Jump to content

1.8t: Sonda Lambda Sau Maf?


toni
 Share

Postare recomandată

Injectoarele le-am curatat la Dan-Don, colegul valiauto de pe forum :icon_thumright:

Curatare efectiva dureaza cam 20min, verificarea inainte si dupa 5-10min fiecare iar demontare se face destul de repede - 10-15min. A durat cam 1.5h de cand am intrat pana la plecare, asta incluzand si tura de proba ;) S-a miscat foarte repede baiatul care s-a ocupat de ele.

Pret = 250lei

O-ring-urile au fost 10lei/buc de la Volksparts.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jmf

    66

  • toni

    56

  • Bogdan_wrc

    18

  • 50ryn

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce dogbone luati si cat costa (intial am scris "de care" lol). Poate ma bag si eu :icon_thumright:

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bate si pe mine gandul sa fac asa ceva, de aia am intrebat.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de poza. Intrebare lame: de cate bucati am nevoie?

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai dogbone e decat 1. acum, daca mai vrei si alte bucse...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dogbone-ul e nr 8 din poza, nu? Ala e 100 ron? Sau bucsele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poza nr.8. Bogdan (WRC) se referea la faptul ca "E NUMAI" 1. Sau "NU E DECAT" 1. Dupa preferinta.

Modificat de Deceunink
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) da..adica exista doar un dogbone pe masina, prezent la nr 8

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inteleg, insa toni zicea "100ron/bucata". Ce mie nu mi-e clar e de ce n-a zis direct "100ron", ma gandeam ca zice 100ron/bucata de bucsa :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis 100lei/buc pentru ca Bogdan zicea ca le comandam in curand si am crezut ca o sa intelegi ca 100lei fac ambele, si pentru mine si pentru el :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-am luat si eu interfata kkl pt vag-com. Ati putea, va rog, sa-mi ziceti cam ce grupuri ar trebui sa loghez in mers si cum (nu ma refer cum din vag-com, asta am vazut pe site-ul ross-tech, ci la conditii - ex WOT, accelerare intre x-y rpm, esp on/off etc). Sau daca aveti niste linkuri cam care ar fi grupurile de interes in general (nu doar pt log) pt motoarele 1.8t, as aprecia din nou.

Mersi :)

ps: in background imi vine jos tot site-ul ross-tech, si il voi citi, dar mi-ar prinde bine un quickstart, de-aici intrebarea de mai sus :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, inca o intrebare doua, daca se poate:

1. Eu din ce stiu nu e ok sa dai WOT de sub 2000 de ture. In ideea asta, eu inca n-am dat sub 2500 :wub:. E totusi ok de la 1500?

2. Cand fac log-ul e ok sa schimb treapta sau nu? Adica, pornesc logarea, a 2-a 2000->6000rpm, stop logarea? Sau trec si la a 3-a fara sa opresc logarea?

3. Conteaza treapta in care fac logurile? Sau in functie de necesitati (ex: daca mie mi se pare ca trage nashpa in treapta X, fac log pt treapta X).

4. Daca am timp, merita sa fac log-uri la fiecare din blocurile din linkul de mai sus? Parca 3 blocuri o data se pot loga, dar tot ies multe "ture" de logat. Sau exista niste block-uri "mai semnificative" pt 1.8T?

Numai bine

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu e bine sa faci asta in mod constant, dar daca faci de cateva ori nu se intampla nimic grav. Oricum, sigur ai facut asta fara sa-ti dai seama. Dar poti sa faci si de la 2500rpm ca sa fi linistit :wub:

2. De cele mai multe rezultatele cand nu esti in WOT nu sunt relevante, pentru ca ai prea multe grade de libertate si nu stii ce decizii ia in ECU in functie de sarcina. De aceea, este bine sa opresti logarea sau, mai simplu, nu iei in considerare datele dupa schimbarea de treapta.

3. Depinde ce vrei sa vezi. De cele mai multe ori se prefera treptele superioare, gen 3-4 pentru ca turatie creste mai greu si apuci sa vezi mai multe.

4. La fiecare in mod sigur nu are rost. Iti recomand sa nu faci loguri la mai mult de 2 loguri de odata. Viteza de comunicatie a interfetei este destul de mica si cand faci la multe grupuri pierzi date.

Grupuri importante ar fi: 003 - MAF, 118 - boost, 115 - N75, 031, 032 - lambda si 020 (de asta nu sunt sigur) timming

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarumana, am cu ce ma juca in weekend. Revin cu concluzii :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am reusit sa fac o scanare si niste loguri. Intrucat sunt la inceput cu asa ceva, va rog, daca puteti, sa va dati cu parerea despre ele.

Note:

1. Eroarea de "voltage too low" am sters-o si nu a mai reaparut. Totusi, nu era acolo acum 2 saptamani cand am facut ultima scanare, deci de undeva provine.

2. Logul 1 (1st run) masina a tras foarte bine, pana la aprox 150km/h unde m-am oprit.

2. Logul 2 (2nd run), tot a 3-a, aceleasi conditii, masina n-a mai tras la fel ca prima tura, intre 3000-4500 a fost cam lesinata, dupa a inceput sa-si dea drumul.

3. Logul 3 (3rd run), in a 2-a, a tras ok.

Puteti gasi logurile si autoscanul aici:

http://www.mediafire.com/?sharekey=61fb95d...04e75f6e8ebb871

O intrebare vis-a-vis de loguri: in headerele coloanelor sunt niste texte "standard" sau reflecta realitatea? Ex: Engine Speed 700-6800rpm, chiar am mers intre 700 si 6800? Sau "Actual boost <= 1800mbar", dar valorile inregistrate sunt pana la 2400mbar.

Si tot referitor la loguri, cam pe unde as gasi valorile de referinta pt motorul asta 1.8T AUQ? (ma rog, la ce se poate, ca la turbina nu am de unde gasi :P

Mersi mult!

autoscan1.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa ai o borna slaba la baterie.

Referitor la log-uri, ce mi se pare mie ciudat:

1. Se intampla ceva cu pedala de acceleratie sau cu senzorul ei. In primul log, la 3680rpm indica 94.1% desi ar trebui sa fii in WOT. In al doilea log, e mult mai rau, valorile oscileaza mult! Ar trebui sa stea in 100% in WOT. ECU comanda presiunea turbinei in functie de clapeta si totul se duce de rapa. Daca te uiti la valorile din grupul 118, vei vedea ca N75 duty cycle are si valori de 0%, adica ECU cere sa se taie boost-ul (iar in WOT nu are de ce) iar presiunea are fluctuatii.

2. Pana la cat ai accelerat? Eu in log (primul) vad pana pe la 5700rpm, dar MAF-ul raporteaza o valoare mult mai mica decat la pasul anterior. La acea turatie n-ar fi trebuit sa pice asa mult (136g/s fata de 152g/s), dar se poate sa ma insel.

3. Presiunea din turbina ta ajunge pe la 1.2-1.3 bari, fata de 0.8 cat ar trebui la AUQ, deci e chip-uit zic eu. N75 DC nu sare de 80%, desi "actual boost" atinge "specicfied boost" foarte usor. Asta insemna ca turbina nu se chinuie deloc sa faca presiunea ceruta, ceea ce ma face sa cred ca si turbina este alta decat cea stock.

Parerea mea este este ca ai o problema la clapeta sau pedala de acceleratie. Poate vreo mufa care nu sta bine sau o problema la senzorul pedalei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspunsuri. Sa le iau pe rand.

1. Deci throttle angle reprezinta apasarea pedalei. Intr-adevar ciudat, poate n-am apasat eu chiar cum trebuie? :icon_thumright: Daca prind vreme mai buna reiau testul sa vad. Oricum, in al doilea log se vede clar diferenta de boost intre 3000-4500 rpm aprox fata de primul log., tot acolo unde e "caderea" apasarii pedalei si duty cycle 0% . Ce nu inteleg eu e ce inseamna "spec. boost"... cumva boost-ul cerut? Daca da, vad ca in a doilea log, unde e problema de boost, pare sa fie cazul ca ECU nu cere boost mai mult, nu ca turbina n-ar da. De ce nu cere...posibil pedala cum zici tu, fiindca acolo apasarea e slaba, ca si cum as fi lasat pedala.

2. Am incercat sa ajung la 6000. Avand in vedere ca eram singur in masina si mai trebuia sa opresc si logarea, posibil sa nu fi reusit si sa fi lasat pedala in jur de 5700.

3. Turbina cu siguranta nu e stock (cineva mi-a zis ca-i pare a fi k04, dar nu stiu sigur).

Clapeta urmeaza s-o curat, cand prind un weekend cu vreme faina. Senzorul pedalei cum as putea sa-l verific? Sau, mai generic spus, la ce mufe sa ma uit?

ps: am si o intrebare "ajutatoare" (pt mine lol) legata de n75. Am citit in vreo 6-7 locuri despre ea, insa nu pot spune ca-s total edificat cum functioneaza. In unele locuri spun ca atunci cand ECU cere boost deschide N75, care lasa niste aer in afara, pentru a reduce presiunea pe wastegate si acesta nu se mai deschide (sau se deschide partial). Alte locuri spun ca de fapt N75-ul controleaza chiar actuatorul wastegate-ului. Ati putea sa imi spuneti sau sa ma indrumati spre explicatia corecta pt 1.8t?

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jmf

N75-ul controleaza chiar actuatorul wastegate-ului

Din cate stiu exista si un self-test cu ajutorul VAG/VAS cu care se verifica N75. Din cate tin minte face un "tac-tac" cand e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita-te prin grupurile 060-062 si vezi pe unde ai Throttle position angle. Cu motorul pornit apasa pedala si vezi ce indica. Daca pare ok, tine acceleratia constant la cateva turatii si vezi indicatiile daca sunt la fel de constante (de ex. la 2000rpm, 3000rpm, 4000rpm).

Referitor la N75: cred ca este o mica confuzie de termeni. Wastegate-ul este practic o clapeta care obtureaza o parte din gazele de evacuare care invart paleletele turbinei. Aceasta clapeta este actionata de presiune data de N75, controlat de ECU. Din punctul meu de vedere, N75 este actuatorul wastegate-ului :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, din ce-am citit pe wikipedia, la turbinele cu wastegate intern, wastegate-ul de fapt nu obtureaza ci se deschide la o presiune prestabilita, lasand in evacuare, dupa turbina, gazele, astfel limitand practic viteza la care se invarte turbina. Dar intotdeauna am avut impresia ca presiunea gazelor face sa se deschida wastegate-ul, nu o comanda ECU. Live and learn I guess :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu, fiindca eu weekendul asta lucrez :icon_thumright:

Sper viitorul, daca e tot vreme buna ca in asta, sa apuc sa schimb si cele doua valve de care ziceai tu, ca le port in portbagaj, impreuna cu coliere noi, de vreo 3 saptamani...

Un alt plan este sa vad ce model de N75 am eu si eventual sa iau una imprumut pt teste. E plug-n-play, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la problema mea originala, care inca persista, zilele trecute am verificat si DV-ul.

Pare sa tina, valva din interior chiar se apasa foarte greu.

Deja am ramas fara idei. Am curatat injectoarele, am verificat DV, N75 merge bine dar ceva il tine in loc. ECU nu lasa presiunea sa creasca foarte repede.

Singurul lucru pe care vreau sa-l mai verific este conducta de la iesirea turbinei la intercooler. Am vazut ca are o imbinare pe la jumatatea traseului si pe acolo are putin ulei. Ma gandesc ca s-ar putea sa traga aer fals pe acolo. Dar fara rampa nu am acces la ea :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!