Jump to content

1.8t: Sonda Lambda Sau Maf?


toni
 Share

Postare recomandată

Am pus mana pe interfata si Vag-Com si am bagat niste teste ca aveam ceva probleme intermintente cu masina.

1.8T AUQ 132kW/180cp

Ca eroare stocata am:

17521 Bank1-Sensor1 Internal Resistance too High (Intermitent)

(n-am salvat-o exact, dar asta este esentialul)

Problema pe care o aveam si o am intermitent este ca masina trage destul de greu cateodata iar in treptele mari am observat ca incepe sa zgaltaie la WOT si de asemenea am observat si in treptele 1-2 la accelaratie constanta zgaltaie (merge inconstant, se franeaza singura). Spre exemplu, ieri si azi masina a mers bine, a tras bine si nici urma de smucituri.

Am facut si niste loguri in mers: MAF-ul ajunge la un maxim de doar 113g/s, fata de ~140g/s cat ar trebui la motorul meu. M-am uitat si la log-urile facute cand am luat masina si atunci tot cam atat aveam, ~120g/s.

M-am uitat si la fuel trims (group 032) si am -1.5 pe primul camp (additive trim) si 24 pe al doilea (multiplicative trim). Deci la relanti e ok, amestec putin bogat, dar sus in ture amestecul este foarte sarac si trebuie sa compenseze mult. Asta cica ar insemna MAF busit si din ce am mai citit, ar putea da si erori de sonda lamba :8:

Acum intrebarea este ce sa schimb? O2 sau MAF?

Atasez cele log-ul facut pentru MAF, treapta a 3-a.

LOG_01_003_115_xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jmf

    66

  • toni

    56

  • Bogdan_wrc

    18

  • 50ryn

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu centrez, eu dau cu capul :lol:

Aseara am resetat erorile si implicit s-au resetat si 'fuel trims' la 0. Azi de dimineata am constat o imbunatatire a performantelor, chiar daca si zilele trecute mergea bine, azi a tras simtitor mai bine! Pleca mai usor de pe loc, de la turatii joase la fel, tragea mai bine imediat dupa schimbarea treptelor.

Ceea ce ma duce cu gandul ca MAF-ul masoara aiurea (mai putin aer decat este de fapt) iar ECU simte un amestec sarac pe baza sondei lambda, deoarece cantitatea de aer este mai mare pentru benzina injectat si apoi comanda mai multe benzina, ceea ce duce la un amestec bogat.

Acum cu 'fuel trim' resetat ECU nu mai comanda benzina suplimentara si chiar daca MAF-ul masora mai putin aer decat este in realitate, ECU nu baga din start benzina suplimentara, asta pana nu se adapteaza fuel trim.

Daca aveti vreo opinie sau gresesc undeva nu va sfiiti sa ma corectati :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu centrez, eu dau cu capul :P

Daca aveti vreo opinie sau gresesc undeva nu va sfiiti sa ma corectati :rolleyes:

:lol: asa e de ceva vreme in ariile tehnice :o

eu nu am masina zilele astea, dar daca vrei, te ajut sa iti dau MAF daca se potriveste sa incerci cu al meu. mergea bine, last time I've checked :P

auzisem ca are alte masuratori pt S3 fata de 1.8T normal, dar cred ca putem gasi si de 1.8T normal sa vezi daca cu el bun merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat mai devreme la erori si fuel trim: eroare referitoare la sonda lambda nu a mai aparut de cand am sters-o, iar 'multiplicative fuel trim' a ajuns deja la 21.9, dupa 50-60km facuti in acest interval de timp. Masina merge in continuare destul de bine din cate simt eu, desi parca se simte o foarte usoara scadere a performantelor (desi poate mi se pare mie), parca nu mai chiar la fel de elastica sub 3000rpm.

Daca fac rost de niste alcool izopropilic o sa incerc o curatare a MAF-ului, altfel o sa-l schimb direct; oricum este mai ieftin decat sonda de O2 :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai este mai ieftin, dar tot vreo 500 ron e :icon_thumright: .

dar poate e cazul sa incerci sa il shcimbi de la cineva...ca sunt detsule 1.8T de 180 de cai in Buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EU am de 150. Daca pot ajuta, ajut cu placere :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la unele motoare daca scoti mufa din MAF acestea vor functiona dupa niste valori predefinite. Merita o incercare.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul merge bine si acum, cu mufa scoasa sigur va merge mai prost. Chiar de dimineata am facut un drum in afara orasului si a mers foarte bine, trage bine in toate treptele, diferentele sunt semnificative dupa ce am sters eroarea, chiar daca fuel trim e mare iar MAF-ul nu masoara chiar cat ar trebui.

@Jacku: mersi de oferta, dar totusi nu cred ca sunt la fel MAF-urile. O sa verific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Revin cu noutati.

Motorul incepuse sa mearga din ce in ce mai prost si iar isi revenise la vechile obiceiuri:

- se ineca la plecarea de pe loc, nu grav dar era un sentiment neplacut, mai ales in mersul bara la bara;

- dupa ce mergeam in frana de motor pana pe la 1500-2000rpm si apoi apasam ambreiajul pica turatia destul de repede cu o smucitura, nu lin cu ar trebui;

- era mai zgomotos, mai ales pe masura ce urca in ture;

- tragea prost, mai ales in treptele superioare.

Am verificat MAF-urile de pe motoarele 1.8T si se pare ca sunt compatibile.

Dupa 3 zile de mers fara MAF, in care masina mergea mult mai bine, azi dimineata l-am schimbat. Motorul se simte bine acum, trage si nu se mai ineaca. O sa monitorizez situatia in urmatorele zile, iar in weekend o sa fac un log noului MAF. Zic monitorizez pentru ca atunci cand l-am schimbat am scos borna de la baterie pentru a sterge erorile (mers cu becul de ESP/TCS aprins de la MAF deconectat) si fuel trim s-a resetat si el. O sa vad in weekend la ce valori ajunge cu MAF-ul noul.

Pret MAF (cu piesa la schimba) - 380 lei

Sper sa se fi rezolvat acum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ofof..MAFul ala supara orice posesor de 1.8T. dar ce bine ca l-ai gasit asa ieftin. BOSCH? la mine a fost 600ron numai BOSCH avea.

intelesem de la adibose cu S3 rosu ca se potriveste cel de 2.5TDI parca si ca tine mult mai mult. ceva idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ciclul 'eu centrez, eu dau cu capul' revin cu update-uri: masina iar merge prost :offtopic:

Dupa vreo 300 km in care a mers excelent, acum iar pleca greu de pe loc, accelereaza greu dupa ce schimb treptele etc Merge mai bine ca inainte dar nu asa cum ar trebui.

Am facut niste loguri in weekend pe care le atasez, poate isi da cineva cu parerea si imi da un sfat sau macar o idee diferita de a mea.

- MAF-ul nou ajunge la 127 g/s (fata de 113 g/s cu cel vechi).

- Timing-ul este ok pe toti cilindrii dupa mine.

- Presiunea turbinei - se atinge spec boost dar poate putin cam greu (o idee venita de pe SC.net)

- Sonda lambda are 2 moment in care o da in balarii (in momentul in care am facut logul), in jur de 2000 rpm

- N75 Duty cycle ar trebui sa fie mai sus, spre 80-90%, la mine atinge maxim 60% ceea ce ar fi legat de boost-ul care vine greu.

Cand am facut logurile nu stersesem erorile stocate. In afara de cea datorata mersului cu MAF-ul deconectat si cea de borna de baterie deconectat mai aparuse una legata de sonda lambda: internal resistance too high (intermittent).

Eu in momentul de fata banuiesc sonda lambda, care n-ar trebui sa aiba acele salturi care se vad in logul meu, ar trebui sa fie liniara.

Intrebare: daca scot mufa la MAF, ECU ignora si sonda lambda? Am citit ceva de genul asta pe SC.net de care nu sunt sigur, dar ar putea explica de ce atunci cand am mers cu MAF deconectat masina mergea mai bine.

Orice alt sfat sau idee este bine-venita!

LOG_01_003_020_xxx.xls

LOG_01_115_031_xxx.xls

LOG_01_118_032_xxx.xls

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea de dupa cat are decat rol de informare nu contribuie la ajustarea amestecului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toni, de ce zici ca ai probleme cu lambda la 2000rmp?

Cel mai bine e sa faci grafic cu vag-tacho parca se numeste

rezultatul trebuie sa fie o curba sinusoidala

Cu cat are amplitudinea mai mare, cu atat e mai buna sonda

Pe masura ce imbatraneste o sa aiba amplitudine tot mai mica, dar ECU are un soft de compensare a imbatranirii sondei

Poti sa scoti sonda, o sa intre in safe mode, nu stiu exact ce inseamna asta la 1.8T :D

Oricum daca merge mai bine fara sonda, inseamna ca ea e de vina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa arata sonda lambda din log-ul facut pe grupul 031 de mai sus. N-ar trebui sa aiba acele salturi, trebuie sa fie liniar graficul.

Vag-tacho, din cate vad, face modificari de kilometraje :D Daca iti aduci aminte cum se numeste programul sa-mi zici te rog.

lambdazf6.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era sonda de vina, parerea mea ca ai fi sesizat si o diferenta la consum...Eu am schimbat la a mea si debitmetru si sonda si nu asta era cauza mersului relativ prost de mai demult.

Senzor barometric de altitudine are masina ? aka -> G71 sau F96 sau MAP.

Modificat de 50ryn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vag-scope. creaza grafice din .log

Dar nu zici bine, sonda lambda trebuie sa oscileze mereu. La relanti, ce e drept

Uite iti atasez un grafic mai vechi de al meu

LOG_01_030_031_032.xls

post-2856-1224506760_thumb.jpg

Modificat de 4EST
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La relanti probabil sa ai dreptate, dar eu eram la WOT.

Si daca compari 'actual lambda' cu 'requested lambda' ceva este in neregula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...daca in final nu este de la sonda lambda am un sfat :

-verifica pompa de benzina dar nu cu vagcomul se scoate si se verifica pe banc cate atmosfere mai poate baga.

Doar o parere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa fie sonda, am comandat-o iar pe la sfarsitul saptamanii sper sa o am.

Dupa simptome este principalul suspect, mai ales ca la ultima scanare am vazut un 'internal resistance too high'.

@50ryn: am sarit peste postul tau, scuze. Masina are MAP, in log-urile postate se vede cum masoara presiunea data de turbina si pare foarte in regula.

Diferenta la consum e greu de spus daca vad, circul in Bucuresti, plec dimineata la 8 si ma intorc seara la 6, consumul este demn de avionele de vanatoare oricum :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toni

Nu e nicio problema,asteptam cu interes sa-ti vina sonda si sa revi cu impresii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am schimbat sonda lambda vineri si dupa dupa ~100km 'fuel trim mult' a ajuns iar la 19% :icon_thumright:

Ramane sa verific FPR (regulator de presiune al benzinei), pompa de benzina si eventual injectoarele, probabil si furtunele de vacuum din nou. Cand le voi face pe toate nu stiu ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilele trecute am tras de furtune pe la motor si am descoperit ca furtunul de vacuum de la galeria de admisie la FPR este cam distrus, imbracamintea era mancata iar colierul statea cam liber. Asa ca sambata dimineata l-am schimbat cu alt furtun asemanator, prin cu 2 cravate de plastic :)) si masina merge mai bine.

Nu s-a rezolvat complet, parca ii lipseste zvacul, dar plecatul de pe loc este mult imbunatit. Nu se mai ineaca, ceea ce este esential. Cand o sa pun mana pe un laptop, o sa verific si fuel trim-urile sa vad cum au evoluat, eventual le resetez si vad daca mai creste la loc.

Invatatura de minte pentru cei cu 1.8T-uri, verificati furtunele! Am tot citit pe net referitor la problema mea si altele asemanatoare si una din marile probleme ale acestor motoare sunt furtunele care imbatranesc. Si cum motorul are multe furtune de vacuum si boost, sansele sa mearga ceva prost sunt mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca gasim unul cu probleme, il inlocuim si-i punem cravata? :icon_thumright:

toni, masina ta e din 2001, parca nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!