Jump to content

Temperatura Ulei


dihorul
 Share

Postare recomandată

sunt identica ca metric la filet, dar nu am masurat lungimea celor doua suruburi. eu am avut sonda si intr-un loc si in celalalt, dar in locul surubului de golire a baii nu cred ca se poate face o citire corecta, uleiul fiind mai rece. in schimb la surubul de la supapa de ulei e corect, avand in vedere ca aia se deschide doar cand e uleiul prea incins ca sa trimita prin radiator la racire (adica sta deschisa cam tot timpul, dar imediat apoi e radiatorul, si de acolo uleiul se raceste). Cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

noutati referitoare la sonda de temperatura: nici una din alea de la hoffmann nu e buna. filetul la surubul de ulei si la cel de la valva de ulei este M18x1.5, iar la hoffmann ei au zis ca se potriveste M14x1.5. o sa fac o reductie ca sa montez sonda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O alta parere despre temperatura uleiului. Acum cateva zile am mers un Touareg si temperatura uleiului era de 120 de grade in conditiile in care afara erau doar 10 grade si nu mersesem mai mult de 20 de km. La T2 meu asta vara am fost la Curtea de Arges si pe autostrada temp. constanta a fost de 125 grade c-am la 90 km/h (temp. ext. 30 grade). Rosu la ceasul meu de VDO (sonda in baia de ulei-motor CU) este la 140 grade. Comparand totusi, avand in vedere ca Touaregul are racire pe apa, temperatura la T2 nu este mare. Si trebuie sa tin seama ca nu mi s-a aprins becul la presiune, iar masina mergea foarte bine si tragea OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

145 C... Mmm

Eu zic ca uleiul ar fi bine sa stea pana in 100 C.

Din experienta personala, daca temperatura sare de 100 C presiunea scade f mult.

Cazul meu e urmatorul:

Motor cu uzura la linie si set OK

1. Senzor electronic de temperatura montat la baia de ulei, in locul "dopului" de la termostat.

2. Ceas mecanic pt. presiune ulei (uleiul vine direct in ceas printr-un furtunas montat cu un "T" la locul lui impreuna cu sonda clasica)

3. Ulei motor mineral marca ELF 15W 40

Becul la sonda se aprinde la bord atunci cand temperatura de peste 110 C si presiunea indicata de ceas e de sub 0.3 cu motorul la relanti. In ture, la aceiasi temperatura abia creste la 1 - 1.2 bar presiunea.

Cand motorul (uleiul), e mai rece, intre 70 - 100 C, la relanti, presiunea sta intre 1,2 - 0.7 bar si creste pana la 3-4 bar in ture.

Toate instrumentele de citire sunt noi si compatibile (sonda de temperatura e cumparata cu ceasul - Kit), sonda becului de ulei e VW noua, iar ceasul de presiune nu are cum sa minta pentru ca presiunea ajunge direct la el prin furtunasul respectiv.

post-5838-1226589561_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca am mai scris si mai inainte, despre pozitia sondei de tempeartura. cand era in locul surubului de schimabt uleiul imi arata vreo 60 de grade sau mai putin, nu mai stiu exact, in nici un caz nu se apropia de 100... cand am pus sonda in locul surubului de la valva, doar la viteza mare vara imi arata cam 120 de grade sua mai mult.. deci eu unu cred ca o temperatura reala depinde foarte mult de pozitie. si chiar si la temperatura mai mare de 120 nu scadea presiunea, nici macar la relanti. acum am si ceas si sonda de presiune, deci cand va fi gata masina pot sa dau mai multe detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda in locul surubului de la valva, doar la viteza mare vara imi arata cam 120 de grade sua mai mult.. deci eu unu cred ca o temperatura reala depinde foarte mult de pozitie. si chiar si la temperatura mai mare de 120 nu scadea presiunea, nici macar la relanti.

asa am constatat si eu asta vara, crestea pe la 110 grade doar la peste 90 km/h. fara probleme de presiune. M-am tot gandit care sa fie cauza, fie avansul, fie chiulasa din dreapta (mai veche pusa de mine provizoriu).

Nu am incercat niciodata cu sonda la surubul de golire a uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e normal sa creasca temperatura in conditiile date, totusi motorul de broscuta nu e facut pentru viteza. M-ar fi ingrijorat daca era foarte mare temperatura, dar atata timp cat presiunea e in regula si temperatura in limite rezonabile, nu vad nici o problema.

Si referitor la ce s-a scris mai sus: temperatura uleiului este normal sa fie mai mare decat cea de apa, totusi este in contact direct cu toate piesele metalice in miscare, frecare etc. Apa e facuta sa treaca prin canale speciale prin bloc/chiulase si doar preia o parte din caldura, mult mai mica decat ce preia uleiul. din citite, nu din auzite, temperatura normala la ulei este intre 110-130 pentru majoritatea motoarelor, mai mare la motoare de putere mare sau de curse, unde oricum sunt alte uleiuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

pun si io o intrebare aici sa numai deschid alt topic...

uleiurile de motor sintetice si semisintetice expirate de cateva luni, se mai pot folosi sau este riscant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele racite pe aer sigur nu, se foloseste doar ulei mineral.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu la motoarele pe aer vreau sa l folosesc

vreau doar sa stiu daca si pierde din proprietati sau nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Producatorii recomanda sa schimbi uleiul la 6 luni indiferent de Km parcursi. E simplu. Acum sa pui expirat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam de 12 luni si asta deoarece in motor odata cu trecerea timpului si cu uzura normala uleiul devine mai acid si dupa 12 luni mai rau face.

acuma nu stiu daca si in bidon (deci nefolosit) uleiul devine mai acid. ca parere personala totusi nu cred ca se degradeaza prea mult stand in bidon nedeschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu sigur ca e de 6 luni perioada la care trebuie sa inlocuiesti uleiul din motor, acum... la bidon...nu stiu.

Cauze: aciditate, depuneri si condens -> indiferent de Km parcursi uleiul se deterioreaza in timp.

Dar ca sa mai zic; nu as folosi uleiul acesta decat daca as fi in pana pe drum, fara ulei in motor si fara posibilitatea de a inainta pana la civilizatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

nu in bidon nu devine acid, aciditatea provine de la sulful din benzina care in urma arderi se poate transforma in acid sulfhidric si sulfuric( nu sunt chimist dar am citit ca asta ar fi explicatia) si de la pornirile dese cu motor rece si drumuri scurte se aduna condens in ulei care impreuna cu particulele metalice rezultate din uzura formeaza chestia aia care duce la pierderea calitatii uleiului. parerea mea este ca un ulei stat sigilat in bidon nu poate sa sufere o depreciere cel mult separarea aditivilor sau a fractiilor gravitational dar amestecat puternic inainte e ok, in bidon cu capac desfacut poate oxida dar nu stiu ce efect ar avea procesul asta pt ca uleiul contine aditivi antioxidanti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iaca ce scrie la manual legat de schimbul de ulei la motoarele noastre : "This need not worry you and under normal operating conditions there is no reason whatever to change the oil at shorter intervals than every 3.000 miles ( aproximativ 5000 km). We do recommend more frequent oil changes - every 1500 miles ( ~ 2500 km ) - in the winter if you drive mainly short distances and in the city traffic. If you drive only a few hundred miles a month under these conditions it is advisable to have the oil changed every 6 to 8 weeks. in areas with arctic climate where average temperatures are below -13 g F the oil should be changed every 750 miles." La carte nu zice nimic de scenarii SF cu uleiul care-ti maninca motorul pe interior. Pe masura ce mergi uleiul devine din ce in ce mai "subtire", se depreciaza, amesteca cu benzina si alte impuritati neretinute de filtre. Parerea mea e ca daca uleiul e expirat de o zi, o luna sau sapte n-are ce sa aiba, daca e expirat de 20-30 de ani s-ar putea sa ai o problema. Orice lucru se deterioreaza in timp: piramidele in mii de ani, laptele in cateva zile, probabil ca uleiul mineral undeva intre astea doua :lol: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut, tot respectul pentru experienta vostra, va rog sa imi spuneti si mie cine stie,de unde sa cumpar,preferabil din Romania,nu e-bay, un senzor de temperatura uleiului care sa mearga cu un "ceas" VDO recuperat de la un Golf II GTI.

Am vazut pe net tot felul de sensori, ba scurti,ba lungi, cu tot felul de filete,eu o sa cumpar o flansa tip sandwich adaptoare pe filtrul de ulei si acolo trebuie sa fixez si senzorul asta, orice amanunte sunt extrem de binevenite,multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine nu se potriveste uleiul pe care il folosim noi :P.

On topic: Stealth, de ce nu iei si sonda de la golf?

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pina sa intreb p-aci ,am cautat pe la magazinele de piese auto ,am selectat masina, golf, 2, gti de prin anii '80 dar la niciunul nu am gasit sensor temeratura ulei,doar ala de presiune. Ma gindesc ca poate tabloul ala clasic cu 3 ceasuri de la golf 2 gti este ceva accesoriu si nu nu apar ca piese in baza de date.

Am gasit totusi ceva dar de audi 100..am trimis un enquiry dar astept ras[uns,nu au sunat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lol,nea TzepeSH mi-am luat inca o broscuta 1300 din 67` originala atestata ca si vehicul istoric.Asa ca ia zii ce ulei sa introduc in motor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici or sa se ia de noi ca nu suntem pe topicul care trebuie. E altul pentru "ce ulei se foloseste".

Oricum, raspunsul cel mai simplu e "folosesti uleiul care e mentionat in manual". Acum in functie de ce manual ai, e alt ulei. Eu pun in a mea 15W40 si iarna si vara si nu face figuri. Becul sta stins (vara mai palpaie, dar e din cauza sondei, ca asta pe care o am eu aprinde becul la o presiune mai mare decat aia originala), iar presiunea e ok tot timpul. Temperatura creste foarte rar spre 100 de grade. Chiar si vara pe caldura si dupa mers mai alert sta sub 100.

Vezi ca aici s-au tot contrazis colegii forumisti. Nu m-am prins pana la final daca s-a ajuns la vreo concluzie, ca fiecare o tine pe a lui. Cred ca doar daca l-ar trezi pe Ferdinand ar putea sti cu siguranta, desi cred ca si pe el l-ar contrazice :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!