Jump to content

1.8t: Sonda Lambda Sau Maf?


toni
 Share

Postare recomandată

Auzi, la tine aerul intra intai in turbina si apoi il masoara sa vada ce cantitate a fost?! Ia gandeste-te cum arata circuitul aerului: trece de filtrul de aer, intra in MAF, apoi in partea rece a turbinei si abia apoi ajunge la MAP. Mi se pare cat se poate de natural ca intai sa vezi ce cantitate de aer a masurat ECU ca intra in motor si apoi sa vezi ca i-a facut presiune sau nu.

Da-mi voie te rog sa nu fiu de acord... :tomato:

Aerul intra mai mult sau mai putin in functie de turbina. Ea are pe langa compresie si rolul de pompa. Cand nu face boost, iesirea e la presiune mai mica, deci contine mai putin aer (ca masa, nu ca volum)! Deci si la intrare e vorba de aer mai putin, sau nu?

Adica, pana la urma rolul turbinei e sa bage mai mult aer in motor, nu neaparat aer la presiune mai mare. Presurizarea este doar mijlocul prin care isi atinge scopul.

Fara sa am pretentia ca m-as pricepe, totusi simtul meu intuitiv (si cel teoretic) asa spune.

In alta ordine de idei citesc cu mult interes topicul pentru ca am impresia si la masinuta mea ca nu trage totdeauna la fel de bine. Insa pana nu vin cu date concrete (log-uri) - ceea ce se va intampla doar la salariu cand voi avea bani de mers la mecanic, nu postez nici o intrebare.

Modificat de xxscorp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jmf

    66

  • toni

    56

  • Bogdan_wrc

    18

  • 50ryn

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

In sfarsit am aflat de ce imi aduceau mecanicii alt MAF: am MAF de S3 :icon_thumright:. Ceea ce e oarecum logic, avand in vedere ca si turbina e K04. Azi am comandat inca unu (tot ne-original), maine vine cica, iar daca nici asta nu e bun voi lua original (560 ron la reprezentanta Audi). Azi am mers jumatate de zi cu el cuplat: pe grupul 032 multiplicative trim a ajuns la 24.4%, deci e clar mort. Jumatate de zi l-am decuplat si cred ca asa va ramane pana vine unu de schimb. Cu el decuplat masina trage foarte bine, dar nu fortez deoarece inca nu mi-e clar care-s consecintele (if any) mersului cu el decuplat. Codul de pe MAF-ul meu: 06A 906 461 E

Mai am inca o mica problema: furtunul de admisie care vine prins pe MAF e putin rupt chiar la imbinarea cu MAF-ul. Deocamdata nu e o problema mare, fiindca vine colierul de prindere peste el si il tine, deci nu cred ca trage aer fals pe-acolo. In schimb nu mi-e clar daca pe S3 si AUQ e acelasi furtun. Dupa codul de pe furtunul meu nu mi l-au gasit nici la Skoda nici la Audi, iar sa-l iau doar asa parca nu-mi vine (e aproape 4 mil furtunul). Stiti cumva daca e acelasi? Codul de pe furtunul de pe masina: 06A 133 356H. Prin Etka/SOTE am gasit doar ...354C si ...354D.

Mersi de raspunsuri, sa le iau pe rand:

"1. daca vrei sa masori MAF-ul, se face obligatoriu pana la turatia de putere maxima, adica minim 5500rpm. Altfel, nu prea are rost. Salturi nu are, dar nici poti spune daca este bun sau nu. Degeaba vezi acolo maxim 80g/s pentru ca aveai turatia prea joasa."

Comparativ cu loguririle mai vechi, in ele la 3300rpm deja baga 111g/s, deci no... nu stiu daca are rost sa-i dau pana la redline.

"2. Engine load mi se pare cam mic, eu zic ca ar fi trebuit sa fie mai curand spre 130%. Erai cu pedala la fund? Daca da, posibil din cauza punctului 3"

N-am fost chiar la fund findca n-avea rost. Adica am apasat-o pana in fund dar fara efect, asa ca am decis s-o tin la 80% aprox.

"De ce esti in limp mode greu de spus, DAR eroare de "lean fuel trim" nu e deloc usor cum zici tu. Ai un amestec foarte sarac si nu face bine. Benzina are si rol de racire al pistoanelor iar cu un amestec sarac motorul si gazele de evacuare au temperaturi mult mai mari."

Tocmai de-asta ma duc batraneste (nu ca as putea merge altcumva) pana rezolv problema. Intre timp multumita acestei revelatii (eu nu m-as fi gandit ca benzina si raceste) am decis sa decuplez MAF-ul, fiindca asa nu mai am codul de amestec sarac, deci cumva ma gandesc ca protejez motorul.

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxscorp De acord cu tine, dar cum jmf avea codul de eroare pentru "lean mixture", cel mai probabil candidat este MAF-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jmf, daca te referi la furtunul de la carcasa filtrului de aer, catre turbina, sa stii ca din ce am vazut la cele siliconice, dupa coduri, ele difera la masinile 4x4 cu cele FWD. si in functie de turbina.

uite cum arata cele siliconice:

http://www.thsperformance.co.uk/acatalog/Silicone_Hoses.html

deci vezi ca cel de s3 difera de cel de octavia. poate dupa poze te ajuta sa vezi de care ai.

daca tot il schimbi recomand unul siliconic, stiind ca dupa CIP, cel stock mai are tendinta de a se sugruma la turatii mari. e cam scump...dar merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ala ma refer. M-am uitat in SOTE cu mecanicul si apare acelasi cod de furtun la S3 2001 si Octavia RS 2001. Oricum, deocamdata mai merg cu el asa... din lipsa de fonduri.

Azi a mai venit inca un debitmetru... rau. In sensul ca nu era original si era cu 2 mm mai ingust la prinderea in filtrul de aer si nu statea fix. Puteam sa-l rezolv cu ceva banda izolatoare, dar am zis ca mai bine sa nu fac improvizatii asa aproape de turbo :P. Asa ca am comandat azi original de la Audi, 560ron. Revin cu impresii cand apare (2-3 zile).

ps: de ce oare forumul face replace la E.t.o.s. cu SOTE? :vaidecapulmeu:

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic

intrebare bunaaaa..... eu m-am certat cu un user de pe forum din cauza asta.... eu ziceam e.t.o.s. si la el aparea sote si crede ca fac misto de el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit a venit debitmetrul original. A potrivit la fix. Cu el pus am mers vreo 20km: masina merge foarte bine deocamdata. Am mers si sportiv, si normal, si batraneste, totul ok. Pe vag-com nu mai am codul de amestec sarac, iar pe grupul 032 valorile sunt 1.1% si 5.5%, deci ok. Pare ca asta a fost, mersi de ajutor ^_^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa vreo cateva sute de km in care masina a mers ok, m-am uitat azi de curiozitate la fuel trim: 20% pe multiplicative. Dupa inca vreo 10km de forja maxima... 21%. Totusi, masina merge ok, trage bine, nu face figuri si nu mai am codul de amestec sarac. Any ideas?

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai fa un log sa vedem daca urca presiunea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am atasat logurile. Treapta a 3-a, 2000->6000 (more or less). Nu-s de o calitate extraordinara, deoarece eram singur in masina, noaptea :|

Totusi, maf-ul baga sanatos, boost-ul e acolo (ma rog, calitatea remapului e indoielnica), doar fuel trim-ul e mare. Ca idee, inainte de a pleca sa fac loguri am resetat trim-urile si, imediat dupa ce am plecat, parca scutura un pic daca o calcam foarte fin sub 2000rpm, dar in vreo 3-4 minute a compensat si deja mergea perfect. Sau poate fiindca era motorul rece...

Masina zic eu ca merge cum ar trebui, adica a 2-a de pe la 80 km/h deja rupe aderenta, iar a 3-a is convins ca ar face la fel daca n-ar patina ambreiajul.

ps: la logare am incercat sa merg WOT, dar cel putin la primul stiu sigur ca am lasat la un moment dat piciorul de pe pedala din cauza ca patina prea tare ambreiajul :tomato: si apoi am calcat din nou. De fapt se si vede acolo un "sughit" la 3960 de ture.

pps: acuma dupa reset si vreo 20km forja (pt loguri si fun :D ) este 18% pe 032.2

16_Apr_2009.zip

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No, inevitabilul s-a produs: dupa un drum de 130km in afara, in care am si fortat, am mai patit o data sa n-am boost, dupa care si-a revenit singur imediat. Totusi, acuma am pus vag-com-ul si codul minune s-a reintors:

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-00 - -

De asemenea, 032.2 este ls 22.7%. Sa se fi dus MAF-ul nou atat de repede? Fiindca, repet, vreme de o saptamana, de cand l-am luat am scanat in fiecare zi si a fost progresiv mai rau, totusi fara eroare. Acum a aparut si eroarea. Vreo idee ce as putea face? Pot cumva testa MAF-ul singur? Adica ma gandesc ca daca ma duc cu el inapoi la reprezentanta, cum dovedesc ca e belit?

ps: inca n-am incercat sa mai merg cu MAF-ul deconectat, dar o sa incerc maine. Cand era MAF-ul celalalt, mergand cu el deconectat nu a mai aparut codul de amestec...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersul cu MAF-ul deconectat nu e chiar relevant.

Cel mai sigur este sa-l testezi in sarcina, WOT pana la 6000rpm in treapta 3-4 si vezi valoarea maxima si daca nu cumva are salturi sau raspunsuri ciudate.

Belit nu cred ca este MAF, am aruncat un ochi de dimineata pe logurile tale si masura destul de mult, ~160g/s din cate imi aduc aminte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, din loguri pare ok. Deja incepe sa ma dispere faza, chiar asa pretentios nu ma asteptam sa fie motorul asta. Maine, daca e vreme buna, profit de faptul ca sunt "la tzara" si ma apuc sa desfac totul bucati, poate imi sare in ochi ceva. Candidati: furtune sparte sau mancate, valva mica de la pcv si, o idee mai noua, turbina sa nu fie stransa suficient de bine pe galerie.

Toni tu ai mai rezolvat ceva? Cum stai cu trim-ul multiplicativ? Dar cu mersul masinii?

nota: ieri am luat la rand toate grupurile cu vag-com-ul, de la 1 la 130 :D. Din cunostintele mele putine pareau ok, ce am vazut pe-acolo: ori zicea efectiv "ok", ori valorile se incadrau in limitele indicate sub casuta, ori counterele (de misfire de ex) erau pe 0. Ce nu stiu inca e cum/daca pot verifica lambda cu vag-ul, dar promit ca citesc in seara asta si revin :D.

Sarbatori fericite (?)

offtopic: nu stiti de vreun link unde sa explice cum se dau jos aparatorile de la praguri, stalpi etc? Vreau sa trag niste fire pe lungimea masinii si n-as vrea sa rup ceva.

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am desfacut mare parte din furtune si furtunase: n-am gasit nimic spart :Driver:. Totusi, ce am observat e ca pe furtunul de la MAF la admisia turbinei, aproape de turbina, este ulei imbibat cu praf. E normal? Nu am putut ajunge pana chiar aproape de turbo cu mana sa verific daca nu sunt sparturi, iar de dat jos sincer nu m-am incumetat, fiindca sunt tot felul de cleme care habar n-am cum sa le desfac (e un model cu 3 dinti cumva, care calca peste clema si o tin stransa... cred ca-s de unica folosinta...).

TOTUSI, ce am gasit cu surprindere e ca unul din cele 3 suruburi de prindere ale downpipe-ului de turbina era destrans :o . L-am strans (cu greu, accesul deosebit de dificil, am taiat o cheie de 17 in doua sa pot manevra :beerchug:). Rezultatul: 0 (zero) ezitari la acceleratie si a disparut cu totul sunetul de "vant" care-l aveam. Mai mult ca sigur ca problema ezitarilor si a sunetului (am mai zis ca auzeam efectiv cu descarca turbina) era prinderea slaba, iar la acceleratii mari scapa presiune pe-acolo. Acuma masina merge, in sarcina, chiar impecabil, am incercat in toate treptele de viteza. (mai am problema ambreiajului care scapa, tre sa fiu atent acuma :angry: ).

In ciuda acestui fapt, problema cu amestec sarac nu s-a rezolvat. Am sters codul, am mers aprox 15km, adaptarea a ajuns dupa 7km la 15% si dupa inca 7km la 20%. Codul inca n-a revenit, dar cred ca e doar o chestiune de timp...

Alte idei ce as putea verifica? (ma gandesc la lambda, dar nu stiu cum s-o verific)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.am si eu o problema cu trim-urile astea.la mine e -15,7% si +3,1%.am schimbat regulator presiune,debitmetru,am verificat vaccum-ul.totul e ok.am incercat sa verific sonda lambda dar nu merge la mine.stie cineva ce pot sa mai verific in legatura cu trim-urile astea?eu primesc eroare fuel trim system to rich.postez aici cum am incercat sa verific sonda:

VAG-COM procedures for testing the MAF, O2 sensors and catalytic converter

In order to test your MAF, O2 sensors and catalytic converter, check out the following blocks in the "Engine" control module with your VAG-COM. Blocks 002, 030, 032 and 033 are done in "Measuring Blocks" while blocks 036, 034 and 046 are done in "Basic Settings". Let me know if you have any questions about how to run the tests. (NOTE: The following tests are MKIV VR6 specific. If you have a 1.8T or 2.0 engine, the procedure from running the automated tests is slightly different. For a 1.8T engine, see this THREAD for instructions on how to initiate the tests. I'm not positive about the initiation procedure with a 2.0 engine, but from what I've found, with an AEG engine you manually raise the engine speed to between 1800 and 2200 RPMs, and with the AVH and AZG engines, you derpress the accelerator to the WOT (wide open throttle) position to raise the engine speed to ~2000 RPMs.

Block 002 - Load Registration

- Check the MAF airflow reading at idle. Make sure the car is running and warmed up and the A/C is off. Go to Block 002 and look in Field 4. The value at idle should be between 1 and 25 g/s. If it's lower than 1 g/s, then there is probably a leak in the intake tubing between the MAF and manifold.

Block 030 - Oxygen Sensor Regulation

- Go to Block 030. Field 1 is a three-digit binary code which gives the status of the pre-cat oxygen sensor. Field 2 is the same thing but for the post-cat oxygen sensor. The digits indicate whether or not the sensor heater is working and whether or not the oxygen sensor control is operational and active. The value should fluctuate between 111 (heater on) and 011 (heater off). The last two digits can also fluctuate between '1' and '0', but should be predominantly '1'.

Block 032 - Oxygen Sensor Control Learned Values

- Go to Block 032. Field 1 represents the fuel trim at idle (additive) and Field 2 represents the fuel trim at part load (multiplicative), i.e., while driving. The value should be between -10 and +10% (negative indicates the engine is running rich and positive indicates the engine is running lean). If the value is close to +25% (which is the upper limit), it usually means that the MAF is bad. If the value is somewhere betweeen +10 and +25%, it could mean that the pre-cat oxygen sensor is bad, there is a leak in the intake or that the MAF is on it's way out. The value I found for my car (VR6), which has a new 2.0 MAF and new oxygen sensors is +1.6%.

Block 033 - Pre-Cat Oxygen Sensor Control

- Go to Block 033. The value in Field 1 represents the pre-cat oxygen sensor control. The value should fluctuate at least 2% in the -10 to +10% range.

Block 036 - Post-Cat Oxygen Sensor Control

- Go to Block 036 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is post-cat sensor voltage. It must fluctuate slightly between 0 and 1V. Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S2 OK' (sensor is good) or 'B1-S2 NOT OK' (sensor is bad) after the test is finished. Release the brake pedal after the test finishes.

Block 034 - Aging of Pre-Cat Oxygen Sensor

- Go to Block 034 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is the engine speed. Field 2 is the catalytic converter temp. Field 3 is the value which tells you how aged the sensor is (not sure what it's called). Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S1 OK' or 'B1-S1 NOT OK' after the test is finished. The aging value must be above 0.80. The value for a new sensor is 1.99. The value will decrease as the sensor ages. Release the brake pedal after the test finishes.

Block 046 - Catalytic Converter

NOTE: The test in Block 034 must be done just before this test or it will NOT initiate!

- Go to Block 046 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to start the automated cat. test (last approx. 100 secs - the cat needs to be warmed up above a certain threshold for an accurate reading - the threshold is usually 400

Modificat de ady1981
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JMF..

Cat timp o sa mai rulezi cu o mapa de origine incerta?

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=75226

Un topic cu problemele tale din cauza unui remap gresit care cerea o presiune mai mare decat putea sa dea masina cu regulatorul de presiune original.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1245185

Aceleasi probleme de la un "leak" dar zici ca nu e cazul tau.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1201806

Si informatii generale despre fuel trim.

Deci pana nu pui mapa stock lasa-te de cautat solutii. Poate fi pur si simplu de la remap gresit ca in primul topic. DACA nu e de acolo sapi mai departe

UN PASTE FERICIT TUTUROR!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am citit cred ca chiar toate informatiile disponibile pe net despre codul asta, multe le stiu pe de rost :wub:

Problema e ca nu pot face remap momentan fiindca imi patineaza ambreiajul, doar poate cu ceva mapa generica, insa n-ar fi ok, date fiind modificarile mele. Mapa stock iar nu pot s-o pun, fiindca nu stiu daca ar merge bine cu k04 & stuff. Oricum, am vorbit cu Adrian sa ne intalnim pt a vedea ce-i cu mapa, sa vad cum pot ajunge in Oradea...

Totusi, as inclina sa cred ca nu e mapa, din moment ce codul il am de vreo luna incoace, inainte n-a fost...

Maine sper sa pot incerca sa masor lambda sa vad daca-mi pot da seama daca e dusa.

Mersi tuturor de sfaturi! Sarbatori fericite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut testele indicate de colegul ady1981 (mersi!) si au iesit ok. Cu mentiunea (poate ajuta pe cineva) ca la Skoda trebuie apasata frana, apoi acceleratia WOT apoi lasata frana ca sa porneasca testul :)

Urmeaza in curand o curatare de injectoare (ocazie cu care sper sa le identific daca-s stock sau schimbate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine fuel trim-ul sta tot la 18%. Tot nu inteleg de ce ECU continua sa dea eroare:

17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High

P1113 - 35-10 - - - Intermittent

Ma gandesc ca poate este o problema cu cabluri care fac legatura intre ea si ECU. In Vag-com grupul 41 rezistenta ei are o valoare de 4-7Kohmi, iar masurat direct pe sonda cu multimetrul avea 10ohmi. Acum nu stiu ce masoara el acolo si nici nu stiu cum sa ajung sa masor direct pe firele care ajung la ECU :icon_thumright:

Am facut niste loguri si eu zilele astea, le atasez si pe ele.

Ce mi se pare mie ciudat la ele:

- diferenta in cele 2 sonde lambda in grupul 31, mai ales peste 4000rpm, cand indica lucruri total diferite

- calculand duty cycle la injectoare din grupul 002, imi iese ca la peste 5000rpm sunt peste 90% deschise. Fiind stock, mi se pare cam mult.

Formula folosita pentru calculul duty cycle a fost:

(injection time(ms) / (120000/RPM))*100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am vazut ca board-ul nu permite upload de fisiere .csv. Eu am dat upload la fiecare dar nu m-am uitat daca chiar s-au uploadat :)

20VT_logs.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi s-a intors cod-ul si s-a aprins si CEL-ul, semn ca deja a depasit limita de adaptare. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toni: calculatoru se afla sub parbriz sub mecanistmu de stergatoare ( trebuie sa desfaci stergatoarele si plasticu care acopera)

si masori de acolo firele spre sonda

si ciclu inejctoarelor poate fi marit datorita lipsei presiunii de benzina ( baga un manometru si verifica)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit ulterior, mersi.

Planuiesc sa umblu in weekend si sa fac niste masuratori, sper sa ma prind care sunt firele care vin de la sonda.

Presiunea benzina n-am cum sa o masor din lipsa de echipament, desi ar fi foarte interesant de masurat. Este urmatorul lucru in plan, dupa masurarea firelor de la sonda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie verificat si regulatorul de presiune in rampa. Daca totul e in regula pe partea presiunii de alimentare ai eliminat o mare cauza hardware. Regulatorul nu are fire deci nu este monitorizat de catre ECU iar presiunea scazuta in rampa genereaza codurile alea conform linkurilor de mai sus.

-JMF- Tu probabil ai unul de CupraR care are 4 bari parca, daca zici ca ai tuning si turbina nu e stock. Se masoara cu un manometru, nu e mare lucru nici nu costa mult dar trebuie verificata si presiunea din pompa.

Modificat de Deceunink
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!