Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Eu merg cu 99+ de la Petrom si sunt foarte multumit.

Daca te hotarasti sa schimbi benzina, incearca pe cat posibil sa alimentezi de la aceeasi statie.

Plus ca diferente nu vei vedea imediat cu 4-5 litri in 1-2 zile, ci in timp (1-2 plinuri) - deoarece anumiti parametri de functionare se regleaza/optimizeaza in timp.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar aici am atasat un test de performanta (Dyno) facut cu benzina 95 RON.

Dar cea adevarata, din Elvetia. :)

A iesit bine AZD-ul.

Specificatii carte:

- 105 CP (77kW)

- 148 Nm

Rezultate test:

- 101 CP

- 137 Nm

AZD_Performance_Test.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

am un motor 1.6 de 105 CP si de vreo 10 zile are intreruperi (hacaie), doar in sarcina si la turatii mici. La relanti e ok, in sarcina trage bine in ture si nu se simte nimic, doar la turatii mici indiferent de treapta de viteza...

Ma poate ajuta cineva?

multumesc...!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie bobina(ele) de inductie.

Sau calitatea proasta a carburantului.

Da-ne mai multe detalii ca sa incercam sa te ajutam, de asemenea incearca sa folosesti "Search" - poate mai gasesti ceva util.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adevarat ca benzina e cam aceeasi...

o sa incerc sa pun benzina mai buna peste ce am acum si cel putin de 98

prima simptoma a fost ca in mers la 100 km/h, drum intins, am simtit 3-4 secunde ca apas in gol acceleratia, adica nu mai tragea, nu mai facea nimic, iar dupa asta si dupa o mica smucitura a continuat normal. Acum simt in fiecare treapta, mai ales in a 1-a cum smuceste si nu-i place la 1500 de rotatii. La fel in orice treapta, iar la peste 2000 merge bine si nu simt nimic

Daca e vreo bobina se vede dupa ce desfac capacul si in acest caz o bobina dusa nu afecteaza relantiul?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi simptome le-am avut si eu acum ceva timp ( cand alimentam cu 95) smucea in mers si nu tragea cateodata. ajunsesem sa cred ca o fi vreun injector infundat sau stricat, dar, dupa ce am cautat date tehnice despre motorul meu, AZD, am vazut ca-i place de la 98 in sus, am schimbat benzina (Mol 98) si nu mai am probleme, de atunci tot cu aceasta benzina alimentez, chiar recomand Mol si Petrom(99+)

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu am schimbat nimic, doar benzina...am avut tot timpul petrom 95, iar acum merge ok cu petrom 99+/ alta viata...Va recomand benzina de minim 98

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aceeasi masina.

Motor silentios - DA. :D La servici am un Peugeot Partner Diesel. Na, ala face zgomot. AZD-ul nici la 5000 nu cred ca il intrece...

Consum urban - 10-11 % - in oras, distante mici, urcat panta destul de mare (viteza 2-3), zilnic de doua ori, AC pornit, vara.

Consum mediu - 6.5 % - drum 1000 km, inclusiv sate, orase, plimbari in orase, fara autostrada. Nu am facut consum pe autostrada (Szeged, HU - Praha, CZ), dar aproximativ 5,5 - 6% cred (bagaje + 4 persoane) - cel putin din calculele aproximative pe care le-am facut.

Probleme:

- furtun lichid haion - inca nu l-am desfacut. Imi curge lichid de parbriz pe la incuietoare haion, porneste alarma degeaba daca se intampla.

- bucse bara stabilizatoare - efectul caruta. Am bara de 21 mm, pus bucse noi de 21 Febi, in 2-3 saptamani la fel facea. Am pus bucse de 19 mm (cei de la magazin mi-au zis ca NU se mai fabrica de 21?!!?), de 6 luni nu am probleme de "caruta".

- "soare" de la ambreiaj ciobit - nu intra in viteza 2 la inceput, si la marsarier se auzea o pocnitura tare. Nu am stat prea mult pe ganduri. Schimbat kit ambreiaj. Prima data am pus LUK, care nu debraia din fabrica!!! Schimbat pe garantie cu SACHS, impecabil de atunci.

- geam picat in usa - a cedat macaraua, plasticul de pe sine. Asta a fost nasol ca eram la un prieten in strainatate, a costat mult parcarea supravegheata + 150 km autostrada + 250 km DN cu geam pasager deschis. Schimbat cu macara noua, aluminu dur pe sine.

- senzor G62/G2 - senzor temperatura lichid racire - pornire cand si cand la cald / semicald. Invartea demarorul de seca, si nimic. Daca pornea, pornea la 1100 cu miros de benzina intens. Dupa aceea pornea ca si cum nu s-a intamplat nimic. Daca nu pornea, taxiul pana acasa. A doua zi, la prima cheie pornea. Dar daca ma opream, si stateam 30 min, nu era sigur ca pornea. Asa ca am facut un test la unu' care avea VAG-COM (VCDS) cu licenta cu tot (inclusiv cablu ROSS-TECH) dar era vai de capul lui la testare (sau nu a vrut sa faca o testare ca-lumea daca tot era acolo) asa ca am decis sa cumpar eu VAG-COM pentru mine. Tot ce a reusit omul sa vada (ca masina nu dadea erori unde s-a uitat "specialistul") a fost ca la 90 grade, incepea G62 sa dea valori din secunda in secuna -2 grade, 0 grade, 87 grade. Am schimbat G62 ieri dimineata, de atunci nu mai am probleme, sper sa ramana asa. Apropos de G62 ... la mine era de culoare verde cu sigla Audi / VW pe ea, am pus un Hella verde/albastru inchis. Deci se pare ca nu numai cele negre din fabricatie cedeaza, ci si cele verzi...

Cam atat despre probleme... Am masina de 1 an, 118.000 km la cumparare, schimbat distributie, filtre, ulei. Acum am 133.000 km. Eu sunt multumit, desi sincer sa fiu, am cam avut probleme, dar poate ca din cauza ca imi fac prea multe griji si tin foarte tare la masina.

Benzina am bagat la inceput de 95 de la MOL, dupa 2 luni 99+ de la Petrom. Si am ramas la Petrom.

Cam atat pe moment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare...am si eu o problema..poate ma ajuta careva.

Stie careva care ar putea fi cauzele la mesajul Check Engine! Emission Workshop!

E mesajul ce mi l-a aratat BC dupa care motorul s-a oprit...

dupa ce l-am repornit a ramas atat EPC pornit cat si Lumina de avertizare gaze de evacuare, iar apoi s-a oprit motorul din nou. L-am repornit, si la relanti juca foarte mult acul...cei 2 martori din nou aprinsi, dupa care a murit. Am stat cateva minute...dupa repornire, s-a stins EPC dar martorul de avertizare gaze de evacuare a ramas pornit.

Imi poate da careva ceva indicatii? multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai o problema la sistemul de evacuare, ceva nu mai functioneaza in parametri. Urmareste catalizatorul, sondele lambda. Pune vag-com-ul pe ea si vezi erorile stocate si apoi posteaza-le in aria "motoare pe benzina" -> "vag-com coduri de eroare". Si te ajuta colegii acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AZD-ul meu in 154.000 km nu mi-a cerut decat bucse bara stabilizatoare, revizii, benzina 99+ si "talpa grea" ... ma consider norocos in aceasta privinta. pot spune ca este un motor reusit care daca ai grija de el cu reviziile, ii dai sa pape benzina buna nu te lasa la greu.

P.S. a fost rulat 98.000 pe strazile germaniei apoi chinuit prin romania

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...am si eu o problema..poate ma ajuta careva.

Stie careva care ar putea fi cauzele la mesajul Check Engine! Emission Workshop!

E mesajul ce mi l-a aratat BC dupa care motorul s-a oprit...

dupa ce l-am repornit a ramas atat EPC pornit cat si Lumina de avertizare gaze de evacuare, iar apoi s-a oprit motorul din nou. L-am repornit, si la relanti juca foarte mult acul...cei 2 martori din nou aprinsi, dupa care a murit. Am stat cateva minute...dupa repornire, s-a stins EPC dar martorul de avertizare gaze de evacuare a ramas pornit.

Imi poate da careva ceva indicatii? multumesc mult.

Schimba EGR-ul ca e sigur de acolo. iti spune un om patit si care a refuzat sa creada ca este de la EGR si a testat n-spe mii de chestii pana l-a schimbat desi ieseam mai ieftin cu EGR-ul doar. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Motorul este un BCB si pot sa spun ca abia dupa 3500 de ture incepe sa se auda, deci nu mi se pare deloc zgomotos. In schimb, cel putin la mine, parca imi papa cam multa benzina. De cand am masina (din vara) am bagat numai 98, iar de cateva plinuri bag 99+ de la Petrom. Masina are 116.000 kilometri, schimbat distributie pe la 110.000, ventilatorul de clima care s-a spart (nu imi dau seama cum...), o bucsa de la bara stabilizatoare care scartaia dar s-a potolit fara sa o schimb si ceva zgomote de tipul clanc-clanc cand merg in marsarier. Nu stiu ce are, o sa ma duc cu ea in service cand s-o mai incalzi un pic, daca nu se agraveaza pana atunci. A, si ar mai fi problema cu treapta 1 de viteza si marsarier, care intra greu cateodata. Cam astea ar fi problemele depistate de mine la un Golf 4 1.6 cmc 16 valve, din 2003.

Si acum sa explic de ce zic ca e cam "betiva" si ma sacaie consumul, care ar putea intra si el la "probleme". 3 oameni in masina, bagaje destule, radio pornit permananet, climatronic pornit permanent, distanta 300 kilometri, mi-a iesit consum mediu 8,6 cand am plecat din Bucuresti. Am intrat pe autostrada Buc-Pitesti cu 13 mediu, pe urma a mai scazut, normal. La intoarcere am facut un ocol de aproximativ 70 kilometri, in rest acelasi drum. Consum mediu: 7,6 la suta. Am intrat pe autostrada dinspre Pitesti cu 7,5 si dupa 15 minute de mers cu 140 a crescut consumul la 7,6. Am lasat-o la 120 km/h si a ramas 7,6 pana acasa.

In oras, prin vara scoteam in jur de 10 litri la suta, acum imi ia de regula 12-13. Mi se pare enorm.

Voi ce ziceti? E normal si imi fac griji degeaba, sau e ceva defect? Si atunci ce?

Prin vara am facut vreo 2-3000 de kilometri in concediu, mers toata ziua si vizitat diverse obiective, consum mediu intre 6,4 si 7,5. Oare sa fie de vina temperaturile scazute de acum pentru consumul crescut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sezonul rece consumul creste, la fel am observat si la motorul meu, eu zic sa stai linistit :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pot sa zic ca sunt multumit la cat cosuma benzinarul meu. acum de cand a inceput perioada asta mai rece ;) imi consuma ceva mai mult dar nu prea semnificativ. pe o distanta de 125 - 130 km de la cluj la baia mare, pt cei care cunosc traseul, la o viteza de mers cuprinsa intre 85 -105 km/h si la o temperatura de - 7,5 - 8 grade Celsius am reusit un consum mediu de 6,3 l aratat de BC. intr-adevar cam liber traseul acum de sarbatori dar in perioada cu trafic si mers mai sportiv am consumat aprox 6,5l. sunetul motorului il ador, in special in depasirile cu treapta a 3a. putin cam zgomotoasa in spate , detin versiunea variant si acum anvelope de iarna dar pe timp de vara nici nu se aude motorul. am achizitionat-o la 114.530 km si acum am 123.398 km. in afara de distributie, schimbul de ulei si bucsele nu am schimbat nimic. pornire " la cheie " in perioada asta. in concluzie sunt foarte multumit de acest motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...am si eu o problema..poate ma ajuta careva.

Stie careva care ar putea fi cauzele la mesajul Check Engine! Emission Workshop!

E mesajul ce mi l-a aratat BC dupa care motorul s-a oprit...

dupa ce l-am repornit a ramas atat EPC pornit cat si Lumina de avertizare gaze de evacuare, iar apoi s-a oprit motorul din nou. L-am repornit, si la relanti juca foarte mult acul...cei 2 martori din nou aprinsi, dupa care a murit. Am stat cateva minute...dupa repornire, s-a stins EPC dar martorul de avertizare gaze de evacuare a ramas pornit.

Imi poate da careva ceva indicatii? multumesc mult.

Sal

Daca nu ai depistat inca defectul, verifica-ti bobinele de inductie. E cate o bobina pt fiecare cilindru. Daca iti tremura motorul, e f posibil ca una dintre ele sau mai multe sa fie arse. Cauta pe forum dupa bobine de inductie si vei gasi cum trebuie sa le schimbi.

Succese

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In lipsa vag-com bobina/bobinele defecte se pot depista usor, au niste umflaturi in capat, e bine de urmarit si acest aspect, se schimba relativ usor, dar nu sunt tocmai accesibile la pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut, curios sunt de ceva timp pe forum si nu am dat peste topicul asta. si eu am un golf Iv cu motor AZD 1,6, 16 V. probleme cu el nu am avut prea serioase. sau cel putin asa le consider eu.

prima a fost schimbarea ventilatoarelor de la ac si de la radiator , asta din cauza mea ca nu am fost atent ca furtunul de la ac ce trece prin dreptul lor s-a deplasat si a lovit in ele, astfel ca le-a bulit pe ambele. le-am schimbat cu altele noi, nu am preferat sa pun sh. evident ca am tras si furtunul respectiv mai in fata. Chestia asta am patit-o pt ca nu am cascat ochii mai bine la el, asta e, greseala costa, dar asa se invata omu'.

a doua chestie a fost o bobina de inductie care a murit, am schimbat-o si odata cu ea am schimbat si bujiile sa fiu sigur;

a treia chestie e furtunasul de la stropit haionul care mai iese cand ingheata iarna si se trage inapoi din lacasul lui de la dopul de gheata si presiune, asa mi s-a explicat (din cauza asta curgea apa in interior peste shwich-ul de la inchidere haion si urla alarma cand nu te asteptai. rezolvat cu reintrodus furtunas in locas)

In rest nu am avut probleme cu ea, am pus folie neagra pe geamuri, acum jante de aluminiu pe 15" ,benzina pun numai de la petrom de 99+ si e ok, si ca ma chinui de ceva timp sa dau peste cineva care sa activeze functia range si la tipul asta de BC.

PS- legat de benzina si pe capac si in cartea tehnica a masinii scrie de 95/98 dar la 95 are un asterisc prin care se mentioneaza ca functioneaza dar cu "mici pierderi de putere "

Chiar sunt curios cei care aveti BC aveti si functia range ? sau ati reusit sa o activati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

welcome to the club :D.toti aveam aceleasi probleme in timp(inafara de ventilatoare bulite de furtunul AC ;))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms, ms

masina am luat-o si cu portbagaj +supor ski sau snowboard, am uitat sa precizez si asta! despre functia range nu aveti idee?

nu stiu cum sa aflu daca portbagajul merge si la alte masini vag , polo ,seat etc aveti careva o idee, ca as vrea sa il dau!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functia range nu depinde de tipul motorului :D ci de producatorul bordului. deocamdata se poate activa pe bordurile de tip VDO (am eu si am activat, e super utila) Poti verifica daca ai bord VDO cu vag-com printr-o scanare la Instrument Cluster.

Activarea se face cu interfata vag-tacho, prin citirea si modificarea eeprom-ului.

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu asta, am bord BOO si din pacate la mine nu merge activat. de aia am intrebat daca cineva a reusit. a ta fiind din 2002 are bord VDO si de asta a mers. se pare ca de la 2002 in sus se poate activa ca bordurile sunt VDO! crede-ma ca sunt disperat sa imi activez functia asta si am citit si recitit topicul cu activarea functiei range, dar nimeni nimik pina acum! sunt tare curios daca se baga cineva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!