Jump to content
gmy

Probleme instalatie spalare parbriz/luneta

Recommended Posts

gmy

Salut baieti!!! Poate sa-mi spuna cineva cum pot scoate rezervorul pt lichid, sau ce trebuie sa demontez ca sa-l scot? Imi curge din el si nu stiu daca sa-l schimb sau o fi sarit vreun furtun din el, si ma gandesc sa nu demotez prea multe de pe masina. Unde ar trebui sa actionez ca sa fie cat mai usor.

Multumesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
dannyb

Pe instalatia de spalat parbrizul este montat un Y din plastic. O cale duce la stergatoare si una la faruri.La mine s-a rupt una din cai si a trebuit sa desfaca masca , partea dreapta a barii, si farul dreapta ca sa poata ajunge la furtune si la vasul cu lichid de spalat.Deci, cam asta trebuie desfacut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
touran77
Salut baieti!!! Poate sa-mi spuna cineva cum pot scoate rezervorul pt lichid, sau ce trebuie sa demontez ca sa-l scot? Imi curge din el si nu stiu daca sa-l schimb sau o fi sarit vreun furtun din el, si ma gandesc sa nu demotez prea multe de pe masina. Unde ar trebui sa actionez ca sa fie cat mai usor.

Multumesc...

Probabil este prea tarziu un raspuns dar poate iti este de folos. In cazul meu problema era la furtunul care iese din pompa rezervorului de lichid. Era prea aproape de bara si s-a frecat cu timpul. Operatia a fost simpla: am dat roata jos si aparatoarea de noroi si am schimbat furtunul fisurat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gmy

Nu este tarziu pt ca nu am facut nimik legat de rezervor (nu am avut timp si cand este sa o fac probabil ca o sa schimb si distributia cu transmisia si altele). La cine ma duc sa-mi schimbe aceste lucruri mi-a spus ca s-ar putea sa fie de la garnitura pompei, adik sa nu mai tina. probabil ca voi vedea atunci. oricum e cam complicat sa o fac personal. multumesc mult pt raspunsuri... :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bocty

salutare... stiu ca au trecut 3 ani de la problema... dar imi poti spune cum ai rezolvat-o? si mie mi se scurg lichidele din rezervor si n-as vrea sa ma chinui sa o desfac din toate partile ca sa aflu intr-un final ca e ceva banal...

Share this post


Link to post
Share on other sites
KRL

Salutare, am un Vw Touran 2004 diesel 74 kw si mi-i s-a spart rezervorul de lichid pentru parbriz si l-am gasit in dezmembrari, dar mi-a dat unul de golf 5 oare se potriveste ? ... Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
lucaflo26

Am gasit si eu buba la pierderile de lichid spalator parbriz. Este furtunul care merge la luneta spate. O gaura foarte mica care la presiune scăpa lichid. post-19256-13929154113496_thumb.jpg

Edited by flotouran95

Share this post


Link to post
Share on other sites
manevra

floutouran95, te rog sa postezi cum ai rezolvat problema cu furtunul.Ori ai schimbat tot segmentul, sau merge sa-l badijonezi, pentru ca acolo totusi este ceva presiune ca sa ajunga lichidul pana in spatele masinii.Eu folosesc gaura din acel furtun toamna atunci cand trebuie sa golesc rezervorul de lichidul care nu corespunde cu anotimpul care urmeaza.Pun maneta pe spalare luneta,anulez spalare parbriz si astfel golesc lichidul de vara daca m-a prins iarna cu el in rezervor.   


Am uitat sa precizez ca nu pierd lichid de loc datorita acelei fisuri din furtun,doar ca atunci cand folosesc functia de spalat luneta curge pe jos in dr. fata ca la robinet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
moose

pai problema ta e tot la furtunul care merge la luneta si scurgerea e in apropierea rezervorului cand folosesti partea din spate. Roaga pe cineva sa actioneze maneta in timp ce tu observi o eventuala scurgere in momentul respectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lucaflo26

Manevra rezolvarea a fost simpla.Am taiat de unde era spart furtunul si l-am mufat la cald.Si asa cum zice Moose daca ai o gaura curge doar cand actionezi motorasul.Asa era si la mine

Share this post


Link to post
Share on other sites
manevra

floutouran, te rog sa fii mai explicit:. Ce fel de alt furtun ai folosit ca sa mufezi la cald acea spartura?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lucaflo26

E aceelasi furtun.Am taiat furtunul si norocul meu a fost ca ai mei unde locuiesc e vizavi o centrala termica si m-au ajutat 2 meseriasi de acolo.Daca astea ce lucreaza cu apa-canal nu au scule si in 15 min a fost gata.Deci practic am scurtat furtunul de unde se vede ca e incercuit in poza de mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
unchiu'

Se pare ca furtunele astea de la Touran se sparg usor.

Eu am luat masina cu vasul spart, si cu alt vas de rezerva.

 

Vasul cel nou nu avea gaura pt. senzor si pt pompa de spalat faruri. Asa ca le-am facut, si mi-am facut curaj sa montez rezervorul.

 

A trebuit sa dau jos scutul, bara fata, farul dreapta si apoi am desfacut tot ansamblul fata, cel pe care sunt prinse si radiatoarele. Ansamblul asta e prins in 8 suruburi. Tragger cred ca se numeste - nu stiu daca am scris corect.

Am departat tot ansamblul fata, cu tot cu radiatoare, spre fata masinii si asa am reusit sa scot vechiul rezervor, si sa-l montez pe cel nou.

 

Dupa ce am pus noul bidon, am observat ca furtunul pt spalatoarele de pe capota este fisurat. Am reusit sa-l bandajez cu silicon, pt ca era la vedere.

 

Apoi am incercat sa spal luneta. A stropit putin, si apoi aud cum stropeste lichidul undeva in interiorul masinii. Am verificat, si se prelinge de undeva din stalpul usii dreapta fata. 

 

Stie cineva cum se demonteaza ornamentele de pe stalpul din dreapta fata, ca de jos nu reusesc sa ajung la fisura?

Aveti vreun desen, poza cu traseul furtunului care merge spre luneta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Detox

Am impresia ca, conductele de lichid la luneta vin prin pragul drept..o sa caut in ELSA cand ajung acasa poate gasesc ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FanDinamo

@unchiu'

Vezi ca se prelinge pe la torpedou, este un furtun iesit. Dai torpedoul jos si vei observa singur ce ai de facut mai departe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
unchiu'

O sa dau jos torpedoul.

Precis vad mai bine, desi scurgerea pare sa vina de undeva din stalpul usii pasagerului.

 

Oricum, o imagine ar fi binevenita.

 

Multumesc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
FanDinamo

Asa am rezolvat eu problema, poate la tine este intreruperea in alta parte, dar cred ca este de la imbinarea aia de care ti-am spus mai sus, in spatele torpedoului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
unchiu'

@Fan Dinamo - am demontat torpedoul, si am gasit gaura in furtun. Am bandajat cu silicon. Sper sa tina. Multumesc.

post-108638-0-51056300-1418023498_thumb.

post-108638-0-53328300-1418023499_thumb.

post-108638-0-54192500-1418023500_thumb.

post-108638-0-20266200-1418023501_thumb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FanDinamo

Cu placere, o saptamana usoara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ClaudiuMarantz

Va salut prieteni. Cand dau lichid la geamul de pe spate, apa nu ajunge la stropitoarea din spate si in urmatoarea secunda imi curge pe la pedale. In special pe frana si acceleratie. M-am uitat cu lantern  si cat este posibil si vizibil se vede ca apa vine de sus din spatele  undeva ceasului de bord de sus. A mai patit cineva asta  ?  Sunt nevoit sa demontez bordul pentru remedierea problemei ? Astept orice raspuns. Multumesc frumos.

E vorba de masina din semnatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

din nefericire, furtunul care duce solutie de spalat la luneta trece prin interiorul masinii, deci si pe sub bord.

trebuie mai intai sa vezi unde este spartura si pe urma iti dai seama daca merge reparata fara demontarea bordului. teoretic ar trebuis a se poata, dai jos ceasurile de bord, etc iti faci loc. 

 

o sa ia nevoie de 2 cuple sa repari conducta de plastic : 1J0955875R si 1J0955875P

 

http://vwts.ru/forum_txt/index.php/t116388.html

Edited by andrei_221

Share this post


Link to post
Share on other sites
ClaudiuMarantz

Multumesc  #andrei_221 am scos ceasurile de bord, insa nu se vede nimic in spate. E mascat totul sa nu se poata umbla. Pana la urma cred ca trebuie data jos plansa de bord.  Cuplele alea doua pentru a repara conducta se gasesc la magazine de piese auto ? Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alex J

Am un VW Touran 2004, 1.9TDI , la 331000km .

Printre multe alte probleme, furtunul spalator de la una din duze este sectionat complet (Poza).

Fiind un copex de aproximativ 8-9mm FI zic eu, voiam sa va intreb ce variatna este pentur a imbina cele 2 capete, avand in vedere ca nu merita 110 lei pe un tub nou.

O nuca in gen nut/feder sau alta piesa care ca incapsuleze aceste capete m-ar intereresa daca ati mai folosit.

 

 

Multumesc

 

PS Am cautat acest subiect in Search pe forumuri si nu am gasit 

 

 

TOURAN SERIE ȘASIU .jpg

FURT SPALATOR.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
zme-ul

aceeasi problema am avut-o si eu, exact in acelasi loc

am cumparat un furtun cu diametru cat exteriorul celui de pe masina si imbinat, strans cu zip ties - sa nu fie foarte lung ca se cuteaza si face obstructie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alex J

Am inteles, multumesc frumos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri