Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

imi vine greu sa ma resemnez cu gandul ca nu am ce sa ii fac..chiar nu e nimeni care sa aiba ceasuri model vechi si sa ii indice acelasi lucru si ceasul si vag-comul? si sa ii stea acul la 90..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citeai si pagina anterioara, la postul meu, ai fi citit cum am reusit sa fac ceasul din bord sa mearga in tandem cu vagul.Se decalibreaza in timp (cred) indicatorul din bord si astfel nu mai traduce corect informatia primita de la senzorul de temp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ hacki

si eu am avut problema ta.Imi arata 70- max80 pe bord , iar pe vag 90.Deci calculatorul masinii functiona bine deoarece primea datele corecte.Cred ca s-a stricat partea care arata in bord temp.Am schimbat senzorul si acum imi indica 80-90 pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum pot sa stiu eu daca senzorul care trimite informatia la ecu e bun si diferenta de 15grade intre ce indica ceasul si ce indica vagcomul e reala?adica de unde stiu ca senzorul care trimite informatia la ecu nu e pe duca(e inca in parametrii si nu il da ca eroare la scanare si el sa nu indice valoarea reala a temperaturii)

e concludenta verificarea cu termometru in vasul de expansiune??(nu e diferenta destul de mare?)

deci pana la urma trebuie schimbat senzorul de temperatura,nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica cu vag`ul temperatura.Daca iti arata 90 pe vag si 70 pe ceas, nu sunt probleme cu functionarea motorului.Daca nu te deranjeaza sa iti arate 70 pe ceas, nu este nicio problema.Tu decizi daca vrei sa il schimbi sau nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt cei care au probleme cu senzorul de temperatura a apei am postat o pagina din autodata despre cum se masoara senzorul de temperatura. Nu stiu daca este valabil si la diesel sau si la 1,6 clasic, asta este de la 1,6 AEK.

PS. Tre sa stiti putina engleza :vinemosul: :sbine:

post-30772-1261658863_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:biggrin: jale mare prieteni!am dat de o maaaare dilema: de ieri umblu cu temperatura 120 de grade.mai exact intre aprox.118 si 120 de grade(deschide-inchide termostatul)

brusc,fara nici un semnal pregatitor. pe scurt,cam asta e situatia:nu fierbe apa-e in limitele stiute!!! nu porneste ventilatorul!!! imi palpaie becul la apa,cand ajunge la 120 si nu mai palpaie cand deschide termostatul.becul de ulei nu palpaie-nu mi s-a aprins deloc!!! inainte de a cumpara senzorul respectiv-de temperatura,astept sugestiile voastre.

repet:termostatul deschide-sunt sigur,dar deschide la 120 de grade(dupa cum imi indica bordul..)

respect :)

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca nu deschide termostatul.Furtunul de jos de la radiator este cald/fierbinte cand ai temp de peste 100grade?dar radiatorul?Daca nu este cald/fierbinte s-a dus termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Daca intradevar lichidul de racire din instalatie ar avea 120 grade ,ai fi avut nu lichid de racire ci apa fiarta si abur,deci e o eroare a senzorului de temperatura(,arata cu vreo 30 de grade mai mult).Pt o mai multa siguranta fa o verificare cu testeru la temp apei, nu are cum sa fie cele 120 gr reale :rolleyes: :frigbaitata: :sbine:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca nu deschide termostatul.Furtunul de jos de la radiator este cald/fierbinte cand ai temp de peste 100grade?dar radiatorul?Daca nu este cald/fierbinte s-a dus termostatul.

deschide termostatul...furtunul de care zici e cald.am verificat.si repet:la 120 de grade(conform bordului)termostatul deschide,temperatura coboara la 115-116,apoi iara urca...tot asa...

chestia e ca nu stiu ce sa schimb.... :rolleyes:

in vara trecuta cand aveam probleme reale,cand mi s-a aprins becu de apa,s-a aprins si ala de ulei si a inceput buzzaitu...acu-nimica

v@sy,cum naiba de nu porneste ventilatorul???daca asa temperatura mare e?..io aia ma intreb

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bine verifica cu vag`u temperatura sau cu termometrul in vasul de expansiune si urmareste ce temp ai pe termometru sau vag cand temperatura pe bord indica 120.Posibil sa se fi dus senzorul.Ventilatorul este separat de senzorul de temp, nu am nicio idee de ce nu porneste.Radiatorul are 90 grade?Ca daca are peste 90 grade si nu porneste ventilator problema este la bulb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat si cu alt instrument temperatura? (in vas sau cu vagul).Sa fim seriosi, sa ai defecta termocupla de la radiator, termostattul sa deschida la 120,ecu sa permita functionarea motorului la 120 de grade mi se par cam S.F.. Cel mai probabil, asa cum zicea un coleg mai sus, senzorul de temp trimite informatii gresite la ecu si pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, atunci cand verificati un componenta care depinde de alte componente, incepeti de la un capat, nu verificati la inatmplare.

In cazul acesta, al termostatului, senzor temp ECU-IC, termocupla, cautati sa determinat TEMPERATURA REALA nu ceea ce crede alt senzor despre aceatsa temperatura.

Cu alte cuvinte, voi verificati un senzor, care ar putea fi defect, cu ajutorul altui senzor, care la fel, ar putea fi defect.

Prin voi ma refer la Cosmin :rolleyes:

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat si cu alt instrument temperatura? (in vas sau cu vagul).Sa fim seriosi, sa ai defecta termocupla de la radiator, termostattul sa deschida la 120,ecu sa permita functionarea motorului la 120 de grade mi se par cam S.F.. Cel mai probabil, asa cum zicea un coleg mai sus, senzorul de temp trimite informatii gresite la ecu si pe bord.

:rolleyes: nu glumesc deloc!si nu e SF.altfel nu scriam.temperatura urca pana la fix 120,apoi scade(am dedus ca deschide termostatul)apoi iar urca,ECU permite functionarea motorului,functioneaza ca si cum nu ar avea nimic in neregula.nu ar trebui sa se aprinda si la ulei becul din bord?sa tiuie buzerul?nu porneste ventilatorul,in nici o treapta....am citit cam tot despre senzor,incalzit motor...da asa ceva....nu am mai intilnit.....nu am luat nici o balta,nu a intrat apa pe nicaieri,nu am rupt nici un fir... :lol:

Valentin..nu inteleg nimic din ce zici...

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spun ca bajbai aiurea si poti bajbai asa mult si bine daca n-o iei de la un capat.

Hai s-o luam cu inceputul. Zici ca temperatura urca pana la 120 de grade? Cum ai determinat aceast temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa arata bordul!e singura informatie care o am referitoare la temperatura!

la aceasta ora cert este ca:

temperatura o am din bord(nu am avut unde sa masor cu vag-comul)

termocupla nu cupleaza ventilatorul in nici o treapta

sonda functioneaza(nu stiu la ce parametrii)-am scos-o si a crescut turatia-am bagat-o-s-a stabilizat turatia motorului

apa nu da afara si nici nu e mai sus de maxim,in borcan.

motorul porneste ca si cum nu ar avea nici o problema-adica ca de obicei

cea mai posibila cauza e sonda maine cumpar o sonda de temperatura si o schimb.va anunt(daca mai intereseaza pe cineva) rezultatul.

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bine ar fi sa pui un termometru in borcan si sa te uiti la temperatura reala(cand cea de pe bord ~120) si atunci o sa fi convins daca tebuie sau nu sa cumperi un nou senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmine, opreste-te

Daca vrei sa-ti rezolvi problema cat mai repede, citeste ce a scris V@si mai sus sau altii mai inainte si ia-o metodic

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.dar:cum desfac capacul la borcan fara sa ma oparesc?nu da pe afara?termometru gasesc eu pe undeva...daca bine stiu eu,nu se poate porni,apoi functiona motorul fara capac la vas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In nici un caz sa nu deschizi capacul atunci cand apa este foarte fierbinte. Lasa-l sa se raceasca putin, 5-10 min, dupa care desfa-l usor dar nu inainte de a infasura o carpa in jurul lui. Chiar daca apa va avea doar 75-80 de grade, tot iti vei da seama daca senzorul indica corect sau nu temperatura. Aici ar fi indicat un VAG-COM, sa compari temperatura reala a lichidului cu cea pe care o determina ECU. validand-o pe cea a ECU iti va fi foarte usor sa verifici celelalte componente: termostat, termocupa, senzor temp IC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul merge si fara capacul de la acel vas.Il desfaci inainte sa pornesti motorul sau imediat ce iai dat cheie il si desfaci si pui acolo termometru pana cand vezi ca in bord ai 120 si pe urma citesti temperatura reala de pe termometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, merge si asa. Eu asa am facut de cele mai multe ori. Insa ATENTIE sa nu te apropii de temperatura de fierbere cu capacul desfacut. Instalatia nu se afla sub presiune si lichidul va avea punctul de fierbere mai jos.

Adica sa urmareasca invers: citese temperatura de pe termometru pana cand se apropie de 95-100 de grade, dupa care o compara cu cea de pe bord

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am sa fac.si daca prin absurd,temperatura in termometru e buna,si in bord-nu...ce optiuni am?reale?daca temperatura corespunde am o varianta:termostatul,nu?daca nu,ce varianta am?

crd ca voi urmari in paralel evolutia temperaturii pe cele doua:bord si termometru pana la 100 de grade.

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la 95 (real) e suficient, nu merge mai departe.

Spun asta pentru ca in interiorul motorului sigur vor fi puncte mai fierbinti, iar lichidul, odata ajuns la temp. de fierbere, nu mai preia din caldura motorului.

Temperatura de pe bord n-are importanta, poti s-o ignori fara probleme. La mine imi afiseaza 75 cand am 90 (e de vina senzorul). Importante sunt senzorul care trimite date la ECU, termocupla si termostatul. Validarea senzorului ECU cu temperatura reala o faci cu VAG-COM, care etse indispensabil. Termocupla o verifici tot cu VAG-COM, comparand temp de pornire cu cea din specificatii. la fel si termostatul

Fa rost de VAG-COM

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!