Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

Eu cred ca iti indica bine temperatura, dar poti face mai multe teste extinse pentru a te asigura. Da intradevar daca acel senzor trimite catre ECU o informatie gresita (cum ca temperatura ar fi 60 de grade sa zicem, sau mai putin) acesta va injecta mai mult combustibil in amestec si implicit va creste consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi raporta temp max undeva pe la 70-75 grade cand intram in aglomeratie, acum pe vremea asta rece; cand o luam la drum mai liber prin oras, scadea pana aprope de 60-65 grade. am schimbat senzorul si imi indica la fel. ce sa mai fac sa indice corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

indicatorul meu sta cam intre 95-100.mentionez ca am antigel bagat in masina(de curand am pus termostat si antigel noi).

si nu imi fac probleme.nici nu caut sa ii gasesc vreo hiba.poate nu arata bine senzorul ala pe ceas...sa cine stie..cert e ca nu ii caut bai.pe drum intins sta pe la 90-95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ecu arata o temperatura normala de lucru /vag com sau alte metode de verificare, se poate regla ceasul sa arate temp corecta. E ceva de munca dar...

1) se desface bordul pt a scoate ceasurile

2) se desface capacul ceasurilor

3) se extrage ceasul temp

4) pe spate are o rotita de reglaj, se regleaza de acolo.

Schema de demontare e aici: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3798520

Modificat de CVA G3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi raporta temp max undeva pe la 70-75 grade cand intram in aglomeratie, acum pe vremea asta rece; cand o luam la drum mai liber prin oras, scadea pana aprope de 60-65 grade. am schimbat senzorul si imi indica la fel. ce sa mai fac sa indice corect?

Dar termostatul l-ai verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin si eu, am schimbat senzorul de temperatura, acum porneste la prima cheie, dar apare o problema, la drum intins, apa sta la 90, dar in aglomeratie, urca pana la 110 unde porneste ventilatorul..... cu celalalt senzor (vara), in aglomeratie urca la 90 si pornea ventilatorul, dar iarna nu prea se ridica deloc,decat in aglomeratie si am observat ca furtunul unde este termostatul era rece, in schimb cu senzorul nou totul merge ok, doar ca declanseaza la 110 , sa nu indice ceasul corect ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar termostatul l-ai verificat?

da. inchide si deschide corect. apa are temp normala verificata cu termometrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fiecare data knd se skimba senzorul de temperatura trebuie pus pe tester si comparate temperaturile da la ceas, de la tester si de la termometrul bagat in vasul de expansiune deoarece materialul din care sunt facuti senzorii nu este acelasi;sunt multe firme de ''construit'' senzori,unii sunt mai sensibili altii nu la temperatura. tocmai de aceea exista si acel reglaj la ceasul care indik temperatura pt ''calibrarea'' senzorului cu ceasul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea este ca dimineata acul turometrului sta putin peste 1000r/m, si dupa 10 minute se stabilizeaza la 800 r/m. am facut o proba: cand era cald motorul am scos mufa de la senzor si nu s-a modificat turatia; nu era normal sa cresca atata timp cat nu mai detecta o temp calda?

atunci sa zicem ca este un fir intrerupt de la mufa. nu era normal, in cazul asta, sa ramana turatia la 1000r/m ca si cand ar fi socul tras si cand e motorul cald? adica sa nu scada si sa stabilizeze la 800r/m...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scoate mufa cand este motorul rece si vezi daca se tureaza. am intalnit la un renaul sa stea turata cu senzorul deconectat si sa i scada turatia dupa ce s-a incalzit. la un alt g3 am observat ca si cu senzorul scos nu se tureaza-nu am incercat cu motorul rece decat pe timp de vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am inteles ca senzorul ala de temperatura da informatii doar la ceasul din bord. Si ECU si-ar lua temperatura din alta parte. Sper sa nu vorbesc prostii. Asta ar explica de ce nu se tureaza motorul cu mufa scoasa daca este cald.

:D

Poate sa-mi spuna cineva unde gasesc un termometru pt verificarea temperaturii si daca il pun in vasul de expansiune sau in alta parte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura este format de fapt din doi senzori. La unele generatii de Golf III chiar sunt doua corpuri. Un senzor trmite informatia catre IC (ceasuri) celalalt trimite catre ECU. ECU nu are alt senzor de temperatura. Daca sunt in corpuri diferite mufa are 2 x 2 contacte, daca este intr-un singur corp mufa are 4 contacte.

Daca iti este mai usor, fa rost de VAG-COM, afla temperatura lichidului de racire (citita din VAG-COM, nu de pe ceasuri) la care ventilatorul porneste in treapta I si spune-o aici. Iti vom spune noi daca merita sa te agiti sau nu. Fara senzor conectat creste turatia de ralanti

Daca tot ai timp disponibil, tot atunci poti sa masori rezistenta senzorului pe cele 2 perechi de contacte. Posteaza-le tot aici si te vom ajuta...

de fiecare data knd se skimba senzorul de temperatura trebuie pus pe tester si comparate temperaturile da la ceas, de la tester si de la termometrul bagat in vasul de expansiune deoarece materialul din care sunt facuti senzorii nu este acelasi;sunt multe firme de ''construit'' senzori,unii sunt mai sensibili altii nu la temperatura. tocmai de aceea exista si acel reglaj la ceasul care indik temperatura pt ''calibrarea'' senzorului cu ceasul.

Despre ce tester vorbesti Arabel? Cum se numeste? Unde este reglajul ala pe ceas? Poti sa pui o poza? La ECU cum ii faci reglajul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ma exprim eu gresit,dar i spun tester la VAG-COM. momentan nu am poza dar exista un reglaj la ceasul de la temperatura apei. acum nu stiu daca regleaza tensiunea rezistentei sau elasticitatea lamelei pe care e infasurata rezistenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam CVA G3

E totusi jenant pt VW cum au realizat senzorii astia. Daca cel de la ECU este ok de ce nu l-au facut si pe acesta la fel de exact? Si mie imi arata aiurea, dar temp. trimisa la ECU e ok. Bineinteles, daca masor rezistenta senzorului care trimite informatia la ceasuri este diferita de rezistenta senzorului catre ECU. Oare iesea asa de scump daca le faceau la fel?

Aveti vreunul vreun sennzor care arata temperatura bine si aveti timp sa-i masurati rezistenta pe cele doua perechi? Sunt curios daca rezistentele sunt apropiate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema asta o am si eu de cateva zile, am schimbat 2 senzori si acelasi lucru 110 grade, cineva din service mi-a zis ca asta ar fi o problema obisnuita la senzorii de temperatura.Senzorii sunt Feby ( made in germany :)) ) daca cineva rezolva si gaseste senzorul bun sa imi zica si mie firma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la masina fratelui meu acul ceasului temperaturii sta pe 90 de grade,creste pana in jur de 100 de grade pornesc ventilatoarele si apoi se opreste fix la 90

deci senzirul este bun

am sa mosor cei doi senzori si am sa postez valorile gasite,ma gandesc ca ar trebui sa masor cu motorul rece ca daca ar fi cald nu asi sti exact cate grade

ar avea temperatura apei iar valoarea rezistentei ar fi alta decat cea care este cand motorul este rece

am desfacut un senzor de temperatura si are in interior 4 arculete si doua pastile care nu stiu din ce material sunt facute si care isi modifica rezistenta in functie de temperatura apei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa functioneaza. Rezistentele ale ar trebui sa fie apropiate ca valoare. Daca masori cu motorul rece, masoara cumva si temperatura aerului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are MFA deci pot sa aflu si temperatura aerului problema este ca el este plecat mai tot timpul poate sambata sau duminica

la masina mea indica eronat imi sta undeva la 80 de grade si se urca pana pe la 90 de grade si din 4 senzori cati am schimbat asta arata cel mai aproape de realitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot pe aici pe undeva ca un senzor bun ar fi Hella...poate confirma cineva ca e bun?? m-am saturat de schimbat senzorul asta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am strofocat atat cu senzori@shit si de fapt indicatorul de bord arata aiurea....mi-am cumparat un cablu si am verificat azi. o sa incerc sa reglez ceasul din bord, sa vad daca reusesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, senzor bun e Hella. Si eu am luat Febi si sunt varza rau. Unu imi arata o temp mult mai mare 110 pe cand eu abia aveam 70-80 de grade. Totusi un lucru nu m-am lamurit, inel galben sau albastru la senzor? Ce semnifica culorile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pus cu inel galben ca sa era originalul. daca vrei sa te convingi ca cel galben arata corect, te pot ajuta eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pus cu inel galben ca sa era originalul. daca vrei sa te convingi ca cel galben arata corect, te pot ajuta eu.

ma poti ajuta si pe mine cu un senzor care sa indice calumea? sunt deja la al 3- lea si tot aiurea arata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!