Jump to content

Probleme Noi


pufi68
 Share

Postare recomandată

se intampla ceva ciudat...

masina mea a stat cam un an pe dreapta..

de vreo 2 saptamani am inceput sa o folosesc, sa merg aproape zilnic...

dimineatza sau ma rog in timpul zilei cand plec pt prima oara cu ea, dupa prima sau a 2 franare, se aude asa ca o pocnitura infundata si pedala de frana parca intampina o usoara rezistenta..se simte in picior un pic...ca si cum sabotii ar trece peste o denivelare...

in zilele astea am mai intalnit un fenomen...aveam momente cand pedala era tare si momente cand se inmuia..mergeam ce mergeam si se intarea din nou...

astazi de exdupa ce si a facut numarul cu pocnitura s a inmuiat aproape de tot...franele tin...adica lucreza..dar pedala e moale si cu cursa lunga...

franele le am reglat si verificat inainte de a incepe sa merg cu ea

am impresia ca mi se deregleaza foarte repede...adica se inmoaie in 2, 3 zile de mers cu ea...asa mi se intampla si inainte sa o bag in reparatii...

la un mom dat mi sse slabea si surubul care actioneaza pompa de frana, cel care pleaca din pedala...nu am contra piulita ca nu are loc....

il miscam cu mana si asa il reglam

i am pus niste super glue si acum nu se mai misca....dar simptomele tot s au petrecut...

aveti idee de la ce poate fi?

toata instalatia de frana mai putin sabotii cu ferodouri, este noua.... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • pufi68

    28

  • SKULLMAN

    12

  • chirostar

    9

  • sergiup

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu zic ca este de sapat acolo, luat la mina gospodareste...chestiile ciudate apar aleator si astea sunt greu de reparat...asta daca aveai nevoie de unu care da cu parerea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pedala moale te referi ca este ca un arc (merge din ce in ce mai greu pe masura ce apesi), sau ca are cursa lunga (merge usor) si la un moment dat prinde??? Oricum lucrurile noi sunt mai proaste decat alea vechi.... Mai bine o curatai pe aialalta si schimbai garniturile....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la franele cu tambure exista niste gauri prin care se face reglajul....dupa ce mergi cu ea un pic cred ca ar trebui sa reglezi sabotii la fiecare roata ..poate e doar din reglaj! daca nu verifica pompa centrala!

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragos timariu

Asa am patit si eu dar dupa ce le-am reglat din spate si am aerisit a mers brici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le am reglat acum 2 saptamani aproape

pb este ca parca se deregleaza saptamanal...adica merge cate zile ok si dupa iar o iau de la capat...

in mod normal cat ar trebui sa tina un reglaj de genu asta...???in km ma refer, ca zi zile e relativ

pedala are cursa lunga si usoara, prinde dar nu asa cum trebuie...

pompa veche era irecuperabila si cu simplu circuit, asta are dublu circuit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand pufi pedala daca dublu circuit e mai "elastica decat la simplu". dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa ai frana buna!

simptomele pe care tu le descrii pot aparea de la uzura/ovalizarea tamburilor mai ales in combinatie cu saboti uzati. du la rectificat tambure si ia saboti noi :Driver: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i am luat si saboti noi desi nici aia de pe ea nu s uzati....

in seara asta am dat o tura cu ea.....frana lipsa totala....nimic..........

am ridicat o pe cric si i am mai reglat inca odata sabotii, toate rotile se invarteau usor usor , fara nici o piedica.......acum tine brici....

nu stiu pentru cat timp.... :vaidecapulmeu: :tomato:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La inceput voriam sa spun ca ar fi pompa de frana... Garnituri care scapa lichid, ovalizari, etc.

Din cate vad, dupa fiecare regulare a sabotilor, problemele dispar ca prin minune. Nu cred ca e normal ca la fiacare 5-6 zile (saptamanal) sa reglezi sabotii la frane. In mod normal aceasta operatiune se face la peste 3000 Km parcursi, asa ar fi normal... Nu stiu ce sa zic, dar materialul din care sunt facute ferodourile pare a fi de tip Stambul, partea non europeana a orasului... Ma gandesc si la uzura tamburilor, dar daca dupa regulari repetate franele revin, atunci inclin sa cred ca ferodoul e vinovat de proasta calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa ma gandeam si eu, d asta am si cumparat saboti cu ferodouri noi...

oricum, chiar daca ferodourile actuale au inca carne pe ele, sunt fff vechi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sfatul meu e sa incerci si varianta cu o mecanica mai buna updatata de la ceva modele mai noi....discuri pe fata cel putin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau o sfanta aerisire pentru a elimina aerul din instalatie... in plus reglajul se incepe cu tija pompei de frana si apoi se regleaza sabotii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau ia vezi tu daca mai exista lamelele de blocaj de la suruburile de reglaj ale sabotilor ca dupa cate povestesti tu aici nu prea mai exista si in felul asta suruburile se strang singure la loc ... PATIT !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi pare ca este totusi o problema de aerisire! Sabotzii ca de altfel nici tamburii nu pot sa se uzeze asa de mult astfel incat la apasarea pedalei nici sa nu se mai atinga sabotul de tambur. Cand conduceam dacia parintilor aveam aceeas problema aerisirea nu tinea decat o saptamana , am cautat peste tot sa vad pe unde ar putea lua aer si nimic, intr-o zi satul de atatea aerisiri m-am gandit ca ar putea lua aer numai daca ar fi depresiune in instalatie , caci altfel ar curge lichid si l-as vedea. Ca atare am dat o super gaura in capacul de la rezervorul de lichid de frana ca lichidul sa "apese " pe instalatie si sa nu se mai creeze depresiunea respectiva. Ei bine ori a fost o coincidenta ori asta este solutia. De atunci nu am mai avut probleme.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As avea si eu o problema si nu stiu daca e de la frane sau altceva. Am schimbat recent furtunasele spate de la frane ca mi se blocau rotilesi se intampla urmatoarele: dupa ce merg vreo 50 km intins si ajung in buc si incep sa stau la stopuri in viteza I si a II incepe sa mearga aiurea, porneste si aproape cand sa debraiez complet pt un moment pleaca mai tare si se zdruncina putin, apoi in a 3 si a 4 nu mai face nimic. daca sta vreo 30 min parcata nu mai face. Prima data m am gandit ca se blocheaza o roata si in primele 2 viteze la un moment dat se deblocheaza, dar rotile nu mi se mai incing. Poate sa fie vreo problema cu cutia de viteze sau ambreiajul? Sau ceva la frane totusi? Ciudat este ca nu face de la inceput

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placa presiune decalita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Eu recomand sa dai jos taburii si sa Verigfici tija de frana de mana dintre saboti, deoarece daca aceasta ii uzata, cade si iti da senzatia aia de pedala BETON, fortezi etrierii, apare aerul prin instalatie, iar cand se pune inapoi la loc, apare fenomenul ala de pedala "moale sau inexistenta".

2.Acelasi lucru poate aparea la pompele dublu circuit daca este ovalizata pompa.

3.Tamburii pot fi ovalizati.

Mie imi pare ca este totusi o problema de aerisire! Sabotzii ca de altfel nici tamburii nu pot sa se uzeze asa de mult astfel incat la apasarea pedalei nici sa nu se mai atinga sabotul de tambur. Cand conduceam dacia parintilor aveam aceeas problema aerisirea nu tinea decat o saptamana , am cautat peste tot sa vad pe unde ar putea lua aer si nimic, intr-o zi satul de atatea aerisiri m-am gandit ca ar putea lua aer numai daca ar fi depresiune in instalatie , caci altfel ar curge lichid si l-as vedea. Ca atare am dat o super gaura in capacul de la rezervorul de lichid de frana ca lichidul sa "apese " pe instalatie si sa nu se mai creeze depresiunea respectiva. Ei bine ori a fost o coincidenta ori asta este solutia. De atunci nu am mai avut probleme.....

Capacul de la vasul de lichid de frana are o gaura pe el din fabrica!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cumparat o data un set de jicloare unul din ele nici macar nu avea gaura... asta era la piese dacia

Acum la variant capacul nu are gaura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa stiti ca nici la mine capacul n are gaura....

si e borcan d ala dublu pt frana cu dubla....

sa i dau o gaura in cap?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inceput sa merg cu ea si au inceput sa apara si problemele....

i am schimbat sabotii pe fata si am scos o la plimbare....la Bran si ianpoi...

pb aparute...o sa le numerotez...

1.pe drum drept nu reuseste sa tina linia dreapta...trage usor cand stanga cand dreapta..trebuie mereu sa controlez directia din volan...stanga, dreapta...stanga, dreapta....are directia si unghiul de fuga facute

2.la rotile dinn fata, din cauza caldurii, mi a transformat vaselina efectiv in ulei si a dat o p afara...rotile nu s au incins asa rau incat sa se intample asta, de ce oare?

3.a inceput sa arunce ulei si pe la rotile din spate, desi si acolo are schimbate garniturile...

4 tot la drum are niste vibratii usoare la viteze mai mari si la viteze mici...asa ca un mers intrerupt...nu stiui cum sa explic...parac are rotile patrate, desi are cauciucuri noi....

5 si ultima....cand am schimbat sabotii la roata stanga fatza, am descoperit joc in pivotul balama, pivot(balama) pus nou nout si umblat mai putin de 2000 de km :offtopic: :) ...ce poate sa insemne asta???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inceput sa merg cu ea si au inceput sa apara si problemele....

4 tot la drum are niste vibratii usoare la viteze mai mari si la viteze mici...asa ca un mers intrerupt...nu stiui cum sa explic...parac are rotile patrate, desi are cauciucuri noi....

dar echilibrare la roti ai facut? cred ca ar trebui echilibrate rotile.

Modificat de cristobob
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar echilibrare la roti ai facut? cred ca ar trebui echilibrate rotile.

sunt echilibrate, cu directie facuta...

e un altfel de vibratie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea:

- chestia aia cu rotile patrate e din faptul ca ai reglat franele, sabotii freaca pe tambur (poate nici reglajul nu e ste cel mai bun), tambur care este ovalizat. de aici probabil ca apare si fenomenul care tu l-ai descris ca "incins rotile" probabil dorind sa spui ca se incing tamburii si aceasta temperatura este transmisa si jantelor. temeratura ridicata poate duce si lichefierea unsorii la rulmentii rotilor fata.

- pozitia gresita a rotilor poate duce la un mers serpuit care s-ar putea sa apara dintr-un joc al casetei de directie. am avut simptome asemanatoare. la mine de exemplu la drum drept pozitia volanului nu era aceeasi tot timpul iar rezolvarea a fost schimbarea casetei de directie.

- balamaua de care vorbesti tu acolo... jocul unde a aparut mai exact? te intreb pentru ca pot fi multiple cauze si efecte ale acelor uzuri. ce aunme ai schimbat la acea balama? acolo cand se fac reparatii se cumpara cele doua seturi de reparatie (king pin si link pin) si se schimba tot in principiu. mersul serpuit poate aparea si de aici.

- numarul saibelor de la cele doua buloane de la link pin cum l-ai stabilit? masurat unghiul si luat numarul lor din carte sau asa... ochiometric? in plus mai exista posibilitatea destrangerii, la link pin fiind un fel de "strangere pe excentric" care este apoi asigurata prin strangerea unui alt surub.

daca nu se rezolva explica problemele un pic mai detaliat si poate reusim sa o descurcam cu toate ca cea mai buna explicatie e sa vezi cu ochii tai ce e acolo. sper sa ma fi facut inseles...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt deacord cu sergiu La problema 1. Este garantat din caseta de directie, la viteze mai mari de 60 km/h incepe sa fie nevoie de acea corectie constanta.

Vibratiile in volan le ai de la roti nebalansate, datorita calitatii bune a drumurilor. Si daca azi le balansezi , maine iesi pe strazile mirifice si in 5 km le faci la loc.

Daca ai ovalizati tamburii, apare aceeasi problema.

La Rotile din spate au special o gaura de scurgere pentru uleiul din cutie daca este in exces, de undeva de sub rulment, pana in spatele tamburilor, sau nu sunt bine puse garniturile.

Spor

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la pivoti s a schimbat absolut totul, am avut set de reparatie complet, nu i am schimbat eu pt ca nu ma pricep

vibratii in volan nu am, rotile sunt echilibrate, asa cum am zis, nu pot tine drumull drept, trebuie sa corectez directia mai mereu, f usor, nu e unghi mare la care invart volanul dar trebuie...

asa este tamburii s au incins, m am exprimat gresit, dar cred ca nu f rau, frigeau dar puteam pune mana pe ei

am si mers mult pe serpentine si bara la bara, dar inclin sa cred in calitatea proasta a vaselinei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!