Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

mai pune poza o data;cred ca e clapita de dirijare a aerului care este aspirat in motor.Ea comuta astfel incat sa fie tras aer cald(de deaspura galeriei de evac) sau aer rece prin traseul normal(din dreptul farului stang).Nu are nici o treaba cu ezitarile.E placebo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa ii fac si o poza cu ce este sub plasticu ala .! si ar putea dauna cu ceva daca merg asa pentru ca merg din vara cu ea asa.....adica daca ea trage aer si pe langa garnitura pe care o avea clapeta aceea?

post-109813-0-76652800-1358193222_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu dauneaza cu nimic...la mine(am filtrul cu tot cu capac peste tot motorul) acea clapita este atasata de un element asemanator termostatului( se contracta si se dilata in fctie de temperatura,modificand si pozitia clapitei) si sigur nu isi mai face treaba deoarece nu mai reactioneaza la modificarea temperaturii exterioare.Masina merge identic,nimic in neregula de 2 ani incoace.

In teorie aerul cald scade puterea motorului,mai pe scurt iar cel rece o creste(diferenta de volum aspirat).Stai calm.Ezitarile sa nu fie de la bujii,daca au aparut odata cu venirea frigului sau alte echipamente(filtre,fise,modul aprindere,etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AI dreptate am gasit pe forumul celor de la seat problema asemanatoare....si am vazut k multi au blocat-o pe deschis aer rece vara si iarna o blocheaza pe aer cald.....in principiu e cam ce era la daciile vechi numai k asta e actionata mecanic...daca mai intereseaza pe cineva totusi am gasit si 2 poze cu ea desfacuta.Cat despre ezitari bujiile le-am schimbat cand am intrat in iarna filtrele le schimb zilele astea am facut 12 000 cu ele si uleiul la fel. o sa vad dupaia cum se comporta .Ma gandeam la Fise doar k noaptea nu vad nici o scapare

post-109813-0-34089000-1358194510_thumb.

post-109813-0-62856100-1358194518_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ,

Am si eu o problema cu un Golf 4 , 1.6 . 16 V , benzina , 2001 , nu tot timpul dar se intampla sa-mi apara in bord martorul de sonda lambda ( acel motor luminat galben ) care palpaie si din acel moment motorul o ia razna , tremura , nu mai trage , face urat , vibreaza. Sunt momente cand acel martor doar se aprinde , nu palpaie si motorul merge normal. Imi puteti spune care-i problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bobinele si pt varianta a 2 ,probabil ca sonda lambda sau catalizator imbaxit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marcel_george2005

Buna seara

Am si eu un golf 4 1.6 16v 2000 105cp

azi dimineata am avut o surpriza cand am pornit motorul , si anume dupa ce am pornit motorul martorul de la ulei o palpait de 4-5 ori pe urma s-o stins iar martorul epc ramane aprins

am facut o scanare cu vag com si am urmatoarele eroari:

16556 fuel trim bank 1 system too rich

17584 bank 1 o2 lambda correction behind catalyst control limit reached

16524 oxygen lambda sensor b1 s2 no activity

16955 brake switch f implausuble signal

am intrat si la instrument la adv means value si am cautat temperatura la ulei fapt ce m-a uimit : imi arata 155 grade (credeti ca e normal asa o temperatura ridicata)

iar la oil level imi zicea "not ok" desi nivelul la ulei l-am verificat si e perfect... lucru ce ma duce cu gandul spre o sonda defecta sau ceva....

astept un raspuns daca stiti care ar fi exact problema si eventual care senzor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

epc aprins e de la switchul de la frana

senzorul e pe baia de ulei(verifica mufa)

sonda 2 e kaput

system too rich posibil sa fie o consecinta a sondei 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

System too rich e posibil sa fie si de la sonda lambda 1...probabil ca inca n-a iesit din parametrii si de-aia nu da inca eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la adresa 1 engine a mai aparut o eroare si anume: EGR System: Excessive Flow P0402 - 35-00 - :

am mers la mecanic si a gasit buba (sa speram ) egr blocat pe deschis sau inchis nu mai retin cert e ca a zis ca-i blocat si piesa e noua cumparata pe data de 21-12-2012 si am trimis-o azi inapoi si imi va da alta noua (sper,) ,acum merg fara egr ,pusa piulita si nu mai face figuri relantiul ,si mai am o intrebare ,imi arata pe bord cand o pornesc consum de 10 chiar si 11-12 e ceva normal ???? consumul mediu la inceput e mai mare ,mult mai mare :( dar scade treptat ,vara pe 15 km am scos si 7,5 la suta pe cel medium acum iarna nu am scos mai mult de 9,7 tot medium ,pe mine ma inebuneste cel de dimineata de dupa pornire ,si daca stau pe loc mai mult creste de iti vine sa iti rupi parul din cap :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 Faults Found:

16685 - Cylinder 1: Misfire Detected

P0301 - 35-00 - -

16685 - Cylinder 1: Misfire Detected

P0301 - 35-00 - -

De ce a gasit 2 cand e una si aceeasi ? Primu lucru care ma gandesc sa fac e sa schimb bujiile ca nu au mai fost schimbate de 4-5 ani, masina subturata condusa numai in oras. Bobinele cum pot fi verificate sa vad daca mai sunt sau nu bune ? Atata timp cat nu mi-a dat eroare de sonda lambda mai are rost sa o verific?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intri si pe canalel 14 15 16

pe 14 ai counter general de missfire iar pe 15 ai cilindrii 1 2 3 iar pe canalul 16 cilindrul 4.Stai un pic acolo si vezi pe ce canale iti da missfire.Schimbi bujia la alt cilindru si vezi daca se muta eroarea.Daca da,e bujia,daca nu faci la fel si cu bobina.Asta ca sa stii ce cumperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi forumişti!

Expun şi eu problema mea cu maşina din semnătură.

Azi dimineaţă am pornit-o, am lăsat-o cca. 1 minut şi am scos-o din garaj.. după maxim 50m de mers mi s-a aprins martorul de aici şi clipeşte intermitent.

Acum merge neregulat, tinde să se oprească dar nu o face, gazele de eşapament miros ciudat (alimentez cu Premium 95 de la Petrom).

Aveţi idee la ce să mă aştept, înainte de a o duce în service? Sonda lambda, catalizator, bobina de inducţie?

Recomandaţi să o duc pornită sau o tractez / iau cu platforma?

Modificat de weeppi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa gasesti pe cineva care sa-ti faca o diagnoza la masina. Sunt mai multi colegi de pe forum in Bucuresti care se ocupa cu asa ceva. :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil o bobina de injectie, ceea ce da senzatia de mers in 3 pistoane, iar mirosul e de la benzina nearsa.

scoate capacul de la motor si uitate atent la bobine. daca e umflata vreuna e posibil sa fie arsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti clipeste Check Engine intermitent, atunci de vina e o bobina de inductie. Suna si tu pe careva de pe forum ca sa-i faca o diagnoza, dar sunt convins ca de-acolo e problema. Asa orientativ, o bobina de inductie costa pana-n 130 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu două precizări:

a). eram f. aproape de rezerva de combustibil;

b). s-a aprins când am urcat o pantă.

Posibil să aibă legătură, gen să fi tras rezuduuri de pe fundul rezervorului?

Păcat că mi s-a întâmplat în afara Bucureştiului, că puteam chema pe cineva cu o diagnoză..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si-a schimbat sunetul motorul? Trage greu si se aude ca un Oltcit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,am si eu un AZD abia achizitionat cu care am parcurs in jur de 20.000km.am citit cu interes tot ce s-a spus despre acest motor.beleaua mea este ca motorul nu prea trage:e drept folosesc benzina de 95,m am uitat la bobinele de inductie si 2 dintre ele prezinta acele bule sau umflaturi dar nu intrerupe nici ralantiul nici atunci cand accelerez.cred ca ramane sa verific catalizatorul asa cum am citit.insa inainte de asta as vrea sa va intreb daca a schimbat cineva garnitura situata pe capacul de plastic (cu filtrul de aer)care vine pe corpul capletei de acceleratie.a mea este facuta praf si ca fost posesor de Dacia la inceputuri m ie teama ca nucumva sa traga are fals si sa fie asta buba.aveti idee de unde as putea sa o cumpar si cum se numeste pt. ca nu am gasit o?in rest sunt multumit de masina ,inainte am avut un golf 3 si pot spune ca diferenta este mare intre cele doua dar pe amandoua le iubesc enorm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vorbeste cu colegu GABIVVX si te ajuta el cu un cod pentru respectiva garnitura,dar din ce stiu pe bobinele de inductie nu are voie sa fie umflaturi sau altceva.

Este posibil sa fie mai puturoasa si din cauza benzinei dar poate fi si din bobina de inductie.

Si ar fi bine daca i-ai schimba si filtru de benzina

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa va tin la curent cu problema semnalata mai in urma...pe scurt dadea la automat,nu pornea,nu bazaia pompa pe engine nu ma lasa sa intru

Problema a fost la cilindrul 2.Bobina era dusa dar in mufa era f mult oxid si facea scurt.Am scos bobina si am pornit masina in 3 cilindri.Apoi a cumparat o bobina noua si problem solved.

E o masina care sta f mult...foaaarte mult.Multumesc pt indrumari tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si-a schimbat sunetul motorul? Trage greu si se aude ca un Oltcit?

Da, trage f. greu şi de asemenea şi-a schimbat şi sunetul.. parcă e tractor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa va tin la curent cu problema semnalata mai in urma...pe scurt dadea la automat,nu pornea,nu bazaia pompa pe engine nu ma lasa sa intru

Problema a fost la cilindrul 2.Bobina era dusa dar in mufa era f mult oxid si facea scurt.Am scos bobina si am pornit masina in 3 cilindri.Apoi a cumparat o bobina noua si problem solved.

E o masina care sta f mult...foaaarte mult.Multumesc pt indrumari tuturor!

de care bobina ai cumparat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@weeppi e bobina de inductie 100%.Pune un tester pe ea sa vezi care bobina.Iti recomand bobina Beru care vine pe original sau Bosch.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!