Jump to content

Passat 3BG cu motor 2.0 TDI 136CP


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

aaaaaa

nici vb de fum :D

multam (inca o data) Cosmin ^_^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt curios daca este cineva printre noi care si-a resoftat motorul...si ce impresii are despre putere si consum..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai zis noi te-ai referit la cei cu tipul asta de motor,asa e 50rio?Ti-am zis ca m-ar tenta asa ceva.Chiar azi am vazut undeva pe forum un post despre tuning-uri,firma se numeste TCM,iar seful e un anume dl. Voinea.Conform datelor furnizate de acestia ne putem duce motoarele pana in 175cp cu 403Nm.Cred ca e fantastic,o sa rupa "norii" cum se zice la cilindreea care o oare!Iese mai tare decat 2.0tdi 140cp!Eu ma gandesc ca sansele sa se intample ceva cu motorul sunt 50-50%,multe tin si de norocul care il ai.Dar dupa mine mai e o problema.Parca am mai zis,cred ca am avut una din primele masini cu motorul asta,asta intamplator fara sa stiu prea multe de asta,asa a fost sa fie,la vremea aia m-a incantat ca are cp mai multi si e euroIV.Pana anul trecut i-am facut reviziile si i-am schimbat aditivul de la DPF ba la Scorpion Focsani ba pe la alte service-uri.Ei,anul trecut cand am ajuns la Sandra Iasi cu bujiile,cand i-a facut scanarea pe tester-ul le-a dat defectul,dar citirea au facut-o deci on-line.Si concluzia a fost sa ma reprogramez peste o saptamana sa le schimb(au fost aduse din Germania)si faza tare SA FACA UPDATE LA SOFT-UL MASINII!Si am zis cum adica?Pai asa ca masina nu mai figura in baza lor de date de mult timp.Si le-am spus ca am zis ca au schimbat aditivul la reprezentanta Focsani,ei au spus ca n-au inregistrat actiunea.Inainte sa faca acest update m-au intrebat daca am chip tuning pe masina.Ei si de atunci numai la Iasi ma duc.Si vreau sa frecventez in continuare service autorizat,in primul rand datorita tester-ului.Multe service-uri au tot felul de testere mai complete,mai putin complete,dar cand aud de codul asta motor se fac ca ploua.Si atunci oare nu afecteaza tuningul testarea motorului?Eu oricum pe 23 oct am programare pentru revizie,verificare stare tehnica,schimb lichid de frana si o sa-i intreb chestia asta, sa ma lamuresc exact.Si mai sunt si avantaje la reprezentanta,se mai prind actiuni gratis(dupa cum am mai zis am schimbat setul de bujii gratis,cu chitanta,cu eticheta in portbagaj,cu garantie).

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, cand am zis "noi" ma refeream la cei cu motor de 2.0 TDI DPF 100 kw :rolleyes:

Eu din ce am vorbit cu Voinea am inteles ca e bine intre 30 si 35 CP (maxim) si 70 nm la cuplu. M-am mai uitat si pe alte site-uri din Germania la modificarile aduse motorului si acolo tot asa scria: +30 CP si +70 nm, adica 166 CP si 405 nm. Sincer, si eu sunt de parere ca asta e cea mai safe..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa va rezumati strict la lucruri privitoare la motoarele de 2.0 TDI. Restul discutiilor le veti purta pe topic-uri dedicate, sau pe privat. Posturile offtopic au fost sterse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volkswagen 2004 Passat BGW Select GearboxFRK 6-SPEED MANUALGVS 6-SPEED MANUALHHQ 6-SPEED MANUAL

MAKE VOLKSWAGEN

MODEL YEAR 2004

MODEL Passat (3B3)

ENGINE CODE BGW 100KW 1968CM3 DIESEL

MODEL PRODUCTION 1996/10/01 - 2005/05/31

DESCRIPTION 2.0 / 1968 CM3 / Pumpe-Duese

POWER / KW / HP / RPM 100 KW / 136 HP at 4000 RPM

TORQUE / RPM 335 Nm at 1900 RPM

CYLINDERS / VALVES 4 CYLINDERS / 8 VALVES

TRANSMISSION CODE / GEARBOX NUMBER / TYPE

ENGINE INFO

ENGINE CODE BGW

TYPE TDI

FUEL DIESEL

DESCRIPTION Pumpe-Duese

CAPACITY 2.0 litres / 1968 CM3

POWER 100 KW / 136 HP at 4000 RPM

TORQUE / RPM 335 Nm at 1900 RPM

CYLINDERS 4 CYLINDERS

VALVES 8 VALVES

COMPRESSION 18.500:1

BORE 81

STROKE 95.5

MAIN BEARINGS 5

ENGINE BLOCK DESIGN STRAIGHT

FUEL MIXTURE FORMATION DIRECT INJECTION

CHARGER TURBO INTERCOOLER

CYLINDER HEAD DESIGN SOHC/OHC

ENGINE MANAGEMENT TIMING BELT

COOLING TYPE WATER-COOLED

MAKE YEARS 2004 - 2005

MOUNTED WITH GEARBOXES FRK GVS HHQ

SERVICE DATA FOR VW PASSAT (3B3) 2.0 TDI ENGINE: BGW

CAPACITIES AND SPECIFICATIONS

Engine oil with filter 3,80 litres

Engine oil specification Longlife VW 506 01/507 00

Engine oil specification VW 505 01

Manual gearbox 2,25 litres

Transmission oil specification SAE 75 W 90

Automatic gearbox Amount to change 3,00 litres

Automatic gearbox New filling 9,00 litres

Automatic gearbox oil specification G 052162

Front axle differential with automatic gearbox 0,75 litres

Front axle oil specification G 052 145

Power steering 1,00 litres

Power steering oil specification G 002 000

Coolant 7,00 litres

Cooling fluid specification G12 Plus

Brake fluid when changing 1,00 litres

Brake fluid specification from 2006 VW 501 14

Brake fluid specification up to 2005 DOT 4

Air-conditioning system refrigerant 575 - 625 Gram

Refrigerant specification R 134a

Air-conditioning system oil 250 cm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E treaba ta cum vezi lucrurile. Daca nu-ti convine, cum spuneai si tu, poti sa te retragi. Nu consider ca am exagerat cu nimic, si nici nu am nimic cu tine. Sau ti se pare ca lichidul de frana se schimba din 2 in 2 ani doar la B5.5 2.0TDI? Nici nu mai vad rostul atator posturi despre Passat, cand puteam trata toate problemele intr-un singur topic, nu?

Sau ai nevoie de o arie speciala Passat 3BG 2.0TDI?

Am cerut sa fii on-topic. Si tu, si toti cei ce posteaza in acest topic, care in mod ciudat e denumit Detalii Motoare 2.0 Tdi.

Am deschis topic-ul cu urmatoarea precizare:

Deschid acest topic la rugamintea colegului 50rio, cu privire la cei ce detin Passaturi 3BG (B5.5) cu motorizare de 2000 cmc TDI.

Aici se vor trata probleme referitoare la aceste motoare (consum, s.a.m.d.), si care nu se regasesc la motoarele de 1.9 TDI.

Restul problemelor referitoare la masina in sine se vor trata in topicurile existente pentru respectivul subiect pe aria B5.

Iar ne intelegem ca turcii???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil că pentru cei care nu au B5,5 de 20 TDi aceste lucruri nu sunt interesante, dar pentru noi, posesorii de astfel de motoare sunt unele particularități, noutăți pe care le aflăm de la alți posesori si mi se pare chiar foarte bine venit acest topic, mai ales cele legate de acest DPF cu aditiv.

Eu ma bucur că am gasit lucruri interesante care chiar ma interesau și la care am gasit si multe explicatii.

Legat de problema pe care am avut-o cu acel racord flexibil, care este mai scurt dec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de unde ai auzit asta dar pur si simplu nu este adevarat. Cel de 170 are ALTA TURBINA, alt sistem electric de actuator, alt tip de EGR si alt layout al motorul (destul de diferit).

Ma refeream la motorul de 2.0 TDi de 140 Cp ca este la fel cu cel de 2.0 TDI de 170 Cp. Mie asa mi s-a spus de către cineva de la reprezentanta VW din Oradea.Spunea că nu are rost să dai bani

Modificat de nikolas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin,din ce-am trimis eu acolo printre altele reiese ca distributia se schimba la 120k km nu ca la alte motoare,la reprezentanta mi s-a spus ca lichidul de frana se schimba la 150k km ceea ce-i valabil pt alte tipuri de motoare,filtrul de motorina se schimba la 60k km,pe cand la noi se face la 15k km odata cu revizia,si sunt sigur ca toate uleiurile au specificatii diferite.Si nu o sa intru in detalii cum se realizeaza schimbul kitului de distributie,al filtrelor etc,am vazut ca sunt topic-uri despre aceste chestii.Intr-adevar,sunt topic-uri de genul ce uleiuri folosim,dar nu cred ca as gasi un raspuns direct pt ca motorul asta e o nebuloasa totala pt noi,chiar si pt. specialisti din service-urile noastre.

Nikolas ma bucur ca ai reusit printr-o metoda mai ieftina,eu nu am avut norocul tau si am scos cei 1000E din buzunar.Bine am si DPF-ul nou(incerc sa ma mai autocompatimesc).Oricum daca in viitorul apropriat o sa mai am aceste probleme sper sa apelez la tine sa ma indrumi,da?Mersi!Apropo am mai spus parca mai sus,reviziile si verificarile i le faci la reprezentanta?Daca nu,ai unde sa o bagi pe tester sa o verifice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu povestea cu schimbatul lichidului de frana la termen diferit fata de alte Passaturi 3BG n-o cred. Scrie cumva in cartea tehnica?

Ca asa, verbal, si reprezentata din Romania spune multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volkswagen 2004 Passat BGW Select GearboxFRK 6-SPEED MANUALGVS 6-SPEED MANUALHHQ 6-SPEED MANUAL

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci G:

In general la reprezentanța Vw locală, stiu pe cineva acolo, si ma indrumă la mecanicii mai pricepuți de acolo.Am apelat și la alt service, privat cu băieți pricepuți, cu dotare la nivel UE, patronul lucrează doar cu piese originale aduse din Germania, (mai ieftine dec

Modificat de nikolas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la motorul de 2.0 TDi de 140 Cp ca este la fel cu cel de 2.0 TDI de 170 Cp.

Fals! Sunt destule diferente hardware intre cele doua motoare.

Nu contest ca se poate ajunge cu 'chip-tuning' de la 140 la 170CP, insa cele 2 motoare nu sunt in niciun caz la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lym,ca sa nu deviem de la subiectul acestui topic si eu stiu ca nu sunt f. multe modificari intre cele 2 motorizari gen hardware,ci mai mult software.Iar motorul de baza are aceeasi cilindree(ca de fapt si motorul despre care se discuta pe acest topic),acelasi nr. de supape,acelasi raport de compresie.

Nikolas cred ca e bine sa gasesti pe cineva de incredere sa vada masina asta si sa aiba si cu ce.Numai istorii am avut,abia de un an am aflat de ce mi se tura mie motorul ca sa se curete DPF-ul.La un service mi-a zis seful de acolo ca ar fi "defect" ascuns la care i-am zis ce-i aia la masina full electronizata;la alt service cand aveam probleme cu racordul ca ar fi turbina si cu EGR ca de aia se tureaza ca n-are aer,tot felul de tampenii,ca au dat-o jos de-au si curatat-o(a dus-o nevasta-mea saraca).

De aia merg cu incredere la reprezentanta mi-am facut si eu o lipeala acolo(e vorba de aia din Iasi).

Stiu ca e putin mai costisitor,dar e mai sigur.Chiar ma gandisem sa scap de masina intr-un timp dar m-am razgandit tocmai ca sunt f. multumit de motor in sine mai ales prin faptul ca nu consuma ulei ca tdi(iti postez pe topicul despre uleiuri de care folosesc eu).

Oricum te tin la curent daca mai apare ceva nou despre motor sau daca mai aflu ceva.

Tu ce zici de treaba cu tuning-ul.Am citit multe despre asta si multi sunt multumiti,dar nu stiu pe nimeni cu motorul asta sa o fi facut si stii cum e nu e bine sa nu fi primul.Ma gandesc oare o suporta motorul,cutia de viteze mai ales ca deja suporta un cuplu destul de mare,iar tehnologia era alta in 2004,iar la vremea aia acest diesl la capacitatea lui avea cel mai mare cuplu.Acum sunt cu cuplu mult mai mare dar s-a schimbat si tehnologia.

Modificat de Luci G.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul 2.0 TDI 136 CP are 8 supape, cel de 140 are 16v la fel ca si cel de 170cp.

Diferente intre 140 - 170 -> injectoare piezoelectrice cu mai multe injectii pe revolutie + presiune mai mare de injectie, turbina modificata, EGR + actuator turbina diferit etc.

Motorul de 170cp ajunge doar din chip fara DPF la 211cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si motorul(nu stiu cum sa ma explic,setul motor)cu componentele sale nu e acelasi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur nu. Trebuie sa verifici in ETKA si te uiti daca diferitele piese au coduri diferite.

Totusi cred ca de la 140->170Cp au facut si ceva modificari la pistoane etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una e blocul motor (ca e aceeasi cilindree) si alta e sa spui ca doua motoare, in totalitatea componentelor, sunt la fel. Sunt o groaza care cred ca daca scrie TDI pe motoare de puteri diferite inseamna ca diferenta e numai din solft (deh, cultul "chip-tuning").

Realitatea este alta, la baza sunt mereu si diferente hardware.

Modificat de LYM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil că pentru cei care nu au B5,5 de 20 TDi aceste lucruri nu sunt interesante, dar pentru noi, posesorii de astfel de motoare sunt unele particularități, noutăți pe care le aflăm de la alți posesori si mi se pare chiar foarte bine venit acest topic, mai ales cele legate de acest DPF cu aditiv.

Eu ma bucur că am gasit lucruri interesante care chiar ma interesau și la care am gasit si multe explicatii.

Legat de problema pe care am avut-o cu acel racord flexibil, care este mai scurt dec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare că discuțiile deviază de la titlul topicului inițial, spre variantel de 2.0. de 140, 170 cp del la B6

Ar fi mai utile discuțiile despre problemele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa privim si partea buna a motoarelor 2.0 tdi 136cp. in ciuda consumului putin mai ridicat, poluam mai putin gratie DPf-ului. O caracteristica demna de luat in considerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. Costinvisoiu:Da,sunt de acord nivelul de emisii la acest motor si la nivelul anului de fabricatie este excelent:162g/km.Dar pe mine nu ma incanta f. mult asta mai ales ca noi avem o cheltuiala in plus cu acest DPF.

Pt. Nikolas:

Toate aceste consumabile printre care si cele care le-ai zis si tu,sunt de acord cu tine,costa mult mai putin la alte service-uri unde gasesti si destui mecanici priceputi.Dar majoritatea sunt standard pt. toate Passat-urile B5.Insa eu ma refer la electronica acestui motor si la punerea lui pe tester.Fiind un motor care nu s-a fabricat prea mult timp(doar vreo 2ani) si nicidecum pt Romania la noi e foarte greu sa gasesti testere pt. el.Singurele srvice-uri unde am reusit sa fac scanarea completa a fost la reprezentante,iar de acolo am aflat ca electronica acestui motor este total diferita de cea a altor motoare.Uite asa am aflat ca masinile noastre au 14 computere care controleaza toti parametrii motorului si ai altor sisteme,care transmit datele la computerul central,stiai?Si cred ca de fapt ca la orice alta masina computerizata,daca nu ai un tester bun sa comunici cu motorul(mai ales daca e unul rar) nu-i poti rezolva problemele,nu mai merge pe ghicite doar din experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou!Citeam posturile de pe topic si mi-a sarit in ochi ala in care 50rio se plangea de consum si de viteza maxima.Si totusi comparativ cu ce se intampla la mine e mare diferenta,chiar daca una e limuzina cealalta combi.50rio tu parca ai jante de 17" pe masina.Eu stiu ca parca VW recomanda 195/65R 15 sau 205/R65 16 pe B5 in general.Citeam pe un topic ca daca ai cauciucurile mai mari viteza reala e mai mare decat cea indicata pe bord,nu cu mult.Oare nu ai aceeasi problema si 205km/h la tine, nu sunt poate ceva mai mult de 210km/h,oare consumul nu-ti creste tot din cauza asta?Zic si eu,poate e posibil sa nu fie asa.Am facut o data drumul Vaslui-Otopeni(330km) in 2h si 20min,iti dai seama cum am mers,si totusi consumul a fost undeva pe la 6,9l/100km.Eu am jante de 15" pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, jantele mele sunt pe 16 ;) Iar daca faceam eu drumul ala, sigur aveam consum de 8 :blink: Acuma am facut un drum de 900 km (dus-intors) de la Arad pana undeva langa Dr. Tr. Severin + cateva drumuri pe acolo si intors, si am avut consum de 7,8 :| Iar pe un drum de 900-1000 km facuti 90% pe autostrada, am avut consum de 8% :blink: dar si vitezele au fost pe masura...150-200 km/h.

Cat despre v. max. nu stiu ce sa zic. La toate passaturile care le-am avut, viteza maxima era la 4000 RPM in ultima treapta de viteza. La asta la 4000 RPM am 205 km/h reali (atat pe climatronic cat si pe GPS) ! La passatul anterior dupa ce i-am pus powerbox am reusit sa trec de 4000 RPM si am ajuns cam pe la 230 km/h, iar dupa ce am resoftat-o..iar nu mi-a mai trecut de 4000 RPM..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!