Jump to content

1.8t: Sonda Lambda Sau Maf?


toni
 Share

Postare recomandată

Tu poti sa-i pui papion :frigbaitata: Era singura chestie cu care puteam sa-l leg, e vorba de un furtun de ~7mm diametru, ce colier sa-i pun?

A mea e din 2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jmf

    66

  • toni

    56

  • Bogdan_wrc

    18

  • 50ryn

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

intelesesem la ce te-ai referit , la acei soricei din plastic.

dar nu am uitat cand te-ai luat de mine cu bailey.. :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si acum cum merge masina?

Cred ca intampin aceasi problema. Astazi dupa ce a ajuns temperatura motorului la 90 am alergat-o putin, pana in 5000 rpm. dupa vreo 3-4 plecari a inceput sa se innece la plecarea de pe loc si nu mai era asa de "nervoasa" in primele trepte(nu am avut unde sa-i dau mai mult de a3a). Dimineata cand plec da si un fum/abur alb care nu stiu daca e de la condens. Consumul parca a crescut putin, am in jur de 20% in oras acum, dar am zis ca e din cauza frigului si traficului.

Sa fie debitmetrul, MAF-ul sau sonda lambda? Nu am avut cand sa verific furtunele. Pe unde se afla furtunul de la vacuum?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina inca merge(a) prost, dar chiar in seara asta am mai schimbat un furtun de vacuum, cel de la 'combi valve'. Asta era rupt cu totul. Maine voi vede cum merge masina cu el schimbat. Spre norocul meu era la fel ca cel de la FPR si mai aveam.

Motorul asta are multe furtune de vacuum si mai multe surse. Acum incep sa inteleg de ce baietii de pe vwvortex ii tot injura pe astia de la VW ca n-au fost in stare sa faca o singura sursa de vacuum si fara atatea furtune, care imbatranesc si creeaza numai probleme.

La tine cred ca trebuie sa faci intai o verificare amanuntita cu Vag-com si apoi mai discutam. Nu merita sa te apuci sa schimbi componente dupa ureche, sunt bani aruncati. Macar dupa cateva teste, ai cativa suspecti valabili :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

profesionalservice
Si acum cum merge masina?

Cred ca intampin aceasi problema. Astazi dupa ce a ajuns temperatura motorului la 90 am alergat-o putin, pana in 5000 rpm. dupa vreo 3-4 plecari a inceput sa se innece la plecarea de pe loc si nu mai era asa de "nervoasa" in primele trepte(nu am avut unde sa-i dau mai mult de a3a). Dimineata cand plec da si un fum/abur alb care nu stiu daca e de la condens. Consumul parca a crescut putin, am in jur de 20% in oras acum, dar am zis ca e din cauza frigului si traficului.

Sa fie debitmetrul, MAF-ul sau sonda lambda? Nu am avut cand sa verific furtunele. Pe unde se afla furtunul de la vacuum?

Multumesc anticipat!

Problema ta este Debitmetrul dar pe tester o sa-ti dea ceva de genul :sonda lambda sau bank 1.

Sa nu schimbi sonda degeaba.

Fereste-te de debitmetrele ieftine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns. Zilele astea am sa-mi cumpar un debitmetru nou si am sa-l schimb.

Tot el poate fi de vina si pt miscarile turometrului la relanti cu +/-1 mm?

Acum ceva timp se misca mai mult, am alimentat din alta parte si tot se misca, dar mai putin. Am mai citit pe undeva unde se mai plangeau unii de benzina proasta din UK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte sa-l schimbi, pune 1 de la alta masina si vezi daca mai face. costa vreo 600 ron la 1.8T debitmetru.

eu am avut probleme cu debitmetru si la scanari imi aparea direct eroare la el... si nu scotea abur si nici nu se ineca la plecari...deci nu stiu daca e de la el.

scoate mufa si ar trebui sa mearga ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In seara asta am scos mufa de la debitmetru si s-a aprins martorul de la ASR. A scos parca mai putin abur, din cate pot sa-mi dau seama dar acul de la turometru tot avea o miscare neregulata la relanti.

Plecarile parca erau si ele mai lente, nu se mai ineca ca inainte, poate e doar o chestie de placebo.

Bun, ma hotarasc sa ies pe autostrada si am schimbat pe la 6000rpm primele trepte, raspundea mai bine la pedala dar nu indeajuns. M-am intors acasa, pun mufa de debitmetru inapoi, pornesc motorul si surpriza, martorul de la ASR si "Check engine" aprinsi.

Inca un fenomen ciudat e atunci cand opresc climatronicul, scade turatia pt o sec ca si cum ar da sa moara motorul dar isi revine.

Ce poate sa fie? :huh:

Abia pe duminica pun mana pe un VAG-com sa-i fac si eu un log.

Modificat de oozz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca becul sa ramana aprins. Se stinge singur dupa ce timp, cand isi da seama ca ai pus MAF la loc. Este un numar de porniri dupa care stinge becul respectiv si ignora eroarea de MAF lipsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auzisem ca nu e sanatos sa mergi fara MAF mult timp si cu mai mult de viteaza III-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sanatos nu cred ca e..desi oricum masina isi ia niste parametrii standard si merge. eu asa am luat masina, cu mufa scoasa...si nu stiu de cat timp mergea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cine zice ca merge fara MAF?

ECU cand are o problema majora aprinde CEL (check engine) sau ASR/ESP. Chiar daca eroare dispare de la sine, ECU va tine aprins acel bec timp de cateva porniri. Asta este problema lui oozz, el a pus mufa la loc la indicatorul este inca aprins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da toni, la oozz ma refeream cand am zis de mers fara MAF.

@bogdan -> cred ca ai dreptate referitor la parametrii...nu stiu insa unde auzisem treaba ca MAF-ul scos dauneaza.

@oozz -> revino cu informatii noi dupa ce faci testarea amanuntita cu VAG.

Modificat de 50ryn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers fara ca sa vad daca e vreo schimbare in comportamentul masinii.

Intradevar, ambii martori s-au stins dupa cateva porniri.

Revin dupa ce fac un log complet.

Thx for help :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Cum inca n-am dat de cap problemei, ieri am ajuns la mester :vaidecapulmeu:

Am vazut ca unul din injectoare are ceva probleme, senzorul de detonatie raporta valori mai mari pentru acel cilindru. Concluzia a fost sa merg cu ele la curatare. Saptamana viitoare sper sa le curat si cu aceasta ocazie o sa le schimb si garniturile pentru ca stiu ca una dintre ele nu etansa chiar bine (mi-a aratat alt mecanic mai demult).

O sa raportez dupa ce le curat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si acum cum merge masina?

Cred ca intampin aceasi problema. Astazi dupa ce a ajuns temperatura motorului la 90 am alergat-o putin, pana in 5000 rpm. dupa vreo 3-4 plecari a inceput sa se innece la plecarea de pe loc si nu mai era asa de "nervoasa" in primele trepte(nu am avut unde sa-i dau mai mult de a3a). Dimineata cand plec da si un fum/abur alb care nu stiu daca e de la condens. Consumul parca a crescut putin, am in jur de 20% in oras acum, dar am zis ca e din cauza frigului si traficului.

Sa fie debitmetrul, MAF-ul sau sonda lambda? Nu am avut cand sa verific furtunele. Pe unde se afla furtunul de la vacuum?

Multumesc anticipat!

La acelasi motor mie pe frig imi scoate abur tot timpul si la rece si la cald... si mult :). Dar banuiesc ca e normal ca la -7/-10 sa scoata. In schimb consum am in oras, la mers pana in 3000 de ture cam 10, iar mai sportiv cam 14 (dar nu forja continua), deci 20 as zice ca e cam mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine scoate la fel de mult abur,dar nu cred ca e ceva rau.Ai evacuare schimbata?Downpipe ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie mi s-a parut ca scoate mult abur...

poate le putem compara sambata mai multi.

toni vii sambata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie mie se pare enorm 20 consumul... constanta nu e la fel de aglomerata ca bucurestiul dar totusi consum 20 e enorm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine scoate la fel de mult abur,dar nu cred ca e ceva rau.Ai evacuare schimbata?Downpipe ceva?

Dupa parerea a 2 oameni diferiti downpipe-ul e schimbat. Eu n-as sti sa zic ;)

Am scris aici ceva despre firul rebel (care nu e legat nicaieri) ce il am la motor: http://vwforum.ro/index.php?showto...0&start=140 , care, conform celor de la Skoda, vine de la prima sonda lambda. Puteti careva sa-mi spuneti daca e asa si la voi?

Cum e la mine:

1. Pe blocul motor, undeva aproape de turbina, dar totusi pe bloc, zic cei de la Skoda ca e prima sonda lambda. Din ea iese acest fir care sta in aer.

2. Pe evacuare, inainte de CAT este o a doua sonda lambda, care e legata la ceva "cutiuta" acolo.

Intrebarile sunt:

1. Asta e setup-ul normal sau si pe-aici au modificat nemtalaii ceva?

2. Daca e normal, atunci unde ar trebui sa mearga primul fir de la prima sonda lambda? Eu m-am tot uitat pe-acolo dar n-am vazut un loc evident unde sa bag papucul.

ps: in atasament e sonda de langa cat, am gasit-o in etka. Totusi prima sonda n-am gasit-o pe-acolo :)

post-2147-1232265471_thumb.jpg

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare ciudat ce ti-au spus cei de la Skoda. Prima sonda este cea de care vorbesti tu, din poza, inainte de CAT. A doua este chiar dupa, la ~40cm distanta de prima.

Mufele ambelor intra in cutiuta neagra pe care ai gasit-o.

Nu vad ce ar cauta sonda lambda pe blocul motor :)

Ce cod motor ai tu? O sa ma uit si eu prin pozele de SOTE sa vad ce sonda ar putea fi pe bloc (motor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AUQ. Data viitoare cand o ridic pe elevator o sa iau cu mine si un aparat foto sa-i fac o poza.

ps: e foarte posibil ca cei de la Skoda sa vorbeasca prostii.

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt sigur ca vorbesc prostii :) doar ca nu-mi dau seama ce senzor este ala din acea zona. Si mai ales cu mufa scoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update:

Am curatat azi injectoarele. Doar unul dintre ele avea debit putin mai mic, dar si dupa curatare avea cam la fel. Am schimbat doar jumatate din o-ring-uri pentru ca la mine au fost diferite cele de pe rampa de benzina fata de cele de blocul motor, iar eu le aveam pe toate ca cele de pe rampa.

Masina merge mai bine, ezita mult mai putin si trage mai bine.

Am verificat acum senzorii de detonatie si pe cilindrul 2 am in continuare valori mai mari decat pe restul :lol:

La schimbul de ulei pe care il voi in 1-2 luni o sa verific si bujiile, sa fiu sigur ca sunt in regula.

Per total masina merge mult mai bine acum. Voi schimba in curand (sper) si bucsa dog-bone pentru ca banuiesc ca o mare parte din smucitura (mult mai subtila acum) pe ca o mai simt la schimbarea treptelor se datoreaza balansului motorului/cutiei de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde i-ai curatat, cat a durat, cat a costat? scuipa tot ! :))

pt dogbone, fi pregatit ca in maxim 2 saptamani comandam ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!