Jump to content

1.8t: Sonda Lambda Sau Maf?


toni
 Share

Postare recomandată

  • Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jmf

    66

  • toni

    56

  • Bogdan_wrc

    18

  • 50ryn

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Intr-adevar, masina nu are nici un fel de modificare la motor.

Mersi Bogdan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toni, dar care sunt simptomele ? Nu mai trage ca inainte ? La distributie te-ai gandit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simptomele sunt in felul urmator:

- cand vreau sa plec de pe loc, "da in nas". Accelerez, iar in momentul in care se cupleaza treapta de viteza, pica turatia. Motorul nu da sa moare, doar scade turatia si nu are putere pana nu ajunge pe la 2500-3000rpm.

- cand schimb treptele se intampla cam acelasi lucru. Are loc o smucitura, destul de puternica cateodata, cam ca si cum as da drumul brusc la ambreiaj fara sa apas aceleratia.

- in Vag-com, pe grupul 032, la multiplicative fuel trim imi apare 19%, deci sonda lambda zice ca merge cu amestec sarac.

- duty cycle la N75 nu sare de 60% in WOT, desi am citit ca ar trebui sa ajunga spre 99%, iar presiunea creste greoi (din cauza asta cred eu). Desi requested boost este mare, comanda pentru N75 este scazuta. Ca lucrurile sa fie eficiente iar actual pressure sa atinga requested pressure rapid ar trebui ca comanda pentru N75 sa fie ridicata, duty cycle mare.

Distributia a fost schimbata in vara. Simptomele erau si inainte. A fost pusa bine, am stat langa mecanic si am verificat amandoi. Inainte chiar era decalata cu un dinte, am verificat inainte de demontare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei sa-ti recomand un amic care a dat de cap la multe 1.8T-uri cu simptome asemanatoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptam concluzii cu interes :ceuameni:

Eu n-am mai apucat sa fac nimic la masina, fiindca aici a nins in fiecare weekend si e frig ca naiba. :angry:

Intre timp, lectura:

The old hesitation after remap problem .Rezumat: unii au rezolvat prin inlocuirea N75-ului cu varianta ECS Race (2 la numar), altii prin "cage mod", altii furtune (vacuum leaks), altii bujii Denso Iridium sau bobine...

Leon CF fluttering boost problem . Rezumat: furtune sau distanta la bujii (0.7mm cica ar trebui sa fie pt remapped).

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: eu deja ma interesez pentru N75 RACE, daca mai vrea cineva...putem face un grup buy...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma bag, dar nu stiu daca la 3-4 oameni fac astia ceva discount :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

macar poate impartim shippingu'...in fine..hai ca daca ma decid te anunt pe PM :angry:

dar e posibil ca dupa aia..sa fie nevoie de update la soft..

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai facut azi o scanare, dar loguri nu. N-am erori stocate. In schimb:

1. M-am uitat la grupul 032. Prima valoare e -1.3%, a doua 19% (posibil cu minus, nu mai retin). Din ce-am citit pe net daca prima valoare e pana la +-2% inseamna ca n-am vacuum leaks. A doua parca am citit ca e mai relevant de logat in mers. Poate ma lamuriti voi.

2. Am incercat sa masor throttle angle, cu grupurile 60-62. Din pacate mi-am dat seama ca nu e posibil, din cauza ca pedala e foarte FOARTE sensibila. Practic n-am reusit (dupa nenumarate incercari) sa tin constant 2000rpm sau 3000rpm. Daca o calcam o idee turatia tot crestea, daca o lasam o idee scadea pana putin peste 1000. E normal asa ceva sau e senzorul meu dus?

Am mai facut si niste probe in mers. La partial throttle inca mai am problema "scuturarii", in schimb la WOT nu, acolo e chiar brutala masina, cel putin in a 2-a si a 3-a trebuie atentie mare, ca zboara :). Mai mult de a 3-a (cu WOT) n-am avut unde :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La punctul 2 nici eu nu reusesc sa tin fix o turatie, dar cruise control intervine si salveaza situatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaa... eu ziceam ca pe loc nu reusesc sa tin fix o turatie. Cruise controlul ti-o tine si daca stai pe loc? Nu m-am gandit niciodata la asta, ar fi chiar cool...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu,cruise tine doar in mers si de la 40km/h in sus.Credeam ca faci in mers testul. Daca vi vreodata la Buc da un semn sa mergem undeva sa facem o testare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai no, la mine discutia a pornit de la faptul ca logurile ar putea indica o problema cu senzorul de la pedala, iar toni mi-a recomandat sa incerc sa vad pe loc, la diferite turatii fixe (2000, 3000 etc) daca vag-com-ul indica un unghi fix la pedala. Dar, cum am zis, din pacate nu reusesc :P

Oricum, mersi de invitatie, valabil si pt voi daca aveti drum prin Cluj ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

UPDATE:

Joia trecuta m-am bagat jumatate in motor :mop: si am gasit un furtunas de vacuum mancat. El era situat sub galeria de admisie si facea legatura intre aceasta si un T cu niste furtune de la comanda pentru DV si SAI. Furtunul cu pricina era imbatranit de caldura si timp si era mancat langa clema care se prindea de galeria de admisie. Banuiala mea este ca tragea aer fals pe acolo.

Incercand sa-l schimb am reusit sa rupt T-ul in care intra :o . Pe moment am izolat galeria de admisie si am lasat restul aer. Desi masina mergea mai bine de atunci, adica nu se mai ineca si tragea bine dupa schimbarile de trepte, am vazut a doua zi ca nu mai aveam presiunea ceruta in turbina. Din cate am inteles eu din schemele de functionare ale acestui motor, fara acel furtun, ECU nu avea vacuum sa inchida DV-ul iar turbina nu putea sa produca toata presiunea de care era capabila.

Sambata dimineata m-am pus pe treaba. Cum acel T este destul de greu de gasit, avand 2 intrari groase si una subtire, am primit un pont sa-l inlocuiesc cu unul de la circuitul de stergatoare (care leaga furtunele de lichid) :D Asa ca am luat unul si am pus pe capetele pe care intrau furtune groase doua bucati mici de furtun subtire si apoi au intrat perfect. Am fost nevoit sa schimb si niste bucati de furtun de la cele 2 supape care erau acolo - N112 si N249 - pentru ca nu puteam sa le scot de pe vechiul T. Le-am inlocuit, le-am pus coliere noi in locul cleme invechite si am plecat la verificari :mop:

Acum am presiunea ceruta de ECU iar amestecul nu mai este unul sarac asa cum era inainte ci unul cat se poate de normal din ce am vazut. Adica se imbogateste pe masura ce urc in ture; pe la 5000rpm am in jur de 12:1 raportul aer/benzina.

Am observat ca dupa schimbarea furtunelor a disparut si eroarea de sonda lambda :) ceea ce mi se pare cel putin ciudat. Stiam ca ar trebui sa ramana acolo pana le stergi. Multiplicative fuel trim (grupul 032 tabul 2) este in continuare la 17% dar masina merge foarte bine pana acum. N-am facut nici un fel de reset de ECU de cand am umblat la masina. Totul a fost mecanic, am vrut sa elimin influenta adaptarilor asupra rezultatului.

Acum masina pleaca cu scart cu usurinta, ma baga in scaun in treptele 3-4 chiar si la turatii sub 2500rpm si nu ma mai da cu capul de volan cand schimb mai repede si incerc sa o calc. Zgomotul motorului s-a redus si el si este mult mai prietenos peste 3500rpm :mop:

Intre timp am trecut si pe la service, am masurat sonda lambda (prima) si este are rezitenta care trebuie. Tot atunci am prins mai bine si furtunul care face legatura intre conducta care face legatura intre turbina si intercooler, avea o clema care nu statea prea bine.

Saptamana viitoare fac schimbul de ulei si o sa se simta si mai bine T-ul :D

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca nu e vorba de furtunul ala mai lung in forma de S alungit... O poza ar fi cool.

Oricum, felicitari pt munca de detectiv, ma bucur ca merge bine masinuta :biggrin:

Eu peste 2 sapt am programata ceva interventie in service (bucse si suportii radiator, care in partea de jos lipsesc toti :D ) si o sa ma folosesc de ocazie pt a da jos TB-ul pt curatare si a inspecta furtunase si minuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este cel in forma de S.

Este un furtun subtire de vacuum, care pleaca chiar din capatul galeriei de admisie si intra sub bucata metalica care acopera joja de ulei. Pe galeria de admisie chiar de langa el, pleaca si un furtun la fel de subtire catre FPR (Fuel Pressure Regulator).

S-ar putea sa mai umblu pe acolo, pentru ca unul din furtunele schimbate de mine face un "cot" si sta cam sugrumat si mare influenteaza mersul motorului. Cand l-am montat stat acceptabil, dar l-am verificat ieri si stau destul de sugrumat. O sa fac si poze atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept cu nerabdare pozele. Astazi am patit ca in depasire (nu nashpa, norocu'), treapta a 3-a sa nu am boost DELOC. Pur si simplu se comporta ca un motor aspirat. Inca vreo 2-3km am mai incercat, NIMIC. Dupa care a urmat un semafor (lucrari la drum) unde am oprit pe loc, dar nu am oprit motorul (desi ma tenta). Am stat asa la relanti vreo 2-3 minute si s-a facut verde (eram chiar primul). Dupa plecare boost-ul a revenit la normal, manca pamantul. Urmatori 40km au fost de asemenea ok. Idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry, habar n-am despre ce e vorba :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vesti proaste pentru mine: masina iar nu merge bine. Dupa o saptamana in care a mers super acum face figuri. Am schimbat si furtunul care facea un "cot" si il banuiam ca obstructioneaza fluxul de aer, iar ieri am schimbat si tubul de la joja care il rupsesem cand am tot umblat pe acolo. Si el era suspect de pierderi de vacuum prin sistemul PCV.

Cu toate astea iar se ineaca cand plec de pe loc putin mai tare si n-are putere daca o calc dupa ce schimb viteza.

Trebuie sa mai fac o incursiune prin motor sa mai schimb niste furtune. O sa le iau la puricat pe toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Si masina mea (Polo Variant 1.6 din 2001) sufera de sindromul cu accelerale nebuna cu pedala de acceleratie la minim (cum a descris jmf).

Stand pe loc incep sa apas pedala de acceleratie:

1 mm apasat nimic nu se intampla

2 mm apasat nimic nu se intampla

3 mm apasat dupa un pic de ezitare creste turatia pana 3800.

Am monitorizat deja o groaza cu VAG-COM, am cautat valori care nu se incardeaza in limitele bune dar nu am gasit nimic relevant.

In timpul mersului masina se comporta bine si chiar este si simptomul ca trebuie umblat cu grija la acceleratie ca tot vrea sa indoaie asfaltul. (cateodata parca se si da in nas dar nu sunt sigur daca am destula turatie -- de acum voi fi mai atent si la acest aspect)

Singura concluzie ce am tras pana acum este ca senzorul de la pedala de acceleratie e buna. Cu VAG-SCOPE pot sa desenez frumos cu piciorul si curbele sunt frumoase si uniforme.

Ca si ideie atasez un grafic cum se manifesta problema. Aici pedala de acceleratie este linia albastra, restul valorilor sunt de pe canalul 1.

Aveti ideie la ce sa ma mai uit?

post-32062-1238063737_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!