Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

in viteza a-V-a iei 140 si turatie cum e?creste turometru si viteza e aceeasi?daca iti creste turatia si viteza nu atunci s-ar putea sa fie din cauza la ambreiaj

Modificat de Birba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o problema cu masina. Pierde din putere intre 2700-3300 turatii si nu vrea sa treaca de 140km/h in treapta a V-a pe drum drept. In treapta a IV-a trece. Am facut un scan cu Vag, nu am nici un cod de eroare. Am schimbat de vreo 2 saptamani: ulei + filtru, filtru aer, filtru benzina, bujiile si tot nu si-a revenit. Ar putea sa fie de vina ambreajul? Am facut testul de pe forum dar nu prea imi dau seama.

Orice parere e buna.

Multumesc

S-ar putea sa ai probleme cu bobinele de inductie, sa fie pe duca vreuna. La mine se manifesta la fel si in final bobina mi-a cedat. Dupa ce am schimbat-o n-a mai avut pierdere de putere. Chestia e ca nu stiu cum le-ai putea verifica. Sper sa te ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Birba : turatia nu creste, ramane la aprox 4200.

@ psyco : cand am schimbat bujiile mecanicul s-a uitat si la bobinele de inductie( cred ca sunt acelea sub care intra bujiile) si a zis ca par bune. Dupa cat timp ti-a cedat bobina? Daca e de la bobina si cumpar una acum si incerc sa le inlocuiesc pe rand sa vad daca isi revine nu pot sa gasesc bobina stricata? Sau sunt sanse sa fie 2 si sa nu imi pot da seama?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat si alternatorul, era releul care comanda incarcarea defect, l-am schimbat cu unul nou si e ok acum. Cresterea turatiei la 1000 de ture era cauza de lipsa curentului, si comandata de un senzor pentru a creste nivelul de curent printr-un nivel de turatie mai mare, nu era clapeta de acceleratie. Acum masina e in regula, merge ca inainte.

PS: cand porniti dupa cateva zile de stationare si vi se aprinde martorul de ABS/ESP sa verificati bateria/alternatorul, e un semn al lipsei de curent la pornire. Nivelul la care ar trebui sa fie voltajul de incarcare cu motorul pornit e 14.37 volti, se poate vedea cu vag-com sau cu un multimetru simplu.

Sa auzim de bine!

am facut quote pentru ca postul e mult in spate.

Hellboy, despre ce releu e vorba, cum se numeste? poti sa imi dai mai multe detalii te rog, am aceleasi probleme ca si tine.

thanks.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba despre releul prins efectiv pe alternator (o componenta neagra de plastic prinsa de el, in care intra o mufa) cel care comanda incarcarea. Se demonteaza de pe alternator si se verifica functionalitatea, in cazul in care e defect se schimba doar releul. Mai pot fi si periile problema, nu neaparat releul la tine. Trebuie depistat inainte si apoi sa vezi ce e de schimbat.

Pe mine m-a costat 220 ron unul made in Germania, am preferat sa dau mai mult pt o piesa de calitate.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai mi-a ajuns azi senzorul din atasament. are legatura cu ce ai schimbat tu?

thanks

index.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, senzorul ce l-ai luat tu din cate vad are legatura cu servodirectia si reglarea relantiului care la solicitarea volanului cam oscileaza datorita presiunii mari asupra motorului. Piesa ce am schimbat-o eu se poate vedea mai jos in poze:

LE: doar cea de plastic, nu intreg ansamblul :)

post-22655-1243447291_thumb.jpg

post-22655-1243447335_thumb.jpg

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe motorul meu Azd am bobine de inductie cu urmatorul cod 036905100D. Cum se verifica acestea (masurate cu aparat de masura nu cu vag com)? Mi-a cedat una si nu inteleg care este diferenta intre ea si celelalte avand in vedere ca pe tester imi da exact ca nu am aprindere pe cilindri unde aceasta este pusa iar daca le verific cu aparatul este identica ca celelalte bune.Am incercat sa verific 1 cu 4 si 2 cu 3 dar pe 2-3 nu am absolut nimika la nici una din ele.

diferenta dintre ea si celelalte este ca in interiorul bobinei se vede o depunere de ceva si nu este curata fata de celelalte 3.

sfaturi sau idei daca se poate.

Comanda e data deja ptr ele deci pentru viitorul indepartat sau altii care se lovesc de asa ceva. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da uleiul la cutia de viteze stie cineva cum se schimba? La AZD ma refer. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cer o parere, lichidul de frana se schimba la 2 ani am inteles! se poate sa il schimb eu sau trebuie apelat la service? puteti sa-mi spuneti cati litri intra si de care trebuie pus? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine e sa mergi intr-un service cand e vorba de una din componentele de baza ale masinii, mai ales franele :)

Nu e un proces nici greu nici simplu, trebuie aerisite la urma si probate. Nu am idee cat lichid intra exact, multi recomandau ca si producator ATE, dar sunt si altii de luat in considerare. Cere-i o parere lui volksman, iti va spune el si ce cantitate intra si ce producator sa iei pe baza VIN-ului masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La AZD intra 1.0 l lichid frana DOT4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat eu lichidul de frana. Intra cam 800-900ml. dot 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai are cineva probleme cu racirea motorului?

Ieri, dupa vreo 5 km de mers in viteza I, pe o caldura de vreo 35 grade afisate pe BC si cu climatronicul pornit mi s-a urcat temperatura apei la vreo 115 grade. Se intampla si daca stau pe loc cu masina la relanti.

Ventilatorul de pe radiator functioneaza, pompa de apa a fost schimbata, lichid de racire este la nivel....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dupa atatia km parcursi in treapta 1...e de inteles pe caldurile alea sa creasca temperatura. Viteza de deplasare e mica, aportul de aer care contribuie si el la racire probabil ca era aproape de zero, turatia undeva +/- 2000 de ture si mai aveai si clima pornita, care automat urca turatia normala de relanti de la +/- 750 la 1000 de ture, e normal sa se raceasca greu motorul chiar si la relanti cu clima pornita in conditiile atmosferice descrise de tine (+35 grade, care sigur nu erau chiar 35, dar peste 30 erau oricum). Tot timpul patesti problema asta sau s-a intamplat doar cand ai mers in treapta 1 distanta aceea lunga si cu clima pornita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai are cineva probleme cu racirea motorului?

Ieri, dupa vreo 5 km de mers in viteza I, pe o caldura de vreo 35 grade afisate pe BC si cu climatronicul pornit mi s-a urcat temperatura apei la vreo 115 grade. Se intampla si daca stau pe loc cu masina la relanti.

Ventilatorul de pe radiator functioneaza, pompa de apa a fost schimbata, lichid de racire este la nivel....

trebuie facute verificari amanuntite

Poate termostatul nu deschide la timp(vezi furtune apa daca sunt reci sau calde)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar mergeam foarte incet ptr ca era un drum de tara, turatia era de 1200 rot/min maxim. Cand am vazut acul de temp la 115 grade am mers mai repede si a inceput sa scada.

Mi se intampla si cand stau pe loc cu motorul la relanti dupa ce ma plimb bine prin oras.

In mers normal nu am probleme acul fiind stabil la 90 de grade.

Dar ma gandesc sa nu am probleme mai ales ca vine vara.....canicula, trafic, semafoare, motor incins . Imi este frica :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Verifica daca iti functioneaza ventilatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A scris ca : "ventilatorul de pe radiator functioneaza"

Cred ca a fost ceva normal sa se incalzeasca in acele conditii . Urmeaza zile grele pentru cei din orase aglomerate cu multe semafoare , cozi imense , caldura mare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci verifica daca ventilatoarele functioneaza pe ambele trepte de turatie si al ce temperaturi cupleaza in tr 1 si tr 2.

Nu e normal sa se incalzeasca nici daca mergi 10 km cu tr 1 pe 40 grade. Ventilatoarele de ce au fost puse acolo? Posibil termostat defect, termocupla care sa nu cupleza cand trebuie, ventilatoare care sa nu mearga pe ambele trepte de turatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmmmmm......ventilatorul mic (cel din fata compresorului de AC) functioneaza in doua trepte din cate am observat, dar ventilatorul mare nu l-am vazut niciodata functionand. Oare asa e normal? Cum sa il verific?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal, ambele trebuie sa functioneze pe aceeasi treapta de viteza. Porneste AC si motorul si trebuie sa porneasca cel mic, ciocaneste cu ceva in cel mare sa vezi daca porneste. daca nu atunci opreste tot, scoate capacul de la baterie, scoate prima siguranta din stanga cum te uiti la masina sa nu porneasca ventilatoarele accidental, scoate mufa ventilatorului mare , e in partea inferioara a radiatorului sub baterie, si alimenteaza-l pe direct de la baterie firul maro e masa. Pe celalate fire trebuie sa mearga pe tr1 si pe tr 2. daca nu merge, schimba ventilatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy mare dreptate ai avut.

Tocmai vin de la masina, am incercat mai intai cu cablurile de curent direct din baterie si bineinteles ca nu a pornit.....dar la cateva ciocane a luat-o incet, incet. Maine voi lasa masina in soare cu motorul pornit ca sa porneasca si la viteza maxima poate se curata contactele din el.

Sunt dator cu 2, 3, 4 beri si cu mii de multumiri :lol: :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o intrebare...

Ventilatorul cel mare in mufa are 3 fire deci functioneaza pe doua viteze, cel mic din fata compresorului are doar 2 fire (o singura viteza presupun) dar parca l-am auzit mergand cu turatie mai ridicata in momentul cand se incingea motorul.

Sunt foarte sigur ca nu se auzea ventilatorul mare, el nefunctionand deloc pe nicio viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic fiind, cred ca nu e prea bine sa mergi distanta asa mare in treapta 1. Din cate stiu e pt. ruperea inertiei, plus ca iti consuma mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!