Jump to content

1.8t: Sonda Lambda Sau Maf?


toni
 Share

Postare recomandată

Mai nou primesc si eu mesajul cu amestec sarac. Grupul 32 la multiplicative zice 21, deci MAF-ul cred ca e pe moarte (cand am luat masina acum 1/2 an aveam 18% la multiplicativ). Totusi masina merge bine, consum ok etc. Sapt viitoare sper sa pun mana pe un MAF nou pe care sa-l pot incerca si daca rezolva valorile de pe grupul 32 sa-l cumpar. Ca idee, am mers vreo 20km cu MAF-ul decuplat si dupa aveam -2% pe multiplicativ (fata de +21% cu el cuplat), deci inclin sa cred ca MAF-ul chiar e dus.

In alta ordine de idei am schimbat valva ciuperca recomandata de toni, cea mica unisens (spre rusinea mea) n-am gasit-o :angry:

Si in final sa zic de fapt ce voiam sa zic ;) ca poate ajuta: pana astazi (dupa cum cred ca am mai zis) aveam probleme la plecat de pe loc cu turatii mici si la treapta a 2-a, daca acceleram la turatii mici (ex. a 2-a la 1000 rpm, accelerat moderat): masina dadea in nas. Azi am reusit, in sfarsit, sa curat clapeta de acceleratie. Nu parea extrem de murdara, doar relativ murdara, cu un fel de pelicula "crapata" de mizerie pe ea. Ma asteptam sa arate mult mai rau si cand am vazut-o am zis ca nu fac mare branza. DAR: dupa curatare pot sa spun ca masina s-a schimbat TOTAL:

1. Problemele cu datul in nas au disparut complet. Desi stiam deja cum trebuie s-o "calc" pentru a da in nas, oricat m-am chinuit n-am mai reusit.

2. Acceleratiile sunt mult, MULT mai liniare. Si pana acum masina mergea bine, dar la turatii intre 1500-2500 parca un pic se chinuia. Acum merge perfect si de la 1000rpm in sus, e o adevarata placere :)

3. Daca masina e in miscare incet si dau a 2-a si o calc, nu mai face nici un fel de figuri (scuturat, etc), pur si simplu urca in ture.

Deci, daca n-ati facut-o deja, eu zic ca merita 100% curatarea, chiar daca depunerile nu par semnificative. O alta chestie importanta e curatarea partii dinspre galerie, fiindca acolo se aduna mizeria mai mare. Zic asta fiindca eu m-am mai uitat la partea cealalta si tot am amanat curatarea zicand ca "e curata", dar de fapt nu e era.

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jmf

    66

  • toni

    56

  • Bogdan_wrc

    18

  • 50ryn

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ramasesem dator cu niste poze, iar cum azi am umblat pe acolo am facut si pozele:

th_DSC01448.jpg th_DSC01445.jpg th_DSC01449.jpg th_DSC01446.jpg th_DSC01447.jpg

Prima poza este doar cu capacele motorului scoase. Furtunele de care vorbeam sa afla in zona jojei de ulei, sub acea placa metalica. Se desfac cele 2 piulite care tin furtunul negru gros. Acel furtun leaga pompa SAI de combi-valve. Dupa ce desfac piulitele se scoate furtunul din combi-valve pentru a avea mai mult acces. Combi-valve este acea piesa metalica din dreapta motorului, deasupra unui furtun de lichid de racire.

Apoi se scot cele doua suruburi cu cap inbus care tin placa metalica de galeria de admisie. Se desface piulita care tine al doilea furtun, este situata sub placa metalica, dar se poate ajunge cu o cheie mica iar apoi cu mana.

Se trage usor placa metalica de pe ghidul jojei de ulei, are o catare destul de lunga. Mare atentie pentru ca daca masina este veche acel ghid se rupe foarte usor. Eu sunt patit :D

Se scot cele doua mufe de la N249 si N112, iar placa metalica impreuna cu toate furtunele legate de ea este mult mai accesibila. Se poate vedea in poza a doua.

In celelalte poze se poate vedea supapa PCV (cea pe care nu a gasit-o JMF ;) ). Daca tot umblati pe la furtunele astea ar merita sa o verificati si pe ea, pentru ca este mult mai accesibila odata demontata placa metalica.

La mine situatia nu este deloc fericita. Am tras de toate furtunele, am mai schimbat cateva, am verificat toate supapele si supapitele relevante si cam toate trasele. Am reconectat canistra de carbon impreuna cu N80 (care deodata a inceput sa mearga :( ), am refacut circuitul de comanda pentru DV pentru ca pentru cateva zile am mers cu el modificat (luam vacuum direct din galeria de admisie) si n-am sesizat nici o imbunatatire.

Saptamana asta ma duc sa schimb uleiul (ca am tot amanat) si atunci o sa-l rog pe mecanic sa curete si clapeta de acceleratie. Am vrut sa o curat azi dar n-am reusit sa-o desfac :( si am vazut ce e ceva mizerie pe acolo.

Colac peste pupaza nu-mi mai merge nici interfata pentru Vag-com si nu pot sa verific nimic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pt poze, foarte cool. Eu am incredere ca te va ajuta mult curatarea, mai ales daca vezi mizerie (fiindca ce vezi e de fapt partea curata :)). Spor la treaba!

Referitor la supapa, am identificat-o azi cu ajutorul colegului dodo, dar n-am putut-o schimba, motorul fiind fierbinte. Urmeaza intr-un weekend cu soare :D

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema voastra este asemanatoare cu a mea. Am schimbat bujiile si... nimic , la fel face scoate un pic de fum negru. Cand scot mufa de la MAF merge bine , toarce motorul. isi revine si dispare fumul acela putin.

Eroare am pe sonda lambda, si amestec bogat, apoi si sarac.

La ce concluzie ati ajuns?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inca n-am ajuns. Ce pot spune ca m-a ajutat enorm curatarea clapetei de acceleratie. Zilele astea trebuie sa schimb si MAF-ul, in seara asta iar am patit sa n-am boost absolut deloc, abia m-am tinut dupa un golf 1.6i :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JMF, ti-am mai spus o data,nu ai boost din cauza capsulei de la turbo.E crapata membrana si scapa presiune.Parerea mea.

Modificat de 50ryn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu, dar si eu ti-am spus ca nu stiu ce este aceasta capsula de la turbo si n-ai mai raspuns :(. Daca m-ai putea lamuri ce e si unde se afla o s-o verific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este vorba despre actuatorul de la wastegate,cred ca la aia se refera.il gasesti langa turbo,are o tija filetata care se prinde in turbo de o clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, il stiu, doar nu stiam ca-i zice "capsula" :D

Incerc sa-l verific cu prima ocazie, desi cam greu ajung la el :mellow:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal ar fi sa gasesc un MAF de proba sa vad daca se manifesta la fel. Poate ma ajuta cineva din Bucuresti.

Este cam 500 ron unul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, il stiu, doar nu stiam ca-i zice "capsula" :biggrin:

Incerc sa-l verific cu prima ocazie, desi cam greu ajung la el :cheers:

Nu e chiar asa de greu. Sigur ajungi cu mana la tija. Daca se misca usor insemna ca e dusa.

Din ce am citit totusi, nu este un defect des intalnit la 1.8T, mai mult la TDI si avand in vedere ca nu-ti face mereu, mi se pare greu de crezut ca asta sa fie cauza. Dar cine stie ...

Incearca cand mai face sa tragi pe dreapta, opresti motorul si-l repornesti. Daca isi revine, insemna ca erai in limp mode, deci ciuciu presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aseara am oprit si pornit dar nu si-a revenit. Azi dimineata in schimb mergea perfect. Eu inca cred ca e MAF-ul belit, avand in vedere indicatia de 21% de pe grupul 032, ma gandesc ca raporteaza nashpa (am citit pe net ca unora le raporta chiar 0 :biggrin:), iar ECU nu cere presiune. Din pacate aseara n-aveam vag-com-ul la mine sa fac niste loguri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci scoate-i mufa, reseteaza fuel trim-urile si mergi cu ea asa. Verifica dupa cateva 10 de km cum au evoluat fuel trim-urile :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut deja asta sapt trecuta: "Ca idee, am mers vreo 20km cu MAF-ul decuplat si dupa aveam -2% pe multiplicativ (fata de +21% cu el cuplat), deci inclin sa cred ca MAF-ul chiar e dus." -_-

Tocmai m-au sunat mecanicii, mi-a sosit un MAF nou, pe care-l pot proba peste weekend :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, am uitat de asta.

Posibil sa fie de la MAF, asteptam impresiile dupa schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A venit MAF-ul, dar era mai mic :(, probabil de pe 1.8t simplu, nu stiu. Am vorbit la furnizor, maine sper sa vina modelul bun, am dat dupa cod.

In seara asta am mers mai forjat cu masina, comparativ cu un megane rs f1 team... pana la 160 am fost in fundul lui :), dupa a aparut un Logan care schimba benzi... oricum, n-a facut figuri masina. :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fenomen: MAF-ul lucreaza, l-am dat jos si l-am bagat in cupla - am suflat imitand absortia de aer si era sa se opreasca motorul. Deci functioneaza. Problema este ca acum nu mai trage motorul bine , are tendinte de a cadea in nas. Bujiile sunt schimbate. Mai ramane sa dau iar clapeta de accleratie jos ca am curatat-o fara sa o dau jos. La prima pornire cand e rece nu mai are mici rateuri (se auzeau in toba pocnind) de cand am schimbat bujiile. Dar sonda lambda imi arata pe VAG 0%. Poate se pricepe cineva in Bucuresti sa citeasca parametrii dati de Lamba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A venit si al doilea MAF, de data asta era de aceleasi dimensiuni, insa buza care asigura etansarea fata de carcasa filtrului de aer era o idee mai mica decat la al meu, iar cand il bagam in carcasa nu statea fix si ar fi putut trage aer pe langa. Totusi, am "ingrosat" buza cu niste banda izolatoare si l-am fixat, insa dupa ce l-am pus sus si am pornit... dezastru: acceleram si motorul nimic, efectiv apasam pedala degeaba. Ghinion. Si a fost adus dupa codul de pe MAF-ul meu... Era ceva marca dubioasa (nu Bosch), dar totusi...sa nu mearga deloc...

Urmeaza sapt viitoare sa incerc sa iau de la alt magazin si sa sper ca-mi aduc unul care si merge :)

Partea buna: masina n-a mai facut figuri cu maf-ul actual.

A doua parte buna: am ridicat masina pe elevator si m-am uitat cu o oglinda la turbina. Sunt 99% convins ca e un k04: are logo de KKK pe ea si evacuarea/downpipe-ul e lateral, identic cu cel de aici (mai putin materialul, care pare a fi mai nashpa :D: http://www.42draftdesigns.com/categories/p...k04downpipe.htm

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

THE FLYER despre ce motor vorbim? Profilul tau e cam confuz ... Aici se dicuta despre 1.8T

Nu mai face smecherii cu MAF-ul pentru ca s-ar putea sa fii nevoit sa-l schimbi dupa aceea. Ce informatii te intereseaza despre parametrii sondei lambda?

Cel mai bine creezi un topic nou cu problema ta si incercam sa te ajutam cum putem.

jmfCauta la dealer un MAF original, varianta cu piesa la schimb (codul are un X in coada). Ar trebui sa fie in jur de 350lei. Eu asa am luat de la volksman, piesa Bosch care inlocuieste MAF-ul meu, avea codul vechiului MAF (cod VAG) scris pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

560 ron la Skoda e MAF-ul, cu piesa la schimb :|

Intre timp o sa comand, cu ajutorul unui prieten care lucreaza la un importator de piese, un MAF ne-original (ceva cu "...doria" :D) sa vad daca merge ok. Pretul fiind semnificativ mai mic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P la mine a fost 640 sau 670 RON acum 2 ani cand l-am schimbat, si nu am gasit alta firma sa-l faca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa prind problema cu "pantalonii in vine" (problema, nu eu :D ) si s-o loghez. Am atasat rezultatul la doua ture in treapta a 3-a, de la 2000 pana aproape de 6000. Din ce vad eu air mass-ul e ridicol (80 maxim), deci banuiesc ca debitmetrul ar fi cauza. Alte pareri? :P

logs.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima data te uiti la boost si apoi la maf.... si din ce e acolo vad ca nu ai boost...

Modificat de Swat Cat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, am plecat de-acasa, dupa vreo 5km, CEL. M-am intors speriat sa iau laptopul sa scanez. Din fericire (?) aceeasi eroare: 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult) : System too Lean, deci nimic foarte grav.

Dupa care, disperat deja, am deconectat MAF-ul si am iesit la proba: masina a mers perfect, parca a prins aripi. Trage de rupe, se aude vijelia turbinei, tot tacamul. Deci pare tot mai probabil ca MAF-ul e baiu.

Intrebare: e vreo problema daca merg cateva zile cu el deconectat, pana gasesc altul nou?

ps: am uitat sa zic, dupa o tura de forja cu MAF-ul deconectat nu a mai dat eroare 17536, doar cea de MAF deconectat.

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima data te uiti la boost si apoi la maf.... si din ce e acolo vad ca nu ai boost...

Auzi, la tine aerul intra intai in turbina si apoi il masoara sa vada ce cantitate a fost?! Ia gandeste-te cum arata circuitul aerului: trece de filtrul de aer, intra in MAF, apoi in partea rece a turbinei si abia apoi ajunge la MAP. Mi se pare cat se poate de natural ca intai sa vezi ce cantitate de aer a masurat ECU ca intra in motor si apoi sa vezi ca i-a facut presiune sau nu.

Am reusit sa prind problema cu "pantalonii in vine" (problema, nu eu :tomato: ) si s-o loghez. Am atasat rezultatul la doua ture in treapta a 3-a, de la 2000 pana aproape de 6000. Din ce vad eu air mass-ul e ridicol (80 maxim), deci banuiesc ca debitmetrul ar fi cauza. Alte pareri? :salut:

M-am uitat pe loguri si am observat urmatoarele:

1. daca vrei sa masori MAF-ul, se face obligatoriu pana la turatia de putere maxima, adica minim 5500rpm. Altfel, nu prea are rost. Salturi nu are, dar nici poti spune daca este bun sau nu. Degeaba vezi acolo maxim 80g/s pentru ca aveai turatia prea joasa.

2. Engine load mi se pare cam mic, eu zic ca ar fi trebuit sa fie mai curand spre 130%. Erai cu pedala la fund? Daca da, posibil din cauza punctului 3 :blah:

3. Presiune nu ai pentru ca esti in limp-mode, adica 0.3bari peste presiunea atmosferica.

De ce esti in limp mode greu de spus, DAR eroare de "lean fuel trim" nu e deloc usor cum zici tu. Ai un amestec foarte sarac si nu face bine. Benzina are si rol de racire al pistoanelor iar cu un amestec sarac motorul si gazele de evacuare au temperaturi mult mai mari.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!