Jump to content

Carburator Pierburg


bastil
 Share

Postare recomandată

imi puteti spune si mie ce e cu vasul galben? F1 vine de la rezervor si intra in vasul asta galben. F3 si F3 sunt furtune care ies din el si intra, unul sub carb - direct in galeria de admisie (are o electrovalva pe el) iar celalalt intra direct in carb.

cineva spune ca s-ar putea defecta captorul de vapori si de aceea sa nu imi mai stea la relanti... ?? tind sa ii dau dreptate avand in vedere ca bujiile sunt cam afumate...

adevarul este ca, punand returul intr-o sticla de 2.5L (chiar sub capota) pe retur imi curgea cam 1L de benzina la 1Km !!! ceea ce mi se pare foarte mult. daca din vasul asta galben iasa benzina si intra in/sub carb se pare ca este ceva cu el de vreme ce , pe furtunul care intra sub carb...nu pare sa vina benzina!!!. poate elctrovalva aia sta inchisa -e defecta -nu primeste comanda sa deschida atunci cand trebuie... am verificat-o cu un aparat de masura si pare sa nu fie defecta (vreau sa spun ca nu e intrerupta de la un pin la altul. poate stie cineva ca valoare trebuie sa imi arate)

post-8522-1267809097_thumb.jpg

Modificat de kenno
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 415
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • miki_21

    79

  • B0BBY

    21

  • cosmin cautis

    19

  • catalinrx25

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

referitor la electro-valva aceea de pe F3, am scos mufa si am masurat valoarea curentului care intra in ea. cand sta la relanti, curentul este de 4,94 V. cand incepe sa varieze relantiul, incepe sa se modifice si valoarea curentului care ar intra in electro-valva. cu toate astea, cu mufa sau fara mufa pusa la electro-valva relantiul tot nu sta locului... iar daca valva merge, iar curent primeste, se prea poate sa fie ceva in vasul galben sau pe furtunul/ teava care iese din el si merge sub carb... nu am mai avut timp dar o sa verific vasul asta si furtunul cat de curand.

astfel, pana acum a mai ramas de verificat sonda lambda, captorul de vapori (cand voi primi raspuns referitor la ce simptome imi arata ca ar fi stricat? ) si, daca stie cineva, sa vad ce e cu vasul galben?

post-8522-1267816012_thumb.jpg

Modificat de kenno
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutare!

readuc la viatza acest topic deoarece am o mica prtoblemutza si nu reusesc sa imi dau seama ce se intampla; la cald porneste foarte greu motorul adik trebuie sa invarta vreo 3-4 secunde si sa tin si acceleratia calcata putin; dupa ce porneste merge innecat cateva secunde si apoi isi revine; am verificat tot ce trebuie verificat, curatzat si asha mai departe si cauza acestor porniri nasoale este in final faptul ca dupa ce opresc motorul mai intra benzina pe clapeta de acceleratie - nu multa dar intra si este tot timpul umezeala; ce nu-mi dau eu seama care este cauza acestui fenomen? din cauza presiunii atmosferice si data fiind suprafata mare a benzinei din camera de nivel constant sa se faca un fel de vacuum inspre clapeta si sa traga din camera? cert e ca de acolo vine benzina dar nu imi dau seama de ce si cine o impinge sau cine face vacuum si o trage spre clapeta? daca are cineva o rezolvare sau pareri va rog sa scrieti cu incredere :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am incetat o vreme ca sa nu par pisalog dar problema mea persista ca domestos: am verificat furtunele toate si sunt in regula. am schimbat bujii, fise capac delcou si pipa. am curatat carbul la CARFIL si tot degeaba. urmaresc in ce situatii face figuri incercand sa gasesc un tipar dar daca in anumite situatii face asa, data viitoare in aceeasi situatie nu mai face (si invers). daca ar fi un tipar sa se repete atunci mi-as da seama de unde vine problema.

mai nou, cand o calc parca are tendina sa "de-a in nas" de parca s-ar ineca motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cosmin cautis

Eu am fost de curand cu masina la un carbotest, mergea turata si nu intra socul cand trebuia iar daca intra asa ramanea. Mi-a desfacut tot carburatorul bucati, si a gasit ceva garnituri rupte pe care le-a inlocuit dupa care l-a reglat pe banc si pe masina, acuma merge super, consumul s-a redus considerabil iar toata "smecheria" m-a costat 150 ron. Daca te intereseaza, carbotestul l-am facut la Renault in pantelimon.

Daca scoate si fum cand "are tendinta sa dea in nas" e posibil sa fie de la amestec, daca nu poate avansul.

reglaje_simple_pierburg_2e2.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost de curand cu masina la un carbotest, mergea turata si nu intra socul cand trebuia iar daca intra asa ramanea. Mi-a desfacut tot carburatorul bucati, si a gasit ceva garnituri rupte pe care le-a inlocuit dupa care l-a reglat pe banc si pe masina, acuma merge super, consumul s-a redus considerabil iar toata "smecheria" m-a costat 150 ron. Daca te intereseaza, carbotestul l-am facut la Renault in pantelimon.

Daca scoate si fum cand "are tendinta sa dea in nas" e posibil sa fie de la amestec, daca nu poate avansul.

Hmmm, CINEVA MAI MA SI ASCULTA :P

Bv cosmin.

Nenea ala de la pantelimon nu numai ca face minuni, dar il si regleaza sa consume putin, si sa mearga perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare!

problema mea nu cred ca are mare legatura cu topicul, dar din pacate nu pot crea unul nou, asa ca .... :

am un motor 2.0 gti de Passat din '92, cu injectia vacumatica, o porcarie. mentionez de la inceput ca motorul e montat pe un golf 2, masina pregatita pentru VTM si paralel, deci consumul nu e problema, ci doar cuplul/puterea. am dat jos absolut toata partea de injectie, pana la galeria de admisie. am facut flansa, si am o montat doua carburi 32IRM, clasicele de pe dacia 1300, din considerente de simplitate si foarte usor de gasit piese si consumabile. problema mea e in felul urmator: cei de la Carfil zic ca nu mai fabrica nici un tip de jigler. le trimisesem mail cu rugamintea sa-mi spuna unde gasesc jiglere calibrate pentru 1000cmc, din moment ce pe site au ca specificatii la produsul 'carburator 32irma 500cmc-1600cmc'. mi s-a raspuns tare flegmatic sa nu-i mai deranjez cu intrebari d'astea. as avea nevoie de adrese de service-uri/firme care au banc de probe pentru carburator si imi pot sincroniza si calibra carburatoarele pentru cilindreea mea, in asa fel incat sa nu-mi mai inece motorul peste 3-4000rpm, din cauza surplusului de benzina, 32irma fiind calibrate pentru 1300 cmc/buc, iar eu alimentez practic doar 1000cmc cu un singur carburator. sunt din Sibiu dar n-ar fi o problema daca as gasi ceva prin bv sau buc.

asa... asta e o parte a problemei. partea a doua: intre timp am gasit un Pierburg 2E, de pe un 1.6, am anulat toata partea de vacum si soc..etc - deci full manual/mecanic. jiglerele au 110, respectiv 127.5. am dat la freza inca o flansa, si o sa fac o varianta alternativa, cu alimentarea celor patru cilindri doar pe un carb, 2E-ul asta. jiglerele asta fiind identince cu cele de la dacia 1300 ca si constructie, imi pot permite sa fac variate jonglerii cu diametrul gaurii. asa......pur informativ... stie cineva pe unde ar trebui sa ajung cu ele ca sa alimentez corect 2000cmc? sau doar din aproape in aproape, cu incercari repetate? si altceva - cel mai mare dintre ele, 127.5 e cel de aer care face aspiratia, jiglerul de relanti, sau cel principal de benzina?

post-44043-1279657524_thumb.jpg

Modificat de ovidiu_r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

salutare baietzi,am o mare problema cu masinutza mea.Am un golf 2 din "85 1,8 gti cu "deosebitul" carb Pierburg.daca are cineva(bineinteles contra cost) "T" de pe carburator care regleaza relantiul ala de deasupra capacului culbutor,am cautat peste tot (in ARAD )si nu am gasit nici nou(la un pret mai accesibil) nici second. mersi anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg ce e T-eul ala de care zici?

Ce teu exista deasupra capacului culbutorilor? Care si regleaza relantiul?

Si daca e GTi sigur nu e cu Pierburg 2E :) , e injectie. Cred ca poza sau mai multe amanunte ar ajuta.

Modificat de Bugtuner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg ce e T-eul ala de care zici?

Ce teu exista deasupra capacului culbutorilor? Care si regleaza relantiul?

Si daca e GTi sigur nu e cu Pierburg 2E :frigbaitata: , e injectie. Cred ca poza sau mai multe amanunte ar ajuta.

salut,uitate te rog la pagina 2 in data de 17 Ian la poza ce a trimis-o MIKI 21,acolo este piesa nr 13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul are nevoie de capsula termina ce se dilata liniar, si tine clapeta un pic deschisa pana motorul e rece.

Este conectata pe circuitul de racire in serie cu capsula socului. Nu am mai auzit pe nimeni sa numeasca T acest obiect. Din pacate nu stiu de unde poti gasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este vorba de piesa nr 13 care are rolul de a tine motorul putin turat pana sa incalzeste; eu am gasit piesa asta noua la aprox 350 ron, poate oleak mai ieftina, dar in acelasi timp se pare ca sunt la noi in dezmembrari si carburatoare complete la 100 ron urmand sa merg sa vad exact ce model de carburator au la dezmembrari ca sa nu vorbesc prostii si revin cu raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul are nevoie de capsula termina ce se dilata liniar, si tine clapeta un pic deschisa pana motorul e rece.

Este conectata pe circuitul de racire in serie cu capsula socului. Nu am mai auzit pe nimeni sa numeasca T acest obiect. Din pacate nu stiu de unde poti gasi.

mersi de sfaturi !

este vorba de piesa nr 13 care are rolul de a tine motorul putin turat pana sa incalzeste; eu am gasit piesa asta noua la aprox 350 ron, poate oleak mai ieftina, dar in acelasi timp se pare ca sunt la noi in dezmembrari si carburatoare complete la 100 ron urmand sa merg sa vad exact ce model de carburator au la dezmembrari ca sa nu vorbesc prostii si revin cu raspuns

mersi mult miki

mersi mult miki

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat problema cu capsula aia termica,mersi mult pt ajutor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

readuc la viatza acest topic deoarece am o mica prtoblemutza si nu reusesc sa imi dau seama ce se intampla; la cald porneste foarte greu motorul adik trebuie sa invarta vreo 3-4 secunde si sa tin si acceleratia calcata putin; dupa ce porneste merge innecat cateva secunde si apoi isi revine; am verificat tot ce trebuie verificat, curatzat si asha mai departe si cauza acestor porniri nasoale este in final faptul ca dupa ce opresc motorul mai intra benzina pe clapeta de acceleratie - nu multa dar intra si este tot timpul umezeala; ce nu-mi dau eu seama care este cauza acestui fenomen? din cauza presiunii atmosferice si data fiind suprafata mare a benzinei din camera de nivel constant sa se faca un fel de vacuum inspre clapeta si sa traga din camera? cert e ca de acolo vine benzina dar nu imi dau seama de ce si cine o impinge sau cine face vacuum si o trage spre clapeta? daca are cineva o rezolvare sau pareri va rog sa scrieti cu incredere :icon_thumright:

Salutare,

Si eu am aceeasi problema cu pornitul la cald. Am masina de 2 ani si tot timpul la cald porneste greu si merge pentru scurt timp putin inecat dupa care isi da drumul. Eu cred ca majoritatea au aceasta problema. In manualul de service sau manualul utilizatorului scria ca pornirea la cald se face cu acceleratia calacata (la jumate cand motorul este cald si la podea cand motorul este foarte cald), exemplifica acolo in functia de pozitia indicatorului de temperatura din bord. Eu am incertcat de cateva ori si parca a pornit mai usor cu acceleratia apasata dar cred ca sigur este alta explicatie. Asa ca, cum spunea si miki cine are o rezolvare sau parere sa scrie cu incredere.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat problema cu capsula aia termica,mersi mult pt ajutor !

cum e treaba? ai pus capsula pe carb? e ok?

Salutare,

Si eu am aceeasi problema cu pornitul la cald. Am masina de 2 ani si tot timpul la cald porneste greu si merge pentru scurt timp putin inecat dupa care isi da drumul. Eu cred ca majoritatea au aceasta problema. In manualul de service sau manualul utilizatorului scria ca pornirea la cald se face cu acceleratia calacata (la jumate cand motorul este cald si la podea cand motorul este foarte cald), exemplifica acolo in functia de pozitia indicatorului de temperatura din bord. Eu am incertcat de cateva ori si parca a pornit mai usor cu acceleratia apasata dar cred ca sigur este alta explicatie. Asa ca, cum spunea si miki cine are o rezolvare sau parere sa scrie cu incredere.

Multumesc.

la mine s-a rezolvat prin anularea socurilor de pe carburator. de ce? socurile sunt pe baza de apa calda si se transmite caldura de la corpul socului la corpul carburatorului iar benzina continua sa se vaporizeze dupa ce opresti motorul la cald - nu ajunge sa chiar fiarba dar se incalzeste fff tare si degaja foarte multi vapori; daca apuca sa se mai raceasca motorul porneste ok ca se mai risipesc si vaporii aia dar daca vrei sa-l pornesti la 10 - 15 min cand are in carburator numai vapori de benzina in exces din cauza incalzirii excesive a corpului carburatorului nu are cum sa fie ok pt ca amestecul este extrem de bogat. pana-i consuma pe vaporii aia si pana incepe din nou sa mearga carbul ok functioneaza ca si innecat motorul. acum eu nu zic sa faceti ca mine ca e foarte nashpa fara soc atunci cand motorul e rece, adik vreo 10 min pana se incalzeste binisor. solutia ar fi ca aceste socuri sa fie cumva electronice sau sa punem sistem de injectie benzina si gata treaba :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vin si eu cu o intrebare. Cat de mult poate sa influenteze jiglorul performantele motorului? Ma refer la cat de bine trege motorul, pentru ca eu am acum un jiglor mai mic decat cel original.Din ce am vazut pe aceleasi carb 2E2, sunt mai multe tipuri de jiglore, iar eu aveam cica de 14 iar acum am pun unul de 11-12? si motorul nu mai trage asa cum tragea la inceput. La acceleratie pare sa fie gatuit si se tureaza cam greu iar din 3000 - 3500rpm isi da drumul dintrodata si turatia urca mult mai usor si se simte un plus de putere.Acum stiu ca, cuplul incepe mai sus dar cand am luat masina pot sa spun ca tragea super bine si se tura super fain, dar acum parca are dop. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jiclorul principal e cel prin care trece benzina pentru a crea amestecul care intra in cilindrii; pentru doua gauri diferite, una mai mare si una mai mica la jiclere diferite dar la aceeasi presiune de alimentare prin cea mare va trece implicit mai multa benzina; mai multa benzina inseamna dupa cum se stie putere mai mare la motor pentru ca arde mai mult combustibil si in cilindru se creeaza presiune mult mai mare; partea proasta este ca daca trece mai multa benzina spre cilindrii va creste evident si consumul; solutia la problema ta e sa pui jiclorul care era inainte, dar care ca tot veni vb nu este cel original, acela fiind de 10 sau 12, nu mai stiu exact dar daca te apuci de cautat pe ruddies-berlin.de vei gasi sigur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles Miki, o sa incep sa caut in ruddies sa vad ce gasesc. Jiglorul pe care l-am schimbat era cel original, asa ca voi incerca sa vad ce e cu el pentru ca l-am pus deoparte. Trebuie sa vad din ce cauza dupa ce l-am schimbat, impreuna cu alte garnituri si capsule, motorul a mers din nou, si s-au rezolvat problemele care le aveam (practic nu mai mergea pe benzina). Ideea e ca nu ma intereseaza atat de mult consumul pe benzina(cat timp ramane totusi in parametrii) pentru ca eu fac parte dintre acei "posesori nu pasionati" care "au si gaz" pe golf. Din ce am citit pe topic, exista in Brasov ceva serviceuri care fac minuni la carburatoare si ma bate gandul tot mai serios sa iau cutia cu toate piesele care le am pentru carburator si sa le fac o vizita intr-un weekend.

Cei care au fost cu carburatoarele la aceste serviceuri, ca sa nu dau nume, ce recomandari aveti? Merita sa bat drumul de la Cluj pana la Brasov? SI ce sanse am sa ma poata ajuta cu problema asta?

Modificat de andreiand1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o intrebare. Cat de mult poate sa influenteze jiglorul performantele motorului? Ma refer la cat de bine trege motorul, pentru ca eu am acum un jiglor mai mic decat cel original.Din ce am vazut pe aceleasi carb 2E2, sunt mai multe tipuri de jiglore, iar eu aveam cica de 14 iar acum am pun unul de 11-12? si motorul nu mai trage asa cum tragea la inceput. La acceleratie pare sa fie gatuit si se tureaza cam greu iar din 3000 - 3500rpm isi da drumul dintrodata si turatia urca mult mai usor si se simte un plus de putere.Acum stiu ca, cuplul incepe mai sus dar cand am luat masina pot sa spun ca tragea super bine si se tura super fain, dar acum parca are dop. :(

Carburatorul 2E2 este un carburator dublu-corp. Adica, primul corp functioneaza in regim economic pana pe la 3.500 de rotatii/min, iar al doilea

intra abia apoi in functiune sau intra in functiune la sarcina marita , de exemplu pedala apasata la o acceleratie in forta. Din acest motiv duza ptr

combustibil din primul corp este mai mica fata de cea din al doilea corp. De aceea micsorand diametrul duzei din primul corp simti ca motorul

nu mai trage dar simti ca trage dupa ce intra in functiune si al doilea corp.

Acea duza de combustibil foarte rar se decalibreaza, asa ca nu vad motivul schimbarii ei. Apoi acea duza are diametrul astfel ales

incat prin ea motorul sa primeasca un amestec cat mai ideal ptr ardere, adica sa aiba acel raport stoechiometric cat mai bun.

Aici este un site care iti mai poate clarifica cateva nelamuriri :

http://www.scritube.com/tehnica-mecanica/A...ectia-31647.php

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rudolf , multam pentru link. M-am uitat peste el si intre timp am dat de omu cu carburatoare de la Brasov. Proabil intr-un weekend liber voi lua cutia cu surprize :unsure: si voi face un drum de Brasov sa ma ajute meseriasu respectiv, sa aduca carburatorul la normalitate. Prefer sa intru in sezonul rece cu toate problemele astea rezolvate. Am vreo 2 pierburguri 2e2 donatoare, kit de reparatie pentru carb si cred ca, cu cunostinte mai avansate se poate rezolva treaba asta dat fiind ca, cabruratorul totusi este functional, dar nu asa cum ar trebui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baieti, am o intrebare, unde merge firul din poza? l-am gasit doar asa leganand, cu o mufa mama pe ea, care se vede ca e taiata...

post-69484-1284970252_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa traiesti Miki o mie de ani pentru explicatile date legate de carburatorul pierburg!! Eu am reusit sa mi-l pun la punct singur dupa explicatile tale! Totusi mai am o problema ,nu cred ca lucreaza al doilea corp,pana la 120 km urca rapid si dupa acea pana la 150 ii trebuie timp,. si mai mult nu merge ,am motor de 1800cm3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GVP - firul din poza trebuie sa se conecteze la o mufa corespondenta care vine din blocul de relee; acolo exista un releu care la un moment dat cand apa din sistemul de racire atinge aprox 30 - 40 de grade da curent iar in corpul socului unde intra firul din poza exista o rezistenta electrica si aceasta cand este alimentata incalzeste arcul bimetalic care deschide clapeta de soc pentru ca aceasta sa se deschida mai repede; pe scurt spus este un fel de frectie la picior de lemn deci daca nu gasesti usor mufa corespondenta sau macar firul pentru ea (vine pe acelasi "tub" cu firul senzorului de temperatura apa din capatul chiulasei) las-o asha ca nu e bai - izoleaza capatul ala din poza si prinde-l undeva sa nu mai atarne si gata

Cris - nu pot sa iti spun asha ce e de nu mere mai tare de 150; solutia ideala ar fi sa pui carbul pe un banc de reglaj dar in lipsa poti sa faci vacuum la capsula care deschide treapta a doua sa vezi daca o deschide si sa dai niste acceleratii foarte puternice si bruste cu capacul filtrului de aer luat jos si masina stand pe loc sa vezi daca baga benzina si la treapta a doua si cat si cum - teoretic pot fi doua probleme, ori nu functioneaza treapta a doua si atunci nu ai ce sa-i ceri ca nu are cu ce sa mearga mai tare ori se deschide dar raportul aer benzina pe care-l creeaza nu e corect si cel mai probabil nu baga benzina ca lumea si atunci saraceste amestecul prea tare (ca daca ar baga benzina mai multa decat are nevoie ar consuma foarte mult dar s-ar si duce de numa); in prima faza vezi cum stai cu consumul si daca e ok dar totusi nu-ti place cum mere masina cauta un atelier mai profi pentru carburatoare zic eu ca sa stie sa faca mai mult decat o simpla curatare

Modificat de miki_21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ii fac un carbotest la reno langa cora panteliom. mai bine sa isi bage nasu cineva care se pricepe :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!