Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

7 hours ago, reedstefan said:

Salut colegi.

Am un g4 azd de ceva timp,am avut doar probleme specifice cu motorul asta gen termostat,mai un egr de adaptat..etc.

Problema este ca acum,dupa 4 luni de stat masina are niste vibratii fine dar intense dupa 3000 rpm.

Am schimbat bujii,ulei,am verificat punctele la distributie,am schimbat racordul flexibil,bucsaraie noua,insa tot asa face.Motorul imi da senzatia ca nu mai e asa vioi.am scanat si cu vdcs ul,nici o eroare.

Aveti vreo idee?Multumesc

Cât te-a ajuns bucsaraia?

 

Acum revin si eu cu o problema. Am schimbat recent distributia, filtre si kitul de transmisie dar am observat o noua mica problema. Cand stau cu motorul la relanti, masina parca tremura putin. Daca opresc clima, atunci se tot tureaza singura, cand pornesc clima... fenomenul e acelasi, dar mai putin sesizabil. De la ce ar putea fi? Cand am cumparat-o, recent, persoana respectiva zicea ca de la benzina ar putea fi. Nu tin minte daca era clima pornita sau nu, dar parcă da. Atunci alimentase de la Lukoil, apoi am alimentat eu de la OMV și n-am mai observat eu problema (ori poate nu am fost atent) si apoi am incercat si benzina de la MOL. Poate fi o coincidenta, sau nu, insa observ problema dupa ce am alimentat de la MOL. Data viitoare voi alimenta inapoi de la OMV, ori de la Petrom ca cica de acolo alimenta mereu fostul proprietar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin dupa ce am masurat bateria...12,35 cu 14,44 la incarcare. Sunt ok parametrii sau?

Reamintesc...joi am patit-o de cateva ori pe parcursul zile sa-mi moara motorul in mers. Ieri si azi n-am mai patit. Ciudat...

Modificat de BloodyRoots
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai masurat la rece si ai 12.35 inseamna ca bateria este descarcata undeva la 60-65 % in acest caz...ai folosit masina in ultimul timp la drumuri indelungate sau doar cativa km?Alternatorul incarca in parametri dar pe baterie la rece trebuie sa ai 12.6 V .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut vreo 2 drumuri gen 1000km dus-intors in ultima jumate de an, in rest zilnic aprox 25km. Zici ca totusi bateria ar fi cauza? Apropo...in fiecare dimineata se aude si acel zgomot de fluieratura la pornirea motorului, dupa care trebuie s-o las ceva vreme ca sa nu se inece in mers. Parca-mi aminteste de dacia 1310. Cu ce poate fi asociata problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca conduci masina zilnic si bateria nu se incarca 100 % niciodata si mai are si doar 6 luni de folosinta o duci la garantie sa vada si ei ce se intampla...fluieratul ala cred ca face parte din natura motorului.Partea cu inecatul in mers tine de alimentare(electrica si combustibil).Ar trebui sa mai citesti si restul topicului ca sunt expuse o gramada de probleme si rezolvari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai vin și eu cu două întrebări. Prima ar fi cam cât costă să schimb toată bucșaraia plus telescoapele? Dacă a schimbat cineva recent și îmi poate spune.

Înainte să pornesc motorul, clipește martorul de ulei de câteva ori, dar niciodată în mers. Doar atunci când îl pornesc și se aprind toți martorii. E în regulă? Mai am și o eroare în computerul de bord, care îmi zice ceva de ulei, deși schimbul l-am făcut recent cu tot filtru. Mecanicul mi-a zis că ar fi de la niște senzori și să nu-mi fac probleme. Voi ce ziceți? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia resetat dupa ce ti a facut schimbul de ulei(a conectat vreun laptop la masina sau nu?)...este posibil sa clipeasca din cauza la senzorul baii de ulei si o diagnoza ti ar spune precis nu niste presupuneri ale unui ''mecanic'' ca doar este vorba de ungerea motorului.Ce zice de ulei mai exact in cb?

Later Edit : Probabil senzorul de pe baia de ulei...laptop ori tester este bine macar ca a pus...poti merge asa cu el dar verifica nivelul din cand in cand.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a conectat nimic, doar a schimbat uleiul si filtrul. Acel mecanic a pus testerul si a zis ca de la senzori. Zice ceva de olsensor pe computerul de bord, în germană. 

Modificat de adrianb95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza-ti de off: acum 5 luni aprox. Am refacut o parte din motor (1.6 AZD) adica am schimbat pistoante + rectificat chiulasa, schimbate garnituri etc, la rodaj mi.au pus ulei 10w40 ravenol pe care l-am eliminat dupa 1000 de km si am trecut la Valvoline Synpower 5w40 acum dupa putin peste 6000km am completat aproximativ 500-600ml ca sa fie joja la maxim, cam asa arata dupa 3200km (poze in link-uri de mai jos) iar acum as vrea sa ii fac schimbul, ar trebuii sa bag alta formula sau alt brand sau sa continui cu el? Pe viitor as vrea sa fac schimbul tot cam la 6-7k km 

Poza 1 (nivel joja) :https://www.dropbox.com/s/w5mubnah1iz49ww/IMAG0662.jpg?dl=0

Poza 2 ( culoare ulei): https://www.dropbox.com/s/hgd44n3e29mdjic/IMAG0663.jpg?dl=0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w40, firma care vrei din cele de top. Faptul ca-i murdar inseamna ca motorul are depuneri inautru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar pentru depuneri inafara de schimbul de ulei ce se poate face? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultima data am folosit asta de la emag,nu am simtit nimic.Flush motor nu fac ca mi-e frica ca il fac stropitoare.Schimb ulei/filtre 5w40,5w30(iarna) sub 10.000km si D-zeu cu mila.

Imag002.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic de Dura lube asta am citit multe despre el multi spun ca e doar o chestie de marketing si multa reclama degeaba si ca ar face rau motorului iar statele americane ar fi dat in judecata compania etc, ma gandeam ca poate sunt alte metode, sau sa bag un semisintetic cu aditiv? Sau ceva sintetic mai de calitate ... nici eu nu mai stiu 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi si pe la uleiuri/aditivi ce zic oamenii.Ai de citit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Parerea mea este ca tu nu ai absolut nici o problema si incerci sa-ti faci. Eu stiu ca asa trebuie sa fie uleiul din motor, negru. In plus ai o obsesie cu schimburile de ulei prea dese. Ai de gand sa faci 1 milion de Km cu masina, sau ce? Uleiurile se schimbau la 5000 pe vremea cand erau minerale, monograd. Eu zic ca au mai evoluat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca are proprietati de curatare este si normal sa iasa negru(bine ca nu iese curat si mizeria sa ramana in motor)eu la 6500 k l am scos ca taciunele(mobil 1 5w30 esp formula) desi motorul l am curatat luna deci nu are relevanta.Si cu aditivii in motor sau cutie este ca patrunjelul la ciorba...pune ulei de calitate schimba l la 6500-7000 si cam asta este reteta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru că la început posturile mele aveau nevoie de aprobare, ultima mea postare a rămas cam în ceață.. Totuși, sper să nu supăr pe nimeni dacă insist puțin:

Masina tremura la relanti. Cel mai rau tremura atunci cand opresc clima, daca e clima pornita, atunci tremuratul nu se simte așa tare. A mai patit cineva asta cu acest motor? De la ce ar putea fi?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala este un mers neregulat(tremurat) posibil de la un ralanti subturat ca sa i spunem asa(600 rpm ori sub ...dar poate fi si 800 cu tremurat)verifica vizual bujiile si bobinele si mai poti masura si ce tensiune ai pe alternator ca sa fii sigur ca livreaza motorului curentul necesar unei functionari optime.Cand pornesti clima urca turatia nitel si de aia nu se mai simte apoi cand opresti scade si incepe ''scandalul''...normal si la 800 cu , clima data pe high si cu pozitiile aprinse motorul nu are voie sa trepideze daca totul este in regula...sper ca te am lamurit.

Later Edit : Nu mai da Quote la ultimul replay ca ai sa iei avertisment / warn...nu are nimic daca mergi asa cu ea momentan.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minutes ago, sdR+ said:

Ala este un mers neregulat(tremurat) posibil de la un ralanti subturat ca sa i spunem asa(600 rpm ori sub ...dar poate fi si 800 cu tremurat)verifica vizual bujiile si bobinele si mai poti masura si ce tensiune ai pe alternator ca sa fii sigur ca livreaza motorului curentul necesar unei functionari optime.Cand pornesti clima urca turatia nitel si de aia nu se mai simte apoi cand opresti scade si incepe ''scandalul''...normal si la 800 cu , clima data pe high si cu pozitiile aprinse motorul nu are voie sa trepideze daca totul este in regula...sper ca te am lamurit.

O să o pun și pe tester, însă abia în aprilie că m-a lăsat fără bani :)). Are ceva dacă merg cu ea așa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, Ebi a scris:

   Parerea mea este ca tu nu ai absolut nici o problema si incerci sa-ti faci. Eu stiu ca asa trebuie sa fie uleiul din motor, negru. In plus ai o obsesie cu schimburile de ulei prea dese. Ai de gand sa faci 1 milion de Km cu masina, sau ce? Uleiurile se schimbau la 5000 pe vremea cand erau minerale, monograd. Eu zic ca au mai evoluat. 

Problema e ca am bagat mai bine de 500 de euro in motor pentru ca am luat masina de la un bisnitar si nu aveam de unde sa visez ca dupa 3000 de km bag 2 l de ulei si aveam 2 pistoane fisurate, acum ca am refacut motorul nu imi mai permit o alta minune pentru ca nu am bani de alta si de aia am preferat sa bag banii in ea decat sa imi iau altcv ce nu cunosc, o am de 1 an jumate in care am ajuns undeva la 30000 de km ... dar pe viitor ma gandesc sa trec pe diesel din cauza consumului, dupa ce am luat masina m.am mutat din oras si de multe ori am fost nevoit sa fac naveta si de aceea am fost nevoit si sa investesc in ea, poate de aia ti se pare ca sunt obsedat, cand am luat.o facusem primu' schimb cu magnatec 10w40 dupa consum de 1l la 1500 km am trecut pe motul xcess 5w40 si a inceput sa scoata fum alb iar consumul era cam tot pe acolo si trecusem pe LM cu Mos2 10w40 plus aditiv BG MOA, si pana la urma am facut rost de bani si am ajuns cu ea in starea de azi... asa ca sper sa ma mai tina cel putin 1-2 ani, acum am putin peste 6000km cu uleiul asta si intentionez sa il schimb luna care vine, iar pe viitor pana in 7000...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa intelegem ca ai mers iarna cu LM 10w40 in motor refacut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul negru arata ca spala bine motorul. Cel mai bun termen de schimb este 10000 km sau 1 an, care intervine primul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor, uitati de 10w40 pt motorul asta. Nu va aduce nici un beneficiu. Iar referitor la culoare, in mod normal uleiul trebuie sa se inchida (maro inchis nicidecum negru) in jur de 10.000 Km. Daca se intampla mai repede, atunci motorul nu e curat. Posibil ca mecanicul sa nu fi curatat bine motorul. In cazul acesta schimbarile dese sunt cheia marilor succese. Altfel, intr-un motor curat, nu vad necesar schimbul sub 10.000 decat in cazuri de uzura mai intensa a uleiului (exp: mers 90% in oras). Daca motorul e dus (segmentii de ungere blocati, semeringuri duse) nici mama aditivului nu va mai ajuta asa ca nu sperati la minuni de la uleiuri cu mos. Aditivul de la Lm cu mos e bun insa la uzuri mici ale componentelor metalice, neetanseitatile semeringurilor si segmentilor repet, nu le rezolva nici un aditiv. Nu cand ai consum de litrii de ulei intre schimburi.

3 hours ago, adrianb95 said:

Pentru că la început posturile mele aveau nevoie de aprobare, ultima mea postare a rămas cam în ceață.. Totuși, sper să nu supăr pe nimeni dacă insist puțin:

Masina tremura la relanti. Cel mai rau tremura atunci cand opresc clima, daca e clima pornita, atunci tremuratul nu se simte așa tare. A mai patit cineva asta cu acest motor? De la ce ar putea fi?

 

ce turatie ai la ralanti? posibil sa ai clapeta murdara si necesita curatare si adaptare cu vcds. Tremurat am mai intalnit si de la senzorul de turatie de la volant ce dadea intermitent, insa acesta duce si la oprirea motorului din cand in cand. Fa-i si o scanare si posteaza aici codurile de eroare ce ti le gaseste. Bujiile in ce stare sunt? Cand au fost schimbate ultima oara? 

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

45 minute în urmă, Marius-Dan a scris:

Sa intelegem ca ai mers iarna cu LM 10w40 in motor refacut ?

Nu, poate m.am exprimat gresit, pana sa fac motorul acum 5 luni am mers cu uleiurile specificate mai sus, magnatec, motul si lm iar dupa ce am refacut motorul miau bagat 10w40 ravenol care l.am dat afara dupa 1000km si am bagat 5w40 synpower valvoline si in momentul de fata am mai bine de 6000km cu el iar pozele postate mai sus sunt cam dupa 3200km (nivelul jojei+culoarea) iar acum am mai adaugat undeva la 500-600 ml ca sa fie joja la maxim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa da,pozele nu le pot deschide cu 1cm de net cit am eu.Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!