Jump to content

Temperatura Ulei


dihorul
 Share

Postare recomandată

Stiu ca ating un subiect sensibil la aircooled. Racirea la motoarele noastre este facuta si de ulei. Care este temperatura maxima la care un ulei de motor isi pastreaza calitatile?

Eu am auzit pana acum doua pareri.

1. 110 C

2. 130 C

Ce stiti? La ce temperatura ar trebui sa tragem pe dreapta?

Sunt uleiuri de motor cu calitati mai speciale, o rezistenta mai mare la temperaturi ridicate?

Eu am gasit ceva pe net ( http://www.lubadmin.com/upload/produit/Fic...lang_1/5834.pdf ), ,unde spune ceva de genul "Flash point" = 234 C. Asta insemana ca la 234 grade nu mai isi face treaba? Mai scrie pe fisa produsului si ceva de vascozitate: la 100 C, este mult mai scazuta decat cea de la 40 C.

EDIT: din nou un link, cel de mai sus nu mere...

http://www.lubricants.elf.com/lub/lubroot....nDocument#11136

Modificat de dihorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci eu stiam ca la temperaturi peste 120 de grade tragi pe dreapta :tuktuk: , pana la 120 de grade vara e normal.

Ca si ulei se recomanda unu cu vascozitate marita 20w50 sau 20W40, dupa doleantele fiecaruia.

Mie vara la viteza de croaziera 90 km/h imi sta uleiul la 115 grade cu 20w50. Astept pareri!!

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la 120 , poti sa mai mergi dar nu mai ai cum sa-l racesti daca sunt peste 35 grade, ba din contra va creste mult mai repede si e problema

am vazut la un vecin la un toareg un indicator de temp ulei pana la 180 grade :lol: si l-am intrebat pana la cat a urcat temp uleiului cel mai mult- mi-a zis ca pana la 150 dar...a zis ca a mers 260 pe autostrada vreo 20 km-daca minte mint si eu

dar se si vede la indicatoare ca zona rosie incepe la 120

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza mult uleiul pe care il folosesti, daca este unul mineral se incinge mai tare. Daca bagi un Castrol sintetic temperatura este mai mica, da trebuie sa ai grija de care sa fie, deoarece cele de temperaturi joase au ceva polimeri ce ucid motorasele noastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si ce ulei sintetic ar fi bun, ca la bus-ul meu se incinge motorul tare, si la ultima plimbare a si inceput sa mi-l scuipe afara pe la semeringul de palier. Eu am auzit ca numai mineral e bun pt motoarele noastre cred ca tot intr-un topic pe forum am citit. Dupa ce s-a racit nu l-a mai scuipat afara decat dupa ce iara s-a incins motorul, probabil tre sa schimb si semeringul. Oricum daca stie cineva vreun ulei care mai ajuta cat de cat la scaderea temp si sa nu afecteze motorul ar fi grozav.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, uleiul nu va reconditioneaza motorul. Motorul se incinge din cauze pur mecanice, de reglaje sau de lipsa de table. Un ulei mai bun ajuta dar nu face minuni.

Uleiurile nu se aleg care sunt mai bune in valoare absoluta ci care sunt mai bune pentru tipul meu de motor. Un ulei sintetic de formula 1 este 0 pentru motoarele noastre de conceptie din ani 40.

Cele 2 tipuri de motoare recomandate petru motoarele noastre sunt 15W 40 sau 20W 40(50). La marca incercati insa nu va zgarciti la bani pentru ca la final veti plati mia mult. Acum, nu intotdeauna bani reflecta si calitatea.

Nu cautati raspunsul magic la intrebarea ce marca sa folosesc, fiecare va spune din experienta proprie alta marca. Printre cele mai enumerate pe forum au fost:Ca..rol, Val..line. Eu unul dupa ce am folosit mult timp Ar.l am fost dezamagit sprefinal pentru ca l-au "porcit" acum folosesc Mo..l 20W50.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sus se spunea ca acul de la "bolid" intra pe rosu la 120 C. Sigur folosea un ulei sintetic, recomandat la motoarele mai noi.

Ce vrem sa stim este temperatura maxima la care uleiul mineral (recomandat pt motoarele noastre), incepe sa isi piarda din proprietati.

Am tot cautat pe net la marii producatori de uleiuri.... Fara succes, tin la secret, ori li se pare neinteresant, temperatura maxima a uleiului motor.

Eu o sa ma gandesc la ulei ca la apa, nu mai mult de 110 C.... (nu dati cu.... stiti voi cu ce; merge o racitura cu apa si la 110 C daca ai solicitat mai mult masina si apoi o lasi mai usor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exemplul personal: sonda si ceas de dacie, sonda plasata in bloc in locul surubului de la supapa de presiune de pe circuitul de ulei. Vara pe caldura acul sta pe la 95-100.

Din cate am citit si eu pe net temperatura la care te ingrijorezi si tragi pe dreapta este 120.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea:

Un ulei bun pentru broscutele noastre este oricare atata timp cat nu e de ala romanesc cu 5 lei litrul si se respecta 20w50.

Temperatura la care calezi motorul eu stiu ca este la 135 grade C , aici aparand fenomenul de adeziune, deoarece uleiul nu mai face pelicula.

daca uleiul e varza atunci poate si mai repede.

Masinile mele au amandoua pompa de ulei cu debit marit cu filtru exterior iar temperatura de operare a uleiului este de 115-118 grade C la o temperatura ambianta de peste 30 de grade C si turatia de operare intre 3000-3500 RPM.

Acestea sunt date culese in cazul meu pe rulaj exterior.

In oras temperatura de ulei ajunge si la 120 de grade, dar nu o depaseste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca in mod normal uleiul trebuie sa stea intre 85-95

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e. Stiu pe unul care a pus un motor de 2000 in linie racit cu apa pe un brotac. Uleiul sta tot in 90 grade.

Dar aici e vorba de un moror racit cu aer si ulei. E normal sa merga mai cald uleiul daca preia mai mult din caldura motorului.

Pana acum raman la parerea cu 110-120 C maxim. Asta pana nu vad o fisa tehnica ori ceva serios care sa ne lamureasca definitiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin, peste tot pe unde am citit temperatura de 120 era maxim admis, ideal este pana in 100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tu reusesti sa rulezi vara la temperatura ambianta de 30 de grade , iar temperatura uleiului sa stea la 100 grade fara racitor extern... te pup in frunte!!!! Prin rulat se intelege un minim de 30 km sa apuce uleiu' sa se incalzeasca.

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu motor 1300, fara racitor, cu capota inchisa, sonda plasata in locul surubului de la regulatorul de presiune ulei, chiar si vara nu am depasit 95 grade. Ultimul drum a fost la Bran, 200 km ziua la ora 12.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ziceam desigur de temperaturi stabilizate ale uleiului, nu vorbesc cind merg 10 minute pina la serviciu sau la cumparaturi.

Motorul mi-e un 1.6 standard, insa flapsurile de racire se deschid corect sub actiunea termostatului.

Aproape niciodata nu depasesc 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu motor 1300, fara racitor, cu capota inchisa, sonda plasata in locul surubului de la regulatorul de presiune ulei, chiar si vara nu am depasit 95 grade. Ultimul drum a fost la Bran, 200 km ziua la ora 12.

Deci cred ca ai sonda de dacie...ca altfel nu-mi explic...

Am sonda vdo cu cititor vdo pe circuitul sondei de presiune de ulei (adica langa fulie sus) si pe amandoua masinile imi sta uleiul la 110-115 grade celsius la drum la care viteza constanta este de 90-100 km/h. Fiecare masina este cu sonda si cititorul sau. Le-am si inversat, deci nush ce sa zic, nu cred ca e eroare de masurare.

Si eu ziceam desigur de temperaturi stabilizate ale uleiului, nu vorbesc cind merg 10 minute pina la serviciu sau la cumparaturi.

Motorul mi-e un 1.6 standard, insa flapsurile de racire se deschid corect sub actiunea termostatului.

Aproape niciodata nu depasesc 90

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesanta ideea cu amplasarea sondei de temperatura. Eu o am montata in baia de ulei. Rezultate:

La "alergatura", viteza constanta de 140 Km/h, vara la peste 25 C, temperatura a ajuns, dupa 60-70 Km parcuri constant, la 130 C moment in care am oprit pentru o racoreala. Din pacate nu am incercat sa merg mai incet, distanta era relativ mica pana la destinatie. Uleiul folosit a fost un ELF mineral.

In oras nu depeseste 110 C indiferent de trafic si de caldura de afara de peste 30 C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot ulei mineral, nu am traversat inca transfagarasanul, dar tot la temp de 110-115 sta acul.

Capota tot timpul inchisa

Rog adevaratii "guru" a broastelor sa intervina cu explicatiuni!!

Nu te supara; eu nu am vrut sa zic ca nu e adevarat ce masori tu. Dar sunt sigur ca si ce masor eu e corect, iar la mine 115

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o mica paranteza la cele discutate sau ca o constatare personala. La amplasarea sondei ( modelul RO ) in baia de ulei, in capacul de la ulei, temperatura indicata este cam cu 10 grade mai mica decat cea reala. Adica in mers, in turatie sa zicem ca acul indica 80, daca oprim masina temperatura urca brusc la 90. Acum unde-i cel mai corect sa masori temperatura e muuuuult discutabil. S-ar putea ca varianta cu sonda infiletata in bloc sa fie cea mai fericita solutie. Din pacate la motorul de typ 3 e mai greu de realizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te supara; eu nu am vrut sa zic ca nu e adevarat ce masori tu. Dar sunt sigur ca si ce masor eu e corect, iar la mine 115
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nici nu s-au pus pe dacie sonde pt masurarea temp. uleiului....sigur nu sunt de dacie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt sonde de temperatura ulei de dacia sunt sonde de temperatura apa dacia ...... probabil ca indica eronat dar ce indica iti da o idee legata de ce se intampla cu motorul tau. Poate ca atunci cand imi indica 80 am de fapt 90 dar indica ceva ce combinat cu experienta imi spune cand motorul e in parametrii, cand se simte bine, cand pot sa mai accelerez sau cand trebuie sa reduc viteza pana la un regim de functionare optim si asta inainte de a se supra incinge. Urmatorul pas va fi montarea unor ceasuri de temperatura si presiune ulei VDO dar sincer asa m-am obisnuit cu astea autohtone :) ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate, te intereseaza mai mult variatia temperaturii decat valoarea ei intr-un moment dat. e posibil sa fie erori, pobabil de aici si contrazicerile de la posturile de mai sus, unii au indicatoare de dacie, altii speciale pt temp. ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!