Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Ca sa nu repet si aici,poti citi ce am postat Aici referitor la asta,eu am acelasi tip de motor.E mai potrivita discutia despre ulei acolo decat aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

engine oil grade - cold climate 5W/30

- hot climate 20W/50

conform autodata 2004

mai bine intrebi la service!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

???, nu stiu ce sa zic, uleiul a fost schimbat in reprezentanta in italia, si a fost 10w 40, in cartea service zica ca e long life si trebuie schimbat la 15.000 km.

pai discutia este despre motoare 1,6 16v, deci consider ca se poate discuta despre orice problema referitoare la aceste motoare.asta e parerea mea, daca gresesc imi cer scuze.

post-15507-1235645627_thumb.jpg

Modificat de zenco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ti-am zis ca repros,dar daca vrei sa aflii mai multe despre uleiul potrivit,e recomandabil sa citesti topic-urile despre uleiuri.Acolo e foarte detaliat si gasesti multe informatii,dar trebuie ceva rabdare.Nu vei gasi un ulei "potrivit"pentru ca parerile sunt diverse si impartite,de-aia se vand mai multe tipuri si marci de uleiuri si nu numai una.Si acolo vei gasi pareri personale si parari avizate,adica documentate,deci ai posibilitatea sa hotarasti tu care e mai competenta.Unde ti-am indicat eu sunt mai putine,dar la sectiunea Tehnic gasesti despre uleiuri vreo 2-3 topic-uri serioase si stufoase.Eu in urma studierii acestora am ales Castrol TXT Softec.Succes la citit :rolleyes:

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai potrivit 10-40 pt climatul nostru.Crede-ma ca am incercat si 5-40 si 5-30.

Momentan folosesc de vreo 2500-3000 km Valvoline Durablend 10W-40 pt benzina.Cu uleiul dinainte 5W30 pana la 3000 de km am completat cam 800-900 ml.Acum nivelul de ulei este exact la fel ca si cand l-am bagat.Succes :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit la uleiuri,in functie de tipul de ulei folosit este posibil sa-ti consume motorul ulei(chiar daca nu ai vreo problema cu motorul;da poate ai!).Eu de ex.am acelasi motor ca al lui zenco,am pus CastrolTXT Softec 5w-40 si nu mi-a consumat absolut nimic.De ce consideri ca 10w-40 e mai bun pentru climatul nostru?La noi nu sunt temperaturi negative destul de scazute?Vascozitatea de 5W este tocmai indicata pentru sezonul rece,protejand mai bine motorul impotriva uzurii.

L.E.Consumul de ulei poate aparea si creste si la un stil de condus mai sportiv,cand "forjezi"masina spre ex.(De aceea producatorul da ca "normal"un anumit consum de ulei/1000km;daca mergi cumpatat cu el poate sa nu-ti consume)

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autodata recomanda 10W-40 pt climat moderat.Si tu ai dreptate,pe timp de iarna este recomnadat un ulei mai subtire datorita temp scazute.Nu am Autodata acum instalat pe calc dar daca te uiti vei vedea ca am dreptate.Dealtfel eu mi-am exprimat parerea personala.AZD e si codul meu de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum spuneam,eu relatez din cele citite pe forum;adica facand o sinteza,mai multi folosesc si recomanda 5W-40 :) .Eu unul prefer sa analizez parerile altora si cele care predomina,consider ca sunt viabile :cool: Ma rog,asta este procedura mea...

L.E.Poate ca recomanda pt.climatul de care zici 10w...dar cand ma gandesc pe frigul ala de -14 grade C,cat se chinuie electromotorul sa invarta,sa rupa pelicula de ulei care se ingroasa odata cu scaderea temperaturii... :D ma apuca o mila de motor...asa ca eu votez 5w-40 :)

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot 5w40 (castrol magnatec) folosesc si eu, in 8500 de km nu a consumat gram de ulei, nu porneste greu la rece si nu vad sa fie probleme.

atata timp cat nu am probleme si motorul se comporta normal, nu o sa schimb norma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o intrebare in legatura cu masina din semnatura: am scos capacul ala de plastic de pe motor unde se afla si filtrul de aer si am vazut ca erau ceva depuneri la clapeta de acceleratie. Am facut un test cu vag-com-ul si mi-a gasit ca era defect senzorul de temperatura apa (mentionez ca pe test imi dadea ca si contact intermitent, iar la bord imi tot pica acul indicator de temperatura apa). Am schimbat senzorul si motorul merge mai bine la relanti, dar tot am ceva oscilatii mai mici decat inainte de il schimb. Acuma, daca pun pe cineva sa tina pedala de acceleratie apasata cu motorul oprit, se deschide clapeta de acceleratie sa o pot curata fara sa o dau jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o cat mai eficienta curatare a clapetei e bine s-o demontezi, cu grija si s-o cureti foarte bine. Cu ea montata nu poti ajunge sa cureti peste tot si o sa faci lucru pe jumatate. Si eu va trebui sa fac treaba asta cat de curand, pentru ca observ ca se blocheaza la 1000 de ture cu motorul cald, revin la 650 cum e normal doar daca opresc si repornesc motorul, dupa care daca circul un pic si opresc la semafor iar vad acul la 1000 fix.

Sfatul meu e s-o dai jos (tu sau cineva care se pricepe, este tutorial pe forum cu poze parca) si dupa curatare s-o adaptezi ori prin metoda clasica ori cu vag-com. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin ce te referi cand ai spus sa o adaptez prin metoda clasica? A, si mai ii ceva, in prima faza cand apas pe pedala de acceleratie, nu se accelereaza si abia dupa ce mai apas un pic incepe sa se accelereze. Ii normal sa fie asa la modelul asta de masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptarea clasica se face in felul urmator (conform spuselor colegilor pe alte topic-uri):

- opresti motorul

- deconectezi bateria (atentie la codul cass)

- astepti cateva sec

- reconectezi bateria

- pui contact fara sa atingi pedala de acceleratie

- astepti un minut (timp in care clapeta va bazai)

- pornesti motorul fara sa atingi pedala de acc.

- mai astepti un minut cu motorul la relanti

- gata!

Se face cu motorul cald la 90 de grade.

Cat despre delay-ul exagerat ce il ai la pedala cand accelerezi nu stiu ce sa zic, ai vag-com? Fa o scanare si vezi eventualele erori, nu prea cred ca e normal sa aiba asa o intarziere mare la raspuns. Acceleratia fiind pe senzori si nu pe cablu, e normal sa aiba un pic de lag, mai ales daca o apesi brusc, nu raspunde imediat, trebuie apasata progresiv, eu asa am observat la mine, nu direct talpa ca nu rezolvi nimic, nici in mers daca o calci la fund nu trage mai tare decat daca ai calca-o progresiv. cel putin asa e la mine :rolleyes:

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o scanare cu vag-com si nu mi-a aparut nici o eroare, dar nici nu am stiut sa ii spun sa verifice si deschiderea clapetei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am masina din semnatura de 10 luni , am facut cu ea 12.000 km . Pe parcursul acestor km am patit urmatorul lucru cam de 5 - 6 ori deci media ar fi cam o data la 2000 km:

- in timpul mersului dintrodata timp de 2-3 secunde aproximativ raman fara acceleratie , degeaba este apasata pedala ca nu se accelereaza , motorul nu se opreste ci doar nu se mai accelereaza. Dupa cele 2-3 secunde totul isi revine la normal .

Care ar putea fi problema ? Ma gandesc sa nu imi faca acest lucru intr-o depasire unde cele 2-3 secunde conteaza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinuta mea din semnatura achizitionata in octombrie anul trecut am aproape 12.000 km facuti si in afara de schimbul de ulei, bucsaraie si distributie nu am schimbat nimic la ea si nicio problema aparuta pana acum. Astept sa se mai schimbe vremea sa-i fac o curatare la clapeta de acceleratie pt ca atunci cand am schimbat filtrul de aer am vazut ceva depuneri pe acolo. In rest benzina de 99+ si merge exceptional.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de cutia de viteze nu va vaitati ? :icon_thumleft:. La mine a inceput sa agate din ce in ce mai rau indiferent daca motorul este cald sau rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionut_ionescu

deocamdata nu am nicio problema cu cutia de viteze... intra putin mai greu in treapta 1 dar cateodata. tie-ti agata in toate treptele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am deocamdata nici o problema la cutie . Singura problema ce ma nelinisteste acum este cea descrisa putin mai sus . Din ce citesc pe acest forum ma asteapta zile grele daca apar atatea probleme la masinile astea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acele probleme nu sunt la cutie, sunt la mecanismul dintre schimbator si cutie ( timonerie) care cu timpul se imbacseste de praf, combinat cu ulei, si face utilizarea schimbatorului mai grea in anumite trepte de viteza. Se rezolva cu o curatare atenta a intregului mecanism, ungere ulterioara si intretinere.

Sunt probleme care apar dupa cateva mii bune de kilometrii parcursi mai ales in praful si mizeria de la noi din tara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt problemele la cutie se rezolva simplu ... este o solutie ( din reprezentanta seat ) care se da la imbinari ... presupun ca stiti ca e un sistem de parghii nu este pe cablu ... iar acea solutie dizolva toate depunerile de praf si alte substante nedorite ... si e ca noua

Modificat de DyZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stii cum se numeste mai exact ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, s-ar putea sa fie de la timoniera, de fapt asa sper. Am dat cu WD40 pe imbinari si o zi doua a fost ok, s-a simtit ceva diferenta. Dupa o ploaie in contact cu apa sau nu stiu ce in prima si a doua treapta agata f urat. Oricum peste cateva zile ziceam sa ma duc la un service sa-mi schbimbe uleiul de la cutie si cu ocazia asta il pun sa-mi curete si timoniera, imbinarile respective. Sper sa nu fie greu de demontat ca sa nu ma coste mult.

Apropo, cum se numeste solutia aia speciala, poate incerc cu ea inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!