Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Dupa simptome problema vine de la o bobina de inductie . O scanare va lamuri care este defecta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai la indemana o diagnoza, poti verifica bobinele in felul urmator:

La relanti scoti pe rand mufa la fiecare si vezi care functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri,merg sa verific si mai revin cu amanunte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am reusit sa scot decat bobinele 3 si 4 cum te uiti la motor. Mi-am rupt degetele degeaba si cred ca nu a fost umblat niciodata pe acolo de cand a fost fabricata iar mufele de la bobine se scot foarte greu pt ca au siguranta de desubt.

Cred ca o sa apelez la un specialist in zilele urmatoare. Multam fain oricum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baga o surubelnita dreapta pe post de parghie si apasa cu grija ca ies fara probleme. Desfa clipsurile de ghidaj ale firelor ce duc la mufe ca sa ai loc sa scoti bobinele cu tot cu mufa pusa ca sa o poti scoate mai usor. E posibil la cilindru 1 ca nu ai loc de "gatul" in care se infileteaza capacul de la ulei. Se roteste spre stanga parca si iese foarte usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In timpul functionarii niciodata sa nu scoti mufele bobinelor. Risti sa-ti arzi mai multe la motor.

Trebuie sa scoti doar bobinele din capul bujiei.

Sfatul meu este sa le ridici cu motorul oprit, sa le introduci la loc si apoi cu motorul pornit sa le ridici din nou. Daca nu ai mai umblat la ele de ceva timp iti vor iesi ceva mai greu prima data.

Si ai grija sa le ridici cat mai drept cu putinta, evita pe cat posibil sa le tensionezi la ridicare, se poate strica "fisa" de metal a bobinei.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fericirea AZD loveste din nou, rise of machines.

Dau cheie azi dimineata se aprinde check engine, scanez eroarea.

1 Fault Found:

17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal

P1158 - 35-10 - - - Intermittent

Din cate am studiat problema e senzorul MAP care poate fi ori defect ori furtunele/contacte pe-acolo sa fie imperfecte.

Poate pune cineva o poza unde se afla acest senzor? nu prea am gasit pe net

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzor MAF - senzor presiune galerie de admisie

post-61370-0-99745600-1333540934_thumb.j

post-61370-0-96775900-1333541001_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In partea stanga undeva il gasesc? sa nu caut de nebun pe la motor ca nu am idee cum e la AZD. O sa ma pun la dat cu spray de contacte si verificare furtune dupa care ce ziceti? merita sa incerc sa-l schimb ? sau pot fi si alte cauze pentru eroarea de mai sus

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este prinsa pe galeria de adimisie in zona jojei. Se scoate relativ greu din cauza spatiului. Eu recomand sa dai joja jos si merge mult mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare...al meu golf porneste (cred eu) prea turat . indiferent daca este motorul cald sau rece urca turatia pana aproape de 1900 cand ii dau cheie si apoi scade sub 1000. Nu cred ca este normal si bine pentru masina mai ales iarna sa porneasca asa turat. Este ca si cum as apasa pedala de acceleratie la pornire. Am pus un filmulet cu o pornire cu motorul cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat mai atent si cand accelerez masina pe loc pe la 3000 ture imi scuipa apa pe toba(apa sau ceva lichid care nu e uleios antigel poate). S-ar putea sa fie garnitura de chiulasa dusa ? si atunci senzoru maf sa vada chiar corect problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune degetul pe lichidul ce iese din toba si gusta sa vezi ce este. Daca este dulce este antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Juice, orice motor genereaza apa pe teava de esapament.

Benzinarele cu atat mai mult.

Apa este rezultatul conversiei catalitice, deoarece catalizatorul transforma acele gaze periculoase pt atmosfera in apa. E un proces chimic ce il fac elementele din interiorul catalizatorului.

Deci, este absolut normal sa ai apa in toba de esapament.

Cand temperatura exterioara e scazuta, apare acel abur, cand e cald el nu mai e vizibil, insa picaturi de apa tot vei avea in toba.

La un mers normal acea apa se va evapora (datorita temperaturii din tobe) si va iesi fie nedetectabila fie in forma de picuri fini. Vei observa de altfel ca pot apare picuri pe buza tobei de esapament.

Insa in cazul unei acceleratii puternice, picaturile de apa ce sunt pe peretii tobei vor fi evacuati datorita cresterii presiunii gazelor de evacuare si iti vor curge pt o scurta perioada de timp sub forma unui jet de apa.

Si nu iti va apare apa doar la accelerari, am observat cand mergi in marsarier curge iar multa apa, cand mergi subturat, practic cand e consumata mai multa benzina si cand presiunea gazelor creste brusc.

Daca acea apa nu are gust dulce, deci nu ai scurgeri de antigel nu ai de ce sa iti faci griji, e un proces absolut normal.

Pt senzorul maf e chiar un articol pe forum in care se prezinta cu poze schimbarea lui.

Poti incerca mai intai sa-l cureti cu spary de frane. Si verifica sa nu-ti fie crapat vre-un furtun pe acolo.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult pentru raspunsul de care aveam nevoie Dan. Totusi ma ingrijoreaza faptul ca dimineata la pornire cam 1-2 minute scoate un fum alb/albastrui gros care persista in aer, iar in 5000 km am completat cam 700 ml ulei, mi se pare ca mananca ulei dar asta deja cred ca e o alta treaba si va fi nevoie sa-i fac o compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare...al meu golf porneste (cred eu) prea turat . indiferent daca este motorul cald sau rece urca turatia pana aproape de 1900 cand ii dau cheie si apoi scade sub 1000. Nu cred ca este normal si bine pentru masina mai ales iarna sa porneasca asa turat. Este ca si cum as apasa pedala de acceleratie la pornire. Am pus un filmulet cu o pornire cu motorul cald.

http://youtu.be/SxcemXuhbV0

Nu este nimeni sa-mi raspunda si mie. Vreau sa stiu daca la fel porneste si la cei care aveti AZD.

Modificat de sdd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Juice,

Fum albastrui indica faptul ca arde ulei.

Fie semeringuri de la supape, fie segmenti, un test de compresie iti poate face o idee asupra cum se prezinta segmentii.

Sdd

Al meu AZD NU porneste asa.

Se duce putin peste 1000rpm si se stabilizeaza in fctie de temperatura motorului. Insa, ce am observat: cu motorul oprit, daca calc de mai multe ori frana, la prima pornire mi se tureaza pana in jur de 1500 rpm si apoi scade. Zic eu ca ii iau din vacuum-ul pompei si la pornire trebuie sa il refaca cat mai repede posibil.

Presupun fie ca pe undeva pierzi vacuum, fie iti trage aer fals pe admisie. Fie ai pori la vre-un furtun, fie e imbatranit si e crapat.

Mai intai verifica-ti starea furtunelor, si daca nu gasesti nimic, cineva mai priceput trebuie sa-ti vada masina.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva o schema cu furtunasele acelea de la vacuum? si inca ceva de la un timp cand eliberez pedala de frana in mers face "fss". inainte nu se auzea deloc.

Modificat de sdd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel am si eu problema asta de ceva vreme cu turatia motorului la pornire, chiar si peste 2000, uneori pana in 2500rpm. Am descris problema intr-un alt topic cu aceeasi denumire "Motor turat la pornire"....cei de la service nu i-au dat de cap, au zis sa mai revin,din pacate n-am mai avut timp si nu mai vreau sa-mi pierd timpul aiurea pe la "mesteri" de 2lei. @ sdd daca cumva rezolvi problema te rog posteaza aici cum i-ai dat de cap. Merci anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut astazi si am luat toate furtunasele la verificat( imi spune cineva exact care sunt cele de vacuum). Nu prea am gasit nimic doar pe un furtun in dreapta deasupra timoneriei exista cred ulei, nu stiu ce anume circula prin acel furtunas, Poate ma ajuta cineva!

post-22767-0-67392600-1333643675_thumb.j

post-22767-0-37366200-1333643685_thumb.j

Modificat de sdd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E furtunul de presiune(care sta in tensiune)de la caseta de directie.Stai linistit nu e nimig grav..asta e tendinta la g4,bora,leon..acel furtun sa supureze ori la imbinare ori in locul unde sta cocosat.Furtune de vacum ai unul la rampa de injectie..are 2 terminatii de cauciuc si capetele de furtun(e langa joja),unul la egr la supapa mica de aer,furtunele de la canistra de carbon,si furtunul de servofrana care duce in tulumba de servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce chestie cu AZD, am desfacut azi mufa din senzorul G71 care-mi dadea eroarea maniffold pressue, am dat cu wd40 pe mufa si pe senzor, am lasat putin sa se uste dupa care le-am pus la loc.

Eroarea de check engine s-a stins singura, pornire la sfert de cheie, relanti fix batut in cuie fara oscilatii + ca nu mai scoate fum deloc, inainte aveam nor de fum in spate. Lasam masina in garaj, acceleram la relanti, si ma sufocam in garaj, acum gata cu fumul.

Se putea sa afecteze asa tare senzorul asta chestia cu fumul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Juice, e normal sa-ti mearga neregulat motorul daca senzorul de presiune pe galeria de aer da valori gresite. Da-ti seama ca Ecu va regla total aiurea amestecul aer-combustibil. De aici si posibilul fum. Insa un test de compresie zic eu ca nu-ti strica.

SDD, nu e chiar asa de grava scurgerea respectiva insa e bine sa o tii sub observatie, ideal sa o remediezi prin inlocuirea respectivului furtun, ceea ce presupune si golirea instalatiei servo de ulei.

Verifica traseele de vacuum, mai ales la imbinari.

De altfel, ai grija ca o bobina iti e pe duca, are o umflatura ceea ce indica faptul ca mult nu mai duce. E vorba de a 3-a bobina de la stanga cum te uiti la poza. Te mai poate tine ceva timp in regim normal de condus, insa la o sarcina mai mare pe bobina (subturare, forja) e posibil sa pice. Si de obicei cand ti-e lumea mai draga te lasa. De altfel, daca iti pica bobina mai mult ca sigur iti va fi afectat si uleiul, ceea ce implica in final o cheltuiala mai mare.

Verifica si primele 2, nu le vad capul prea bine, vezi sa nu ai umflaturi deloc pe ele.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am patit o belea cu masina, am scris despre asta aici: http://vwforum.vwfor...ost__p__1789206 , am facut si testul de compresie, deoarece curaua dintata dintre arborii cu came era distrusa ( vechiul prorpietar a schimbat doar cureaua mare, aia mica nu a mai schimbat-o ), am gasit valori destul de aiurea la motor, dupa cum urmeaza: pistonul 1-8 bari, pistonul 2-5 bari, pistonul 3-4 bari, pistonul 4- 4bari.Testul l-am facut cu toate bujiile scoase si arborii cu came dati jos ( toate supapele inchise ). Ordinea testului a fost de la pistonul 4 la pistonul 1. Ma gandesc ca datorita faptului ca masina nu a mai functionat mult timp si avand km multi...dar nu inteleg diferentele de presiune. Supapele nu sunt indoite ( le-am apasat cu coada de la ciocan si culiseaza neted ). Ma gandesc ca in timpul cat am verificat cilindrii 4,3 si 2, cilindrul 1 a avut timp sa se unga, astfel pelicula de ulei a ajutat la mentinerea presiunii.

Offtopic: Daca s-a facut topic special pentru problemele motoarelor AZD...trag concluzia ca sunt destul de pacatoase.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!