Jump to content

Cat Ulei Intra In Instalatia De A/c?


cristian_wushu
 Share

Postare recomandată

Uleiul se introduce strict pentru ungerea compresorului, nu pentru compresor si instalatie, ca si cum ar fi unitati distincte.

In agentul frigorific se introduce o cantitate de ulei, de regula circa 50-70 ml, pentru a unge si partea cealalta a pistoanelor.

O parte din ulei va fi prin instalatie si este foarte posibil ca uleiul pentru compresor sa fie putin cu urmari tragice pentru acesta.

Sincer, nu inteleg fraza asta, si cred ca nici initiatorul topicului nu va intelege.

Ideal ar fi ca in vaporizator sa nu se gaseasca ulei, ulei ce afecteaza performantele de frig ale instalatiei.

Uleiul care se introduce in agentul frigorific, fiind miscibil cu acesta, nu se va gasi in vaporizator, ci va circula prin tot sistemul, lubrifiind si partea de compresie a pistoanelor.

Ca mai scapa ulei si dupa compresor si ca separatorul de ulei oricat de eficient ar fi tot scapa foarte putin ulei si dupa compresor...asta este alta poveste.

Daca banuim ca uleiul scapa dupa compresor (pe linga pistoane) nivelul acestuia trebuie controlat permanent....alt sens eu nu vad acestei fraze...

salutari tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cristian_wushu

    8

  • Muraru Dan

    5

  • Zabin

    5

  • Casilias

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu mai inteleg nimic.

am facut si eu reumplere la freon.

s-a extras ulei o jumatate de paharel...s-a bagat cam tot atat.aperciez aprox 50 ml.

masina merge si raceste perfect de atunci, peste 1 an, peste 20000 km.

unde e uleiu ala pt compresor si pe unde sa baga dansul???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ce zice producatorul pt SEAT Ibiza

Top-up quantities for refrigerant oils

Note

 The compressor correspondence (

Modificat de Posumul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian_wushu
Total quantity of oil in refrigerant circuit, in cm3:140

faza e ca eu mi-am bagat prima data cam 80-90ml si scartzaia, iar acum ultima data am bagat cat am gasit in autodata adica 180 ml si de fiecare data dupa ce pornesc masina(si aerul odata cu ea) se aude acelasi scartzait, dar care tace dupa aprox 20 sec ceea ce ma face sa cred ca se unge mai bine compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sacartaitul poate sa fie de la curea sau de la rulment, la mine nu scartaie nimic si am bagat doar 50 ml :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian_wushu

si de ce tace? inainte nu tacea... oricum de la curea nu e sigur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde e uleiu ala pt compresor si pe unde sa baga dansul???

Uleiul se gaseste in corpul compresorului, si unge mecanismul care transforma miscarea de rotatie a axului in miscare de translatie a pistoanelor (la unele compresoare sunt 6 pistoane). Cei 50 ml au fost extrasi si reintrodusi in refrigerant. O alta regula a celor care fac reumplerea spune ca trebuie sa se introduca in refrigerant fix cantitatea de ulei pe care au extras-o la recuperare. Dar daca masina a fost pocnita ca luma in bot si condenserul e praf? Cum se mai stie cat ulei era inaninte in instalatie? Eu m-as referi la informatie documentata totusi, referitoare la cantitati, daca si cat ulei se introduce in refrigerant, sau nu, s.a.m.d. (vezi postul colegului Posumul).

L.E.: ..si pe unde sa baga dansul??? Pe corpul compresorului trebuie sa fie un buson de umplere. Din ce am vazut eu, la unele modele acest buson, care arata ca un surub, este plasat undeva pe laterala corpului compresorului, catre fata masinii.

cristian_wushu: Eu as verifica nivelul uleiului DIN COMPRESOR. Cei 180 ml banuiesc ca i-ai introdus in refrigerant, nu?

Salutari tuturor

Modificat de gogu40
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gogu40...

Cei 50ml de ulei se introduc in general atunci cand instalatia scapa freonul si freonul il scapa din diverse motive, nu intru in detalii.

S-a aproximat ca atunci cand instalatia pierde 1kg de freon pierde si 50-80 ml de ulei odata cu freonul, d-aia este recomandat ca la fiecare reincarcare cu freon sa completezi cu 50 ml de ulei.

Cei 50 ml de ulei in niciun caz nu se pun pentru a unge cealalta parte a pistoanelor cum zici tu.

Toti fabricantii de compresoare se chinuiesc sa faca niste compresoare care sa scape cat mai putin ulei in vaporizator.

Pentru asta, intern in compresor, exista cate un separator de ulei, la firmele care se respecta chiar doua separatoare de ulei.Acest separator de ulei intoarce in compresor uleiul care scapa pe langa piston odata cu comprimarea freonului, ulei care foloseste numai la ungerea compresorului.

Acum nu-ti imagina ca aceste compresoare scapa pe langa piston cantitati de ulei, nu...o mica bruma doar. Nici macar aceste cantitati nu trebuie impinse in vaporizator si pentru asta ti-am explicat ce se face...

De ulei este nevoie numai in compresor, restul instalatiei nu are nevoie de ulei, ba chiar inrautateste drastic caracteristicile de frig ale instalatiei daca scaparile de ulei in vaporizator trec peste o anumita limita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salve!

Eu am vazut cum decurge o operatiune de schimbare a compresorului la un mercedes C220. Compresorul era s.h. si pierduse uleiul din transport. Pe compresor nu scria ce cantitate se introduce, cu atat mai mult ca nu se stia cat a pierdut. Frigotehnistul a bagat ulei printr-un buson separat. Deoarece nu stia cantitatea exacta, in timp ce punea ulei invartea de ax, iar la un moment dat dupa ce pusese cca 100 ml la invartirea axului a inceput sa refuleze. Atunci el a zis ca s-a umplut. L-a montat pe masina, a fixat conductele, dupa care a facut vid pe instalatie si a introdus freonul. Cantitatea de freon era scrisa cu + pe o eticheta pe semiaripa.

Nu stiu cat a fost de profesionista "miscarea" insa baga frig la greu.

Sper sa rezlvi treaba. Cauta pe cineva care se ocupa de frigidere caci principiul de functionare este acelasi.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
V6 TDI 4Motion

Eu mi-am verificat preventiv astazi instalatia de AC . Din 600 de grame de freon R134a mai avea 460 grame (a pierdut 140 in 5 ani) .S-a reciclat cantitatea scoasa de freon din instalatie si s-a completat pana la 600 grame. Odata cu freonul a iesit si aproximativ 10-15ml de ulei care a fost inlocuit cu aceeasi cantitate de ulei proaspat. Daca separatorul de ulei din compresor isi face treaba acest ulei care circula dizolvat in faza lichida a freonului ar trebui sa ajunga in compresor si sa ramana acolo.

In aceasta situatie in care nu exista pierderi de ulei, schimbari de componente etc, operatiunea mi se pare simpla si rezultatul este notabil : temperatura aerului este mult mai mica chiar si cu masina stationata, si asta cu 25% mai putin freon in instalatie. Recomand cu ... caldura :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut , poate reusesc si eu sa depistez cu ajutorul vostru un fluierat ce se aude numai cand pornesc clima si vine cam din centrul bordului , nu conteaza turatia ventilatorului dar conteaza turatia motorului adica nu fluiera decat pe la 1500 spre 2000 si la relanti , bine are episoade nu mereu, dar stiu sigur ca este strict legat de a.c. Acuma ma gandesc sa fie ca nu mai este ulei sufiecient in instalatie ? nu am incarcat-o niciodata si nu stiu daca a fost sau nu incarcata ,nu am probleme cu clima, cand dau pe 18 e rece de iti ingheata mana si in rest merge bine, doar ca fluiera constant doar ca neregulat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are in nici un caz legatura cu instalatia de racire. Are doar cu partea de ventilatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si ce ar putea sa fie , ca ventilatorul nu influenteaza sunetul , e ca si cum as fluiera constant eu si tace daca il turez peste 2000 .... deja ma face la psihic ...am uns ventilatorul ce baga aer in instalatie , sa fie oare de la compresorul de clima !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai gandit bine. Asta vroiam sa-ti zic, daca nu ti-am zis deja...si pe topic-ul celalalt unde ai mai scris de problema asta. Sa te duci sa umpli din nou instalatia cu freon ca odata cu freon iti baga si ulei in compresor. Prin Bucuresti peste tot costa 100-130 de lei umplerea cu freon. Daca dupa umplere scapi de zgomot, poti trage concluzia ca nu mai aveai destul ulei.

Oricum vei vedea ce cantitati de ulei si freon se recupereaza din instalatie. Daca iti scoate 50 de grame de ulei ca la restul lumii, inseamna ca problema nu era de la ulei. De asemenea eu cred ca exista posibilitatea ca la tine problema sa vina si de la cureaua de accesorii care patineaza usor datorita rezistentei pe care o opune compresorul cand e cuplat. Incearca intai sa umpli din nou cu freon si apoi mai vedem ce mai ramane de facut.

P.S. in caz ca nu-si au rost post-urile noastre aici, poate le muta un moderator in topic-ul din aria de G4, voi posta eu link-ul ca sa fie mai usor de realizat acest lucru. http://vwforum.ro/topic/47319-aer-conditionat-probleme/page__st__440 asta e link-ul dedicat problemelor de A/c din aria respectiva. Multumim!

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mc mult alex, si de la accesorii nu are cum sa vina ca acolo stiu cum face, scartaie si se aude de afara , aici fluiera , exact ca si cum ai fluiera tu sau eu , si e din interior din conductele de aer se aude.... am sa incerc cu reumplerea numai ca eu nu prea stiu de care freon trebuie pus in instalatia si citeam mai demult ca daca nu se incarca cu ce trebuie exista posibilitatea fisurarii conductelor ...si de asta mi-e frica sa fac operatiunea:(. Oare scrie pe celalalt topic tipul de freon specific g4 ? mc incaodata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am fost azi sa umplu instalatia cu freon dupa ce s-a umblat la masina pe la anumite piese. Problema este urmatoare, cei de acolo nu stiau cat ulei sa bage. Pe eticheta scria 930 de grame de freon si in calculator la ei pe un grafic scria 170 ml pe centimetru cub la ulei.....a venit un amic de al lui si a zis ca se baga maxim 50 ml si asta a facut. Probleme nu sunt, dar a procedat corect? Aici este vorba de un Range Rover.

 

Si ca sa fiu in ton cu numele servarului, la passat-ul meu trebuie sa ii pun freon la fel dupa ce am schimbat distributia, pe capota scrie 600 g si oare cat ulei trebuie bagat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca compresorul a fost golit de ulei, atunci se baga inapoi ulei  exact cat scrie pe eticheta compresorului si atat. Se va distribui mai departe prin instalatie o mica parte din acest ulei.

Daca nu s-a umblat la compresor, nu trebuie bagat ulei suplimentar in instalatie, ci doar freon.

 

"la ei pe un grafic scria 170 ml pe centimetru cub la ulei"  -       1 ml = 1 cm cub

 

Atentie ca prea mult ulei in instalatie scade randamentul racirii

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau si eu o lamurire pt ca nu s pe deplin lamurit.

La o instalatie care nu are pic de probleme, daca ma duc sa-mi schimb freonul din instalatie, ei cand extrag freonul vechi cu acel aparat, extrag si uleiul? Sau uleiul ramane in instalatie?

Intreb sa stiu daca e necesar sa se introduca si ulei odata cu noul freon sau nu.

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Agent de răcire instalaţie de climatizare
                          750 - 800 Grame     
Specificaţie agent de răcire
                          R134a       
Ulei instalaţie de climatizare
                        Compresor Sanden  120 - 150 cm³     
                        Compresor Zexel  115 - 135 cm³     
Specificaţie ulei de răcire
                       Compresor Sanden  G 052 154 A2    Ulei original  
                       Compresor Zexel  G 052 200 A2    Ulei original

Aparatul care face schimbul,dupa ce trage freonul din instalatie,la reincarcare iti baga ulei in functie de marca de masina.

La toate aparatele noi se seteaza marca si tipul de masina,mai departe stie el ce face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA???

Pt ca acum cativa ani buni in urma ( 4-5 ani) cand mi-am schimbat freonul aparatul acela minune nu tin minte sa fi fost setat in vreun fel.

La cererea mea, s-a pus 50 ml de ulei in instalatie pt ca asa citisem pe eticheta de sub capota.

 

Dar e posibil intre timp sa mai fi evoluat dotarile.

 

Oricum, eu eram curios daca in momentul extragerii freonului se aspira si uleiul sau aceasta fiind mai greu ramane in instalatie.

 

Ca tot te-am prins Gabi, ai idee ce cod are si cam cat ar costa in engleza" fluid container with drier"? Eu am un zgomot ( ca un usoar huruit, zanganit, nici nu stiu sa-l descriu exact) ce vine din zona lui si l-as cam schimba anul asta. Zgomotul se intensifica cu cat temperatura dorita e mai mica si cea exterioara e mai ridicata. De regula se aude mai tare dupa 20-25 grade temperatura ambientala.

Clima merge perfect, nu am avut nici o pbma cu ea, la verificarea presiunii acum cativa ani aveam la 1500 rpm 22 bari deci f bine zic eu.

 

Atat ca de cativa ani face zgomotul asta si sincer nu stiu daca e normal sa-l faca sau nu insa daca nu e f scump schimb acest filtru si asa am de gand sa schimb freonul anul asta, ii ajunge 4 ani de la ultima schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms Gabi, cu siguranta instalatia ce au folosit-o la ultima incarcare nu arata ca cea din link.

 

Culmea, acelasi zgomot ( fasaitul) insa redus in intensitate l-am auzit astazi la servici in caloriferele aflate la etajul caldirii, deci pana la urma cred ca e normal sa se auda ceva ceva si in acel rezervor.

 

Insa preventin si acest rezervor, din ce am inteles tot condensul il el se depune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul din instalatie nu este extras cand se recupereaza freonul.  Doar cand se face vidarea instalatiei, iese o mica parte din ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms Andrei.

Asta inseamna ca nu o sa mai pun ulei data asta.

Oricum o sa caut un service care sa aiba un aparat destept precum cel din lunk-ul dat de Gabi pt o mai mare siguranta a operatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un apat specializat scoate tot (sau aproape tot) uleiul la vidarea instalatiei. Separa uleiul de freion si le recupereaza.

Tot aparatul respectiv are in memorie cat ulei trebuie sa introduca in instalatie in functie de modelul masinii.

 

Va recomand sa mergeti la un service specializat. Am fost si eu pe la diversi meseriasi care se ocupau de frigidere, dar tot la service am ajuns pana la urma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!