Jump to content

Cat Ulei Intra In Instalatia De A/c?


cristian_wushu
 Share

Postare recomandată

Agent de răcire instalaţie de climatizare

                          750 - 800 Grame     

Specificaţie agent de răcire

                          R134a       

Ulei instalaţie de climatizare

                        Compresor Sanden  120 - 150 cm³     

                        Compresor Zexel  115 - 135 cm³     

Specificaţie ulei de răcire

                       Compresor Sanden  G 052 154 A2    Ulei original  

                       Compresor Zexel  G 052 200 A2    Ulei original

Aparatul care face schimbul,dupa ce trage freonul din instalatie,la reincarcare iti baga ulei in functie de marca de masina.

La toate aparatele noi se seteaza marca si tipul de masina,mai departe stie el ce face.

 

am nelamurirea asta de multa vreme.

n am vazut nici un aparat de reincarcare care sa aiba tipuri diferite de ulei.vin masinile si pleaca,la toate se baga ulei din acelasi recipient.

nici la reprezentanta n au stiut sa mi spuna de care ulei folosesc,si in ce circumstante!!

 

exista un ulei universal?care e faza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cristian_wushu

    8

  • Muraru Dan

    5

  • Zabin

    5

  • Casilias

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Un recipient de ulei de compresor este foarte scump,in jur de 400 lei(nush la ce cantitate vine ambalat).

Exact asa cum a spus si colegul de forum,un aparat corect extrage tot ce gasete in instalatia,apoi face vidarea si verificarea etanseitatii instalatiei si apoi umple instalatia cu amestecul de freon/ulei.Durata unei astfel de operatii executate CORECT este de circa 20-30 minute.

 

Majoritatea aparatelor,cred ca au un ulei universal de compresor AC care corespunde tuturor normelor si specificatiilor date de fabricantii sistemelor de AC din industria auto.

Contrar parerilor,o instalatia de AC are viata mai mare cu cat este folosita mai des...macar de 2-3 ori pe luna chiar daca temperatura exterioara nu este de asa natura incat sa impuna folosirea instalatiei de clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost chipurile la un centru specializat, aveau aparate asemanatoare cu cel din link-ul dat de Gabi,dar nu cu asa de multe ecrane si butoane,  insa nu am vazut sa se seteze acel aparat, sa introduca parametrii sau ceva de genul.

Atat, s-a setat cantitatea de freon necesara umplerii si gata.

 

Nu stiu exact ce a facut acel aparat, nici cei de acolo nu au stiut sa-mi explice, eu stiam de faptul ca trebuie si ulei si cum eram grijuliu pt compresor,  am cerut sa vorbesc cu seful lor sa stiu exact ce mi se face in instalatie. Si el a dat-o in balbaiala insa, dupa un telefon dat, mi-a spus ca daca vreau eu musai se poate introduce ulei in instalatie, chipurile acel aparat introducand doar freon.

Desigur ca am vrut si am vazut ca au turnat ulei intr-un recipient din aparat care inainte era gol golut.

 

Deci pt restul masinilor dinaintea mea carora li s-a schimbat freonul, daca la vidare li s-au extras tot freonul si uleiul, sigur nu li s-a mai pus si ulei pt ca acel recipient era gol golut.

 

Sa nu va inchipuiti ca am dormit linisitit si nu am mers la alte 2 centre asa spus tot vestite de reumplere cu freon si am tras cu ochiul sa vad cum procedeaza si procedau identic si la fel, folosind tot cam acelasi fel de aparate, iar tot asa, nu am vazut sa se seteze in aparat tipul masinii si tot tacamul, Atat ca urmareau sa introduca cantitatea corecta de freon si cam atat. De ulei nici vorba, doar la cererea clientului.

 

Si pun pariu ca multe compresoare s-au stricat tocmai din aceasta cauza, din lipsa lubrifierii.

 

Anul asta o sa ii iau din nou la rost si cum mi-am mai imbogatit gratie voua cunostintele ii voi lua la intrebari suplimentare despre procedurile aplicate.

 

Intr-un post precedent am citit faptul ca de fapt ( ma gandesc la aparatele mai ieftine) aparatele de reumplere doar completeaza freonul din instalatie si nu il schimba, extragandu-l, cantarindu-l si adaugand doar cat freon mai e nevoie.

 

Care o fi adevarul D-zeu il va sti, oricum multe service-uri nu au nici o treaba cu realitatea, avand devizul " las ca merge si asa".

 

Voi reveni desigur cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in ultima vreme se foloseste PAO68, un ulei superior PAG, si care se pare ca merge la majoritatea modelelor de compresoare.

 

 

 

Un apat specializat scoate tot (sau aproape tot) uleiul la vidarea instalatiei. Separa uleiul de freion si le recupereaza.

Tot aparatul respectiv are in memorie cat ulei trebuie sa introduca in instalatie in functie de modelul masinii.

 

Va recomand sa mergeti la un service specializat. Am fost si eu pe la diversi meseriasi care se ocupau de frigidere, dar tot la service am ajuns pana la urma...

 

Uleiul din compresor nu poate fi extras, doar uleiul ce se gaseste pe conducte / dizolvat in freon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Un apat specializat scoate tot (sau aproape tot) uleiul la vidarea instalatiei. Separa uleiul de freion si le recupereaza.

Tot aparatul respectiv are in memorie cat ulei trebuie sa introduca in instalatie in functie de modelul masinii.

 

Va recomand sa mergeti la un service specializat. Am fost si eu pe la diversi meseriasi care se ocupau de frigidere, dar tot la service am ajuns pana la urma...

 

imi puteti spune va rog la noi in oras unde ma pot duce, care sunt service-urile care stiu ce fac si pot sa-mi verifice corect instalatia de AC (pentru scapari sau cantitate de ulei in compresor sau instalatie)

 

daca nu se poate scrie aici va rog sa-mi raspundeti prin PM eventual si preturi orientative sa stiu cum sa fiu de pregatit cu banii

 

LE - eu practic cred ca am pierdut tot freonul fiindca pe senzorul G65 am presiunea 0 si o eroare stocata cu mesajul "signal too low", desi cam acum o luna mi-a pornit AC-ul si din ce imi aduc aminte valoarea pe acel senzor de presiune freon nu era 0 acu cateva luni...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
catalin_911

va salut. aduc in discutie acest topic.

am fost nevoit sa scot capacul din spate de la compresorul de AC. cum era de asteptat a curs tot uleiul din iel. am fost astazi sa verific instalatia si tot odata sa ii bag si freon. am ajus acolo si am povestit meseriasului ce s-a intampla....la care a zis ca nu are ce sa faca. trebui sa merg la un service sa i-mi bage cu seringa nus cat ulei in compresor ca altfel de duce si dupa aceea sa vin sa bage iel freon.

 

la ce service se face operatia asta?

cat ulei trebui bagat?

de care?

 

 

multumesc

 

 

Octavia 1  1.6 AEE - pe compresor nu scrie nimic

Modificat de catalin_911
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin_911 vezi poza atasata

post-34129-0-17808100-1430982311_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu, las o mai moale ca nu e asa usor. Unele compresoare chiar trebuie demontate de pe masina ca sa pui ulei in ele ( depinde pozitia busonului )

Omu nu a zis ca nu stie, deci probabil nu avea elevator, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin_911

am inteles. multumesc.

prin Bucuresti stiti pe undeva unde se ocupa de asa ceva? un pret informativ.....

cate grame de freon ar trebui sa intre?

multumesc

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In tabelul atasat mai sus regasesti si cantitatea de freon necesara

post-34129-0-55552200-1431335441_thumb.j

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin_911

multumesc GTD. nu am priceput desenele din primul atasament. din pacate trebui sa-l desfac iar. daca este vb in posul de la G4 sa nu mai poluez aici.

 

multumesc inca o data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!