Jump to content

Temperatura Ulei


dihorul
 Share

Postare recomandată

ai dreptate, te intereseaza mai mult variatia temperaturii decat valoarea ei intr-un moment dat. e posibil sa fie erori, pobabil de aici si contrazicerile de la posturile de mai sus, unii au indicatoare de dacie, altii speciale pt temp. ulei...

In mare aveti amandoi dreptate, orientativ merge.......sa nu va zuparati pe mine.. da lungimea se masoara cu metrul nu cu palma :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate lungimea da, dar latimea sigur se masoara cu palma sau cu degetul :offtopic: . Ce retinem de aici e ca un ceas de temperatura si unul de presiune sunt obligatorii. Acum o intrebare: sonde VDO pt diverse ceasuri a cumparat cineva noi din RO? si daca da de unde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate lungimea da, dar latimea sigur se masoara cu palma sau cu degetul :icon_thumright: . Ce retinem de aici e ca un ceas de temperatura si unul de presiune sunt obligatorii. Acum o intrebare: sonde VDO pt diverse ceasuri a cumparat cineva noi din RO? si daca da de unde?

Poti cumpara fie de la Dileru" de piese din Arad, fie pe la magazine de Tuning. Preturile variaza intre 30-70 Eur in functie de model. Sondele se cumpara separat. Poti sa cumperi si de pe site-uri. Unii Uameni mai iau sonde de ulei VDO de pe audi mai vechi, deorece multe sunt accesorizate cu sonde de presiune ulei si chiar si temperatura ulei. Spor la scavenging prin Schrotturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat la producatorii de ulei ce se poate folosi la motoarele noastre. Singurul producator interesat de subiect a fost "TOTAL"

Iata raspunsul lor:

"Buna ziua,

Pentru motorul Dvs, va recomandam produsul mineral QUARTZ 5000 20W50, in baza informatilor ce le-ati funizat. Nu folositi acest produs decat in cazul in care anterior ati utilizat un ulei mineral. In cazul in care ati utilizat un ulei sintetic solicitati alta recomandare. Atasat gasiti fisa tehnica a produsului.

Pentru siguranta va rugam sa ne comunicati produsul folosit anterior.

Va multumesc,

O zi buna!

Mihaela Filipescu

TOTAL LUBRICANTS ROMANIA S.A.

Bucharest Business Park"

Str.Menuetului Nr.12, Int.D, Etaj 5,

Sector 1, 013713 Bucuresti , Romania"

Iata si fisa tehnica atasata (ei spun ceva de 100 C, dar nu sunt sigur daca asta e temp. max), asa cum am primit-o:

QUARTZ_5000_20W50__rom_.pdf

Modificat de dihorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

eu am apelat la o alta solutie; un oil sump de 1,5 litrii in felul asta nu imi fac griji, cantitatea de ulei ajunge la 4litri si prin forma si aripioarele pe care le are asigura si o racire suplimentara . in corpul lui exista si gaura pentru sonda de temperatura a uleiului. un punct in minus motorul se "lasa" cu 6 cm dar eu zic ca merita ...

Modificat de misu ploiesteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema era pusa prin prisma temperaturii maxime, atat. Ca am luat si eu o pompa de 30 MM si circuit extern (cu radiator) de ulei, asta e alta discutie.

Sa revenim la oile noaste. Cat e temperatura? 100, 120, 130 C?

Modificat de dihorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea asta mi-a suras si mie :RO flag: . Nu cred ca-i rea ....

Temperatura maxima de utilizare normala este data in primul rand de ulei< adica pana la ce temperatura uleiul isi pastreaza proprietatile si abia apoi de motor. Ca o constatare personala uleiul peste o anumita temperatura are o crestere exponentiala a temperaturii in timp scurt si o scadere pe masura a presiunii. Pe vremuri ma pasiona acest subiect, dar nu am vazut nicaieri date concrete tocmai pt motivele expuse mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea asta mi-a suras si mie :D . Nu cred ca-i rea ....

Temperatura maxima de utilizare normala este data in primul rand de ulei< adica pana la ce temperatura uleiul isi pastreaza proprietatile si abia apoi de motor. Ca o constatare personala uleiul peste o anumita temperatura are o crestere exponentiala a temperaturii in timp scurt si o scadere pe masura a presiunii. Pe vremuri ma pasiona acest subiect, dar nu am vazut nicaieri date concrete tocmai pt motivele expuse mai sus.

Am vorbit cu niste broscari mai "batrani" si mi-au zis spre sperietura mea, ca uleiul merge la brotac incalzit pana la 130 de grade.....deci nu mai stiu ce sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge incalzit si pana la 200 de grade daca il pui pe aragaz :D , temperatura trebuie corelata cu presiunea. Daca la sa zicem 100 grade nu mai ai presiune la ulei stai cuminte pe dreapta. Ca asa de mers motorul merge pana se caleaza. Asta-i si cauza pt care nicaieri nu se specifica temeratura maxima dee functionare ci doar presiunea uleiului. Daca la masinile water-cooled esti restrictionat la apa de punctul de fierbere la astea air-cooled esti restrictionat de presiunea la ulei care e intr-o stransa relatie cu temperatura lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clar !!! de-aia au si pus doar un beculetz la ulei ... se aprinde , opresti motorul si stai pe dreapta pana se raceste .... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clar !!! de-aia au si pus doar un beculetz la ulei ... se aprinde , opresti motorul si stai pe dreapta pana se raceste .... :offtopic:

In sfarsit un om normal :screwy: asteptam de mult pe cineva sa zica asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit un om normal :D asteptam de mult pe cineva sa zica asta

Pai si daca stiai ..de ce n-ai zis??? Sau e faza cu dupa razboi.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E aia cu dupa razboi .... a inceput productia in serie de broaste .... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

eu am vazut ca exista sonda si ceas pt masurarea temperaturii chiuloasei, eu cred ca este foarte utila , cu conditia sa stii sigur intervalul de temperatura pentru functionare optima. in ce priveste temperatura maxima a uleiului eu zic ca cu cit il tii la o temperatura mai joasa cu atit mai bine de aceea vreau sa apelez la sump bar si la pompa cu filtru. personal cred ca uleiul nu trebuie sa ajunga la temperaturi mai mari de 120grdC, pt ca ii scade viscozitatea si asa cum zicea bogdan presiunea scade si ea dramaticsi, pa pelicula de ungere cu toate consecintele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca nu conteaza la ce temp ajunge uleiul in motor atata timp cat ai presiune si e becul instins poti merge cu el fara sa crape ceva in el. :D Eu am observat ca cu cat se incalzeste mai tare cu atat ii scade si forta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect daca uleiul se incalzeste, nu mai ai racire, ii scade forta...pelicula de ulei dispare si daca carburatorul nu este reglat corespunzator faci praf motorul rapid, in special valvele, daca mixtura este prea slaba. Daca ii prea multa benzina, te incomodeaza doar depunerile.

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca optim ar fi montarea unei sonde pe fiecare chiulasa, o sonda in baia de ulei, una eventual in turbina. In felul acesta temperatura ar putea fi citita diferential pe mai multe ceasuri, sau poate pe un display electronic. Cred ca asta este solutia ideala .... Binenteles o sonda care sa arate si exact presiunea uleiului ar fi mai mult decat indicata. Un ansamblu/cluster de astfel de sonde cred ca este solutia pentru o imagine disociativa asupra curbei de incalzire la motor, cred ca aici si un turometru ar fi foarte bun, temperatura/presiune/turatie si poate si un ampermetru asociat cu un voltmetru pentru monitorizarea activitatii dinamului/alternatorului de atatea, am evita sa ramanem doar cu bateria si inevitabil in drum ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti pui astea si mai bagi un montaj electronic, plus un sistem de inectie, poti sa mergi cu ea la curse de planorism.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva in genul asta ma gandeam si eu ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ceas de presiune, temperatura, turometru si mi se par folositoare. Turometrul e multifunctional cu alarma pe incarcare si faruri aprinse. Nu sunt SF-uri sunt lucruri care-ti fac o idee de starea masinii si de limitele ei. Recomand montarea de ceasuri de tempperatura si de presiune la toate VW air-cooled si la toate masiniile vechi in general. CAnd ti se aprinde becul la ulei este de cele mai multe ori prea tarziu si denota o uzura accentuata a motorului. Montarea ceasurilor nu trebuie sa-i sperie pe cei loviti de originalitate, ele se pot pune in console sub bord fara gaurirea acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu mi-am pus ceasuri de temperatura, presiune si curent. Pana acuma m-am lovit de treaba cu uleiul, Am avut un simering de palier extrem de prost, care a tzinut 20 de km, stiind ca e nou, am crezut ca nu am montat eu firul de la sonda de ulei bine, si ca a cazut, si ca atinge pe vreo tabla ceva (becul de ulei se aprindea) Pana sa-mi dau seama nu mai aveam ulei deloc. La fel am patit o data cu dinamul, becul de la releu se aprinde doar dupa ce scade amperajul in releu de bateria e aproape goala. De atunci mi-am luat ceasuri sa stiu in permanenta ce se intampla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intradevar...ceasurile (impreuna cu sonda) sunt bune ca sa iti dea o imagine de ansamblu asupra functionarii diverselor elemente in masina. Niciodata pe un aircooled mediu nu vom vedea ECU-uri care sa verifice una alta, deoarece nu se justifica investita. (mai sunt si cei cu pitici accentuati!!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o problema cu uleiul, daca merg mai mult timp si mai ales daca urc pante si e si cald afara dupa un timp imi arunca ulei afara pe la semeringul de palier, ala dintre motor si cutie. La rece sau plimbari prin oras sau mai scurte 30-50 km nu face figuri. Am cumparat un semering de schimb dar parca nu-mi vine sa dau motorul jos ca ma gandesc ca daca avea el probleme scuipa tot timpul pe la el. Culbutorii sunt reglati, carburatorul e reglat dupa tutoriale, aprinderea e mai dupa ureche in sensul ca e regat unde mi s-a parut ca merge motorul mai bine. Bujiile sunt schimbate nu de mult. M-am gandit ca ori imi baga benzina in ulei ori se poate sa se subtieze asa tare de la caldura incat sa nu mai faca fata semeringul?

Modificat de ir7arte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai verifica daca ai benzina in ulei. Daca nu, ce ulei folosesti? Incerca cu alta marca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..pai daca-ti baga benzina in ulei e sigur de la aprindere prost reglata sau ceva pompa de benzina cu membrane bubuite,insa daca nu-ti miroase a benzin uleiu de pe joje si nivelul uleiului este cam maricele...atunci uita de duluma asta...

...joc axial are mortorul?simeringu mai face figuri odata cu inceputu liniei PA,sau atunci cand nu e corect fixat la montaj sau pur si simplu sa fie de proasta calitate....

...pateam ceva similar la bruasca pe vremuri si drept urmare am schimbat simeringul...dar pan la urma am schimbat si mortoru...

praise the lowerd

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!