Jump to content

1.8t: Sonda Lambda Sau Maf?


toni
 Share

Postare recomandată

Maine ma duc la ceva service sa incerc sa curat injectoarele. Am inteles ca si regulatorul se poate curata... Oricum, voi incerc sa-l dau jos sa vad daca scrie ceva pe el. Teoretic ar trebui intr-adevar sa-l am de 4 bari, problema e ca pe factura de la tuner nu scrie ca ar fi schimbate injectoarele... oricum, voi vedea daca le dau jos.

Pentru a verifica pompa trebuie data jos nu? Vreo idee cat ar trebui sa bage pe s3?

ps: intre timp pot circula cu masina daca nu fortez nu? Mi-e cam frica sa nu topesc ceva :Driver:

edit: inca ceva, oare n-as putea sa manaresc trim-urile cu lemmiwinks? Sau ar trebui totusi sa gasesc cauzele "naturale" prima data? :))

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jmf

    66

  • toni

    56

  • Bogdan_wrc

    18

  • 50ryn

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Trebuie verificat si regulatorul de presiune in rampa. Daca totul e in regula pe partea presiunii de alimentare ai eliminat o mare cauza hardware. Regulatorul nu are fire deci nu este monitorizat de catre ECU iar presiunea scazuta in rampa genereaza codurile alea conform linkurilor de mai sus.

-JMF- Tu probabil ai unul de CupraR care are 4 bari parca, daca zici ca ai tuning si turbina nu e stock. Se masoara cu un manometru, nu e mare lucru nici nu costa mult dar trebuie verificata si presiunea din pompa.

Stii vreun service unde se poate face asta?

Eu stiu ca trebuie verificat si FPR-ul, dar nu stiu daca se poate. Cunosti vreo metoda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am curatat injectoarele, la ultrasunete. Inca n-am apucat sa sterg eroarea (n-avem vag-com-ul la mine) sa vad daca a avut vreun efect curatarea. Diseara fac. Ochiometric nu simt vreo diferenta si nici n-am fortat turatii, in ideea ca amestecul e nasol.

M-am uitat si la FPR, este de 3 bari. Ma gandesc sa-l schimb cu unul de 4 bari, aveti idee unde gasesc? Vreun cod ceva?

Despre curatarea FPR-ului eu i-am intrebat pe cei care mi-au curatat injectoarele si au zis ca nu se poate curata. Totusi, am auzit ceva zvonuri ca cineva l-ar fi curatat, incerc sa dau de acel cineva sa vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ti-au facut test inainte si dupa curatare sa vezi spray pattern si cantitatea injectata? La mine asa au facut, iar ca si cantitate nu s-a vazut nici o imbunatatire, doar ca spray-ul parca era ceva mai fin, cu accent pe parca :D

Injectoarele mele mergeau foarte bine, si asta dupa ~60k km cu benzina romaneasca, Petrom 99. Deci s-au cam dus miturile cu benzina proasta de la noi.

Poti incerca sa faci log la grupul 002 si acolo ai timpii de injectie, din ei se poate calcula duty cycle pentru a vedea cum le tine deschise ECU :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei la care am facut curatarea erau specializati pe diesel-uri si au zis ca nu mi le pot testa (mai mult, a trebuit sa merg altundeva sa le dau jos si sa vin cu ele in mana, ei nu s-au bagat :icon_thumright: ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(dintr-un motiv care-mi scapa nu pot edita postul precedent)

Am luat si codul de pe injectoare "06A 906 031 BA" si am gasit ca sunt de 317cc si nu sunt de S3 ci de 1.8T normal, cele de S3 fiind de 386cc, conform: http://www.usrallyteam.com/content/tech/18t_injectors.html

Ce e ciudat acolo e ca aceste injectoare sunt folosite pe unele masini la presiune de 3 bari, pe altele la 4 bari.

Urmeaza luni masurarea pompei de injectie, sa vedem daca baga 3 bari cat ar trebui. Intrebare: daca pun regulator de presiune de 4 bari va face ceva, avand in vedere ca pompa e de 3 bari?

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam ca se putea masura la Metrotehnica, ei avand masina de raliu, aveau si diverse instrumente. Pompa de benzina baga mult mai mult de 4 bari, rolul regulatorului e sa tina constanta presiunea in rampa. Are rost sa pui de 4 bari daca ai mapa si injectoare de CupraR. Si macar un k03s ca la k03 oricum nu poti sa le valorifici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci s-au cam dus miturile cu benzina proasta de la noi.

sa stii!

fusco a avut discutii cu unii de pe vortex ca nu credeau ca merge cu setarile despre care zicea (gen 9-8-9 pt REVO), sau ca foloseste zi de zi benzina de curse, si englezu cand mi-a facut softul a zis ca benzina este super buna!

singura cheste e sa gasesti o statie buna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Si de exemplu de unde ne putem da noi seama care este o statie buna. mitul cu benzina proasta de la noi s-a dus dar nu mai stii ce sa mai crezi. Eu nu cred ca sunt producatorii de vina ci mai degraba cei care o transporta ca mai incearca sa traga si ei ceva si cei care o comercializeaza ca si ei trebuie sa mai pape si ei pe cealalta parte. Spun aceste lucruri pentru ca am stat de vb cu persoane care lucreza in aceasta industrie.

O zi minunata va doresc domnilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana ajung sa masor pompa si sa schimb intake pipe-ul, am inceput sa ma documentez pentru a schimba injectoarele, fiindca ale mele nu par sa faca fatza (95% am calculat deschise la 5000rpm :Driver:)

Asadar, va cer parerea asupra urmatoarelor optiuni:

1. OEM Bosch TT225 injectors - aprox $370

2. DeatschWerks TT225 injectors 370cc (flow matched) $229: http://www.deatschwerks.com/catalog/produc...products_id=103

3. DeatschWerks TT225 injectors 450cc (flow matched) $259

Sau alte recomandari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu "operatiunea Toni" :mellow:, adica am dat jos tavita de metal de sub galeria de admisie, pt a verifica furtune sparte. Din pacate n-am gasit nimic special, toate furtunele pareau ok. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat in weekend sa masor sonda direct pe firele care ajung la ECU dar fara succes. Am reusit sa ajung la ECU si sa scot mufa, dar nu stiu care sunt firele. Eu aveam o schita a conectorului de la un AEB care difera fata de ce e la mine :(

Daca are cineva pinout-ul ECU pentru AUQ sau AUM il rog sa o posteze. Sau macar care pini sunt pentru sonda lambda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai uitat in Autodata? Pe-acolo erau ceva wiring diagrams... nu m-am uitat atent, dar poate e si asta.

Intre timp, odiseea mea continua :): am verificat azi pompa de benzina (si implicit filtrul si regulatorul), merge ok: 3.5 bari la pornire, apoi 3 apoi 2.5 la relanti. Am verificat si furtunul de admisie la intrarea in turbina, pare ok. Evacuarea din nou nu pare sa aiba "gauri" inainte de lambda pe unde sa ia aer fals.

Maine ma duc sa verific si gazele la o statie ITP, sa vad daca amestecul e chiar sarac, cum zice lambda, sau nu. Teoretic as tinde sa cred ca lambda are dreptate, fiindca daca resetez trim-urile masina merge ca porcu vreo 3-4 minute, pana incep sa urce trim-urile, la relanti, dar mai ales in mers (merge in suturi), deci as crede ca intr-adevar lambda nu minte.

Intre timp am comandat furtun de admisie siliconic de S3/TT225, sper sa potriveasca :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost sa verific gazele, concluzii:

1. La relanti sunt ok (conform cu trim-ul 032.1, care e 0.9%)

2. La turatie amestecul e foarte bogat...da BOGAT, aproape de limita maxima admisa legal.

Punctul 2 ma cam bulverseaza: lambda detecteaza amestec sarac, atat de sarac incat creste cu 25% timpul de injectie si tot nu e destul, arunca codul de amestec sarac. In acelasi timp, de fapt amestecul e foarte bogat. Concluzia pe care o trag eu e ca sonda lambda e belita si raporteaza gresit. Inainte de a comanda o sonda (9 mil :( ), vi se pare logic ce zic?

Am atasat si rezultatele testului de gaze.

post-2147-1240900798_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sonda lambda direct pe mufa ei si vezi ce valoare are rezistenta heater-ului. Este probabil sa fie busit si de aici toata zapaceala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm,

din cate stiu eu, la benzinare, la turatii peste 3500 rpm, amestecul trebuie sa fie bogat pentru a raci motorul. Tu avand chip-tuning, ma face sa cred si mai mult ca acest amestec bogat (la limita legala) este dorit. data viitoare cand ajung pe autostrada o sa ii fac un log pe grupurile 03[0-2] intre 3500 si 5000 de rpm. Poate au posibilitatea alti colegi sa te ajute mai repede cu astfel de loguri.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat rezistenta, 5.5 ohmi. Am dat si sonda jos sa iau codul de pe ea, ocazie cu care baietii din service mi-au zis ca urmele de pe ea indica amestec normal.

Abuwz ce zici tu e adevarat, dar la mine testul de gaze s-a facut stand pe loc, pana in 3500rpm, nu mai sus. Problema e ca, din ce stiu pana acuma, poate fi adevarata oricare din ipotezele urmatoare:

1. Aer fals pe la furtunul maf->turbo

2. Prea putina benzina, lambda adapteaza treptat pana la limita maxima.

3. Benzina ok, dar lambda dusa, adapteaza desi n-ar trebui.

Problema e ca nu stiu cum sa-mi dau seama care din ele el. Masina merge bine, doar am codul de eroare si becul aprins in bord. Singura chestie de care ma pot lega oarecum e ca la resetarea trim-urilor masina merge prost pana multiplicativul ajunge pe la vreo 5%, deci pare ca pana acolo chiar ar fi lipsa de benzina. Problema e ca de-acolo incolo nu stiu daca e lambda sau lipsa de benzina.

Acuma, ce sa zic, mecanici care sa-i dea de capat n-am gasit, deci le iau eu una cate una si le elimin. Ce mi-a ramas acuma de facut:

1. Schimbat furtun maf->turbo (e pe drum)

2. Schimbat lambda pre-cat (thinking about it ;))

3. Schimbat injectoarele (thinking abou it ;))

Probabil le voi face pe toate, iar daca nici astea nu rezolva problema, o vand :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat in weekend sa masor sonda direct pe firele care ajung la ECU dar fara succes. Am reusit sa ajung la ECU si sa scot mufa, dar nu stiu care sunt firele. Eu aveam o schita a conectorului de la un AEB care difera fata de ce e la mine :lol:

Daca are cineva pinout-ul ECU pentru AUQ sau AUM il rog sa o posteze. Sau macar care pini sunt pentru sonda lambda.

in autodata o sa gasesti tot ce iti trebuie.daca nu il ai da-mi un PM si iti trimit cateva print screen-uri.bafta

@ jmf poate te ajuta topicul ASTA de pe vwvortex

Modificat de ady1981
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il stiu pe de rost, dar no dice unfortunately :blah:

Apelez la o ultima solutie, inainte de a comanda eu piesele, ma duc la un mecanic (zice lumea foarte bun) de la reprezentanta Skoda. Fingers crossed :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai facut ceva scanari cu vag-com-ul, la relanti. Rezultate:

1. Am misfires pe cilindrul 3. O mut bobina pe alt cilindru sa vad daca se schimba ceva.

2. Grupul 033: "precat 02 voltage", specificat 0-1v, eu am 1.520v

3. Grupul 041: "precat o2 heat" - nu-mi afiseaza nimic, e blank campul, si dupa 10 min la idle, in schimb la "postcat o2 heat" am 0.2-0.3 kohm.

Tot ratacind pe net am gasit ceea ce pare o bucata din bentley repair manual, "oxygen sensor testing". Am atasat-o aici, poate ajuta pe viitor. Ce mi se pare FOARTE interesant din ce scrie acolo e tabelul cu valorile de pe grupul 032 si posibile cauze.

Astfel, pentru 032.2, valori -4% -> -25% MAF-ul ar putea fi vinovat. In schimb pentru valori 4% -> 25% nu apare DELOC MAF-ul (care cam in toate posturile de pe toate forumurile de pe net apare ca vinovat probabil), in schimb apare "oxygen sensor heater" (care, din nou, in toate posturile ... nu apare mai deloc ca vinovat macar posibil). De asemenea mai e acolo un "fuel pressure too low", nu e cazul la mine, "injector not opening", din nou nu e cazul si "EVAP canister purge regulation valve stuck in open position", care, din nou, n-am mai vazut mentionat nicaieri.

O alta nota interesanta ce mi-a sarit in ochi e asta: "oxygen sensor behind catalitic converter... CAN OVERRIDE the signal from the o2 sensor before catalitic converter". Ce-i drept manualul e pt audi, dar oare nu se aplica la tot vag-ul?

BentleyPublisher.com_Audi_B5_S4_O2_Sensor_Checking.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de misfire, am mutat bobina pe alt cilindru (switch cu cealalta) si, dupa 15km si 30 min am 0 misfires. Wtf? :)

Si sa-mi continui blogul cu noi informatii :): dupa ce-am citit documentul atasat in postul anterior am studiat mai atent grupurile legate de lambda. Ce pot sa spun e ca Lambda Factor variaza la relanti intre 9xx si 11xx, deci pare ok. Urmeaza sa fac un log in mers sa vad atunci cum e. Precat O2 voltage variaza intre 1.4v si 1.6v. Asta mi se pare ciudat, fiindca, din cate inteleg eu, ar trebui sa varieze intre 0 si 1v.

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Poate nu facea contact bine si cand mutat-o ai fixat-o bine. Sa urmaresti in caz ca mai apare.

2. Ai incercat sa accelereazi sa vezi daca variaza valoarea? Ce este specificat sub casure nu este relavant de cele mai multe ori pentru ca sunt niste informatii extrem de generale, nu sunt personalizate pe fiecare motor in parte.

3. Eu as zice sa verifici cablul care vine la ECU :D stiu ca nu-ti place dar ar trebuie sa incerci; cu ajutorul lui ady1981 am facut rost de pinout pentru ECU. Datele din Autodata sunt insa pentru sonda wideband si la mine nu se potrivesc 1:1 dar macar stiu pe ce pini trebuie sa am sonda si sa o incerc asa. Ti le forwardez si tie...

Manualul respectiv, inclusiv bucata referitoare la verificarea sondei lambda o gasesti si pe forum. Daca cauti "manuale" este undeva in aria Audi un topic cu manuale printre care si 1.8T. Eu m-am uitat in cel de la AEB (din pacate AUQ/AUM lipsesc). Partea de sonda lambda este inclusa in capitolul referitor la sistemul de injectie Motronic.

Asta, in schimb "oxygen sensor behind catalitic converter... CAN OVERRIDE the signal from the o2 sensor before catalitic converter" ma lasa rece :)

Eu chiar ma gandeam saptamana trecuta sa scot mufa de la sonda2 si sa merg asa. Dar am zis ca deja numai judec si am lasat asa :) Poate totusi o sa incerc acum. Cum am scris intr-un post de mai sus, la mine sonda1 arata amestec "normal" iar sonda2 amestec "sarac". :D

Cand ai masurat sonda, cum arata mufa ei? Era cu 4 pini in linie sau avea 5 pini? Asta ca sa-mi dau seama de care tip este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ref. la 2., am zis ca voi incerca sa loghez in mers sa vad ce misca... probabil maine.

Ref la sonda: sonda nr 1 nu e sonda wideband? Eu asa stiam...

Ref la mufa: intrebarea e buna :frigbaitata:, incerc sa-mi aduc aminte si din cate-mi aduc aminte e cu 5 pini organizati pe doua randuri. In linie sigur nu erau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e mai simplu sa scoateti voi frumos catalizatorul si sa anulati sondele din soft, mai ales JMF, ca tu ai soft sau sunteti "green" ? :frigbaitata:

In felul asta rezolvati problema cu amestecul.

Modificat de 50ryn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu poti anula din soft doar a 2-a sonda lambda.prima are rol de amestec si nu mai stie ecu ce amestec ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!