine e tocmai invers. Deja cand e vorba de mai mult e putin ciudat. Verifica neaparat daca iti functioneaza termocupla si electroventilatorul. Normal termocupla este separata si ar trebui sa il porneasca indiferent de valoarea eronata care o indica senzorul. Chiar daca e iarna electroventilatorul tot porneste daca stai pe loc cu ea. Vezi ca si electroventilatoarele mor subit... eu am schimbat unul la Golful meu III (partea proasta e ca sesizezi destul de greu treaba asta daca e rece afara si nu stai mult pe loc, 1.8 AAM e un motor care se incalzeste destul de greu fara de suratele lui mai mici).

P.S: Imi pare rau ca nu sunt in localitate sa te ajut ca ii dadeam cu VAG-u in cap teroristului. Si daca tot ai observat... ca nu mai am in semnatura Golf III iti spun ca inca il mai am. Sta in garaj, inca nu am hotarat soarta ei.

Modificat de preghicialex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat si eu senzorul de temperatura astazi! cu laptopul deschis la prog autodata am verificat cu un aparat de masura (ohmmetru ) si era cat se poate de bine valorile erau foarte apropiate de cele din program si din bord ,se invartea in jurul acelor valori am verificat tot ce tinea de senzori la motor inclsiv debitmetru,bobina de inductie,IAC-ul,clapeta de acceleratie etc. Totul era in parametri dar eu am o nelamurire, si anume cum imi dau seama cand decupleaza soclul automat ? PT ca pana sa se ridice temperatura apei cat de cat motorul mergea perfect dar cand s-a ridicat temperatura mai la 80-90 a inceput sa aiba unele mici intreruperi!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat si eu senzorul de temperatura astazi! cu laptopul deschis la prog autodata am verificat cu un aparat de masura (ohmmetru ) si era cat se poate de bine valorile erau foarte apropiate de cele din program si din bord ,se invartea in jurul acelor valori

Eu cred ca voi nu prea ati inteles prea bine ce trebuie sa verificati.

Valorilea alea din autodata nu te ajuta deloc daca nu le compari cu temperatura reala.

Nu stiu cum sa va fac sa intelegeti... Un exemplu putin exagerat:

Daca afara sunt 20 grade si porniti masina, pe bord, ceasul va arata ca temperatura lichidului este de 0 grade - evident temperatura este eronata.

Atunci nu va apucati sa comparati rezistenta senzorului pe care ar trebui s-o aiba la 0 grade cu cea din graficul de mai sus, pt ca sigur sunt apropiate.

Comparati rezistenta de la 20 de grade (adica aia reala) cu cat are senzorul :santa:

Deci aia din program si ai cu ohmetru sigur bat, este posibil sa nu bata cu aia reala

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci eu am facut in felul urmator: am pornit motorul. am accelerat pana s-a incalzit si cand a ajuns la 70 de grade pe bord am scos mufa si am comparat voltajul care il avea senzorul cu cele din autodata deci la 70 de grade era intre 400-500de ohmi la 90 de grade era intre 200- 290 de ohmi deci daca mie la 90 de grade pe bord senzorul imi arata in jur de 230- 250 de ohmi nu inseamna ca e bine? mai babeste de atat nu pot sa explic dar poate reusiti sa ma lamuriti cum imi dau seama cand decupleaza soclul automat!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am banuit n-ai facut nimic cu masuratorile astea. Chiar daca senzoul ar fi defect, tot ti-ar arata ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am stat aproape o ora la rand la un tester,doar ca sa imi spuna ca nu are mufa ca a mea.... :sbine: ..oricum..am schimbat termostatul,la fel face masina...la 118 grade pe bord,porneste termocupla in treapta 1....deschide termostatul..scade la 112-113grade....inainte de a deschide termostatul,se aprinde becu de avarie de la apa,din bord..dupa ce deschide termostatul,de scade temperatura,se stinge becul...si tot asa.....e clar.senzorul e gata ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Sint curios cum ti-ai remediat defectiunea (daca ai facut_o),a fost de vina senzorul de temp sau alceva ?? LA MULTI ANI :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal.la multi ani si tie! am comandat senzorul da numa anu asta vine...e singura varianta care a ramas.senzorul.celelalte componente functioneaza.cand pun contactul,cu motorul rece,acu la temperatura se ridica la 70 de grade,apoi creste in mod normal...eroarea finala e undeva la +25-30 de grade.acuma am un termostat in plus...va tin la curent.

ciao

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Baieiti

De 3 luni de zile am cumparat un golf 3 AAZ , echiparea GTD, problema mea este in felul urmator , la 1 saptamana dupa ce am cumparat masina sa spart caloriferul din interior imi baga antigelul in interior , am demotat bordul am schimbat caloriferul. si de atunti au inceput problemele masina abea abea daca baga caldura in interior pe perioada asta de iarna am fost nevoit sa trag masina pe dreapta pt ca nu baga cald , martorul imi indica o temperatura de 110 grade si foarte ciudat ca nu baga cald. in consecinta am schimbat urmatoarele piese

Pompa Apa

Termocupla

Senzor Temperatura (l-am cumparat pe cel care este potrivit pt masina mea )

Termostat

Dupa ce am schimbat toate aceste piese masina a inceput sa bage putina caldura calie , tot nu imi dau seama de ce se incalzeste in halul asta motorul si mi-e nu imi baga cald in interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caloriferul era nou sau second-hand?Daca era second ar fi trebuit sa-l bagi la compresor si sa-l desfunzi un pic si o spalare buna nu i-ar fi stricat.Daca caloriferul era nou e posibil ca cele tije/cabluri pe care le ai in masina la comanda de la caldura sa nu functioneze cum trebuie, sa fi sarit de la locul ei sau cine stie.

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai pus mana pe furtunele care intra in radiatorul de caldura din interiorul masinii?sunt calde amandoua sau doar unul?ai facut aerisirea cum trebuie? porneste motorul, tureaz-o 2-3 min, apoi opreste-o, si desfa capacul la vasul de expansiune. daca iti da antigel afara inseamna ca ai un dop pe undeva, nu isi face racirea cum trebuie + trebuie sa te gandesti sa nu fie stricat capacul prin care ies bulele de aer afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca un fel de finalizare la problema expusa de mine:am schimbat si senzorul,la fel e temperatura in bord...nici o schimbare...dar am aflat,cu ajutorul lui preghicialex,colegul nostru de pe forum,care mi-a scanat motorul,ca e intrerupt un fir ce pleaca de la senzorul de temperatura pana la ECU.nu am reusit singur sa aflu,masurand de la senzor la mufa aia mare care e firul cu probleme...de la un fir ce pleaca de la senzor imi corespund 2 contacte la mufa mare....nu stiu cum...astept parerile voastre..sa se atinga inauntru in cablaj?adica pana la mufa aia bare ?oricum...solutia mea: ma duc la electrician.unu care stie..gasesc io unul in tg mures.....multumindu-i inca o data lui alex pt ajutor,inchei aici mica mea expunere.orice parere e binevenita.

succes :huh:

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura a apei contine de fapt 2 senzori.

1. Senzorul pentru afisarea temperaturii lichidului de racire - semnalul este trimis la ceasurile din bord. Are 2 pini, numerotati cu 2 si 4. Firele care transmit semnalul sunt

- pinul 2 - fir maro/alb merge direct la masa de pe motor. Masa de pe motor este situata undeva la nivelul alternatorului, este f. vizibila.

- pinul 4 - fir galben cu rosu - mufa T28a de la motor/pinul 27 - intra in blocul de relee, mufa G2/pinul3 si de aici la ceasuri

2 Senzorul pentru temperatura lichidului de racire - semnalul este trimis la ECU. Are 2 pini, numerotati cu 1 si 3. Firele care transmit semnalul sunt

- pinul 1 - fir maro/albastru - mufa T28a de la motor/pinul 14 - ECU pinul 17

- pinul 3 - fir galben cu rosu - mufa T28a de la motor/pinul 19 - ECU pinul 42

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc paul.am sa fac masuratorile maine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semnalul ce vine pe pinul 17 de la ECU este vital. Semnalul este unul compus, 3 senzori trimit semnale pe acest pin: senzorul de temperatura a apei, senzorul de temperatura a aerului aspirat si potentiometrul clapetei de acceleratie. Vad ca multi dintre noi banuim in cazul unei functionari neregulate a motorului senzorul de temperatura a apei, dar la fel de bine poate fi unul din ceilalti senzori. De aceea, doar diagnoza poate depista care anume e defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pinul 17 este pin de masa, din acest motiv este comun mai multor senzori. Semnalul nu poate fi compus atata timp cat nu este multiplexat, iar o simpla rezistenta (senzorul de temperatura) nu poate face asta. Oricum, trebuie verificata continuitatea.

Totusi, mie mi se pare ciudat ca nu-i afiseaza -40 de grade. Asa ar fi trebuit daca ar fi fost intrerupt.

Cosmin, scoate mufa din ECU si verifica rezistenta intre pinii 17 si 42 ai mufei. E clar, sper, rezistenta spre senzorul de temp, nu pe pinii ECU. Senzorul de temp sa fie conectat.

Cosmin, ce eroare ti-a afisat?

P.S. Am recitit posturile tale, pt ca nu-mi mai aminteam problema ta, si raman la aceeasi parere, continui sa bajbai. Deja te-ai apucat de schimbat fara rost. Ai comparat rezistentele celor doi senzori? Sunt diferite? Spuneai intr-un post precedent ca daca scoti senzorul de temp atunci se modifica ralantiul. Pai atunci cum sa fie intrerupt firul?

Nu ai VAG-COM. Ok. Atunci scoate senzorul din locas, cumpara un termometru ordinar care sa aiba scala pana la 120 de grade, baga senzorul si termometrul intr-un borcan cu apa fierbinte si masoara rezistenta. Compar-o cu graficul postat anterior

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este un pic fortata notiunea de semnal. Practic avem de-a face cu 3 rezistente care isi modifica valorile functie de mediul in care lucreaza. Pe pinul 17 vine o valoare combinata a celor 3 rezistente (eu le vad montate in paralel). Functie de aceasta valoare ECU comanda sistemul de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, sunt montate in paralel. Dar pe pinul 17 nu "vine" nimic. ECU determina foarte simplu valoarea indicata de cei trei senzori. (senzorul pozitiei clapetei este tot rezistiv)

- masoara curentul (intensitatea curentului) aplicat intre pinul 17 si pinul 41 (pozitia clapetei). Tensiunea este cunoscuta, doar el alimenteaza, astfel determina rezistenta senzorului => unghiul cu care este deschisa clapeta

- masoara curentul intre pinul 17 si pinul 42 (senzor temp lichid). Tensiunea este aceeasi, obtine rezistenta => temperatura lichidului de racire

- masoara curentul intre pinul 17 si pinul 43 (senzor temp aer). Tensiunea este aceeasi, obtine rezistenta => temperatura aerului din admisie

Deci este cam impropriu sa spui ca vine o valoare combinata. De exemplu, la CAN-BUS se intampla ce spui tu, dar acolo semnalele sunt multiplexate pentru a putea fi interpretate separat. Oricum, cred ca e vorba de o divergenta de exprimare, nu de intelegere

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, pinul 17 e de masa, am studiat mai atent problema. ECU este atacat pe alti pini, 42 in cazul senzorului de temperatura a apei, 43 in cazul celui de temperatura a aerului. In cazul celor 2 senzori, prin modificarea rezistentei, curentul fiind constant, se modifica tensiunea pe pinul de intrare ECU. De ex.,la o temperatura a apei de 20 grade, tensiunea pe pinul 42 este de 2V, iar la o temperatura de 80 grade avem 0,2V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caloriferul era nou sau second-hand?Daca era second ar fi trebuit sa-l bagi la compresor si sa-l desfunzi un pic si o spalare buna nu i-ar fi stricat.Daca caloriferul era nou e posibil ca cele tije/cabluri pe care le ai in masina la comanda de la caldura sa nu functioneze cum trebuie, sa fi sarit de la locul ei sau cine stie.

Caloriferul este nou nout , furtunele sunt calde amandoua , acea clapeta care este comutata prin caburi functioneaza corect in parametri normali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai VAG-COM. Ok. Atunci scoate senzorul din locas, cumpara un termometru ordinar care sa aiba scala pana la 120 de grade, baga senzorul si termometrul intr-un borcan cu apa fierbinte si masoara rezistenta. Compar-o cu graficul postat anterior

tocmai ce scriam in ultimul post ca motorul a fost scanat.si eroarea era:open circuit or short to plus ..nu cred ca bajbai,cred ca ma apropii de rezolvare.atatea sfaturi(prietenesti dealtfel-va multumesc pt ele) am vazut pe pagina asta de nu mai stiu ce si cum...maine ma duc la electrician.ca ati vazut acuma eroarea,ar fi sau nu un fir intrerupt...de plus..??

ps:va rog sa imi puneti o imagine ,grafica sau poza,cu locul exact al ecu...am cautat in manual,da sincer...nu am gasit nimic clar,doar ca se gaseste in locul X.

merci :icon_thumright:

paul,motorul meu functioneaza excelent!!!nu am nici o problema nu caut vina senzorului de temperatura.doar ca temperatura pe bord e de 118 si scade -la deschiderea termostatului- la 115 apoi iara la 118..etc...ca si cum asa ar fi normal.termostatul functioneaza,termocupla la fel.

valentin am cumparat senzorul deoarece inainte de a face acest lucru-cand puneam contactul ceasul se ridica la 75 de grade cu motorul rece!!!- am luat un senzor de pe alt motor,de la un coleg,si cu ala-cu motorul rece-nu mi se mai ridica acul...atunci am crezut ca ala e problema.nu am sarit sa cumpar.intelegi?ce crezi ca eram nebun sa dau 65 de lei pe un senzor ca asa vreau eu?dar se pare ca m-am inselat...

sper ca m-ati inteles...astept opiniile voastre

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu baga caldura ori ai stricata comanda de la calorifer , ori ai garnitura sau chiulasa nasoala alceva nu vad dupa ce am citit topicurile tale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draga Cosmin, nu te apropi, te invarti in cerc. Eu abandonz discutia cu tine, pentru ca vad ca imi irosesc timpu si vorbesc mai mult singur. Fara suparare, dar nici macar nu te obosesti sa citesti...

1. Ai avut VAG-COM pe mana, al doilea lucru pe care trebuia sa-l faci, dupa citirea erorilor, era sa vezi ce temperatura iti arata ca ar avea lichidul de racire. NU MA INTERESEAZA CEASURILE, alea mai mult te incurca. Ti-am mai spus asta, VAG-COM este f. important. De acolo trebuia sa incepi.

2. Ai spus ca atunci cand ai scos senzorul de temp s-a modificat ralantiul. Asta exclude circuit intrerupt la senzorul care conteaza, adica ala la ECU

3. Ai spus ca termostatul deschide/inchide iar termocupla nu porneste ventilatorul chiar la 120 de grade.

1, 2, 3 ma duc cu gandul, dar nu sunt sigur pt ca tu nu ai nici o logica in verificarea componentelor, la IC (ceasurile din bord) sau firele care merg la acestea

Pentru intrebarile puse, chiar daca asta inseamna tot o verificare haotica:

ECU este sub stergatorul din dreapta. trebuie sa dai la o parte bucata aia de plastic.

P.S. Ce era inainte de open circuit or short to plus? Pune aici toata eroarea, nu franturi din ea.

Eroarea inseamna un circuit intrerupt sau in scurt. Nu are cum sa determine care fir este intrerupt, pote fi oricare din cele doua.

BAFTA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!