Jump to content

Cat Ulei Intra In Instalatia De A/c?


cristian_wushu
 Share

Postare recomandată

cristian_wushu

vreau sa stiu cat ulei intra in instalatia de a/c la un audi a4 din 2002 96kw. stiu ca intra 500g freon, dar nu stiu sigur cat ulei intra?

si unde pot gasi o baza de date cu cantitatile pentru mai multe masini?

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cristian_wushu

    8

  • Muraru Dan

    5

  • Zabin

    5

  • Casilias

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

cand deschizi capota sunt niste atipilde si pe ele trebuie sa scrie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian_wushu

la nicio masina nu scrie cantitatea de ulei, numai cantitatea de freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

frate tu trebuie sa stii ce freon iti trebuie si cat... ei au instalatia facuta in asa fel in momentul in care iti baga freonul iti trage si uleiul exact cat iti trebuie

m-am interesat la uni care baga freon la masini

Modificat de Casilias
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa-ti spun maine ca acum sunt la servici si nu am autodata.

In instalatia de AC intra freon vreo 700mg (ml?) si ulei 50? grame (ml?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citeste ce am scris in postul de mai sus ca l-am editat... eu lucrez la o firma de frig si am aici in curte un service unde baga freon la masina... aparatul respectiv se conecteaza la 2 butelii una cu freon si una cu ulei in timp ce trage freonul isi ia si ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am citit inainte de a-l edita si acolo era scris cu totul altceva. Sa reproduc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa stiu cat ulei intra in instalatia de a/c la un audi a4 din 2002 96kw. stiu ca intra 500g freon, dar nu stiu sigur cat ulei intra?

post-3949-1215689515_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian_wushu

pt. casilias: "frate" si eu am service si am de curand un aparat de freon, dar ideea e ca nimeni nu stie exact cat ulei trebuie, majoritatea spun ca sunt de ajuns 50 ml( oricum asa baga pe la majoritatea service-urilor de 2 lei), iar in autodata scrie pt masina mea 180 cml, si nu stiu sigur ce inseamna acesti "cml". daca inseamna mililitri atunci ar fi o problema ca nimeni nu prea baga atat de mult. nu prea vreau sa ma joc cu chestia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai mai sus un atasament din Autodata; unde vezi tu "cml"?! :wub:

Tot in Autodata, este precizat sa nu ai sub 47,5 ml.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ori ce masina, pe linga cantitatea de freon se mai baga si 50 de grame de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este cumva o valoare fixa (50ml)? :wub: De ce naiba se mai obosesc astia sa scrie prin documentatii?!

De exemplu, la masina ta ar trebui 250 cmc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la a mea mi-am bagat 730 de grame freon +50 grame ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cumva motor AJM sau ATJ? Cam astea ar fi la 115 CP.

Conform aceleiasi surse - Autodata - daca ai volan pe dreapta, intra intr-adevar 700-750 ml (refrigerant); daca ai, totusi, volan pe stanga, ar trebui 650-700 ml. Ulei...cat am spus si mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am motor AJM, volan pe stanga. pe tablita sub capota imi scrie 700 + - 50

Poate e diferenta intre AC si Climatronic eu am climatronic pe masina

Modificat de Zabin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian_wushu

am rezolvat problema. la mine in autodata nu afisa corect caracterul pentru centimetru cub. am bagat 180 ml (inainte aveam cam 70 ml) si acum nu mai scartzaie compresorul. e mult mai bine. aveti grija unde bagati freon pentru ca sunt multi care nu stiu cat se baga ulei. acel +sau - se refera tot la cantitatea de freon ce se baga in instalatie si nicidecum la ulei(multi fac aceasta confuzie). autodata e cea mai buna sursa pentru multe lucruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian_wushu am o intrebare

zimi cand porneai a/c se auzea un huruit din compresor???

eu ma gandeam ca am probleme cu rulmentul din compresor si ma pregateam sa il desfac si sa schimb rulmentul:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian_wushu

nu pot sa spun huruit, mai degraba scartzait/rontzait su cam asa ceva (era un sunet ascutit), care dupa ce am bagat cantitatea corecta de ulei a disparut cam in 30 de sec dupa ce am pornit motorul si s-a uns compresorul si nu a mai aparut acest scartzait.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi, am sa ma duc si eu la astia sa imi bage ulei si niste freon dar mai intai trebuie sa aflu cantitatea de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti grija unde bagati freon pentru ca sunt multi care nu stiu cat se baga ulei. acel +sau - se refera tot la cantitatea de freon ce se baga in instalatie si nicidecum

... multumim de sfat , se vede treaba asta de aici la noi , ca nici colegul Zabin nu a vrut sa te creada. Eu oricum as fi asociat +/- cu marja de eroare si nici un caz cu cantitatea de ulei. Probabil ca la "invatat" un freonist gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi, am sa ma duc si eu la astia sa imi bage ulei si niste freon dar mai intai trebuie sa aflu cantitatea de ulei

Uite aici:

AC.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... multumim de sfat , se vede treaba asta de aici la noi , ca nici colegul Zabin nu a vrut sa te creada. Eu oricum as fi asociat +/- cu marja de eroare si nici un caz cu cantitatea de ulei. Probabil ca la "invatat" un freonist gresit.

Ai inteles gresit, eu mi-am bagat personal freon in masina si lucrez zilnic cu aparatu respectiv. in masina mea scrie clar sub capota, 700 de grame + - 50, eu am bagat 730 sa fiu intre ele +50 de grame de ulei separat, am recuperat din masina 600 de grame de freon si 50 de grame de ulei, masina baga rece si inainte dar acuma raceste instant in interior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian_wushu

exact asa imi arata si mie in autodata cum este in atasamentul lui al bundy(ma refer la unitatea de masura). oricum si in tecdoc este trecuta cantitatea de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei hai sa-i zicem frigorific se introduce in 2 locuri: in corpul compresorului si in agentul frigorific.

Cantitatea care intra in compresor este variabila (100-150-180 ml etc.) in functie de capacitatea acestuia (raport empiric: habitaclu mic = compresor mai mititel si agent frigorific mai putin, habitaclu mare = compresor mai maricel si agent frigorific ceva mai mult). Acest ulei unge angrenajul pistoanelor. Fara ulei suficient acolo = compresor kaputt. Daca este prea mult, exista riscul ca presiunea creata de angrenaj sa il dea afara pe la semering.

In agentul frigorific se introduce o cantitate de ulei, de regula circa 50-70 ml, pentru a unge si partea cealalta a pistoanelor.

Acestea sunt informatii bazate pe experienta ( ma ocup printre altele si de acele aparate care recupereaza-recicleaza-incarca agent frigorific). Multi clienti ma intreaba cat ulei intra la "x" masina s.a.m.d. iar eu ii rog sa caute documentatie pt. respectivul vehicul.

DECI: cautati cu atentie, sa scrie clar cat ulei intra IN COMPRESOR si cat ulei in AGENTUL FRIGORIFIC. Daca se introduce prea mult ulei in agentul frigorific, nu se intimpla nimic rau, scade doar randamentul instalatiei de racire, la fel daca se introduce si prea mult agent.

OFF TOPIC: la incarcarea instalatiei, pe langa cantitatea de agent frigorific prescrisa, trebuie sa se tina cont si de cantitatea care ramane pe furtunele aparatului (50-100 g, in functie de lungimea acestora)

salutari tuturor si un sfarsit de saptamina cat mai placut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul se introduce strict pentru ungerea compresorului, nu pentru compresor si instalatie, ca si cum ar fi unitati distincte.

Ca mai scapa ulei si dupa compresor si ca separatorul de ulei oricat de eficient ar fi tot scapa foarte putin ulei si dupa compresor...asta este alta poveste.

Odata cu comprimarea freonului este impins in instalatie (in vaporizator) si foarte putin ulei, dar circuitul fiind inchis pana la urma acel ulei se intoarce tot in compresor.

Ideal ar fi ca in vaporizator sa nu se gaseasca ulei, ulei ce afecteaza performantele de frig ale instalatiei.

Uleiul este specific pentru fiecare tip de freon in parte. In practica atunci cand se stabileste cantitatea de ulei a unei instalatii se tine cont si de lungimea instalatie de frig. O parte din ulei va fi prin instalatie si este foarte posibil ca uleiul pentru compresor sa fie putin cu urmari tragice pentru acesta.

Sunt chiar niste formule care calculeaza cantitatea de ulei suplimentara pentru compresor in functie de lungimea si chiar forma instalatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!