Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

@Catalin Tuiu, incearca cu alte bujii noi. Patisem lucrul acesta cu niste NGK-uri normale dupa vreo 28 mii km de folosinta,

Am trecut pe bujii Denso cu Iridium si nu mai sunt simptomele respective.

Modificat de TM09JNX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, Catalin Tuiu said:

Salut, am si eu o mica problema. Cand dau acceleratia pana la fund, deobicei in viteza a 4-a pe la 2000 si ceva de turatii imi da in nas, smucituri usoare timp de o secunda, dupa vreo 2-3 smucituri din astea imi accelereaza normal. Nu am niciun martor si nu-mi iese nimic la diagnoza, ce poate fi? Clapeta de acceleratie?

Poate ai apa prin benzina, filtrul cand l-ai schimbat ultima data? Eu mai pateam din cauza egr-ului sa smuceasca si sa nu mai traga, dar de cand l-am anulat merge ceas, raspunde  rapid la acceleratie, urca mai bine in ture, consumul e cam acelasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 16 ore, sdR+ a scris:

Poate o simti mai puturoasa la plecarile de pe loc pentru ca incalzindu se scade si turatia in ralanti dar daca ai curatat maf , egr si clapeta iar ralanti ul sta la 800 ar trebui sa fie ok...in mers nu prea ai ce sa i ceri decat talpa(nu japca...in limita bunului simt) pentru ca este un benzinar si cuplu in turatii mici nu prea are.Referitor la bataie pana nu umbli si vezi nu prea ai ce sa rezolvi...

800 rpm??!!...poate cu clima pornita, in rest sta la 600 si un pic. Intradevar cand pornesc clima chiar si cand e calda parca e mai vioaie. Egr e schimbat, maf-ul e curat, clapeta... ca e curata sau nu, nu e diferenta. Cuplul cel mai bine se simte dupa 3000rpm....m-am invatat cu asta. Legat de umblat in motor....catevoric nu sunt bani. Vedem!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

950 am cu , clima pornita iar 800 rpm la 90 de grade(indiferent ca merg 10 km la 50 tot acolo sta) fara vrajeala ca nu sunt omul care sa mi fur caciula singur si da 650 am avut cu clapeta adaptata in service si nu am fost multumit si am mai dat si 50 de lei(imi venea sa plang nu alta...).Am dat jos clapeta si am vazut ca pe cantul ''paletei'' erau depuneri groase de carbon(nu am bagat de seama la curatare...)restul era perfect curat dar problema este ca marginea paletei tine ralanti ul corect si optim.Te poti uita pe cantul ei sa fie curat luna acolo ca multi dau cu nitel spray si gata cica e curata.Dupa curatare cu + bateriei luat normal facea masina ca toti dracii si am iesit la o plimbare de vreo 25 de km iar apoi a ramas fix la 800 fara oscilatii sau nereguli si fara adaptare cu vag com ca mi am invatat lectia(la service treaba nu se face si bani sa le dai cu sacosa)ca cica nu ai cum sa i maresti ralanti ul decat cu resoftare(corect dar totusi nu m am dat batut).Am facut aceasta treaba de cateva luni bune deci treaba este testata si mai este adevarat ca unele azd uri fara adaptare clapeta cu vag com nu le faci sa mearga...ce sa zic fiecare este dator sa incerce tot ce se poate.Ti am pus si o poza in privat facuta astazi la -10 grade in Pascani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nuuu...la mine sta un pic dupa a treia linie subtire, cateodata chiar fix pe ea. Adaptata a fost pe tester (OK). Plus ca am mai curatato si eu prin vara de vreo doua ori(borna luata). Insa atunci aveam egr -ul ars. Dupa ce am pus altul nou(pierburg) nu am mai apucat sa o curat si cred ca s-a depus ceva ca daca functioneaza egr...  Eu o banuiesc ca nu prea mai e in toate mintile, se vede ca e si schimbata cu una sh( scrie pe ea cu markerul ,AZD.) Mai e INCA O CHESTIE: cand si cand, nu mereu, atunci cand o pornesc, calda fiind, se tureaza pe la 1000si ceva timp de  1-2 secunde si isi revine. Am comparat-o cu altele si la accelerare asa in gol pica turometru usurel, cam lenes, nu e prompta ca celelalte care zici ca's pe cablu, asa a fost mereu. Au observat si astia la care m-am dus diferenta. Nus' ce sa zic!!!

Modificat de Helle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am intrat in posesia unui VW Golf 4, oct. 2000, 1.6 16V.

Am schimbat ieri distributia si cureaua+role de la alternator, si cam atat.

Nu bate, nu trancane nimic. Sunt destul de multumit in privinta asta.

Masina e destul de batrana, dar pentru ce am eu nevoie e ok momentan.

Ce probleme am intampinat: Nu se incuie/descuie portbagajul de la centralizata. Am inteles ca e o problema des intalnita aici, si voi repara pe viitor.

Am tras putin de portiera din partea soferului, pentru ca se deschidea greu din cauza ghetii. S-a deplasat manerul,..Vina mea, o sa repar si asta asap.

 

A fost pusa pe tester aseara dupa ce i s-a facut distributia, erau cateva erori, pe care mecanicul a zis ca le-a sters si au disparut, si acum e in parametri

 

Consumul mi se pare maricel.... Inainte sa schimb distributia parca era si mai mare... Mereu cand pornesc motorul isi da CB restart, si nu tine minte cat era consumul mediu de tura trecuta, si iar o ia de pe la 50l si scade... In oras, cand prind sa-i dau a 3-a are vreo 8/100, cand is prin a 2-a imi zice ca papa vreo 10/100...La drum lung n-am scos-o inca, poate week-endul viitor.

 

 

Modificat de wicked_ripper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut lume.

Am o dilemă.

Săptămâna trecută am schimbat termostatul. Cel vechi a venit afară în 2 bucaţi.

Cel nou e Mahle. Am schimbat si flansa cu una Vaico. Antigel+Apa distilata fresh.

Atunci a urcat repede temperatura la 90, cu tot cu încălzirea pornită si acolo a stat.

Ieri am fost in munţi cu ea, încolo n-am avut nici o problemă cu temperatura, de 90 nici m-a crescut nici n-a coborât.

La întoarcere am pornit mașina să se încălzească, la pornire aveam 80 de grade, după aproximativ 2-3km am observat o scădere de temperatură, la 70 si după pornirea căldurii a mai scăzut pana la 60.... După ceva timp a urcat iar la 90 şi nu a mai coborât.

Ce e cu scăderile astea , că din ce ştiu n-ar avea voie, mai ales că am termostat nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1-trebuia termostat OE

2-pe frigul asta ,la relanti scade temperarura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar aia e faza că la relanti a urcat in 10 min la 70 , după ce am pornit la drum a început să scadă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum spui ca termostatul vechi a venit afara in 2 bucati, poate au fost mai multe bucati sau resturi de urechiuse care plimbandu-se prin instalatie au blocat inchiderea termostatului nou. Pune mana pe furtunul care iasa din termostat dupa pornire cand apa este inca rece, si vezi ca nu ar trebui sa fie cald. Daca este rece e bine, daca este cald, termostatul nou nu inchide. (defect sau cu corp strain prins in el). Asteapta totusi sa se mai incalzeasca afara, poate vinovat este frigul. Eu nu as astepta sa ajunga apa la 90 ca sa plec de pe loc. Este o risipa de timp, combustibil, poluare, + ca mai repede ajunge motorul la temperatura optima daca merge in sarcina, decat la ralanti.

   Scaderea temperaturii motorului depinde si pe ce treapta de viteza ai pus aeroterma de incalzire. Pe viteza 4 si incalzirea la maxim, motorul nu se supraincalzeste nici daca termostatul ar fi blocat pe inchis si ar fi vara.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea cu bucaţele e exclus pentru că doar partea interioară a ieșit afară separat, nu am văzut nimic rupt, nu am lăsat maşina in relanti până a ajuns la 90. Am lăsat vreo 10 minute până am dat jos claparii, ne-am incălţat si am băgat bagajele in mașină. Dar asta s-a întâmplat numai atunci că nici până atunci nici după n-a mai făcut asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Se intampla ceva ciudat, cand duc masina in 2500+ turatii, incepe sa vibreze si sa piarda din putere.

Se intampla numai cand e turata peste cca 2500, in rest trage normal

care ar fi buba?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un 1,6 16v, azd, si in toate treptele de viteza, intre 1800 si 2200 de turatii, cand accelerez,imi da in nas, trepideaza,k si cum s-ar alimenta intrerupt. Deci numai in portiunea asta de turatie, in rest se accelereaza normal. La tester nu iese nimic. Daca ma poate ajuta cineva, ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. De cateva zile observ ca dupa drumuri lungi sau in oras, cu apa la 90 grade, imi sta relanti-ul la 1000-1200rpm. Inca nu am apucat sa scanez cu VCDS, o fi senzorul de turatie sau trebuie curatata clapeta de acceleratie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal la pornire la rece ar trebui sa ai 1100-1200 max...poti incerca sa cureti clapeta daca stii ca nu a umblat acolo de mult..totusi daca ai acces la un vcds fa i o diagnoza.

Later Edit :  @wicked_ripper , @marutk verificati filtrul de benzina(puteti sa l schimbati ca nu costa o avere si o puteti face singuri acasa...)O sa fiti surprinsi cata mizerie ve ti gasi in el daca este acolo de mult timp(nu bag mana in foc dar este posibil sa fie si apa inghetata).Incercati intai varianta cea mai ieftina apoi altele...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta o curat deobicei primavara si toamna, o sa scanez intai si dupa o sa curat clapeta daca nu am erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am demontat clapeta de acceleratie, dar avea foarte putina depunere. La montare am adaptat-o cu VCDS-ul.

La scanarea cu VCDS (EGR-ul este anulat prin scoaterea mufei, clapeta aer cald/rece blocata pe aer rece):

Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
   Part No: 036 906 034 CN
   Component:  MARELLI 4MV        5164  
   Coding: 00031
   Shop #: WSC 74471  
   VCID: 60CF460BE0B6781EF43-4A9C
   WVWZZZ1JZ2D342510     VWZ6Z0A3989146

4 Faults Found:
17812 - EGR System 
            P1404 - 35-00 - Basic Setting not Performed
17851 - Potentiometer for EGR (G212) 
            P1443 - 35-00 - Signal too Low
17847 - Potentiometer for EGR (G212) 
            P1439 - 35-00 - Error in Basic Setting
17848 - EGR Valve (N18) 
            P1440 - 35-00 - Open Circuit
Readiness: 1010 0101

Acestea sunt toate erorile, atasez si o poza dupa 65km parcursi in dimineata aceasta. In mers daca o pun pe liber si franez ramane turata la 1200rpm si din cand in cand se tureaza singura. Daca o las in viteza in frana de motor, masina ramane tot turata la 1200rpm, iar daca franez pana aproape de 700rpm in viteza, ramane acolo chiar daca o scot pe liber dupa.

Ma gandesc sa fie un senzor de vina, dar la scanare nu apare nimic. Orice parere este binevenita.

IMG_0098.JPG

Modificat de Radu Mircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ceva de genu pateam si eu. Aveam cam aceleasi erori pe egr ptr ca era ars. O scoteam pe liber si la fel juca turometru 900-1200-1500 si nu isi revenea pana nu opream rotile pe loc, nu facea mereu. Am schimbat egr si nu mai face decat la pornire cand si cand se duce pe la 1200-1400 , sta 2-3 secunde si isi revine....o fii clapeta(la mine). La tine am inteles ca e anulat egr...

Numai da quote la mesajul anterior..foloseste reply...

Atentie se sanctioneaza conform Regulamentului!

Modificat de Laurentiu_LWR
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acest caz da egr ul jos curata l si apoi adapteaza l...incearca si asa poate isi revine ca eroare pe altceva nu ai decat pe egr.Si la el nu este egr ul anulat(este doar mufa scoasa)anulat inseamna din ecu...deci a ramas cu martor in bord si simptomele de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul il am anulat de un an si ceva, simptomele cu relantiul le am de cateva zile. Deci nu are nici o treaba relantiul cu EGR-ul. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa ma ajutati. Unde este pozitionat sonzorul temperatura aer admisie al 1.6 azd?

 

senzostempVwbora azd.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat senzorul G2/G62 in ENgine si in Instruments plus ceasul din bord. Ceva anormal?

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/13/2017 at 11:49 AM, marutka said:

Salut, am un 1,6 16v, azd, si in toate treptele de viteza, intre 1800 si 2200 de turatii, cand accelerez,imi da in nas, trepideaza,k si cum s-ar alimenta intrerupt. Deci numai in portiunea asta de turatie, in rest se accelereaza normal. La tester nu iese nimic. Daca ma poate ajuta cineva, ms.

@marutka, verifica filtrul de benzina sa nu fie infundat.

Mai verifica fisele de bujii si bujiile.

Modificat de TM09JNX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azd-ul are bobine de inducţie pe fiecare bujie nu fişe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!