Jump to content

Temperatura Ulei


dihorul
 Share

Postare recomandată

Haios topicul ! Daca nu v-ati contra asa, ca intre tzacaniti, si-ar pierde din parfum :P

Ma bate gindul sa pun saptamina asta o sonda de temperatura a uleiului, la broscoi (si la tip3). Unde ar trebui (cel mai bine) pozitionata ? Intre timp, o sa incerc sa recitesc topicul sa trag niste concluzii ...

Exista varianta unei sonde pe joja de ulei - la HS am vazut in poze ... personal inclin sa cred ca asta ar fi cel mai fericit traductor. Ar mai fi varianta unui surub-senzor sub baia de ulei, pe acolo pe unde se scurge uleiul, sau un surub (senzor mai bine spus) montat intr-un distribuitor-adaptor, impreuna cu senzorul de presiune si switch-ul pentru becul de ulei, sau in locul surubului de la supapa (unde l-a montat victor). Unde ar trebui montat ? Inainte de radiator, dupa radiator, in baie, in alta parte ? Ideea e ca e de preferat sa nu ia atit temperatura blocului motor ci pe cea a uleiului ...

LE.

Mda, e discutabil unde sa o pui :) ... Pentru o concluzie, cred ca ar trebui sa ai 2..4 sonde de temperatura, identice, puse pe traseul uleiului infiletate in bloc/placa de ulei printr-o bucsa din duramit sau teflon :P (ca sa nu ia temperatura blocului) ... A facut cineva experimentul asta ? Asa iti poti da seama si daca se raceste cum trebuie uleiul ... Dezavantajul care se vede de la o posta e ca iti umple masina de ceasuri, dar unora chiar le place.

Alta chestie ... am vazut prin tirguri senzori (nu ceasuri) VDO, de temperatura, de pe mercedez, de pe golf, audi ... diferite tipuri, forme ... chiar si bosch. Stie cineva sa spuna exact daca acesti senzori/traductori sint compatibili cu ceasurile vdo ?

Si inca o chestie, daca scot surubul de la supapa si pun un tarductor M18/1.5 de dacie (am un ceas de dacie de test) trebuie sa-i mai fac ceva la filet ? Se potriveste ?

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tipatescu.

Si varianta pe joja este buna.

Baietii la motoarele preparate au doua locuri de amplasare a sondei:

1- jos la surubul de evacuare a uleiului sau in capacul de sub motor.

2. -undeva inaintea termostatului de ulei daca au coolere externe.

Aici am citit ca ar fi zonele cele mai precise.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

superincinsa discutia! Oare n-ar trebui neste tetraclorura de molibden care sa "unga" mai bine "spiritele"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca o chestie, daca scot surubul de la supapa si pun un tarductor M18/1.5 de dacie (am un ceas de dacie de test) trebuie sa-i mai fac ceva la filet ? Se potriveste ?

si eu tot acolo am montata o sonda de dacea. Nu , nu trebuie sa faci nici o modificare

are acelasi pas la filet si aceeasi lungime a filetului si acelasi "tugui" mai subtire peste care sa se sprijine arcul

mai pe scurt " zici ca de acolo e " :)

Modificat de UVeul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e recomandabil sa montati sonda in capacul filtrului de ulei, deoarece firul se va rupe mereu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am montat sonda de apa de dacia il locul surubului de la supapa aia care trimite uleiul la radiator (pe unde zice si UVul) si cred ca e o citire buna, pentru ca acolo e uleiul cel mai incins (logic, ca de acolo se comanda trecerea lui prin radiator pentru racire). acum voi lua sonda vdo pentru ceas vdo de ulei si pun tot acolo. dar filetul nu era M14x1.5? pe hoffmann filetul asta l-am gasit ca fiind cel care se potriveste in locul surubului de scoatere a uleiului (identic cu cel de la supapa, ca am avut in ambele parti pusa sonda).

O intrebare: care la indemana un surub din ala de la supapa, ce lungime are? 29mm sau 15mm? ca parca sonda de dacia era mai lunga decat surubul initial si cred ca rezultau ceva probleme in deschiderea supapei. vad doua lungimi ale sondei pe hoffmann: 29 si 15, si ei zic ca sonda de 15mm se potriveste la "oil sump" (nu stiu daca e scurgerea uleiului sau surubul de la valva).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"oil sump" e surubul de drenaj :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acolo e uleiul cel mai incins (logic, ca de acolo se comanda trecerea lui prin radiator pentru racire)

Nu chiar. Uleiul e cel mai cald pe circuitul de ungere a supapei de evacuare. (logic e sa fie cel mai cald acolo unde e sursa care-l incalzeste, deci undeva in jurul camerei de ardere). De acolo pina la radiator mai trece si prin baie, pompa etc. si se mai raceste un pic.

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imediat dupa pompa e cel mai bine de pus senzorul de temperatura, deci in locul surubului .... in chiulasa nu exista circuit de ulei, cantiatea de ulei care ajunge la tija supapei este infima, iar incalzirea chulasei nu are a face cu incalzirea uleiului..... mai vedeti ce zice si jan ca nu va ia la misto fara motiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

am vazut pe thesamba ca folosesc sump care extinde baia de ulei cu 1,5l si are intr-o laterala un loc unde se poate monta sonda de temoeratura a uleiului. din asta am luat si eu si ma repet ca o consider cea mai buna varianta impreuna cu pompa cu filtru pentru mentinerea temperaturii uleiului cit mai scazuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai stiu unde am citit dar o extra cantitate de ulei pe acelasi circuit de racire (adica fara radiator suplimentar) nu face chiar bine. De ce? Pentru ca pur si simplu ai mai mult ulei decat este proiectata instalatia sa raceasca, ceea ce insemna ca acel ulei nu va apuca sa se raceasca.

Eu unul tind sa ii dau dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la pozitia sondei de temperatura: mie unul cel mai usor si ieftin mi se pare varianta plasata in locul dopului supapei.

Dincolo de valoarea reala sau exacta a temperaturii scopul final este urmarirea si atentionarea. Asa ca, chiar daca acolo nu citeste temperatura reala se pot face teste pentru a vedea ce insemna temperatura de functionare normala (ca e 85, 90, sau cat o fi) iar in momentul in care depaseste aceasta valoare etalon insemna ca ceva nu este in regula.

Din ce am citit pe afara, ei foloseau sonda pe joja in baie iar temperatura normala era in jur de 100 de grade iar pragul critic era 120 de grade (ma rog ei dadeau in grade F alte valori dar le-am echivalat).

Repet dincolo de valoarea in sine este important de stabilit, in functie de pozitia sondei, o valoare pentru normalitate si automat cand creste inseamna avarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu
Numai stiu unde am citit dar o extra cantitate de ulei pe acelasi circuit de racire (adica fara radiator suplimentar) nu face chiar bine. De ce? Pentru ca pur si simplu ai mai mult ulei decat este proiectata instalatia sa raceasca, ceea ce insemna ca acel ulei nu va apuca sa se raceasca.

Eu unul tind sa ii dau dreptate.

e asta-i, tocmai circuitul de ungere este punctul slab al motorului, lipsa unui filtru care sa filtreze integral uleiul care ajunge la cuzineti( arborii cotiti de broasca sunt greu incercati de chestia asta au zgirieturi in zona cuzinetilor din belsug fata de ai altor motoare unde uleiul este filtrat integral) de asemenea cantitatea mica de ulei din baie poate duce la viraje extreme la lipsa ungerii. baia suplimentara (am studiat-o acum sa vad daca am dreptate )are aripioare de racire pe toate partile , deci racire suplimentara si cantitate suplimentara de ulei in baie nu in sistem pompa ia numai cit e nevoie fiind pompa volumetrica, concluzia ulei suficent care nu se depreciaza din cauza cresterii temperaturii motor mai longeviv, eu asta cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu montarea sondei de temperatura care te ajuta mai mult decat becul martor.

Varianta cu bec fiind alesa de constructor din motive economice si de pret de vanzare.

Ceea ce nu inteleg eu este de ce credem ca instalatia de racire nu este buna si tot incercam varii solutii. Nu sunt contra progresului sau contra evolutiei, dar oameni buna masinile astea au mers in Australia, Africa, Mexic cu sistemul orignal de racire. Aaaaaa, intradevar era bine pus la punct.

Parerea mea este ca atata timp cat sistemul de racre este complet si bine pus la punct, carburatia si aprinderea la fel nu trebuie sa existe probleme de racire.

A, faceti tuning la motor, atunci da, trebuie imbunatatit sistemul de racire.

La final, evident, fiecare e liber sa faca ce vrea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu
Sunt de acord cu montarea sondei de temperatura care te ajuta mai mult decat becul martor.

Varianta cu bec fiind alesa de constructor din motive economice si de pret de vanzare.

Ceea ce nu inteleg eu este de ce credem ca instalatia de racire nu este buna si tot incercam varii solutii. Nu sunt contra progresului sau contra evolutiei, dar oameni buna masinile astea au mers in Australia, Africa, Mexic cu sistemul orignal de racire. Aaaaaa, intradevar era bine pus la punct.

Parerea mea este ca atata timp cat sistemul de racre este complet si bine pus la punct, carburatia si aprinderea la fel nu trebuie sa existe probleme de racire.

A, faceti tuning la motor, atunci da, trebuie imbunatatit sistemul de racire.

La final, evident, fiecare e liber sa faca ce vrea.

din nou sunt citeva elemente ce scapa din vedere; compozitia benzinei de azi, cifra ei octanica si lipsa tetraetilului(raportul de compresie scazut ), dar cel mai important conditiile de trafic care sa fiu iertat duc un motor de acest fel la limita. asta este parerea mea si nu consider ca ceea ce am descris eu e tuning ci adaptare la conditiile actuale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut aseara niste experimente intr-un ibric ... nu stiu daca le-a mai trecut cineva pe undeva dar am zis ca or fi folositoare.

Am avut 4 sonde la indemina, una de dacie, noua, una bosch, cred ca de ulei, una pe care scrie elth (pare tot din acelasi aluat cu bosch-ul) si una de plastic, noua, luata de prin tirg, cred ca provine de la masurarea temperaturii aerului sau a apei la daciile astea mai noi.

Am remarcat ca toate sint de fapt termistori NTC (rezistente a caror rezistivitate scade cu temperatura) avind o variatie aproximativ asemanatoare intre 1.8...2.1kohmi la 28...29 grade C si 150...170 ohmi la 100 grade Celsius. Din pacate nu am o sonda originala VDO ca sa vad daca are aceeasi variatie. Asta ar insemna ca sondele ar fi compatibile intre ele ... si chiar si cu ceasurile, fie ele roamanesti, jaeger etc .. . banuiesc insa ca senzorii bosch nu se adresau totusi ceasurilor Jaeger ci VDO, dar n-am cum sa fiu sigur, poate confirma cineva.

O sa pun un ceas VDO legat la o sonda din asta sa vedem ce zice ... ceasul il am.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

am eu sonda are intre 180ohm la 60 de grade celsius si 10ohm la 150 grade celsius. asta pt sonda de temperatura ulei. la sonda de temperatura apa are tot 180-10 dar pentru intervalul 40-120 grade celsius. acelasi interval dar 10-180 si pentru senzorii de presiune care sunt de 5,7,10 bari vezi aici http://www.egauges.com/vdo_sgrp.asp?Subgro...perature_Sender am luat de aici si mi-au trimis prin posta ...

Modificat de misu ploiesteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

nu are nimeni un motor pe aproape sa masoare lungimea surubului de la supapa de presiune a uleiului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

informativ: surubul de la supapa de presiune de care vorbeam are filetul M14x15mm. deci pentru cine vrea sa cumpere snde de temperatura VDO sau altceva, acestea sunt cele bune. pe hoffmann mai apar unele cu filet de 29mm, prea lungi pentru pozitia aleasa de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

informativ: surubul de la supapa de presiune de care vorbeam are filetul M14x15mm. deci pentru cine vrea sa cumpere snde de temperatura VDO sau altceva, acestea sunt cele bune. pe hoffmann mai apar unele cu filet de 29mm, prea lungi pentru pozitia aleasa de mine.

care este codul Hoffmann pt sonda care se potriveste in locul cu pricina? cumva 021 0317?

021 0317

Artikel an einen Freund senden

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

021 0317 e pentru tabla de la decantor, pentru cei care au gaura pe mijloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar ca sonda va sta muuult mai jos si solitara fata de restul motorului deci daca iei ceva pe dedesupt .... :frigbaitata:

LE : traiam cu impresia ca se vorbeste de surubul de golire al uleiului ... my fault :wub:

Modificat de UVeul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE : traiam cu impresia ca se vorbeste de surubul de golire al uleiului ... my fault :hainoroc:

s-a vorbit si de ala...:angry:)

deci in concluzie surubul de golire a uleiului si cel de la supapa accea sunt similare ca ghivent insa nu identice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!